Lamborghini Huracan Performante

5.2 Benzina (V10) 640CP 4x4 Aut7

Interior

4.5

„Nuse ridică ușile?” A fost cea mai des întâlnită întrebare din partea oamenilor cu care am interacționat de-a lungul traseului nostru. Nu e o întrebare de condamnat, având în vedere că vechile modele Lamborghini au intrat în istorie pentru acest tip de deschidere a portierelor.

În cazul lui Huracan însă, portierele se deschid normal. Nimic dezamăgitor în asta, pentru că dincolo de ele descoperi un interior care nu seamănă cu nimic din ce ai văzut până atunci.

Bine, am exagerat puțin. Seamănă pe alocuri cu Audi, pentru că înrudirea cu fratele german de concern este evidentă. Sunt mici bucăți dintr-un puzzle mare ca Audi A8. Mai exact, sunt câteva butoane de pe consola centrală care ne trimit cu gândul la Ingolstadt. Mai exact, butoanele care te plimbă prin meniul sistemului multimedia. Și ar mai fi plafoniera, dar acesta nu cred că este un detaliu pe care să te concentrezi atunci când urci prima dată într-un Lamborghini.

Ce ar trebui precizat de la bun început este preocuparea designerilor de a concentra totul în jurul șoferului. Nu există un ecran central pentru sistemul multimedia. Există doar un ecran color uriaș în spatele volanului, care servește atât ca instrumentar de bord, cât și ca sistem multimedia. Tot ce te interesează găsești acolo. Și trebuie să te obișnuiești cu asta.

Comenzile esențiale ale mașinii sunt concentrate pe volan. Nu o să găsești manete pentru faruri, semnalizare sau ștergătoare. Pentru că te-ar fi putut încurca în vâltoarea unei coborâri pe Transfăgărășan. Toate aceste comenzi au fost montate pe volan. Iar faptul că semnalizarea se face dintr-un buton, exact ca la motocicletă, ar putea să-ți aducă câteva înjurături și claxoane la fiecare schimbare de bandă, până te înveți să o folosești.

Centrarea unui Huracan Performante în jurul șoferului se simte și atunci când ridici capota portbagajului frontal. Găsești acolo doar 83 de litri, adică spațiu în care încape doar trolerul pe care îl iei cu tine în cabina avionului. Păi și pasagerul din dreapta?

Să te întrebi ce materiale găsești într-o mașină de peste 200.000 de euro, e ca și cum te-ai întreba ce se ascunde în vistieria Băncii Naționale. Lamborghini a folosit piele alcantara pentru fiecare colțișor al bordului și al plafonului. Implicit pentru volan. A instalat apoi un set de scaune din fibră de carbon, extrem de subțiri și ușoare, care îți dau impresia că mergi cu fundul direct pe asfalt. Nu sunt neapărat recomandate celor care au probleme cu spatele.

Nu în ultimul rând, sunt o mulțime de elemente construite din materialul Forged Composite, cu care Lamborghini se laudă că a reușit să reducă masa lui Performante. Este un material compozit din rășină și bucăți de fibră de carbon. Îl găsești peste tot: de la gurile de ventilație, la suprafața ușilor.

Spațiile de depozitare destul de limitate, inclusiv la nivelul portierelor, și ergonomia alambicată care cere un timp de acomodare sunt cele două aspecte pentru care interiorul lui Huracan Performante nu primește nota maximă. Până la urmă, nici o mașină nu este perfectă.

  • Tembelus Rex, miercuri, 19.07.2017 11:08

    Interesant dar nu trebuie sa uitam ca si taurii care "zboara si inoata" si-o mai iau de la cate un matador, picador sau de ce nu ...toreador.....In plus de asta carnea de bovine are mult acid uric...incercati curcanul :).....Va dati seama ca la suma asta de bani iti poti face un parc auto de masini noi.....dar sa incercam o combinatie de masini exclusiviste in 234 000.....Un Nissan GTR (daca tot vreti sport) si un E -Klasse blindaj usor ....suna bine?

