Land Rover Defender

Motor / Transmisie

4.5

Diferențele încep chiar de sub capotă. Nu te-ai fi așteptat să conduci un Defender cu 400 de cai putere benzină, nu-i așa? Ei bine, acum chiar și un model off-road poate beneficia de uzina de cai putere regăsită pe modelele Range Rover. Sunt 400 de cai smulși dintr-un motor cu șase cilindri, de 3.0 litri.

Agregatul promite și un cuplu destul de generos, de 550 Nm, livrat pe o plajă impresionantă, gândită parcă pentru momente în care e nevoie de resurse nelimitate: între 2000 și 5000 rpm. Bonus: în timpul rulării nu se face rabat de la fundalul sonor, metalic, masculin, baritonal. O plăcere să calci pedala de accelerație și să te afunzi în scaunele confortabile.

Motorul oferă un cuplu generos, suficient pentru șosea sau ieșiri în off-road. Accelerările sunt și ele savuroase, însă nu te aștepta la exploziile unui SUV de performanță. Bagajul de sub capotă este gestionat cu ajutorul unei transmisii automate cu opt rapoarte. Schimbă liniar, pe nesimțite și se grăbește să ajungă în treptele superioare de dragul valorilor mici de consum. La care nu prea vei ajunge oricum.

Are și o treaptă Sport, care menține ritmul alert, însă nu prea intuiește corect retrogradările. Lipsesc padelele din spatele volanului. Ceea ce ar putea să-i enerveze pe mulți. Simți adeseori nevoia să preiei tu controlul și să schimbi după bunul plac, nu să aștepți meditațiile cutiei automate.

Pentru a minimiza impactul celor 400 de cai putere asupra portofelului tău, Land Rover oferă acest motor de 3.0 litri cu un sistem micro-hibrid de 48V, care înmagazinează energia recuperată într-o baterie litiu-ion. E prea mică pentru a asigura o rulare pur electrică, dar ajută în fazele de accelerare și pentru a ține în viață mai mult timp sistemele electronice.

  • aha, joi, 25.06.2020 11:26

    Pentru mine un off road autentic inseamna 4x4, cutie manuală, troliu de încredere, interior spartan. Asta e un fel de shorma cu de toate, cutie automata, piele sintetică moale și plastic cauciucat, volan încălzit si instrumentar digital + sisteme de siguranță. Clar este o mașina pentru oameni cu pretenții ce vor să-și arate statutul, nu pentru împătimiții off road. Pentru oameni care ar ieși de pe autostrada doar ca să arate prietenilor ce poate achiziția. Este ca și cum ai înlocui drumeția la munte cu mersul pe bandă și cu steperul.

  • Kirotractor, joi, 25.06.2020 11:32

    Karma AM e salvată cu așa un test-drive (și bine scris de B.M.), după o lună jumate de *secetă*. Am comentat însă destul la tema Defender ca să mai plusez cu ceva -- poate doar desemnarea mastodontului 110 LWB ca ideal *pentru celibatari* nu prea merge, când există și 90-ul cu două uși lung de numai 4,30 m. A, și nici Vmax de 191 km/h nu pare limitată de aerodinamica de șifonier, că-i aceeași și pt benzinarul de 2.0 l / 300 CP. Concluzie (strict personală): dac-aș avea bani mai mulți decât pentru eugenii (și mai rar șaorme :-)) mi-aș trage cel mai simplu-rustic (dar cam prea electronico-asisto-complex deja) Defender 90 de 300 CP benzină, nemetalizat, neaccesorizat și cu roți de tablă. Să nu uit: și cu discount de minim 20%, că merge sigur... :-)

  • Edikkk, joi, 25.06.2020 11:42

    Un SUV VERITABIL ! Aşteptăm oricum versiunea FULL ELECTRICĂ pentru a fi în secolul în care trăim şi deceniul 100% electric care a început (păcat că COVID a încurcat puţin startul)

  • @edikkk, joi, 25.06.2020 11:50

    .. versiunea full electrica ar trece de 3.5 tone si nu multi ar avea permis pentru ele. Si apoi cred ca multi ar alege sa-si schimbe camionul decat sa dea 100k euro pe un Defender cu baterii.

  • netam-nissan, joi, 25.06.2020 11:56

    vorbiti serios dle edikkk? pai un defender electric ar cintari atunci vreo 4 tone si ar increti peisaju ca tancu lu donald duck in desene animate.

