Tehnologie
Așa cum am spus și la capitolul Prețuri, atunci când am enumerat lista generoasă de dotări, Mazda3 își propune să le ofere clienților din segmentul compact tot ce-și doresc în materie de conectivitate și confort. Există scaune electrice, senzori de ploaie, scaune încălzite, oglinzi încălzite, recunoaștere vocală îmbunătățită, manual de utilizare digital, o suită de patru camere cu vedere la 360 de grade (calitatea imaginii este bună) și un computer de bord proiectat pe un ecran de 7 inch. Acesta din urmă are o grafică bună, lizibilă, structurată bine. Este dublat de un Head-Up Display oferit standard, cu o proiecție și o calitate greu de bătut în segmentul compact de volum.
După părerea mea, vechea generație de sisteme multimedia nu a excelat pe nici un model Mazda testat în ultimii ani. Cu Mazda3 lucrurile se schimbă. În bine. Chiar dacă japonezii nu au vrut în ruptul capului să ofere funcție tactilă pentru ecranul de 8.8 inch din centrul planșei de bord, acesta asigură o utilizare intuitivă. Tot cu ajutorul unor comenzi poziționate pe consola centrală. Meniul a devenit și el mai simplu, grafica este bună, iar viteza de procesare net superioară modelului anterior. Avem Apple CarPlay și Android Auto, dar și navigație și pozibilitatea de a reda un video pe ecranul central. Bineînțeles, nu în timpul mersului.
Compacta japoneză este oferită cu un sistem audio cu opt difuzoare în standard. Se aude foarte bine și acesta, însă dacă vreți o experiență cu adevărat plăcută, vă recomand să bifați sistemul audio Bose, cu 12 difuzoare și cu o fidelitate extrem de bună. În plus, finisarea boxelor de pe portierele față este de-a dreptul premium.
La final aș vrea să vă povestesc despre sistemul de acces și pornire fără cheie. Funcționează fără probleme. Până în punctul în care mașina se încuie cu cheile în ea. Asta pentru că portbagajul are un buton de închidere pe marginea hayonului. L-am apăsat din greșeală, crezând că e cel de închidere electrică a hayonului. Apoi l-am închis manual și am fost avertizat de un sunet că mașina s-a închis. Cu cheia în interior. Aș fi preferat ca avertizarea să se facă înainte. Sau, și mai bine, ca mașina să nu se închidă cu cheia acolo. Am pățit-o de două ori, la două mașini diferite. Sper că e o problemă pe care japonezii o vor remedia curând.
Trebuie să vă spun și ce mi-a lipsit pe noul Mazda3: o zonă de încărcare wireless pentru telefonul mobil. Poate părea un moft, dar până și modelele din clasa mică vin cu această opțiune.
Good job Mazda. E bine sa fii diferit!