Mazda CX-5

2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus

Motor / Transmisie

4.0

În momentul lansării noii generații Mazda CX-5, unitatea de 2.2 litri Skyactiv-D era disponibilă atât într-o versiune de 150 de cai putere, cât și într-o variantă de 175 de cai putere. Odată cu noile modificări, producătorul japonez a îmbunătățit și performanțele motorului diesel.

Astfel, versiunea de top a motorului 2.2 Skyactiv-D oferă acum 184 de cai putere la 4.500 rpm și 445 Nm (+25 Nm) începând cu 2.000 rpm. Deși avem în față un diesel, în habitaclu motorul este unul silențios la ralanti și "inundă" spațiul interior cu zgomote specifice acestor unități abia după ce turometrul trece de 3.000 rpm. Motorul se mișcă cu rapiditate la viteze de oraș, este elastic, iar pe drumuri naționale și autostrăzi nu-ți oferă impresia că rămâne fără suflu atunci când vrei să depășești la viteze apropiate de limitele impuse prin lege.

Deși cilindreea mai mare față de propulsoarele concurenție aduce dezavantaje fiscale care se traduc prin câteva sute de euro plătite în plus pe durata medie de posesie, Mazda preferă să ofere cuplu generos gata să pună în valoare oricând atuurile ușor sportive ale lui CX-5. Știu că am alăturat două cuvinte care vin din lumi diferite (sportiv și SUV), însă în capitolul dedicat ținutei de drum voi explica pe larg alegerea făcută.

În cazul nostru, resursele motorului diesel au fost exploatate de o transmisie automată cu șase trepte. Schimbările de trepte sunt line, vibrațiile sunt reduse, însă pe anumite decelelări, transmisia este puțin indecisă, neștiind ce treaptă să aleagă. Mazda nu oferă pe această variantă padele pentru schimbarea treptelor de viteză în modul manual, soluția fiind cea clasică, prin mișcarea (+/-) selectorului transmisiei.

  • Adrian M, vineri, 11.10.2019 11:15

    Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 11:23

    in primul rand masina este foarte frumoasa! insa nu stiu de ce insista cu motorul de 2.2 si nu il inlocuiesc cu unul de 2.0 pt a avea taxe mult mai reduse atat pt ei cat si pt cumparator. iar 10% in oras consum pt un diesel este cam mult, avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe SUV -uri hybride care consuma maxim 7 in oras si nici nu mai poluezi si platesti si taxe mult mai mici.

  • vianu, vineri, 11.10.2019 11:50

    din cate stiu grosul vanzarilor CX5 il face Australia, piata europeana fiind doar o anexa la capitolul vanzari. Asta ar fi motivul mentinerii motorului de 2.2L

  • @AM, vineri, 11.10.2019 14:30

    Ce cauta in acelasi segment CX-30?

  • adi_10, vineri, 11.10.2019 14:49

    @vianu - face sens, mersi pt raspuns! asta desi piata europeana nu este si nu va fi vreodata de neglijat. dar stiu cei de la Mazda mai bine ca mine cum sa isi faca marketingul

  • Gabi, vineri, 11.10.2019 15:22

    Eu astept faceliftul acestui model lansat in 2017 si motorul SkyActive-X. Poate au loc ambele in 2020.

  • Andrei, vineri, 11.10.2019 15:24

    40000 euro, pentru o Mazda cu spatiu interior cat al unei compacte si cu 10 secunde pana la suta. Enorm. PS Sistemul audio Bose e slabut, nu are puterea, si nici gama dinamica a concurentei (Dynaudio)

  • Nuconteaza, vineri, 11.10.2019 16:49

    Ma uit pe acest site pentru a fi la curent cu comentariile unora care s-au plimbat cu aceste masini. Ma amuza teribil toti cei care "palavragesc" pe seama unor imagini. Cel mai tare este "KIROTRACTOR", care conduce un Suzuki.

  • Valius, sâmbătă, 12.10.2019 07:22

    Grosul vanzarilor asa este, il face Australia si America, Asia. Acolo taxele nu sunt asa mari, pretul carburantilor nu e asa mare. In Australia si America motoarele de drujba nu au ce cauta.

  • Tudor, duminică, 13.10.2019 10:51

    Bine ca nu aveti un test drive cu noul Peugeot 3008 1.6 PureTech EAT 8, dar aveti cinci cu Mazda CX-5...

  • mog, luni, 14.10.2019 11:31

    eu am de 7 luni mazda 6 break in aceeasi echipare, acelasi motor si cutie automata plus 4x4, cam tot ce s a zis in articol e adevarat consum sub 9 in oras nu am vazut pana acum (in weekend am intre 9 si 10) dar servici-casa zilnic scot intre 11 si 14 (depinde de vreme, aglomeratie etc) nu am mai avut diesel pana acum, dar imi place combinatia motor+cutie, trage bine, are cuplul f bun la 2000rpm (cutia schimba fix la 2000 cand nu calci pedala tare si mereu esti in cuplu) am si padele pe volan eu sunt super multumit si incantat de masina, puteam in aceeasi bani sa mi iau superb sau mondeo, cam cu aceelasi dotari, mi a placut mult mai mult mazda. nu mi se pare scumpa pt ce ofera, e cam la acelasi nivel cu concurenta