  • mircea, joi, 25.06.2020 11:59

    @Kirotractor S-au suprapus niște fenomene (noua secțiune de Mașini Noi, Covid, etc) și am oprit producția o perioadă. Dar de acum suntem cu motoarele pornite din nou :)

  • alex, joi, 25.06.2020 11:59

    Nu pot sa nu ma gandesc cum va imbatrani defenderul asta nou. Cum vor arata toate ecranele, trapele, scaunele, motoarele si cutiile peste 30 de ani sa zicem. Cele vechi si foarte vechi aveau un singur dusman: rugina. Restul era usor reparabil. Astea noi se pare ca vor avea alti dusmani: electronica ultraprezenta si cvasifailibila si sistemul micro-hibrid. Mi se pare ca nu prea se mai gandeste nimeni la o masina ca la un obiect de folosinta indelungata.

  • Obbie, joi, 25.06.2020 12:05

    De acord cu @Kirotractor: as lua versiunea 90 de baza, cu roti de tabla. Si m-as duce cu el spre est (orient, mongolia, siberia, tot tacamul).

  • adi_10, joi, 25.06.2020 12:25

    masina asta se adreseaza unei plaje destul de restranse de oameni. ca design, mi se pare foarte urata, motorul nesimtit (de consum nu mai zic) iar pretul...pe masura. probabil pasionatilor de off-road CU BANI or sa le placa aceasta masina...dar cam atat

  • iedikk, joi, 25.06.2020 13:13

    cand suvu asta va avea baterii si avioanele vor sbura cu baterii in aripi in loc de kerosen si oamenii vor calatorii pe Marte tot cu baterii atunci omenirea va putea spune ca a facut un pas urias catre exploatarile de litiu si cobalt de pe Titan (un satelit a lui Saturn) Houston, preia legatura...

  • unu, joi, 25.06.2020 13:19

    daca vrei sa mergi in desert ia un Land Rover, daca vrei sa te si intorci atunci ia un Land Cruiser, cam asa sta treaba baieti

  • Alpine77, joi, 25.06.2020 14:11

    @Alex-perfect de acord cu tine. Chiar am avut aceasta discutie cu cineva ieri si i-am explicat de ce nu ma entuziasmeaza toate tabletele astea lipite pe bord si toate gadgeturile de uz temporar. Ai dreptate, nimeni nu se mai gandeste la a crea un automobil classic, fara "manelismele" prezentului. Masinile astea sunt precum spectacolele "Divertis" din anii '90 pline de glume cu tenta politica a momentului-adica au fost reusite atunci dar daca le revezi acum, nu intelegi mare lucru. Nu vreau sa fiu prost inteles, masina arata bine pentru ziua de azi si are practicalitatea ei cu toate "floricelele" ei dar nu are sanse de a imbatrani frumos.

  • Cat e consumul real?, joi, 25.06.2020 14:21

    Se vede in poza de la interior,chiar daca cel afisat ma face sa rad,320km ramasi cu trei sferturi de rezervor plin,rezervorul de 90 de litri,autonomie de electrica,ia min 20l\100 in oras doar daca se merge batranseste cu el.

  • Green_Alex, joi, 25.06.2020 14:35

    Masina vrea si ea sa guste din succesul lui G klasse care este acum pe val. G klasse care desi este o masina foarte competenta in offroad se foloseste intens pentru mers la mall si la evenimente de fite din oras. O masina accesorizata cu cauciucuri maxim all season si cu roti late (mai ales in versiunea AMG) ca sa ofere aderenta buna pe asfalt. O masina care sa arate ca esti barbat in putere (ca de aia vrei offroad) si potent financiar in acelasi timp. Pe scurt o masina pentru imagine. Cine face cu adevarat offroad merge pe modele mai simple si evident mai ieftine langa care nu plangi pentru o zgarietura sau o indoitura.

  • @ Kirotractor, joi, 25.06.2020 14:55

    Cum faceti dle de negociati discounturile alea de 20%? Ati scris de nenumarete ori ca la marcile cutare poti obtine reduceri iar la altele ba. Eu mi-am luat masina noua in 2014, am prmit ceva discounturi mici care erau incluse... si cand am sugerat daca se poate negocia mi s-a spus ca ei, angajatii, nu au caderea s-o faca... poate doar daca as vorbi cu patronul dealerului respectiv...

