Mazda CX-3

1.5 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 105CP 4x4 Aut6 Revolution Top

Motor / Transmisie

4.0

Un crossover de mici dimensiuni are nevoie de un diesel de mici dimensiuni. Ar fi fost ilogică instalarea motorului cu patru cilindri de 2.2 litri, care deja îngrijorează clienții modelelor mai mari din gama Mazda, atunci când vine vorba despre impozit.

Prin urmare, a fost ales un diesel de numai 1.5 litri, capabil să dezvolte 105 cai putere și un cuplu motor de 270 Nm. Acesta din urmă este resimțit extrem de devreme, la numai 1600 de rotații. Din păcate, el și dispare destul de repede, adică undeva pe la 2500 de rotații, ceea ce face ca uneori turațiile înalte să dea impresia că motorașul pierde din suflu.

Menținerea în plaja de cuplu maxim va aduce însă celui de la volan o senzație plăcută și suficiente resurse pentru a încerca ținuta de drum ușor mai sportivă a SUV-lui urban.

Comparativ cu fratele mai mare, de 2.2 litri, noua unitate de 1.5 litri este ceva mai puțin rafinată, sunetul motorului fiind destul de prezent în habitaclu. Mai ales atunci când transmisia automată se încăpățânează să schimbe pe la 2300 de rotații. O transmisie cu șase rapoarte, alternate destul de liniar.

Legătura dintre motor și cutie nu pare a fi la fel de naturală ca în cazul celorlalte modele oferite până acum de japonezi. Spre exemplu, în cazul dieselului de pe Mazda6, perechea era una perfectă. Aici, cuplul mai are nevoie de timp pentru a se suda. Chiar și răspunsul cutiei pare să nu fie la fel de prompt ca în cazul fratelui mai mare.

Una peste alta, pachetul motor și cutie este unul bun, fără a excela ca în cazul fraților mai mari, suficient de atrăgător pentru a ține pieptul cu o serie de rivali, care nici ei nu promit ”marea cu sarea”.

  • scamel, joi, 23.07.2015 13:53

    articolul incepe cu o ratacire caracteristica. floarea de colt creste numai pe stancile din varful muntelui. numai un nebun cum bine zici putea scorni ca ar creste pe camp.

  • Moldovean, joi, 23.07.2015 13:59

    Înțeleg că e varianta dotată, înțeleg că are tehnologie superbă pe ea, înțeleg că are un design atrăgător și calitate interioară. Dar 28.000 Euro pe un crossover de clasă mică... Îmi pare rău, nu aș putea nici dacă mi-aș permite. Mașinile devin mult prea scumpe.

  • Andy, joi, 23.07.2015 14:17

    Sunt in asentimentul tau Moldovean. 28.000 de euro e enorm pentru un SUV de buzunar de clasa B mai ales ca vorbim de o motorizare de doar 105 cp (stiu, stiu tehnologie inovatoare Mazda, dar oricum...mai ales ca 11.9 sec pentru o buburuza scumpa e slab rau). Pun pariu insa ca HR-V-ul full va sari un pic de 30.000 la cum ii stim pe cei de la Honda cand vine vorba de modele 4x4. Design-ul e superb intr-adevar. Cei de la Mazda sunt italienii japonezilor si in momentul de fata sunt la capitolul respectiv si peste toti europenii de volum.

  • LauCalin, joi, 23.07.2015 14:23

    Da, e scump. Un Golf sare de 40000 de euro. Un Passat de 60000. Un Seria 7 porneste de la 90000. Un Mini porneste de la 17000 si poate sa depaseasca 40000. Si voua vi se pare ciudat ca masina asta ajunge la 27000. Nu va pune nimeni sa o cumparati. Nu este nici pentru voi, nici pentru mine. Dar sa nu ne legam de strugurii acri. Daca nu, luati-va Dacii ca alea sunt cele mai ieftine. Pentru o familie formata din s membri sau chiar 3, eu zic ca e suficient. Ca fapt divers 350 de litri avea portbagajul Daciei 1300, 1310, 1410...

