Mazda CX-5

2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus

Tehnologie

3.5

În cazul lui CX-5, Mazda nu a trecut la un instrumentar de bord complet digital. Japonezii vin cu o soluție mixtă care poate fi, pe alocuri, personalizată.

Una dintre noutățile pregătite pentru acest an constă în introducerea sistemului de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Astfel, ești "la un fir distanță" de aplicațiile pe care le utilizezi cu atâta îndârjire în viața de zi cu zi.

Fiind încă la început, sistemul pregătit de Mazda are mici sincope: ba pornește destul de greu, ba funcționează cu întârziere. În plus, doar unul dintre cele două porturi USB permite conectivitatea cu Apple CarPlay. Cât despre sistemul de infotainment Mazda, acesta rămâne unul cu o interfață veche și nu foarte prietenoasă cu utilizatorii. Informațiile pot fi selectate fie tactil (când mașina nu se află în mișcare) sau cu ajutorul controller-ului rotativ amplasat pe tunelul median.

Cu noua generație CX-5, Mazda a introdus și un Head-up Display cu imagini proiectate direct pe parbriz. Un lucru extrem de util este acela că noul Head-up Display afișează inclusiv o alertă în momentul în care în unghiul mort se află alte mașini. Alertele au forma unor semicercuri de culoare galbenă care apar în cele două colțuri proiectate pe parbriz, în funcție de zona laterală în care există vehicule în unghiul mort.

Pentru melomani, Mazda a pregătit un sistem audio semnat de Bose cu 10 incinte capabil să redea într-un mod clar și plăcut piesele favorite. 

  • Adrian M, vineri, 11.10.2019 11:15

    Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 11:23

    in primul rand masina este foarte frumoasa! insa nu stiu de ce insista cu motorul de 2.2 si nu il inlocuiesc cu unul de 2.0 pt a avea taxe mult mai reduse atat pt ei cat si pt cumparator. iar 10% in oras consum pt un diesel este cam mult, avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe SUV -uri hybride care consuma maxim 7 in oras si nici nu mai poluezi si platesti si taxe mult mai mici.

  • vianu, vineri, 11.10.2019 11:50

    din cate stiu grosul vanzarilor CX5 il face Australia, piata europeana fiind doar o anexa la capitolul vanzari. Asta ar fi motivul mentinerii motorului de 2.2L

  • @AM, vineri, 11.10.2019 14:30

    Ce cauta in acelasi segment CX-30?

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 14:49

    @vianu - face sens, mersi pt raspuns! asta desi piata europeana nu este si nu va fi vreodata de neglijat. dar stiu cei de la Mazda mai bine ca mine cum sa isi faca marketingul

  • Gabi, vineri, 11.10.2019 15:22

    Eu astept faceliftul acestui model lansat in 2017 si motorul SkyActive-X. Poate au loc ambele in 2020.

  • Andrei, vineri, 11.10.2019 15:24

    40000 euro, pentru o Mazda cu spatiu interior cat al unei compacte si cu 10 secunde pana la suta. Enorm. PS Sistemul audio Bose e slabut, nu are puterea, si nici gama dinamica a concurentei (Dynaudio)

  • Nuconteaza, vineri, 11.10.2019 16:49

    Ma uit pe acest site pentru a fi la curent cu comentariile unora care s-au plimbat cu aceste masini. Ma amuza teribil toti cei care "palavragesc" pe seama unor imagini. Cel mai tare este "KIROTRACTOR", care conduce un Suzuki.

  • Valius, sâmbătă, 12.10.2019 07:22

    Grosul vanzarilor asa este, il face Australia si America, Asia. Acolo taxele nu sunt asa mari, pretul carburantilor nu e asa mare. In Australia si America motoarele de drujba nu au ce cauta.

  • Tudor, duminică, 13.10.2019 10:51

    Bine ca nu aveti un test drive cu noul Peugeot 3008 1.6 PureTech EAT 8, dar aveti cinci cu Mazda CX-5...

  • mog, luni, 14.10.2019 11:31

    eu am de 7 luni mazda 6 break in aceeasi echipare, acelasi motor si cutie automata plus 4x4, cam tot ce s a zis in articol e adevarat consum sub 9 in oras nu am vazut pana acum (in weekend am intre 9 si 10) dar servici-casa zilnic scot intre 11 si 14 (depinde de vreme, aglomeratie etc) nu am mai avut diesel pana acum, dar imi place combinatia motor+cutie, trage bine, are cuplul f bun la 2000rpm (cutia schimba fix la 2000 cand nu calci pedala tare si mereu esti in cuplu) am si padele pe volan eu sunt super multumit si incantat de masina, puteam in aceeasi bani sa mi iau superb sau mondeo, cam cu aceelasi dotari, mi a placut mult mai mult mazda. nu mi se pare scumpa pt ce ofera, e cam la acelasi nivel cu concurenta