Lexus LC

3.5 Hibrid (V6) 359CP Aut1 Sport Premium

Interior

4.5

Primul sentiment pe care îl ai dincolo de portiera lui LC500h este că banii tăi s-au dus unde trebuie. Dacă ești meticulos, atunci o să fii și mai sigur de asta. Finisajele sunt fără cusur, iar atenția pentru detalii este fascinantă. Nu degeaba Lexus alege cu mare atenție oamenii care lucrează la fiecare exemplar LC.

Sunt maeștrii artizani denumiți Takumi (știu, Mazda are un nivel de echipare denumit așa). Aceștia stăpânesc foarte bine arta cusăturilor, a materialelor și sunt extrem de exigenți când vine vorba de finalitatea unui produs. Ei se asigură că interiorul lui Lexus LC respectă filosofia Omotenashi, adică înalta tradiție de ospitalitate a japonezilor.

Poți să cauți cusur îmbinărilor. Nu o să reușești. Totul este căptușit cu o mochetă moale, cu piele fină, cu alcantara și cu multă atenție. Tocmai această grijă face ca habitaclul să se prezinte impecabil chiar și la trei ani de la primii kilometri făcuți de mașina de test. Calitatea materialelor este la același nivel cu cea de pe modelele Porsche. Finisajele aș spune că sunt superioare.

Locurile din spate au un design demențial, dar e păcat că nu oferă un spațiu foarte generos. De altfel, rețeta asta este valabilă pentru orice coupe din segmentul acesta. Scaunele spate sunt un decor și atât. Dacă îl comparăm pe LC cu noul Porsche 911, cred, totuși, că japonezul are ceva mai mult spațiu rezervat pentru picioarele pasagerilor spate.

Ergonomia este bună, însă meniul sistemului multimedia este o altă poveste, pe care o voi detalia la capitolul Tehnologie. Deși mulți n-au fost de acord cu instalarea selectorului pentru modurile de rulare deasupra volanului, pe planșa de bord, mie mi se pare un loc potrivit.

Chiar dacă astfel de mașini nu pun un foarte mare accent pe compartimentul de bagaje, trebuie să vorbim și despre el. Este fantastic de mic. Are doar 172 de litri. Este chiar mai puțin și decât ceea ce oferă Porsche 911. Încap un bagaj de cabină și cel mult două ghiozdane. Culmea, Porsche 911 are ceva mai mult loc. Nu mai vorbesc despre ceilalți rivali amintiți mai sus. 

  • CRCTȘ, miercuri, 04.09.2019 11:01

    Sunt unii care își cumpără mașini de lux după care le pun butelii de GPL că nu prea au bani de combustibil. Alții strâmbă din nas și susțin că „nu ne-a plăcut dimensiunea portbagajului” când văd o mașină sport premium. Că de-aia s-au inventat mașinile sport: ca să-și care proprietarul sacii de varză cu ele, nu-i așa?

  • pipo, miercuri, 04.09.2019 13:05

    Ohhh...dar de ce sa-ti bati joc in halul ala de un asa interior !? Designul in sine e unul reusit , dar de ce sa te "cufuresti" cu atata maro peste tot ? Cum ar fi sa te imbraci in costum maro, camasa maro, cravata maro, pantofi maro si sosete tot maro !!?? Si nu am inteles chestia cu CVT-ul plus inca o cutie cu 4 rapoarte ...adica avem 2 cutii ? Deci avem 2 motoare cu tehnologie diferita si acum avem si 2 cutii cu tehnologie diferita ...pe aceeasi masina ...fereasca sfantu'..dar ma rog , fiecare face ce vrea cu banii lui . Masina nu "suna" rau in rest si arata bine , stil inconfundabil Lexus, totusi cu ceva exagerari tipice japoneze pe ici pe colo , aglomerari de linii si ornamente de care ei sunt se pare indragostiti iremediabil.

  • Andrei, miercuri, 04.09.2019 16:22

    Punctajul e de neinteles, presa critica tinuta de drum la viteza mica, sistemul multimedia slab si spatiul limitat de pe bancheta lucruri, erori impardonabile la acest nivel de pret. Ca orice Lexus sau Toyota vine cu cateva erori fatale, dovada si vanzarile aproape inexistente.

  • nume, miercuri, 04.09.2019 18:55

    Un test auto obiectiv si/sau ajutator? Cu greu o sa gasesti in "presa" romaneasca. Citare din Top Gear UK: "Everything about the LC is bold - the design, the technology, the price point – and it backs it all up with a genuinely-engaging driving experience. On one condition… That you ignore the hybrid and buy the LC500, because the difference in powertrain response, overall performance and general driving satisfaction is night and day. Make no mistake, the hybrid is a clever piece of technology, but trying to improve a flawed piece of technology (the CVT ‘box) by throwing more technology at it just doesn’t wash. You can Tipp-Ex out a stain on your white shirt, but it’s never going to solve the problem entirely. The LC500h is a 6/10 car. The 8/10 LC500, then, is resounding proof that until the combustion engine is carried off on a stretcher for good, the old way is still the way forward."