Mazda CX-3

1.5 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 105CP 4x2 Man6 Revolution

Interior

4.0

Mazda CX-3 este un crossover dezvoltat pe baza lui Mazda2, dar cu influențe de la CX-5. Modelul reuşeşte să integreze toate elementele tehnologice ale fraţilor mai mari din gamă şi să le ofere într-un pachet competitiv şi bine gândit. Materialele de la bord sunt de calitate, cel puţin în cazul variantelor de top testate de noi în cadrul lansării internaţionale, iar finisajele sunt de calitate. Mai mult, unele elemente de la bord sunt apropiate de ceea ce aştepţi de la un model premium.

Postul de conducere are o ergonomie excelentă şi toate comenzile sunt la îndemâna şoferului. Consola centrală se bucură și ea de un nivel ridicat de ergonomie, fiind ușor de înțeles cum se folosesc toate butoanele.

Scaunele din faţă sunt confortabile şi asigură un nivel corect de suport lateral pentru un model care nu are ambiţii sportive. Cu toate că nu au reglaj lombar, cele două scaune din faţă au un profil bun şi nu devin obositoare după mai multe ore petrecute pe acestea.

Spaţiul pentru ocupanţii din spate este potrivit pentru segment, cu toate că pasagerul de pe locul din mijloc al banchetei nu poate fi mai înalt de 1.80 metri, pentru că ar atinge cu capul capitonajul moale al plafonului. Portbagajul anunţă 350 de litri, mai puţin decât Juke, Mokka, Captur, 2008 şi alţii, dar încă suficient pentru bagajele uzuale ale unei excursii de weekend pentru patru persoane.

  • tyd, joi, 04.06.2015 11:04

    au facut si ei o masina sa fie in segment

  • alex, joi, 04.06.2015 11:56

    @tyd daca te uiti la mazda pe site o sa vezi ca nu sunt prezenti in asa multe segmente...ca altii...fac putine....si bune zic eu. Segmentul crossoverelor mici este in plina crestere si era normal sa incerce sa se bage pe felie. Din specificatii motoarele arata bine...imi place ca iti ofera o paleta mai larga de motorizari si puteri decente....comparativ de exemplu cu Captur unde ai doar 2 si alea fara prea multe zvacuri. Cred ca o sa aiba success, depinde ce promotii vor mai face...pretul e un pic cam piperat pentru unele motorizari.

  • mircea, joi, 04.06.2015 15:07

    CX-3 are versiuni 4X4 doar pentru cele 2 echipari de top (Revolution si Revolution Top), incepand de la 23.000 euro. Personal, m-au convins motoarele de pe Mazda, am nevoie de 4X4 (70% pentru drumuri de tara, forestiere, chiar si off-road usor), insa nu am ce sa fac cu dotari ca senzori de parcare, cruise control, s.a.m.d. pe astfel de drumuri. Unde sunt echiparile 4X4 pentru celelalte 3 echipari inferioare (Emotion, Challenge si Atracttion) bineinteles mai ieftine ? La pretul asta, cred ca foarte multe persoane (care au asteptat CX-3) se vor reorienta la noul Suzuki Vitara, pret pentru 4X4 incepand de la 15.800, cu un raport pret/calitate OK pentru toate versiunile de echipare.

  • Johnsi, joi, 04.06.2015 15:36

    atractiva masina :) imi place mult.

  • hazard, joi, 04.06.2015 15:45

    hai ca o sa vanda si Mazda 100 de masini pe anul asta :))

  • kim_vl, joi, 04.06.2015 17:45

    Si eu oscilez mult intre un Vitara si un CX-3. Daca citesc un review cu CX-3 vreau si eu un CX-3; daca citesc un review cu Vitara vreau si eu un Vitara. Adevarul e ca CX-3 arata superb si are motorizari acceptabile. Plus 4x4 si cutie automata. Dar Vitara ar sta mai bine la offroad usor (are garda la sol de 185 mm si un sistem de tractiune integrala mai destept decat la CX-3). In schimb motorul pe benzina (distributie pe lant) e mai slabut decat la CX-3 iar motorul diesel (distributie pe curea), desi e mai puternic decat al CX-ului, e f.f. zgomotos. Vitara are cutie automata doar la benzina. Materialele de la interiorul Vitarei am inteles ca sunt destul de dure. Nu stiu care e exact garda la sol a lui CX-3; din unele surse am vazut 155 mm, in altele 165 mm. Pretul Vitarei la dotari asemanatoare e cam cu 3800 Euro mai mic decat al CX-ului. Per ansamblu inclin spre Vitara (si din prisma pret/dotari) pt. tavaleala (offroad usor, mers pe coclauri, mai un picnic). Pt.concedii mai lungi si mai departe am un SUV-ulet mai mare.

  • kim_vl, joi, 04.06.2015 17:50

    CX-3 pare prea firav, prea finut chiar si pt. un offroad usor.

  • arhitect, joi, 04.06.2015 19:06

    e cea mai frumosa mazda; pacat ca au renuntat la o noua generatie a monovolumului Mazda 5 care sa aiba designul zoom zoom si tehnologia actuala skyactiv ...pentru ca 15..18% din masinile vandute in Europa sunt monovolume ! doritorii de MPV vor trebui sa se reorienteze spre alte marci...

  • Scrooge, joi, 04.06.2015 23:37

    @Automarket....nu v-a placut portbagajul, daca fiecare model nou ar avea portbagajul mai mare decat media segmentului, atunci media segmentului s-ar schimba in cativa ani, cu posibilitatea aparitiei unui segment nou: Mini SUV Combi. Nu stiu cum ar arata dar nu suna bine. In alta oridine de idei mie 350 litri mi se par mai mult decat suficienti pt o masina care se vrea urbana.

  • Kap, vineri, 05.06.2015 14:36

    Văd că e lăudat consumul "redus fără strategii de downsizing". Cred că apreciaţi aici doar motorizările pe benzină. Că pentru 1.5 ăla diesel de 105 cai nu prea pare valabilă ultima parte.

  • tyd, vineri, 05.06.2015 22:16

    @kim ia-ti suzuki...e cinstita dpdv orice

  • mishazaitev, duminică, 07.06.2015 00:44

    Da! Acum chiar arată a SUV. De fapt, arată cum ar fi trebuit să arate de prima dată. Varianta precedentă era mai mult un break puțin înălțat. Poate crossover tras de păr. Acum e ce trebuie.

  • kim_vl, duminică, 07.06.2015 06:43

    @mishazaitev Care varianta precedenta ?

  • relu, miercuri, 10.06.2015 13:49

    Corect ar fi fost sa sa numeasca Mazda CX-2.

  • Liv, vineri, 26.06.2015 14:41

    M-am urcat in Mazda CX-3, deasemenea si in Mazda 2 si Mazda 3. Ce pot sa spun, referitor la spatiul din interior, este ca in mazda CX-3 m-am simtit ca in Mazda 2.

  • Ionut2015, marţi, 21.07.2015 01:15

    Motoarele pe benzina SKY ACTIVE : CREATIE inginereasca. Baieti destepti. Raport de comprimare 14:1. Prea tare! Cine cunoaste are idee despre ce vorbesc:)