Motor / Transmisie
Mazda oferă în gama CX-3 motorizări care asigură între 105 şi 150 CP. În cadrul evenimentului de lansare, am încercat atât varianta diesel de 105 CP cu tracţiune faţă, cât şi versiunea de top, cu motor 2.0 benzină de 150 CP şi a sistemului de tracţiune integrală. Pentru acest material, ne concentrăm pe ceea ce ar putea să fie bestseller-ul gamei: singura versiune diesel existentă.
Vorbim despre un motor de 1.5 litri care anunţă 105 CP şi 270 Nm. Nu este cea mai puternică unitate din segment, dar are alte calităţi. Motorul este Euro 6 nu are nevoie de aditiv AdBlue, are cel mai redus raport de compresie dintre toate diesel-urile de această cilindree din lume şi impresionează prin rafinament şi silenţiozitate.
Cutia de viteze manuală căruia îi este asociat acest motor are o timonerie precisă şi cu o cursă scurtă, iar etajarea treptelor este corectă pentru o exploatare normală, concentrată pe economia de carburant. În ceea ce priveşte dinamismul, motorul asigură pe plaja 2.000-4.000 rpm un nivel bun de performanţă pentru caii putere anunțați de fișa tehnică și poate să urce surprinzător de rapid în turație. Cât timp nu te aștepți ca Mazda CX-3 1.5 diesel să fie "rachetă" la 105 CP, lucrurile stau foarte bine.
Am apreciat în mod special rafinamentul acestui motor, vibraţiile asociate diesel-urilor fiind estompate excelent, la fel cum a fost și cazul nivelului decibelilor percepuți.
au facut si ei o masina sa fie in segment