  • Discount, joi, 25.06.2020 15:03

    Iti spun eu,daca e masina europeana te duci la dealer si ii zici,am configurat modelul asta si mi-au iesit 20 000e.Cei de la dealerul cutare imi ofera pretul pe aceeasi masina cu 18 900,va las numarul meu si va rog sa imi spuneti cat puteti sa-mi oferiti.Cat nu daca,atentie.Cand suna inapoi(pe foamea asta suna toti) le spui ca te-ai uitat si la asiatice si ai gasit un pret mult mai mic si inca esti indecis daca vrei s-o iei cu 18500 si te mai gandesti.

  • inexorabil, joi, 25.06.2020 15:16

    Şi totuşi! Să te hazardezi, senin, cu 86.000 de euro prin noroi parcă nu se pretează…Chiar dacă nimeni nu i-ar putea contesta abilităţile! Exact cum subliniam şi altădată: englezii rămân imbatabili la interioare! Dar oare celebrele case italiene de design ar recunoaşte vreodată?... Cert este că, la fiecare ediţie a SAB, nu omit “scanarea” habitaclului lui LR. Nici nu-mi mai vine să cobor…Şi obligatoriu fac abstracţie de “hibe”, altfel gustul amar (inclusiv din cauza “scorului”) ar ieşi categoric învingător. Din păcate, ”noua” generaţie ţinteşte alte piscuri decât cele pe care le ştiam noi odată: să te “afunde în scaune”, să gâdile orgoliul potentaţilor, să zică sic! luxoasei Triade. Eu, unul, rămân fidel principiului conform căruia spiritul 4x4 se cunună cu mecanica “pură”, cu dotările “rudimentare”. Căci postat confortabil în această sufragerie pe roţi, başca adaptată ultimului răcnet high-tech, m-aş amăgi singur că plonjez în beatitudinea frumuseţilor naturale. Cu alte cuvinte, m-aş avânta pe coclauri ca să mă încânte “statutul” maşinii.

  • alex, joi, 25.06.2020 16:05

    Pe o hardughie ca asta, un diesel are mai mult sens decat pe majoritatea automobilelor. Un diesel de 3 litri ar avea toate sansele sa scoata un consum de14-15% in oras si probabil sub 10 inafara. Eu unul nu as avea curaj sa ma aventurez inafara soselei mai mult de 20 km cu hardughia asta cu rezervorul pe jumate ca n-as fi sigur ca-mi ajunge benzina ca sa ma intorc. Benzina nu are cuplu si nu nici eficienta la turatii joase. Dieselul le are pe amandoua.

  • Snow, joi, 25.06.2020 16:56

    Mare, greu, scump si … insetat.

  • Andrei, joi, 25.06.2020 22:36

    Cred ca singurul off road va fi pe drumurile forestiere care duc pe la anumite cluburi ''selecte'' de pe Valea Prahovei. Altfel pe teren rau o faci praf, incepand cu jantele de asfalt si terminand cu farurile Matrix de care ai neaparat nevoie cand mergi cu 30km/h prin noroi si se murdaresc in cateva clipe. Va imbatrani urat, toate ecranele vor fi desuete in 5 ani, iar de intretinut nici nu vreau sa ma gandesc ce costuri va genera. De neinteles cum o asemenea barca are punctaj maxim la tinuta de drum, avand in vedere ca e o sicana mobila in trafic, pe viraje.

  • fanel, joi, 25.06.2020 22:42

    Ma mira ca multi dintre voi nu ati inteles ca masinile de la "momentul" vorbirii sunt expresia vremurilor in care sunt construite. In anii 60 se faceau niste masini, in anii 70 altele in 80, 90 etc si ...pana acum. Deci ce vedem acum este ceea ce ne reperezinta ca indivizi, ceea ce se cere si ceea ce se ofera. Peste 40 de ani va veti plange ca masinile numai au roti ca geamurile au fost inlocuite cu folie de plastic, ca tablaria din anii '90 e doar bambus reciclat si ca motorul termic a devenit istorie. Nu stiu cum veti reactiona prin 2120.... PS. versiunea de baza cu jante de tabla e mult mai pe gustul meu

