Mazda CX-5

2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus

Tinuta de drum

4.5

Mazda este unul dintre constructorii de volum care acordă o atenție deosebită atunci când pe ordinea de zi apare experiența oferită la volan. Iar CX-5 nu și-a pierdut din farmecul primei generații.

SUV-ul producătorului japonez vine cu suspensii ferme care te trimit cu gândul la sportivitatea și agilitatea micuțului MX-5. Pentru cei care sunt în căutarea confortului suprem, ar trebui să ia în calcul faptul că CX-5 o să-i zdruncine frumușel, în special pe denivelările scurte. Cu toate acestea, japonezii au reușit să "ascundă" zgomotele deranjante care ar putea fi transmise de suspensii atunci când drumul este denivelat sau plin de gropi.

Adrența în viraje este asigurată atât de sistemul G-Vectoring Control Plus, cât și de sistemul de tracțiune integrală. Împreună, cele două tehnologii reușesc să redistribuie resursele unității diesel între roțile celor două axe în funcție de nivelul de aderență întâlnit.

Astfel, CX-5 este capabil să ofere un comportament dinamic bun, gata să-ți ofere încredere chiar și atunci când vrei să exploatezi din plin cele 1.7 tone împachetate cu grație și eleganță de inginerii și designerii japonezilor. Direcția rămâne una dintre cele mai bune din segment, cu feedback generos, care comunică precis cu cel aflat în spatele volanului.

CX-5 rămâne unul dintre acele SUV-uri pe care le conduci cu plăcere. Este genul de mașină din care vei coborî odihnit la finalul unui drum care a inclus atât drumuri virajate, cât și porțiuni lungi de autostradă.

  • Adrian M, vineri, 11.10.2019 11:15

    Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 11:23

    in primul rand masina este foarte frumoasa! insa nu stiu de ce insista cu motorul de 2.2 si nu il inlocuiesc cu unul de 2.0 pt a avea taxe mult mai reduse atat pt ei cat si pt cumparator. iar 10% in oras consum pt un diesel este cam mult, avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe SUV -uri hybride care consuma maxim 7 in oras si nici nu mai poluezi si platesti si taxe mult mai mici.

  • vianu, vineri, 11.10.2019 11:50

    din cate stiu grosul vanzarilor CX5 il face Australia, piata europeana fiind doar o anexa la capitolul vanzari. Asta ar fi motivul mentinerii motorului de 2.2L

  • @AM, vineri, 11.10.2019 14:30

    Ce cauta in acelasi segment CX-30?

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 14:49

    @vianu - face sens, mersi pt raspuns! asta desi piata europeana nu este si nu va fi vreodata de neglijat. dar stiu cei de la Mazda mai bine ca mine cum sa isi faca marketingul

  • Gabi, vineri, 11.10.2019 15:22

    Eu astept faceliftul acestui model lansat in 2017 si motorul SkyActive-X. Poate au loc ambele in 2020.

  • Andrei, vineri, 11.10.2019 15:24

    40000 euro, pentru o Mazda cu spatiu interior cat al unei compacte si cu 10 secunde pana la suta. Enorm. PS Sistemul audio Bose e slabut, nu are puterea, si nici gama dinamica a concurentei (Dynaudio)

  • Nuconteaza, vineri, 11.10.2019 16:49

    Ma uit pe acest site pentru a fi la curent cu comentariile unora care s-au plimbat cu aceste masini. Ma amuza teribil toti cei care "palavragesc" pe seama unor imagini. Cel mai tare este "KIROTRACTOR", care conduce un Suzuki.

  • Valius, sâmbătă, 12.10.2019 07:22

    Grosul vanzarilor asa este, il face Australia si America, Asia. Acolo taxele nu sunt asa mari, pretul carburantilor nu e asa mare. In Australia si America motoarele de drujba nu au ce cauta.

  • Tudor, duminică, 13.10.2019 10:51

    Bine ca nu aveti un test drive cu noul Peugeot 3008 1.6 PureTech EAT 8, dar aveti cinci cu Mazda CX-5...

  • mog, luni, 14.10.2019 11:31

    eu am de 7 luni mazda 6 break in aceeasi echipare, acelasi motor si cutie automata plus 4x4, cam tot ce s a zis in articol e adevarat consum sub 9 in oras nu am vazut pana acum (in weekend am intre 9 si 10) dar servici-casa zilnic scot intre 11 si 14 (depinde de vreme, aglomeratie etc) nu am mai avut diesel pana acum, dar imi place combinatia motor+cutie, trage bine, are cuplul f bun la 2000rpm (cutia schimba fix la 2000 cand nu calci pedala tare si mereu esti in cuplu) am si padele pe volan eu sunt super multumit si incantat de masina, puteam in aceeasi bani sa mi iau superb sau mondeo, cam cu aceelasi dotari, mi a placut mult mai mult mazda. nu mi se pare scumpa pt ce ofera, e cam la acelasi nivel cu concurenta