Lexus LC

5.0 Benzina (V8) 477CP Aut10 Sport Premium

Interior

4.5

Interioarele pe care le oferă Toyota și Lexus au fost întotdeauna un motiv de discuție între fanii celor două mărci japoneze și fanii rivalilor, chit că vorbim de mărcile germane sau de oricare alte branduri. Când vorbim însă de un coupe GT al cărui preț de pornire este de 100.000 de euro, lucrurile ar trebui să fie ceva mai puțin nuanțate. 

Și sunt destul de clare.

Inginerii și designerii japonezi au lucrat îndeaproape cu meșteri japonezi pentru a crea un habitaclu care respiră calitate prin toți porii. Chir dacă unele combinații de culori disponibile pe LC pot să inducă ideea de curcubeu inutil - alegerea lor rămânând însă la discreția clienților finali - majoritatea opțiunilor disponibile pentru interiorul lui LC reprezintă abordări prin care transpiră o calitate percepută la înalt nivel.

Nu există multe elemente care să te facă să strâmbi din nas atunci când te afli în interiorul lui LC. Până și locurile din spate, prezentate modest ca un "+2" în cartea tehnică, pot să acomodeze un adult fără probleme pe distanțe mici și medii. Noi, de exemplu, am traversat un sfert de Germanie și toată Elveția cun un pasager pe locul din dreapta spate. Chiar dacă accesul nu e tocmai floare la ureche, poziția este acceptabilă.

În ceea ce privește cea mai importantă poziție din habitaclu, cea a șoferului, veștile sunt excelente. Cei de la Lexus au fost nevoiți să aștepte patru ani între prezentarea conceptului și lansarea versiunii de serie pentru a putea să construiască mașina pe o platformă complet nouă care-i dă ocazia celui de la volan să stea într-o poziție joasă, sportivă, foarte aproape de podea. O poziție din care "înțelegi" foarte bine fiecare mișcare a mașinii pe viraje și simți imediat orice încercare de digresiune dinamică. Puncte bonus pentru scaunele profilate anatomic disponibile în pachetele Sport și Sport+. 

La nivel ergonomic, LC a fost lucrat atent și în detaliu. Priviți "coarnele" din stânga și dreapta volanului care controlează modurile de rulare, respectiv sistemul ESP. Priviți planșa de bord dominată de de display-ul central wide orientat spre șofer, așa cum sunt toate comenzile pe care le ai la îndemână în LC. Există însă și mici sincope de ergonomie: display-ul central este controlat printr-un touchpad pătrat așezat pe consolă, și nu printr-un buton rotativ (buton care există pe consolă, dar se ocupă de volumul audio). Asta înseamnă că ai nevoie de timp pentru a înțelege cum trebuie să controlezi prin gesturi ce vezi pe ecran. 

Apropo de detalii, mi-a plăcut cum designerii Lexus au încadrat scaunul pasagerului într-un "cocon" de siguranță care oferă două mânere decupate la nivelul picioarelor în ușă, respectiv într-un pasaj al consolei centrale. Acestea îți oferă control și stabilitate net superioare clasicului mâner de plafon atunci când șoferul hotărăște să urce pe panta dinamică a mașinii pe serpentine, de exemplu.

La nivelul materialelor utilizate, cei de la Lexus au combinat pielea cu Alcantara și cu soluții ornamentale de top - vezi panoul texturat glossy din fața pasagerului. 

Dacă suneți familiarizați cu supercar-ul LFA, un experiment reușit produs în serie limitată al japonezilor, veți recunoaște câteva detalii și elemente preluate de pe acesta. Cel mai vizibil este instrumentarul de bord digital cu cerc central mobil care duce digitalizarea zonei aflate în raza vizuală a șoferului la un nivel superior. În plus, chiar dacă pare complex șu pe alocuri complicat, computerul de bord al lui LC este atât de ușor de înțeles și de utilizat, încât nu ai nevoie decât de un minut pentru a prinde toate "chichițele" informaționale ale acestuia. 

Un minus al lui LC: capacitatea portbagajului. Pentru o mașină care se prezintă ca un GT care poate adăposti mai mult de doi pasageri, portbagajul de nici 200 de litri este un dezavantaj în fața concurenților. De exemplu, Seria 6 oferă 460 de litri.

  • dan, miercuri, 20.09.2017 14:52

    Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 15:02

    La pret de 911 ? no way !!! E doar un Lexus.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 15:54

    si-au facut bine temele, arata exceptional si in special altfel, reusind sa se detaseaze de cutumele de design fara a da in ridicol, as putea spune ca au deschis o noua viziune a formei care sper sa fie preluata si de altii. felicitari AM pentru participarea la test.