  • zarnesteanu, vineri, 26.06.2020 00:20

    Exact ca la G Class, masinile astea n-or sa vada prea mult off road de noi, desi asta e capitolul la care exceleaza. Cu timpul insa, cand isi vor pierde inevitabil din valoare, cand vor apare zgarieturi si infundaturi in tablarie, proprietarii nu se vor mai sfii sa le scoata si in salbaticie. Si abia atunci aceste masini isi vor trai viata pentru care au fost facute. Mie imi place designul SUV-ului asta. Farurile sunt tipice LR iar stopurile sunt clar cat se poate de britanice. Exact acelasi stil de a decupa in tabla, separat, sectiunile de LED, ca la Bentley, de ex. (La Bentley decupajele sunt in faruri). Interiorul este iarasi elegant si suficient de spartan pentru un off-road de lux. Cat de durabile vor fi ecranele, ramane de vazut. Sunt masini care au ecrane arhaice din secolul trecut si tot nu s-au degradat. Televizoarele, telefoanele moderne, toate au ecrane mult mai durabile si mai performante in ziua de azi. Eu unul nu sunt asa de pesimist. Ca se vor demoda? Foarte probabil, dar functional, nu vor fi inutilizabile. Singurul mare semn de intrebare care planeaza deasupra LR este fiabilitatea. Din pacate, englezii nu au reusit sa se regaseasca si nici sa castige increderea publicului. Dar, toata lumea, si englezii odata cu ea, vor avea o sansa istorica sa traga linie si s-o ia de la capat odata cu intrarea in era automobilelor electrice. Masina electrica va fi un nivelator pentru toti producatorii. Ii va avantaja pe unii si-i va dezavantaja pe altii. Cei care au avut mereu probleme la motoare, carora le-au lipsit banii de investitii, etc, vor avea sansa sa reia startul odata cu masinile pe baterii. Altii, care au stat foarte bine la fiabilitate, performante sau amandoua, vor pierde acest atuu enorm pe care l-au avut pana acum. Ani de cercetare si investitii se vor duce pe apa sambetei. Eu cred ca multe clasamente auto se vor rescrie si s-ar putea sa vedem migratii foarte mari ale clientilor de la o firma la alta in noile contexte economice. Aici Land Rover, si oricine altcineva care s-a scufundat in ultimii ani, vor putea sa-si rescrie istoria. Eu cred ca anii care vor veni vor aduce multe schimbari si situatii extrem de interesante. @inexorabil, Welcome back!!! Asta e @inexorabilul pe care il stiam si vrem sa-l citim.

  • inexorabil, vineri, 26.06.2020 06:07

    Salut din nou, Zărne! Eh, am traversat şi eu o perioadă mai…covidă :) De fapt, undeva în “străfunduri”, am nădăjduit să reluăm relaţiile iniţiale. Urmărindu-te, în continuare, fără ranchiună (bucurându-mă chiar atitudinea ta fermă, intransigentă, faţă de eco-deviaţii inechivoce), dar, totodată, cu o senzaţie apăsătoare de mea culpa, pe care mă feream s-o recunosc în forul meu neştiut. Până la urmă, poţi iubi ce vrei tu (oricum te ştiu, fără umbră de îndoială, adversar inflexibil al “autonomelor” şi asta contează esenţial!), fiindcă suntem maturi şi responsabili (ultimul termen sugerând conotaţii pe care fiecare este dator lăuntric să le descopere sau să le aprofundeze, după caz). Între timp, nişte oameni clar mai isteţi decât mine (nu-i niciun secret: asceţi) mi-au arătat calea cea mai sigură: “Pescuieşte, nu da cu barda!”…Evident că nu mă puteam conforma imediat, pe loc. Autorevelaţia a mai necesitat nişte lupte…tainice. Dar să revin la prezent. “Marea întâlnire” rămâne valabilă, ba încă mai tentantă…Şi până atunci să sperăm că se va extinde aria de interes ;)

