Lexus LC

5.0 Benzina (V8) 477CP Aut10 Sport Premium

Motor / Transmisie

5.0

Disponibil în două variante de motorizare, LC nu aduce nicio surpriză din acest punct de vedere: avem de ales fie un motor pe benzină, fie un sistem de propulsie hibrid. Ce diferă față de oferta "pământeană" din restul gamei Lexus sau Toyota sunt cifrele pe care le ai la dispoziție pe acest model. Pentru că nu e "un motor pe benzină" simplu și atât, ci un V8 aspirat de 5.0 litri care dezvoltă 477 CP și te teleportează direct în epoca în care aceste motoare nu aveau în față dificilul zid al downsizing-ului. Iar sistemul hibrid nu e unul realizat (doar) pentru un consum bun, ci pentru a stoarce picătură cu picătură performanțe de top: V6 aspirat de 3.5 litri plus motor electric de 179 CP ambalate într-un pachet care în total dezvoltă 359 de cai putere. 

Nu-ți trebuie multe cunoștințe tehnice pentru a înțelege că un V8 de 5.0 litri montat pe o mașină care arată de parcă e decupată din filmele SF se combină într-o mașină dezirabilă și mai mult decât atât. Ce trebuie spus, însă, este că Lexus LC nu e un animal construit pentru a hurui în linie dreaptă, ci un GT adevărat cu alură de sportivă pur-sânge. O mașină care poate fi confortabilă sau atletică, în funcție de dorințe și de moment, un coupe cu patru locuri reale care poate fi companion de încredere în vacanțele unei familii de trei membri. 

Cuplat cu o transmisie automată cu 10 trepte (convertor de cuplu, nu dublu ambreiaj), LC se prezintă ca o mașină care pleacă din poziție indiferent de viteza cu care rulezi, pentru că resursele motorului V8 par nelimitate atunci când te afli la volan.

Dar nu e singurul aspect al V8-ului care duce 477 CP la 7100 rpm și 540 Nm la 4800 rpm, resurse transferate către roțile din spate. Până la zona roșie a turometrului, așezată pe la 7300 rpm, motorul de 5.0 litri de sub capota lui LC bolborosește baritonal și își construiește excelent recitalul sonor, oferindu-ți o senzație pregnantă de plăcere care mestecă vârtos prin receptorii senzoriali. Dar pentru că cei de la Lexus au ținut să nu trezească revolte prin cartierele de lux ale orașelor, sunetul motorului V8 crește exponențial doar după ce trece de 5000 de ture, ceea ce înseamnă că jos vorbim de o mașină care poate fi docilă atunci când i-o ceri.

Nu mai vorbim de faptul că transmisia cu 10 trepte are o plajă de "joacă" foarte largă, iar flexibilitatea acesteia transformă rularea pe autostradă într-un experiment în care urmărești cum sistemul își permite să te arunce în treapta a 10-a la 90 de km/h, raportul fiind unul dedicat consumului mic în regim de rulare de croazieră.

Dacă sunteți fanii schimbării manuale a rapoartelor, cele două clapete din magneziu aflate în spatele volanului și integrate perfect în peisajul manga al mașinii în general vă vor ajuta să vă simțiți în control. Probabil că modul manual de schimbare a treptelor va fi utilizat mai ales pe șoselele virajate, acolo unde s-ar putea să-ți dorești retrogradări ceva mai agresive.

  • dan, miercuri, 20.09.2017 14:52

    Absolut fenomenala masina mai ales din punct de vedere al designului!

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 15:02

    La pret de 911 ? no way !!! E doar un Lexus.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 15:54

    si-au facut bine temele, arata exceptional si in special altfel, reusind sa se detaseaze de cutumele de design fara a da in ridicol, as putea spune ca au deschis o noua viziune a formei care sper sa fie preluata si de altii. felicitari AM pentru participarea la test.

  • Alpine77, miercuri, 20.09.2017 17:08

    Am fost reticent cand Lexus a introdus noul limbaj de design cu grila in forma de clepsidra si semnalizarile bumerang dar ince incet a inceput sa imi placa. Acum pot spune ca au reusit sa gaseasca un design propriu care sa fie si frumos. O masina care arata si mai bine in realitate, iar calitatea, daca se incadreaza in parametrii marcii, va fi pe masura. Iar faptul ca exploateaza o nisa nu foarte populata este un plus.