  • Moldovean, joi, 23.07.2015 14:29

    @LauCalin Eu am Mondeo luat la mâna a doua, dar îți spun sincer că eu chiar mă gândesc la o Dacie de câteva luni. Sandero Stepway sau Duster.

  • nicolae, joi, 23.07.2015 15:04

    Foarte rau ca autorul testului nu explica de ce 28 000 euro!!!! trebuie de mentionat ca, masina in dotarea data este Full Option!!!! toate dotarile posibile, pe care concurenta nici nu le are!!!!! de aici incepeti..... Preturile la concurenti, sunt mai mici din cauza ca sunt in dotari de baza. Incercati sa adaugati optionale... si veti vedea ca nu e diferenta mare.... SI inca una, cu punctajul.... de ce, versiune amecanica diesel a luat 4,5p si diesel automat 4,1 ? ah da si portbagajul, e la fel ca la concurenti... doar Cptur ceva mai mare!!!

  • LauCalin, joi, 23.07.2015 15:22

    @Moldovean, nu stiu ce Mondeo ai tu... din ce an, ce motor, ce dotari, cati km. Dar daca este unul de care s-a avut grija, iar cu toate astea te gandesti la Sandero Stepway sau Duster nu cred ca mai are rost sa vorbim despre masini pentru ca au fost gandite total diferit. Singurul motiv eu il vad a fi ca ti-au luat teapa cu acea masina. In rest sa compari Duster cu Mondeo e ca si cum ai compara... Piat Grande Punto cu Mazda 6 de exemplu.

  • Moldovean, joi, 23.07.2015 15:57

    Prima înmatriculare 2008, 1.8 TDCi / 125 CP / 6 trepte, aprox. 180.000 km, îngrijit și cu totul făcut la timp. Problema nu e că mașina e rea. Am gândit în perspectiva în care mașina asta îmbătrânește și la un moment dat va trebui să o schimb. Având în vedere că într-o mașină SH bagi bani indiferent de cât de îngrijită a fost, iar asta pentru că vine vremea când multe consumabile trebuiesc schimbate. Nu am comparat nicio clipă Mondeo cu cele două modele Dacia pentru că nu sunt din aceeași clasă. Problema mea este faptul că mașinile noi din ziua de azi au ajuns să fie exagerat de scumpe în opinia mea (chiar dacă voi fi contraargumentat cu tehnologia), iar Dacia ar fi ceva ce îmi pot permite de nou. Am avut mașini SH foarte bune, dar tot a trebuit să bag bani pentru că vârsta își spune cuvântul în cazul oricărei mașini. Al doilea motiv este tehnologia care este pusă nebunește pe toate mașinile. Știu că îmi pot lua un alt model de la o altă marcă fără acele tehnologii ”nebune”, dar cu toate astea simplitatea Daciei e ceea ce mă atrage. Mai mult, cu Duster îmi pot permite să intru și pe drumuri mai rele sau de munte (ceea ce îmi doresc de mult timp) având aptitudini offroad foarte bune și să nu mă mai acuze unii colegi de aici că fac offroad cu limuzina doar pentru că cineva mi-a zis că un anumit drum de țară prin pădure e bun și nu a fost. Motivele sunt complexe, dar nicio clipă nu mi-am imaginat că ar putea fi comparate.

  • Moldovean, joi, 23.07.2015 15:58

    Am uitat de dotări : 7 airbag-uri (inclusiv pentru genunchii șoferului), toate geamurile electrice, oglinzi încălzite, jante aliaj, comenzi pe volan, climă automată pe 2 zone, ESP. Nu foarte multe, chestii de bun simț pentru o mașină de 7-8 ani. Mi-aș mai fi dorit pilot automat, dar nu a fost să fie.

