Mazda CX-30

Mazda CX-30 Skyactiv-X 180 CP, Man, 2WD

Tehnologie

4.5

Așa cum afirmam și la început, Mazda este unul dintre producătorii care livrează tehnologie modernă împachetată în forme simple.

Imediat ce vei lua loc în scaunului șoferului, instrumentarul mixt de bord (analogic+digital) te va întâmpina cu un ecran de 7 inch care oferă mici modalități de personalizare. Informațiile primite sunt dublate de un head-up display generos care oferă o calitate bună în ceea ce privește claritatea imaginii.

Sistemul de infotainment pregătit de Mazda comunică cu pasagerii prin intermediul unui ecran de 8.8 inch. Dacă pe vechile modele exista o funcție tactilă care poate fi utilizată doar în momentul în care mașina nu rula, pe CX-30 clienții nu vor primi așa ceva. Japonezii nu au vrut să vină cu un ecran tactil pentru că nu vor ca șoferul să-și modifice poziția trupului în timpul condusului. Informațiile afișate de ecranul de 8.8 inch pot fi gestionate de un controller rotativ amplasat pe tunelul median. Ecosistemul software-ului este unul ușor de înțeles și foarte rapid în mișcări.

Un lucru pe care l-am apreciat din plin a fost sistemul de navigație integrat care oferă informații clare, în timp utili și capabil să genereze trasee alternative extrem de rapid în momentele în care ai greșit drumul. Apple CarPlay și Android Auto fac parte și ele din micile "artificii" pregătite de Mazda. 

Standard, SUV-ul compact va fi echipat cu un sistem audio cu opt incinte, însă cei pasionați cu siguranță vor miza pe sistemul semnat de Bose.

La toate aceste elemente trebuie să adăugăm și pachetul generos de sisteme de siguranță și asistare, tehnologii pe care le-am amintit în dreptul capitolului dedicat.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 12:25

    Dealerii Mazda au învățat se pare lecția. Fiindcă culoarea bleu-petrol a mașinii testate aici maschează la fix plasticăraia de pe praguri / aripi, criticată unanim de presa auto -- și implicit de mai toți chibiții comentatori. Mie, sincer, nu-mi displace însă *placarea* respectivă, mai ales că prezența unor versiuni 4x4 (spre deosebire de mulți rivali din segment) o face și funcțională. Și-n caz contrar se poate apela la un vopsitor bun ca să i-o acordeze cu caroseria. (b.t.w.: Ar fi fost preferabilă testarea unui CX30 Skyactiv X 4x4, permițând astfel și compararea cu alți rivali gen VW Tiguan, Seat Ateca de 190 CP etc.) Cât despre *bendieselul* Skyactiv-X, rămâne cum am stabilit... de la Mazda-3: n-o fi el *stratosferic*, dar tot e un punct de cotitură tehnică -- și clar că poate fi perfecționat în continuare.

  • mm, joi, 19.09.2019 12:36

    @redactia nu ati facu referire la locurile din spate, la cx3 sunt ca inexistente

  • PMC, joi, 19.09.2019 12:51

    @Kiro: sper si eu ca o sa fie perfectionat si ma inclin in fata celor care dau deja banii pe el. Eu n-as da inca. Cine stie? Poate au descoperit japonezii gaura la macaroana, a N-a oara, si poate iese in timp ceva remarcabil. Sper sa fie asa.

  • hazard, joi, 19.09.2019 12:59

    @mm dar suspensie independenta ;)

  • Basil, joi, 19.09.2019 13:14

    Mazda CX 30 Skyactiv X cu toate optiunile, exclusiv trapa, costa 29.540 Euro. O fi mult, o fi putin....Am vazut masina si prea multe lucruri in plus fata de cele spuse in articol nu prea ar fi de zis. Cel putin la interior, calitatea este superioara fata de alte marci/modele similare. Nu ca ar fi neaparat nevoie, dar nu am vazut acel sistem de parcare autonoma. Din pacate vine doar cu un singur tip de jante. Nu-mi place hayonul electric, dar....vine la pachet.