  • Kirotractor, vineri, 26.06.2020 09:51

    Salut și eu revenirea la ...hai să-i zicem *normalitatea inexorabilă*, deși nu prea e (prietenii știu de ce. :-)) Tot offtopic (adică #elektrikk), nu-s așa sigur ca tine,stimabile @zărne deci, că listele fiabilității vor fi prea zdruncinate în *viitorul luminos*. Și vorbesc din surse concrete, adică din gura câtorva proprietari de electrice europene vs. ale altora... coreene (amici posesori de e-Nissan Leaf n-am totuși, iar Taiota :-) sau noii lor parteneri Suzuki au avut motive solide să nu se fi aruncat... încă în e-trendul ăsta -- repet, forțat deocamdată.) Ca să nu mă lungesc însă prea mult, și BEV-urile au probleme de fiabilitate !!! Preponderent electronice, evident... dar și majoritar *europene* (nomina odiosa -- nu dau nume de mărci că poate-i vorba de *lămâi* fabricate lunea / vinerea). Unele f. săcăitoare, te asigur, chiar dacă rezolvabile-n garanție. Back ontopic, prima hibă a noului Defender prin prisma standardelor de offroader *autentic* îmi pare... gigantismul, cu corolarul lui inevitabil -- greutatea de tanc, în ciuda structurii din aluminiu a caroseriei monococe, f. rigide ce-i drept (n.b.: la fel de *aluminizat* era și vechiul Defender, deci nu rugina acuzată de cineva mai sus era problema lui, ci altele.) Repet, poate-s eu cârcotaș ca *ne-bine-crescut* la doar 1,70 m și altora mai spre 2 m le-o pica perfect interiorul de catedrală, dar ca pasager eu m-am simțit piedut în spațiu. :-) Pur teoretic deci, m-ar tenta doar ceva similar Defender-ului 90 *scurt*, dar redus și el cu 10% în toate dimensiunile (cca. 4 m lungime și 1,80 lățime / înălțime). Păcat că nici Taiota nu mai fabrică așa ceva (gen RAV4 generația 1+2), iar suvulețele subcompacte actuale sunt orice, numai off-roaders NU.

  • zarnesteanu, vineri, 26.06.2020 19:55

    @Kiro, am spus, o sansa. Nu o certitudine :) Asta e ca si cu un copil pe care il pui intr-un mediu nou. Unul care a fost constiincios inainte, serios si cu educatie solida, se va adapta foarte bine. Unii mai repede, altii mai incet. Dar golanii care niciodata nu si-au facut temele, chiuleau si fumau in buda, aia la fel or sa faca si mai departe. Acuma depinde si de director :):) dar nu pana la un punct. Toate masinile, indiferent de tipul de mobilitate, au probleme. Unele ajung la urechile publicului, altele nu. Dar depinde enorm de istoricul firmei, de calitatea managementului, a fortei de munca, de mentalitatea tarii respective. Cand zic istoricul firmei, ma refer la modul de abordare al oricarui proiect, la atentia la detalii, la mentalitate, la filozofia firmei. Sunt mii de factori care propulseaza sau distrug o corporatie. Normal ca si electricele au si vor avea bubele copilariei. Dar eu cred ca sunt mult mai simplu de rezolvat decat o combustie interna si o cutie de viteze. Iarasi, vrem nu vrem, softul va juca un rol tot mai important de-acum incolo, indiferent ca vorbim de masini m.a.i. electrice sau pe hidrogen. Cine nu stapaneste informatica va avea de suferit pe termen lung. Iar la masina electrica softul este crucial. @inexorabil, it's all good. Toti avem zile bune si zile proaste. Eu era sa fac un accident urat cu copii in masina zilele trecute. 100% din vina mea. Daca alalalt n-avea prezenta de spirit sa franeze la greu, era nasol momentul. M-am mai facut si de cacao in fata profesorilor la scoala copiilor. Asta e. Uneori nici la anumite varste nu-ti bagi mintile in cap si un moment de neatentie poate sa coste scump de tot. "Si ne iarta noua greselile noastre precum si noi iertam gresitilor nostri" ne-a fost spus cu un scop. Uneori un dram de iertare din partea noastra poate sa cantareasca enorm in alta parte. Ideea e ca toti avem nevoie de cate o "pasuire" la un moment dat in viata. Ba uneori chiar de mai multe.