  • msnd, joi, 23.07.2015 16:05

    @Automarket, fotografiile sunt facute la padurea Pustnicu din Branesti ?

  • gogu, joi, 23.07.2015 16:18

    l-ati scazut la punctaj pana a ajuns sub duster :) de exemplu, nu inteleg de ce la consum nu putea lua macar 4,5. si cum zicea si niculae, pretul e imens pt ca e varianta de top, dar un model cu echipare mijlocie are deja mai mult decat suficiente dotari pt un om obisnuit (mai putin automata pe diesel)

  • LauCalin, joi, 23.07.2015 16:19

    Inteleg ce spui si ai si tu dreptate. O masina cu 180000 de km nu se compara cu una noua. Ma refer la uzura, chiar si morala nu doar fizica. Si fie ea si dacia. Cat despre faptul ca in orice sh bagi bani... e si nu prea asa. Depinde. Una e sa cumperi o masina cu 150000 de km sh, chiar daca are carte service, revizii pe bune etc, si alta e sa cumperi una cu 30-40000 de km. Depinde cum, la ce te intinzi si foarte important, la ce casti ochii cand alegi. Dpmdv o masina trebuie sa indeplineasca doua conditii esentiale: sa fie fiabila si cat mai sigura. Pe mine dotarile gen navigatie, aer conditionat automat, plafon de sticla, motor mai puternic, cutie automata etc. nu ma prea incalzesc daca masina necesita multi bani pentru reparatiile cazurilor "izolate" sau daca ajung in coma la spital sau (Doamne fereste) eu sau un pasager la morga. Una e sa ai un impact serios cu un Mondeo si alta e sa ai cu un Sandero sau Duster.

  • Ivanoff, joi, 23.07.2015 17:06

    @LauCalin ai comentat destul de pozitiv in favoarea Mazdei CX-3, stiu ca sunt un ''nenoricit'', si te voi intreba, dc nu vorbesti de VAG care nu are nici un concurent in acest moment in clasa asta! Cat despre CX-3 , versiunea automata e mult mai lenta fata de cea manuala, plus ca motorul e entry-level, daca era cel de 2.0 150 CP era alta mancare de peste. Cat despre pret, dragul meu Calin Laurentiu, nici eu ca fan japoneze nu as da 28k pe CX-3 cand pot opta pt Mazda 6 2.0 165CP in acest pret , aproape full options cu reducerea celor de la Mazda de 4% + 1.400 euro remat.

  • MuresMures, joi, 23.07.2015 17:23

    @Moldovean sa nu faci NICI o data prostia aia sa cumperi un Duster sau Sandero... nici nu poti compara cu Mondeo.

  • dan_grc, joi, 23.07.2015 19:15

    @ivanoff Eu am o singură nelămurire, de ce ai folosit ghilimele ?

  • lucian, joi, 23.07.2015 22:12

    sunt doua lucruri inutile chiar trei care cresc pretul acestui Cx-3 testat...in primul rand nivelul de echipare care e mai mult pt aia mai pretentiosi apoi tractiunea integrala care nu prea are la ce sa iti foloseasca iarna si cu tractiunea fata te descurci daca ai anvelopele potrivite anotimpului si 90% la din timp masina o sa folosita pe sosea si in mare parte a timpului in oras si nu in ultimul rand cutia automata....eu am fost la doua reprezentante Mazda si am facut un scurt test drive la amandoua variante de transmisii cu aceasta motorizare diesel si cutia manuala mi sa parut mult mai ok si mai potrivita pt aceasta masina astfel ca sunt foarte hotarat sa imi achitionez un Cx-3 motorizare diesel cutie manuala varianta de echipare Attraction care e mai mult decat suficienta singura "fitza" care imi doresc eu pe o masina fara sa fac compromisuri e aerul conditionat automat iar in varianta asta de echipare primesti chiar mai mult de atat....totul la un pret de 21.980 de euro (21.590 plus 390 de euro vopseaua metalizata) deci....21.980 fata de 27.990 nu suna altfel?platesti suma a doua daca vrei lucrurile cam inutile amintite mai sus

