Tinuta de drum
Producătorul japonez reușește, de cele mai multe ori, să impresioneze atât prin design, cât și prin finisajele de la interior. Dar Mazda ne-a mai obișnuit cu ceva: caracterul dinamic al modelelor sale.
Și simt că acest capitol va provoca mici riduri pe fețele celor care iubesc brand-ul nipon. Dacă pe vechea generație a modelului de clasă compactă niponii propuneau o punte spate independentă, noul Mazda 3 renunță la soluția multi-link și trece la o variantă cu bară de torsiune.
Oficialii niponi spun că au testat cele două opțiuni, iar bara de torsiune a oferit rezultate mai bune raportat la cerințele impuse. Cu toate astea, noua generație Mazda 3 nu va putea fi comandată nici opțional o punte spate independentă, așa cum se întâmplă în cazul altor rivali din segment.
Suspensia este una confortabilă și zgomote neplăcute apar rar (compresii deranjante la nivelul amortizoarelor), mai ales în momentul trecerii peste denivelările scurte. Spre deosebire de vechea generație, suspensia nu mai este atât de rigidă și îți permite să neglijezi, din când în când, anumite gropi sau neregularități apărute la nivelul asfaltului.
În ceea ce privește parte dinamică, sistemul G-Vectoring Control Plus (tehnologia simulează o distribuție mai bună a maselor la virare, limitând cuplul transmis roților motrice) reușește să imprime un caracter dinamic bun.
Totuși, puntea spate nu mai este la fel de ascultătoare, suspensiile favorizând reculul, fenomen care poate fi deranjant pentru cei care vor o ținută de drum fără surprize.
În ceea ce privește direcția, aceasta este ceva mai precisă și oferă un feedback bun, oferindu-ți încrederea necesară pentru a te bucura pe deplin de calitățile dinamice ale sedanului.
La minusuri vad capacitatea redusa a portbagajului fata de rivali,totusi e cu 40l mai mare fata de un Volvos60 sau un bmw seria 3 care nicimacar nu mai are loc de roata de rezerva,iar astea doua sunt si din clase mai mari.