Mazda CX-3

2.0 Benzina (SKYACTIV-G) 150CP 4x4 Man6 Revolution Top

Motor / Transmisie

4.5

Cea mai însetată versiune din gama lui CX-3 este unitatea cu patru cilindri, de 2.0 litri, care dezvoltă 150 de cai putere. Motorul aspirat livrează și un cuplu motor decent, de 204 Nm, oferit, de asemenea, la o turație decentă, adică 2800 rpm.

Asta înseamnă că puteți exploata destul de ușor resursele și nu este nevoie să păstrați acul turometrului în zone înalte. Cu alte cuvinte, Mazda CX-3 se simte foarte vioaie și în oraș, la viteze mici când rulați sub 2800 rpm. Resursele sunt suficiente pentru nevoile unui șofer cu aspirații normale. Ba chiar ar putea părea o alegere sportivă pentru unii. Crossover-ul dă semne de oboseală la viteze ceva mai mari, când vă aflați pe autostradă.

Cei 150 de cai putere sunt exploatați cu ajutorul unei cutii manuale cu șase rapoarte. Ca de obicei, Mazda impresionează prin precizie, printr-o cursă scurtă a levierului și printr-o etajare corectă. Primele rapoarte sunt scurte și favorizează accelerația. Ultimele două sunt mai lungi decât te-ai așteptat și ajută la păstrarea unor valori decente de consum.

Sunetul motorului este bine antifonat, fiind resimțit abia atunci când forțezi limitele și te apropii de zona roșie a turometrului.

  • someone, vineri, 26.02.2016 16:02

    beautyful

  • arhitect, vineri, 26.02.2016 16:33

    foarte frumoasa...pacat ca locurile din spate sunt doar pt. copii ( este gandita mai degraba ca un coupe 2+2)

  • arhitect, vineri, 26.02.2016 16:43

    buna strategia de marketing : modelul de baza doar 14790 eur , apoi "orice miscare costa " si incet, incet ajungi la varful de gama care costa dublu (26890 eur plus vopsea, navigatie ), a.i. mare parte dintre versiuni ajung sa coste cat CX5

  • Scrooge, vineri, 26.02.2016 17:04

    cel mai bun titlu de test pe care l-am vazut pana acum pe Automarket :)

  • g, vineri, 26.02.2016 21:57

    Este incredibil ce a putut face Mazda cu noile motoare. Cand altii precum Mazda investeste cu adevarat in performante, altii ca VAG pune un soft ca apoi sa creada lumea ca motoarele lor scot aceleasi performante cu norma de poluare ridicata.....patetic. acest 2.0 face 8,7 sec timp asemanatoar cu un Juke Nismo RS de 220CP turbo care face 8sec cu CVT 4x4 cu 70CP in plus .

  • Ovidiu, sâmbătă, 27.02.2016 09:47

    Va rog sa va hotarati: acceleratia pana la 100 km/h este in 8,7 secunde sau in 9,6 secunde!

  • @Ovidiu, sâmbătă, 27.02.2016 12:04

    9,6sec este pt versiunea cu transmisie automata. Cea din test este versiunea cu transmisie manuala si face 8,7.....pe ce lume traiesti ?

  • @g, sâmbătă, 27.02.2016 16:42

    Mie mi se pare ca motorizarile lor sunt slabute. Unde vezi tu performante cand pe o masina din clasa B (da, CX3 e o Mazda 2 umflata cu pompa) pui un motor pe benzina de 2000 cc in anul de gratie 2016 si te bate la acceleratii si reprize o masina din clasa D cu motor mai mic. In alta ordine de idei, mai intra si tu pe forumurile lor sa vezi ca nu exista Fat Frumos, nu te mai lua dupa consumul dat de producator. La urma urmei Mazda este tot un Ford cu avantaje si dezavantaje clare. Parerea mea e ca astia si-au luat nasul la purtare si cer pentru trotineta asta din clasa cu Yaris si Fiesta 22.500 euro. Sa le cumpere ei!

  • IonutIT, duminică, 28.02.2016 17:59

    "Chiar dacă folosirea sa prin intermediul butoanelor amplasate între scaune nu este extrem de intuitiv, sistemul are o interfață plăcută". Cum naiba nu-i intuitiv? Toata lumea il lauda ca este printre cele mai simple si intuitive sisteme multimedia de pe piata, la nivel cu BMW iDrive si Audi MMI...

  • r, luni, 29.02.2016 09:23

    Mazda CX 3 a fost testată EURONCAP în 2015 şi are doar 4 stele . De aceea a ieşit din opţiunile mele de cumpărare .

  • Obiectiv, luni, 29.02.2016 12:14

    Drive test inseamna sa mergeti efectiv cu masina, nu sa cititi specificatii si sa dati 700 de stele pe ele. Care este consumul real?

  • mog, luni, 29.02.2016 18:19

    cand va aud pe aici cu sprinturi 0-100, top speed sau alte din astea la o masina care probabil isi va trai cele mai mari clipe de adrenalina in pasajul victoriei sau in curba mortii de pe splaiul unii la vitan...ma ia asa o durere de cap... numai piloti de f1 pe aici...

  • Kirotractor, marţi, 08.03.2016 09:26

    Masina-i excelenta si testul e obiectiv - cu o singura exceptie (v. "dă semne de oboseală la viteze ceva mai mari" - opinie care-mi pare subiectiva, dupa ce am condus versiunea de baza G120 - 192 km/h si 0-100 in 9 s, G150-ul accelerind doar o idee mai bine - 8,7 s.) Dar poate ca redactorul a testat-o dupa un BMW 750... :-) Serios acum, plusul esential imi pare motorul "aspirat" de 2 l care nu doar in fisa tehnica oficiala, ci si-n viatza reala consuma realmente putin ( 7.9 - 8.5 litri/100 km prin oras confirmati de AM) - spre deosebire de micile turbo downsized, concepute se pare special pentru testele de omologare pe role. :-) Ca sa nu mai vb. despre designul reusit si fiabilitatea tipic japoneza - alte argumente pentru cumparatorii care vor uita de spatiul interior cam mic, garda la sol la fel sau pretul... cam mare pentru variantele complet echipate.

  • mda, joi, 24.03.2016 18:58

    hi hi hi,cind am fost linga ea m-a"luat capul" si i-am zis dealer-ului ca o iau,ii dau machineta mea la by-back si gata facem tirgu...am ajuns acasa si m-am linistit,pacat nu e pt cineva de 1.80 si 90kg..sa nu vb de locurile din spate...da e frumoasa cu draci

  • lev, marţi, 02.08.2016 22:45

    Am comandat si noi versiunea 2lt benzina.15000 € Din care1500 rabla By back masina veche 4000. La zece mi nu mi se pare scumpa. Suntem incantati de masina.