  • rov, vineri, 24.07.2015 00:47

    De la 28000 euro se poate lua un GTD...sau o Octavia vRS/ Megane RS, etc. La fel sunt destule variante pentru borduri inalte cu 14X14... Doar designul cx3 nu e suficient pentru o asemenea investitie. Cum mai mult ca sigur nici drumuri ferestiere nu va vedea, cu dinamica slaba, spatiu interior mic si tinuta de drum discutabila, cred ca siliconatele astea mici au doar darul de a-ti lua doar ochii si banutul, fireste... Bafta la achizitii !!!

  • LauCalin, vineri, 24.07.2015 00:58

    @Ivanoff, De ce nu zic nimic de VAG? De ce sa zic? Ca nu are concurent pentru CX-3? Pai nici Mazda nu are pentru Phaeton, Tuareg, Up!, Scirocco, Sharan... Dar nu despre asta e vorba. Cand e de aruncat cu rosii, o fac cu mare drag. Cand e de laudat si apreciat, din nou o fac cu mare drag. Si toate astea incercand (macar cat de cat) sa las o doza o obiectivitate mereu. Ah, ca unii se aprind si dau in frustrari, nu pot decat sa spun ca ma doare in cot. Daca intri pe acest site ca sa te enervezi, mai bine o lasi balta si stai pe facebook. Sa te certi sau tiganesti pe internet mi se parea cea mai mare prostie posibila. Te certi... cu cine... de ce... pentru ce... ca sa schimbi o gandire? Bullshit! :))) Culmea este ca desi am o masina nemteasca si una japoneza si imi dau cu parerea despre tot felul de stiri (si uneori am am si "bulan" sa se adevereasca ce spun), marca mea preferata a fost, este si mai mult ca sigur va ramane Volvo. Drumuri bune sa aveti... si racoare in suflet. Ca e canicula. ;)

  • Andy, vineri, 24.07.2015 01:04

    @rov Singura exceptie e Renegade. Singurul din clasa B care e capabil in off-road. Insa e si printre cele mai scumpe...pretul cu toate jucarelele ajunge la 35.500 de euro. Are insa 170 cp, automate in 9 trepte cu dublu ambreiaj si sprintul 0-100 e in 8.9 sec ceea ce e chiar arhisuficient pentru o masinuta de genul.

  • eu, vineri, 24.07.2015 04:33

    @LauCalin: "Pentru o familie formata din s membri sau chiar 3, eu zic ca e suficient. Ca fapt divers 350 de litri avea portbagajul Daciei 1300, 1310, 1410..." Mai studiaza! Daciile clasice aveau capacitatea portbagajului de 465 de litri. Restul comentariilor tale ma intereseaza foarte putin spre deloc insa fii mai riguros cu cifrele ca te faci de ras!

  • Ivanoff, vineri, 24.07.2015 11:12

    Salut Dan Grecu, ce dragutz esti ca deobicei, sau mai putin posibil decat atunci cand citesti factura la apa ? :)))) . Apropo, ''jmeker'' Bi Em Dabal Yu-ul de la vatar , upss iar am folosit ghilimele. @LauCalin, Mazda nu este o marca 100% de Volum ca VW , tinde mai mult spre zona premium, de asta au si scos modelul 5 . Dar mai nou pe net au aparut poze spion cu viitorul CX-9 si CX-7 , asadar, Touareg va avea nevoie rapid de o noua generatie. PS: Cat despre canicula, am stat in curent caci acum imi curge nasul ca la robinet, mare pacat ca nu pot sa le raspund la ''expertii'' de aici poate mai rumega si ei niste idei, din pacate nu pot sta prea mult cu capul in jos la tastatura doar daca bag cv in nari :))))

  • Lache, vineri, 24.07.2015 11:49

    Ascultati-l pe ibanezul.El le stie pe toate. Un adevarat vizionar.Daca o sa-l urmam, o sa curga numai lapte si miere. Aferim!!!!!