  • Kirotractor, joi, 19.09.2019 13:33

    @mm: ?? -- *iar pasagerii din spate vor putea călători confortabil și vor avea spațiu atât pentru a-și întinde picioarele, cât și pentru a mențione o poziție corectă a capului pe tot parcursul drumului.* @PMC: Văd că orice seamănă și pe departe cu dieselul îți produce extazuri. :-) Ceva mai serios, eu aș miza și-acu p-un Skyactiv-X, dar numai dac-ar fi pus p-o Mazda-2 (130 CP din 1,5 litri mi-ar fi de-ajuns la cât de ușoară-i mașina.) Am răbdare însă până la extenuarea Swiftului meu (pe care oricum abia l-am cipuit spre 170 CP dacă tot a ieșit din garanție)... fiindcă o păsărică mi-a ciripit că băieții din Hiroshima ar fi telepatici. :-)

  • Ics, vineri, 20.09.2019 10:58

    Eu m-am invatat cum e cu miturile de masini japoneze. Am avut o mazda 3 acum vreo 7 ani. La 21.000 km s-a dus filtrul de particule. Nu au vrut sa schimbe pe garantie(peste 3000 euro costul inlocuirii). Cand au ridicat masina, pe dedesubt era toata ruginita si mai batea ceva la roata. Nu au vrut sa faca nimic pe garantie. Indepartarea ruginii si aplicarea unui strat de ceva protectie e considerata mentenanta cica. Nu inteleg pt ce mai era garantia. Nu inteleg cum de lumea e inca entusiasmata de asrfel de masini.

  • PMC, vineri, 20.09.2019 16:17

    @lcs: ne spui mai multe pls? Sunt chiar curios. Nu de altceva, dar ma bate si pe mine gandul la o japoneza. Cred ca multi ar vrea sa afle. Ms.

  • pipo, marţi, 24.09.2019 10:41

    Dom' Cornel, cum vine asta : "însă pentru depășiri la viteze de drumuri naționale poți retrograda chiar și trei trepte. " !? Pai sa ma scuzi , dar matale nu stii sa conduci corect , sau mai degraba nu MAI stii sa conduci corect un aspirat. Probabil esti dintre cei care daca v-ar scoate astia o manuala in 8 trepte ati folosi treapta 8 la 90-100/h ! Treapta aia a6-a nu a fost conceputa ca sa mergem pe drumuri nationale cu 90-100 km/h. Mai ales ca vorbim de o aspirata aici. Zic si eu, fara suparare !

  • Niggapls, miercuri, 25.09.2019 23:09

    "Ecosistemul software-ului este unul ușor de înțeles" Maestrie jurnalistica....

  • ACE - Craiova, sâmbătă, 28.09.2019 19:00

    GARDA LA SOL de 17,5 cm este una destul de rezonabila dar mai mica decat cea de la SUZUKI Vitara de ex. (18,5 cm). Sunt curios daca CX-30 se produce in U.K., Mexic (aidoma lui Mazda 3) sau Japonia (aidoma lui CX-5)...

  • DLP, sâmbătă, 02.11.2019 17:20

    Am achizitionat varianta prezentata dar AWD. Foarte placuta senzatia de condus cu motorul Skyactiv-X. Revin cu impresii dupa 4-5000km referitoare inclusiv la consum, . Dar senzatiile sunt impresionante mai ales pentru cei ce au condus motoare aspirate in trecut.

  • Testarossa, marţi, 05.11.2019 09:10

    @DLP : asteptam impresii, cum ar fi, daca puterea ti se pare suficienta la AWD atunci X pe FWD ar fi miere. Si te rog sa ne spui parerea despre spatiul pe locurile din spate, si ca se ne facem o imagine , daca doresti sa ne spui si ce inaltime ai. Multumuim.

  • DLP, joi, 07.11.2019 17:13

    @Testarossa Nu i-am dat (inca) "blana" (doar un drum de 600km dar in weekend cu aglomeratia de la Bals, pentru cine merge pe la Craiova); saptamana viitoare plec prin RO si revin cu impresii mai ales dpdv la depasirilor (test pe Valea Oltului). Inaltimea proprie 180cm; in spatele meu se sta OK. Recomand vizionarea autoturismului pentru gabarite si un test drive doar pentru tinuta de drum (la Arian nu au/nu aveau varianta Skyactiv X la test drive, doar G cu FWD). Pana acum (1200km, cu cei 600 in afara inclusi) consumul mediu este de 8.6l/100km. Ne auzim....

  • DLP, joi, 07.11.2019 17:27

    Observatie: sistemul start/stop porneste motorul dupa ce calci ambreiajul si o bagi in viteza; la alte modele de acu 4/5 ani repornea motorul doar la calcarea ambreiajului

  • Bolivar, vineri, 21.02.2020 23:26

    Către DLP - Ceva nemulțumiri pana acum vis a vis de mașinuța? Sau alte impresii te rog.

  • Bolivar, miercuri, 26.02.2020 12:24

    Ceva mai scumpa ca xceed, dar la interior mai frumoasa (aici deoinde de gustul fiecăruia). După test drive, pot spune ca e f plăcută la condus. Aștept mai multe păreri de la posesori.