Tehnologie
Așa cum afirmam și la început, Mazda este unul dintre producătorii care livrează tehnologie modernă împachetată în forme simple.
Imediat ce vei lua loc în scaunului șoferului, instrumentarul mixt de bord (analogic+digital) te va întâmpina cu un ecran de 7 inch care oferă mici modalități de personalizare. Informațiile primite sunt dublate de un head-up display generos care oferă o calitate bună în ceea ce privește claritatea imaginii.
Sistemul de infotainment pregătit de Mazda comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran de 8.8 inch. Dacă pe vechile modele exista o funcție tactilă care poate fi utilizată doar în momentul în care mașina nu rula, pe CX-30 clienții nu vor primi așa ceva. Japonezii nu au vrut să vină cu un ecran tactil pentru că nu vor ca șoferul să-și modifice poziția trupului în timpul condusului. Informațiile afișate de ecranul de 8.8 inch pot fi gestionate de un controller rotativ amplasat pe tunelul median. Ecosistemul software-ului este unul ușor de înțeles și foarte rapid în mișcări.
Un lucru pe care l-am apreciat din plin a fost sistemul de navigație integrat care oferă informații clare, în timp utili și capabil să genereze trasee alternative extrem de rapid în momentele în care ai greșit drumul. Apple CarPlay și Android Auto fac parte și ele din micile "artificii" pregătite de Mazda.
Standard, SUV-ul compact va fi echipat cu un sistem audio cu opt incinte, însă cei pasionați cu siguranță vor miza pe sistemul semnat de Bose.
La toate aceste elemente trebuie să adăugăm și pachetul generos de sisteme de siguranță și asistare, tehnologii pe care le-am amintit în dreptul capitolului dedicat.
Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.