  • LauCalin, vineri, 24.07.2015 12:36

    @eu, imi amintesc ca in manualul primei masini a tataliu meu, Dacia 1300, erau trecuti 350 de litri. Dupa o cautare acum pe net am vazut ca nu este nici cum zici tu, volumul variind intre 420 si 430 de litri. Na, ca nu doar eu m-am facut de ras. Cat despre comentariile mele care te intereseaza foarte putin spre deloc (vad ca de-asta le citesti), atata timp cat nu te obliga nimeni sa le citesti nu vad care e problema. Ah, ma fac de ras? Experientele din trecut si limbajul tau imi amintesc bine cu cine vorbesc. Asa ca... tocmai am inceput sa rad.

  • Cineva, vineri, 24.07.2015 14:40

    Nu merita ! Cu banii aia gasesti BMW X5 a doua generatie cu facelift in stare exceptionala ! Si e masina nu jucarie ca asta !

  • Lache, vineri, 24.07.2015 23:44

    Ivanezule, ai nevoie de ajutor? Sa-ti bagi ceva in nari? Really? Si cand ai stat in current, nu ti-a fluierat vantul printre urechi? Tu, ezpertule , nu poti sa le raspunzi, sau sa raspunzi la.....Gramaticosule, saracaciosule,

  • Marius, sâmbătă, 25.07.2015 11:20

    Auzi, Mazda nu e o marca de volum, tinde spre premium. Daaaa, cu platforme si motorizari Ford e curat LUX! Asa v-au invat la cursurile de vanzari, ca Mazda e vre-un OZN si nu o masina facuta in Mexic de gringos?

  • Profesorul, sâmbătă, 25.07.2015 12:15

    Toti analfabetii stau si comenteaza pe aici in loc sa puna mana sa invete macar limba tarii in care s-au nascut daca nu si alta straina !

  • Lache, duminică, 26.07.2015 21:55

    Profesore, limba romana, nici macar profesorii nu o stapanesc cum trebuie!

  • Eva Gertrud Lucas, sâmbătă, 19.10.2019 20:20

    Soțul meu m-a părăsit din cauza copilăriei mele timp de 9 ani. Mi s-a zdruncinat inima, pentru că nu mai puteam să sufăr durerea. Am început să caut ajutor pe internet și am găsit un articol al lui (Elizabeth) care spunea că Lordul Zakuza a ajutat-o ​​să își recupereze soțul după ce a plătit pentru unele (obiecte spirituale) folosite pentru pregătirea vrăjii care i-a adus soțul înapoi în 24 de ore. Am respectat mărturia ei și m-am conectat la Lordul Zakuza și după ce mi-a pus durerile, Lord Zakuza mi-a spus cuvintele că voi rămâne însărcinată în termen de o lună după ce soțul meu va fi înapoi. L-am crezut și am urmat toate instrucțiunile sale și am plătit suma de 230 de euro pentru ca el să cumpere (obiectele spirituale) de care avea nevoie pentru a-mi rezolva cazul. Am fost uimit când am primit un telefon de la soțul meu spunând că îi pare rău și se întoarce acasă, iar acest lucru s-a întâmplat în 24 de ore după ce Lord Zakuza mi-a pregătit o vraja de dragoste. Soțul meu s-a întors la mine și am fost din nou și de nerefuzat de data asta. După 2 săptămâni, am rămas însărcinată pentru soțul meu și am născut o fiică minunată pe care am sunat-o (Joy). S-ar putea să treci prin iad acum, dar ți-am spus că nu va dura pentru totdeauna, pentru că Lord Zakuza este aici să ne ajute pe toți. Puteți discuta cu el pe linia sa WhatsApp la +17405739483 sau trimiteți-l pe e-mail la: [email protected] pentru o soluție permanentă.