  • Alpine77, miercuri, 20.09.2017 17:08

    Am fost reticent cand Lexus a introdus noul limbaj de design cu grila in forma de clepsidra si semnalizarile bumerang dar ince incet a inceput sa imi placa. Acum pot spune ca au reusit sa gaseasca un design propriu care sa fie si frumos. O masina care arata si mai bine in realitate, iar calitatea, daca se incadreaza in parametrii marcii, va fi pe masura. Iar faptul ca exploateaza o nisa nu foarte populata este un plus.

  • @vag, miercuri, 20.09.2017 18:00

    @Vag tata, nici in visele lor cele mai frumoase masinile din grupul de carnati VAG nu o sa faca masini de calitate, fiabile si cu un design aparte, ca LEXUS. Doare rau.....

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 18:16

    @@vag Stai linistit ca Lexus nu e decat o Toyota rebrenduita cu un design grotesc.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 21:14

    @vag s-a inteles din prima ca ai iQ7, nu-i necesar sa te dai leon...

  • vianu, miercuri, 20.09.2017 23:06

    - atunci cand, la inceputuri, Lexus fura de la Mercedes era rau! cah! bleah! - acum, ca ies din propriile tipare (si din tiparele industriei) iara e de rau...pentru ce nu e desenata de un nativ japonez - apoi se mai trezeste un ratacit, prin ceata deasa, sa urle ca e doar o toyota rebranduita. Absolut...inteligent cum o dai cum o sucesti.... pete in soare si nod in papura lasand la o parte emanatiile, masina asta arata ca "scapata" direct de pe monitorul/hartia designerului. Si asta e...delicios!

  • zarnesteanu, joi, 21.09.2017 01:11

    Avand in vedere cat de usor a murit pilotul de teste japonez intr-un lfa eu m-as gandi de 50 de ori inainte sa ma urc intr-un lecsus. https://www.youtube.com/watch?v=30KOwQDctOM Design-ul e intotdeauna subiectiv. Mie mi se pare ca-i curge fardul pe la faruri, pe la stopuri iar per total e cocosata ca o banana pe roti. In rest, ce sa zic, bordul ala cu doua coarne de bou infipte in el poate sa trezeasca niste nostalgii. Ma intreb daca vine si cu un bici in portiera?

  • Ram, joi, 21.09.2017 07:18

    @vag, daca pui Porsche langa Lexus e clar. Sunt doua masini diferite, cu o clientela aparte. Plus ca Lexus intoarce capete pe când Porsche a devenit model banal, ca orice model german.

  • Dudu, joi, 21.09.2017 07:49

    Ma uit la exterior si mi se pare senzationala, ma uit la interior si mi se pare exceptionala ... si pe urma vad ... la interior, gura de ventilatie din dreapta. Parca e de pe o masina de acum 30 de ani :)) E superba masina, nicio indoiala... dar nu pot sa-mi iau ochii de pe aeratorul ala !!!! Parca au uitat sa-l includa cand au facut designul masinii, si pur si simplu au dat o gaura in bord si l-au trantit peste.

  • Kirotractor, joi, 21.09.2017 10:32

    Fain Granturismo, meșter redactor, :-) ...dar formularea "la ce să NE așteptăm de la Lexus LC" îmi pare prea optimistă, din moment ce max. 2-3 români or să-l cumpere - și ăia doar datorită agresivității profund originale a stilului exterior. Clienți care oricum nu calcă pe AM, ocupați fiind de "crearea de plus-valoare inovatoare" în stil manglitor-mioritic de neo-cumetrie. Lăudabilă-n orice caz schimbarea de macaz a designului Lexus, care bine face că nu mai vrea să fie doar marca cea mai fiabilă de pe planetă.

  • adi, miercuri, 27.09.2017 11:41

    MASINA ESTE FABULOASA...CLAR...DAR....Cat de mult poti muncii ca sa iti permiti sa dai 115.000 de euro pe o masina....care dupa aceea iti consuma 20l/100km...dupa care platesti impozite,taxe si asigurare de innebunesti...??? Eu daca as lua la loto 2 milioane de euro basca si tot nu mi-as permite o astfel de masina.deci pana la urma...cui se adreseaza?

  • @, miercuri, 28.02.2018 00:04

    Cui se adreseaza si BMW 650i care cu aceleasi dotari se duce la 135k euro(dupa cum scrie chiar in review-ul de mai sus).