Mazda CX-3

1.5 Diesel Turbo (SKYACTIV-D) 105CP 4x2 Man6 Revolution

Motor / Transmisie

4.5

Mazda oferă în gama CX-3 motorizări care asigură între 105 şi 150 CP. În cadrul evenimentului de lansare, am încercat atât varianta diesel de 105 CP cu tracţiune faţă, cât şi versiunea de top, cu motor 2.0 benzină de 150 CP şi a sistemului de tracţiune integrală. Pentru acest material, ne concentrăm pe ceea ce ar putea să fie bestseller-ul gamei: singura versiune diesel existentă.

Vorbim despre un motor de 1.5 litri care anunţă 105 CP şi 270 Nm. Nu este cea mai puternică unitate din segment, dar are alte calităţi. Motorul este Euro 6 nu are nevoie de aditiv AdBlue, are cel mai redus raport de compresie dintre toate diesel-urile de această cilindree din lume şi impresionează prin rafinament şi silenţiozitate.

Cutia de viteze manuală căruia îi este asociat acest motor are o timonerie precisă şi cu o cursă scurtă, iar etajarea treptelor este corectă pentru o exploatare normală, concentrată pe economia de carburant. În ceea ce priveşte dinamismul, motorul asigură pe plaja 2.000-4.000 rpm un nivel bun de performanţă pentru caii putere anunțați de fișa tehnică și poate să urce surprinzător de rapid în turație. Cât timp nu te aștepți ca Mazda CX-3 1.5 diesel să fie "rachetă" la 105 CP, lucrurile stau foarte bine.

Am apreciat în mod special rafinamentul acestui motor, vibraţiile asociate diesel-urilor fiind estompate excelent, la fel cum a fost și cazul nivelului decibelilor percepuți.

  • tyd, joi, 04.06.2015 11:04

    au facut si ei o masina sa fie in segment

  • alex, joi, 04.06.2015 11:56

    @tyd daca te uiti la mazda pe site o sa vezi ca nu sunt prezenti in asa multe segmente...ca altii...fac putine....si bune zic eu. Segmentul crossoverelor mici este in plina crestere si era normal sa incerce sa se bage pe felie. Din specificatii motoarele arata bine...imi place ca iti ofera o paleta mai larga de motorizari si puteri decente....comparativ de exemplu cu Captur unde ai doar 2 si alea fara prea multe zvacuri. Cred ca o sa aiba success, depinde ce promotii vor mai face...pretul e un pic cam piperat pentru unele motorizari.

  • mircea, joi, 04.06.2015 15:07

    CX-3 are versiuni 4X4 doar pentru cele 2 echipari de top (Revolution si Revolution Top), incepand de la 23.000 euro. Personal, m-au convins motoarele de pe Mazda, am nevoie de 4X4 (70% pentru drumuri de tara, forestiere, chiar si off-road usor), insa nu am ce sa fac cu dotari ca senzori de parcare, cruise control, s.a.m.d. pe astfel de drumuri. Unde sunt echiparile 4X4 pentru celelalte 3 echipari inferioare (Emotion, Challenge si Atracttion) bineinteles mai ieftine ? La pretul asta, cred ca foarte multe persoane (care au asteptat CX-3) se vor reorienta la noul Suzuki Vitara, pret pentru 4X4 incepand de la 15.800, cu un raport pret/calitate OK pentru toate versiunile de echipare.

  • Johnsi, joi, 04.06.2015 15:36

    atractiva masina :) imi place mult.

  • hazard, joi, 04.06.2015 15:45

    hai ca o sa vanda si Mazda 100 de masini pe anul asta :))

  • kim_vl, joi, 04.06.2015 17:45

    Si eu oscilez mult intre un Vitara si un CX-3. Daca citesc un review cu CX-3 vreau si eu un CX-3; daca citesc un review cu Vitara vreau si eu un Vitara. Adevarul e ca CX-3 arata superb si are motorizari acceptabile. Plus 4x4 si cutie automata. Dar Vitara ar sta mai bine la offroad usor (are garda la sol de 185 mm si un sistem de tractiune integrala mai destept decat la CX-3). In schimb motorul pe benzina (distributie pe lant) e mai slabut decat la CX-3 iar motorul diesel (distributie pe curea), desi e mai puternic decat al CX-ului, e f.f. zgomotos. Vitara are cutie automata doar la benzina. Materialele de la interiorul Vitarei am inteles ca sunt destul de dure. Nu stiu care e exact garda la sol a lui CX-3; din unele surse am vazut 155 mm, in altele 165 mm. Pretul Vitarei la dotari asemanatoare e cam cu 3800 Euro mai mic decat al CX-ului. Per ansamblu inclin spre Vitara (si din prisma pret/dotari) pt. tavaleala (offroad usor, mers pe coclauri, mai un picnic). Pt.concedii mai lungi si mai departe am un SUV-ulet mai mare.

  • kim_vl, joi, 04.06.2015 17:50

    CX-3 pare prea firav, prea finut chiar si pt. un offroad usor.

  • arhitect, joi, 04.06.2015 19:06

    e cea mai frumosa mazda; pacat ca au renuntat la o noua generatie a monovolumului Mazda 5 care sa aiba designul zoom zoom si tehnologia actuala skyactiv ...pentru ca 15..18% din masinile vandute in Europa sunt monovolume ! doritorii de MPV vor trebui sa se reorienteze spre alte marci...

  • Scrooge, joi, 04.06.2015 23:37

    @Automarket....nu v-a placut portbagajul, daca fiecare model nou ar avea portbagajul mai mare decat media segmentului, atunci media segmentului s-ar schimba in cativa ani, cu posibilitatea aparitiei unui segment nou: Mini SUV Combi. Nu stiu cum ar arata dar nu suna bine. In alta oridine de idei mie 350 litri mi se par mai mult decat suficienti pt o masina care se vrea urbana.

  • Kap, vineri, 05.06.2015 14:36

    Văd că e lăudat consumul "redus fără strategii de downsizing". Cred că apreciaţi aici doar motorizările pe benzină. Că pentru 1.5 ăla diesel de 105 cai nu prea pare valabilă ultima parte.

  • tyd, vineri, 05.06.2015 22:16

    @kim ia-ti suzuki...e cinstita dpdv orice

  • mishazaitev, duminică, 07.06.2015 00:44

    Da! Acum chiar arată a SUV. De fapt, arată cum ar fi trebuit să arate de prima dată. Varianta precedentă era mai mult un break puțin înălțat. Poate crossover tras de păr. Acum e ce trebuie.

  • kim_vl, duminică, 07.06.2015 06:43

    @mishazaitev Care varianta precedenta ?

  • relu, miercuri, 10.06.2015 13:49

    Corect ar fi fost sa sa numeasca Mazda CX-2.

  • Liv, vineri, 26.06.2015 14:41

    M-am urcat in Mazda CX-3, deasemenea si in Mazda 2 si Mazda 3. Ce pot sa spun, referitor la spatiul din interior, este ca in mazda CX-3 m-am simtit ca in Mazda 2.

  • Ionut2015, marţi, 21.07.2015 01:15

    Motoarele pe benzina SKY ACTIVE : CREATIE inginereasca. Baieti destepti. Raport de comprimare 14:1. Prea tare! Cine cunoaste are idee despre ce vorbesc:)