  • inexorabil, vineri, 26.06.2020 21:54

    Cel mai important este că nu s-a întâmplat nimic, Zărne (în situaţia la care te-ai referit). Apropo, tocmai ce se petrecuse ceva groaznic pe E85 (la noi), eu trecând întâmplător pe acolo : două maşini făcute efectiv praf, o grămadă de ambulanţe şi de maşini de poliţie, “coadă” de kilometri. Doar viteza putea indica un asemenea deznodământ. Şi nu în toate evenimentele de acest gen sunt implicaţi bolizi ai Triadei. De exemplu, până la Bucureşti au gonit demenţial un Sandero şi un Dokker (de parcă “şoferii” respectivi nu învăţaseră nimic din lecţia de mai devreme), deşi nici eu nu deţin vreun melc. În ansamblu, şoselele au devenit tot mai nesigure…Dar noi despre ce citim aproape zi de zi? Despre sute şi sute de cai inauguraţi cu emfază – atât de către producători şi diviziile lor speciale, cât şi de tuneri “neoficiali”. Başca “SUV-uri de performanţă”. Păi, în atare condiţii, normal să nu mai existe nicio disciplină rutieră. Şi, conform butadei “De atâta lup, a început să muşte şi oaia”, să nu ne mirăm că şi autovehicule aparent lente, nedestinate excesului cinetic, aleargă uneori de parcă proprietarii lor s-ar închipui pe Ehra-Lessien. Iar dacă suntem obiectivi şi lucizi, atunci trebuie să încetăm a incrimina doar politicieni corupţi, autorităţi incompetente, sisteme educative falimentare şi infrastructură precară.

  • inexorabil, sâmbătă, 27.06.2020 10:05

    Dacă mi se permite să zăbovesc asupra subiectului accidente. Mi-a trecut, vorba aceea, glonţul pe la ureche în următoarea conjunctură: dau să mă înscriu pe drumul principal (cu prioritate), asigurându-mă regulamentar: mai întâi la stânga, apoi la dreapta, apăs pedala de acceleraţie şi exact atunci prin faţa mea a trecut ca fulgerul (venind din stânga, desigur) un BMW. Să fi fost eu o fracţiune de secundă mai rapid în reflexe şi, astfel, să fi înaintat măcar un metru şi deja m-ar fi făcut zob! Izbit taman pe partea şoferului. M-au trecut toate apele…Şi, ca să-l parafrazez pe Zărne, ar fi fost 100 % din vina mea. De ce? Fiindcă am suferit ceea ce literatura de specialitate (psihologia) califică drept “deficit de atenţie” (în pofida cutumelor, nu apare doar la copii şi nu trebuie perceput doar ca o stare permanentă). Ce se întâmplase, de fapt? Când m-am uitat spre stânga, într-adevăr era un spaţiu “gol” în tot câmpul meu vizual, dar nu băgasem de seamă că tot “acolo” exista şi un drum fără prioritate care se intersecta cu cel “mare” şi de pe care, taman în momentul în care eram concentrat spre dreapta, se angajase, cu viteză, acel BMW, care şi-a continuat fidel traseul (respectivul şofer m-a observat, fireşte, dar n-ar fi conceput să nu tratez normal situaţia), başca tributar unui motor silenţios. Astfel, eu fiind “convins” (cu privirea spre dreapta) că din stânga “nu are cum” să apară ceva, din moment ce m-am “asigurat bine”, mai-mai să intru pe prima bandă. Poate că astăzi nu mai stăteam de vorbă. Nu m-am învăţat însă minte; ulterior, era s-o mai păţesc de câteva ori. Totuşi, astăzi m-am remediat (pe viaţă, ca să zic aşa), prin urmare, ori de câte ori pătrund pe un drum cu prioritate, n-o fac decât reasigurându-mă la stânga (şi tot încă o dată la dreapta, dar ultima cercetare, adică a cincea, este dedicată stângii!), manevră pe care o menţin efectiv până când maşina mea devine paralelă cu marginile şoselei. Cu alte cuvinte, îmi cultiv singur prudenţa maximă, că nu se poate altfel, în condiţiile arhicunoscute, cununate cu imprevizibilul…La urma urmei, de ce să plăteşti (prea) scump şi, pe deasupra, cu efecte perpetue pentru o clipă (fie şi doar una până pe buza gropii!) insuficient chibzuită?

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.06.2020 16:40

    @inexo, este exact ce mi s-a intamplat si mie. Copiii isi ridicasera lucrurile de la scoala si plecam de pe "kiss and ride". Trebuia sa fac stanga si pana s-a mosmodit unul din dreapta, intre timp "liberul" care il aveam mintal din stanga, n-a mai fost valabil. Oricum, eram in R Class, copii erau amandoi pe partea dreapta, si zona era de scoala, deci masinile oricum nu mergeau tare. Dar totusi ... Am constatat ca prostiile cele mai mari le fac la viteza mica, in parcari la mall-uri sau la iesirea pe strada. Este crucial sa nu te grabesti, si sa verifici cel putin de 2 ori pana faci o manevra. Drumuri sigure tuturor !!!