  • @vag, miercuri, 20.09.2017 18:00

    @Vag tata, nici in visele lor cele mai frumoase masinile din grupul de carnati VAG nu o sa faca masini de calitate, fiabile si cu un design aparte, ca LEXUS. Doare rau.....

  • VAG, miercuri, 20.09.2017 18:16

    @@vag Stai linistit ca Lexus nu e decat o Toyota rebrenduita cu un design grotesc.

  • mm, miercuri, 20.09.2017 21:14

    @vag s-a inteles din prima ca ai iQ7, nu-i necesar sa te dai leon...

  • vianu, miercuri, 20.09.2017 23:06

    - atunci cand, la inceputuri, Lexus fura de la Mercedes era rau! cah! bleah! - acum, ca ies din propriile tipare (si din tiparele industriei) iara e de rau...pentru ce nu e desenata de un nativ japonez - apoi se mai trezeste un ratacit, prin ceata deasa, sa urle ca e doar o toyota rebranduita. Absolut...inteligent cum o dai cum o sucesti.... pete in soare si nod in papura lasand la o parte emanatiile, masina asta arata ca "scapata" direct de pe monitorul/hartia designerului. Si asta e...delicios!

  • zarnesteanu, joi, 21.09.2017 01:11

    Avand in vedere cat de usor a murit pilotul de teste japonez intr-un lfa eu m-as gandi de 50 de ori inainte sa ma urc intr-un lecsus. https://www.youtube.com/watch?v=30KOwQDctOM Design-ul e intotdeauna subiectiv. Mie mi se pare ca-i curge fardul pe la faruri, pe la stopuri iar per total e cocosata ca o banana pe roti. In rest, ce sa zic, bordul ala cu doua coarne de bou infipte in el poate sa trezeasca niste nostalgii. Ma intreb daca vine si cu un bici in portiera?

  • Ram, joi, 21.09.2017 07:18

    @vag, daca pui Porsche langa Lexus e clar. Sunt doua masini diferite, cu o clientela aparte. Plus ca Lexus intoarce capete pe când Porsche a devenit model banal, ca orice model german.

  • Dudu, joi, 21.09.2017 07:49

    Ma uit la exterior si mi se pare senzationala, ma uit la interior si mi se pare exceptionala ... si pe urma vad ... la interior, gura de ventilatie din dreapta. Parca e de pe o masina de acum 30 de ani :)) E superba masina, nicio indoiala... dar nu pot sa-mi iau ochii de pe aeratorul ala !!!! Parca au uitat sa-l includa cand au facut designul masinii, si pur si simplu au dat o gaura in bord si l-au trantit peste.

  • Kirotractor, joi, 21.09.2017 10:32

    Fain Granturismo, meșter redactor, :-) ...dar formularea "la ce să NE așteptăm de la Lexus LC" îmi pare prea optimistă, din moment ce max. 2-3 români or să-l cumpere - și ăia doar datorită agresivității profund originale a stilului exterior. Clienți care oricum nu calcă pe AM, ocupați fiind de "crearea de plus-valoare inovatoare" în stil manglitor-mioritic de neo-cumetrie. Lăudabilă-n orice caz schimbarea de macaz a designului Lexus, care bine face că nu mai vrea să fie doar marca cea mai fiabilă de pe planetă.

  • adi, miercuri, 27.09.2017 11:41

    MASINA ESTE FABULOASA...CLAR...DAR....Cat de mult poti muncii ca sa iti permiti sa dai 115.000 de euro pe o masina....care dupa aceea iti consuma 20l/100km...dupa care platesti impozite,taxe si asigurare de innebunesti...??? Eu daca as lua la loto 2 milioane de euro basca si tot nu mi-as permite o astfel de masina.deci pana la urma...cui se adreseaza?

  • @, miercuri, 28.02.2018 00:04

    Cui se adreseaza si BMW 650i care cu aceleasi dotari se duce la 135k euro(dupa cum scrie chiar in review-ul de mai sus).