Tehnologie
În dreptul capitolului dedicat prețului, am amintit de lista generoasă de echipamente pe care Mazda le oferă standard pe modelul de clasă compactă. Japonezii propun o mulțime de tehnologii gata să satisfacă cerințele publicului însetat de elemente moderne .
Instrumentarul de bord mixt (analogic+digital) include un ecran de 7 inch cu o grafică bună, cu un meniu structurat bine pe care îl poți citi cu foarte multă ușurință. Sunt convins că și cei care preferă ceasurile clasice de bord s-ar putea obișnuit rapid cu modul în care Mazda oferă informațiile necesare prin intermediul noului instrumentar de bord.
La interior se mai află un element principal pe care Mazda se încăpățânează să nu-l alinieze tendințelor. Vorbim despre ecranul sistemului de infotainment, care nu dispune de comenzi tactile. Japonezii spun că au ales să vină cu o asemenea ofertă întrucât accesarea informațiilor prin intermediul comenzilor tactile ducea la o modificare a poziției perfecte de condus. Astfel, vei putea opera noul sistem de infotainment doar cu ajutorul comenzilor poziționate pe consola centrală.
Meniul noului sistem de infotainment Mazda este însă mai ușor de înțeles, grafica a fost și ea îmbunătățită, iar viteza de procesare este mai bună. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Am testat Apple CarPlay, iar interfața funcționează bine și fluid în condițiile în care Mazda se află abia la început, sistemul fiind introdus în premieră la finalul anului trecut.
Un alt element modern este head-up display-ul oferit standard. Calitatea și claritatea informațiilor oferite de acesta sunt de top, iar un mare plus îl reprezintă faptul că japonezii au renunțat la soluția head-up display-ului proiectat pe o suprafață minusculă din plastic transparent. Totul se întâmplă acum în fața ta, printr-o proiecție pe parbriz.
Pasionații de muzică trebuie să știe că sistemul audio standard include opt difuzoare. Pe acesta nu l-am testat, însă vă pot spune că versiunea Bose cu 12 incinte (disponibilă opțional) oferă o fidelitate bună.
Bineînțeles, în dreptul tehnologiilor trebuie să amintim și de gama generoasă de sisteme de siguranță oferite standard, dar și de tehnologiile de asistare, accesorii pe care le-am notat deja în drepul capitolelor dedicate.
La minusuri vad capacitatea redusa a portbagajului fata de rivali,totusi e cu 40l mai mare fata de un Volvos60 sau un bmw seria 3 care nicimacar nu mai are loc de roata de rezerva,iar astea doua sunt si din clase mai mari.