  • ztele, marţi, 21.07.2020 15:01

    "Jeep Wrangler, Land Rover Defender, Toyota Land Cruiser, Mercedes-Benz Clasa G s-au născut inițial din vehicule militare ale celui de-al doilea Război Mondial" Doar Wrangler. Land Rover a fost creat in 1948, Land Cruiser a aparut in '51, G-Class era la cateva decenii distanta de aparitie, in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Altfel, faina masina.

  • Bobo, duminică, 26.07.2020 09:01

    Vechiul Defender era tanc pentru ca era contstruit simplu, fara brizbrizuri. Cu cat se imprumuta mai multa tehnologie de la fratii bogati din familia Range cu cat mastodontul agricultural cu aere de orasean va fii mai predispus bolilor de familie caracteristice

  • Luc, duminică, 16.08.2020 06:26

    https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/10-chestii-cool-ale-noului-land-rover-defender-stiati-ca-poti-vedea-prin-capota-unde-a-calcaa-roata-foto-si-video--261317.html

  • asdasd, joi, 17.06.2021 10:59

    E pacat ca multi ziaristi nu isi fac temele. Eu chiar am cumparat masina asta si va spun cum am ajuns la ea. Fac excursii lungi de camping mii de km, cu familia, si la destinatie, vreau sa ajung la locuile pitoresti si izolate, cat mai putini oameni, si asta inseamna off road. Nu sunt genul sa caute cel mai mare sant, chiar evit pe cat posibil, dar daca e nevoie, vreau sa o pot face. Defenderul comandat va inlocui un Hilux. 2.4 . Inainte de asta am mai avut si un landcruiser J120 pentru acelasi scop. Motorul de 2.4 e ceva ingrozitor, si cu noile norme manaca un rezervor de adblue cam la 4-5 k km. M-am uitat la Landcuiser Prado si Wrangler. Landcuiser prado - design si tehnologie 2009, exista numai diesel in Europa, motorul de 2.8 e o pocarie, exista class action siut in australia si acolo e doa euro 5, fata de 6dTemp in Europa.Ca si la Hiluxul actual, rezevorul de adblue e sub sofer, din plastic extrem de expus. Planuiesc excursii si in afara Europei, deci trebuie sa car multe bidoane de adblue cu mine. Motorina de mai salba calitate si le omori imediat. In afara de asta, nu stiu ce au toti in cap in ultima de tuneaza si un suv de 2t + la nurburing, fata de J120 generatia anteioa, suspensia e mai dura si e mai incomfortabil. Wrangler - L-am luat la drive test versiunea 2l bezina, si am iesit pe autostrada, pus tempomatul la 120 km/h. Dupa 30 de min imi venea sa il las acolo in camp si ii sun sa isi ia tooaba de acolo. Zgomotul este ingrozitor, directia dea dreptul periculoasa, dai de volan putin nu face nimic, mai adaugi 2 cm si o ia brusc de zici ca ajungi in sant. Eu cand vad un wrangler la 1000 de km de casa ma gandesc la un singur lucru- ala de ajuns cu ea acolo e de 3 ori mai barbat ca mine. Un defender versiunea de baza, benzinar, 300 de cai, cu ceva optiuni ( pachet off road, scaune incalzite, chestii de siguanta etc.. ) e cam cu 4k peste wrangler si 2 k sub versiunea 4 din 5 la Landcuiser, cu aproximativ acealeasi dotari, unele peste,(infotaiment, suspensia aer pe 4 roti, camerele superbe ) altele sub ( nu am piele de exemplu ). Am 100 de cai in plus si scap de porcaria de diesel. La drive test, am mers special fix cum merg cu Hiluxul si am scos acelasi consum cu 2.4 D / cam 9.5-10 %. Multi zic ca nu scoti masina asta la off road. Ba da, asa cum scoti un wrangler nou sau un Prado comparabila la pret. Cine cumpara masina asta asta ca doar vrea un SUV mare, are de unde si ce alege, desi sincer mai degraba as merge spre un discovery, interior mai luxos si suspensie si mai buna pe asfalt. Dar si arata mai special, deci vad multi cumparatori care l-a alege. Ca si wrangler, prado unde 90 % vad cel mult un drum neasfaltat doar ca primarul nu isi face treaba, defender e peste ambele la capitolul asta.