Performante

3.5

Deși designul exterior al lui Lexus ES te-ar putea trimite cu gândul la modele precum LC sau RC, versiunea adusă în Europa nu are nicio pretenție sportivă.

Astfel, sistemul propulsor de 218 CP te poate duce de la 0 la 100 km/h în 8.9 secunde, iar de acolo la o viteză maximă de 180 km/h. Ce să-i faci, acesta e compromisul adus de combinatia hibridă cu sistem e-CVT.

Încearcă să conduci sportiv și vei întelege imediat de ce cutiile de viteze CVT nu sunt chiar recomandate pentru astfel de exerciții. Sigur, sistemul de pe ES încearcă să simuleze trepte de viteză convenționale, dar chiar și cele mai bune intenții au limitele lor.

Rivalii lui ES300h din Germania se descurcă considerabil mai bine, pe toată linia. BMW 520i atinge viteza de referință în 7.9 secunde, Mercedes-Benz E200 e și mai rapid, cu 7.5 secunde, în timp ce Audi A6 40 TDI are nevoie de 7.6 secunde.

Chiar dacă, pe hârtie, lucrurile nu arată ideal, Lexus ES300h se simte destul de agil pe drum, iar accelerația sa e liniară, fără niciun fel de sincope.

  • GIGI, vineri, 17.06.2022 21:11

    4.3 ? Tonale primeste 4.4 cu motorul ala anemic de 1.5 si masina asta care este la ani lumina ia un punctaj mai mic ?

  • r, luni, 04.07.2022 08:26

    Este doar un face-lift la care au păstrat tehnologia veche (acum au ceva mai nou dar nu spectaculos dar nu au folosit-o pe acest model). Oricum numele e supralicitat că e fiabilă și elegantă (lucru adevărat) dar ca performanțe jumătate din tigăi îi dau ceață. Orice accelerație este de regulă un mare fâs acompaniat de o mare gâjâială, motorul termic pornește și se oprește de 10 ori pe km iar autonomia dată de acumulator (1,6kw -NiMhibrid!) ajunge pentru maxim 3-4 km. Cât despre consum în oraș acest ansamblu realizează ușor un 10 l/100 km iar în exterior se apropie de 6 dacă respecți regimul de viteză al camioanelor . Dacă te duce orgoliul să crezi că ai o limuzină cu care să mergi un pic mai altfel așa cum poate ar fi și normal ajungi lejer la 8-8,5l la 100 km/h. Și nu vorbesc de pe pereți