  • Sau, miercuri, 19.07.2017 11:52

    @Tembelux Asa poti sa-ti faci flota de 25 Loganuri in culori diferite si castigi lunar 230k euro ;-P

  • Dodo, miercuri, 19.07.2017 12:50

    @AM: Felicitari pt test; un model deosebit de la un producator de renume. La cat mai multe de acest gen!! PS: In ciuda faptului ca nu o sa-mi permit asa ceva niciodata, decat daca poate castig la loto ;)

  • Tembelus Rex, miercuri, 19.07.2017 12:57

    sau si restul care vor mai da replici acide.....e OK masina nu are nimeni nimic cu ea ....atata doar ca e o masina de vis, putin sau deloc accesibila cititorilor automarket si nu numai......IDEEA ERA CA E O MASINA DE FITE, BASINI, FIGURI.....IMAGINE (din nou)......nu e o masina pe care o poti folosi zi de zi cum este spre exemplu un 911 (asta daca urati marcile japoneze)..... .oricine stie ca in viata de zi cu zi un 911 e mai practic decat un Ferrari sau Lamborghini....da de acord au farmecul lor....DAR....un Brabus sau o Supra iti ofera satisfactii mai mari (nu de dragul de a fi Gica contra)...pentru iubitorii de germane ....credeti ca un M3 sau un GTR si diferenta de bani in buzunar nu v-ar satisface?????.......hai sa fim seriosi .....lasati feelingul si RACHETELE....coborati cu picioarele pe pamant.......

  • Adrian C, miercuri, 19.07.2017 13:15

    Frumos tauras. O masina de vis chiar daca mie mi-a placut mai mult prima generatie de Gallardo strict ca design. Cred ca si voi sunteti de acord ca nu e o masina de Romania. Chiar o distrugi pe drumurile noastre si e si incomoda la cate gropi trebuie sa suporti cu ea fiind foarte rigida. Si totusi daca iti place si ti-o permiti, cred ca ai si ceva bani sa o duci pe un circuit privat chiar si in Romania cum este Motorpark de la Adâncata.

  • Bik, miercuri, 19.07.2017 14:10

    Au testat doar suspensiile probabil pe drumul ala...:)))

  • Barto, miercuri, 19.07.2017 15:12

    Mai exista grupul VAG? Eu parca stiam ca se numesc Porsche acum...

  • Sau, miercuri, 19.07.2017 17:16

    @ Tembelus Pai TU ai fost "acid". Eu ti-am dat o alternativa, la fel cum ai facut si TU. Acum depinde ce criterii te "satisfac. Poate nu doar timpii 0-100km/h. In plus 0-200 la LAmbo e mai rapid decat la GT-R. Ti-o spun ca fost fan GT-R. Pana nu au reusit sa demonstrreze minciuna cu 0-100km/h in 2-2.4 sec pt GT-R Nismo. In plus s-au facut de tot rasul la LeMans cu acel LMP1 FWD, care a fost batut de masini LMP2. Plus ca se vede ca tot e plasticos, interior, exterior. Si nu are un sunet al motorului care sa te "satisfaca" (apropo). E un sunet tocit si fad pt o masina supersport.

  • Sau, miercuri, 19.07.2017 17:21

    Si nu-mi spune de GT-R tunate de 2000cp, fiindca e plin de Lambo de > 2000 cp (lejer). La 5.2l e o banalitate fata scoti 2000cp, fata de GT-R de 2000 cp, scos nu din 3.8 stock, ci cu stroker kit de 4.0-4.2l. PS Nu-s fan Lambo. Prefer Porsche 911 turbo s pt awd si McLaren 675 LT, care le rupe pe toate. Asa poti sa-ti iei un golf R si il tunezi la 600cp si se bate cu GT-R si iesi mai ieftin. Poti sa-ti iei si un Trabant si pui un motor potent si iesi si mai ieftin. Cunosc paradigma ta. Si eu gandeam la un moment dat ca tine. Numa bine si japonezul "Hai!"

  • S, miercuri, 19.07.2017 20:43

    Lucrurile bune costa. Niciodata un E30 tunat de 1000cp nu o sa aibe "ACEL CEVA" pe care il are un Huracan de exemplu. Masinile iesite din fabrica care au fost gandite sport, emana asta prin toti porii, au participat o multime de oameni inteligenti, s-au facut enorm de multe calcule, teste, etc. Totul e pus cu precizie si fiecare piesa are rolul ei. Lasati voi masinile de duzina care au cate un motor modificat si sute de cai. Un super sau hyper car si cand sta pe loc arata bine.

  • gogu, marţi, 25.07.2017 11:31

    voi va certati si istia de la automarket nici macar nu au facut ei testul, filmarile cu cele trei lombo apar mai pe la toate emisiunile tv auto

  • gogu, marţi, 25.07.2017 11:33

    ps. facesa ca este un clip de promovare pentru Lamborghini Huracan Performante, pe Transfăgărășan

  • adi, miercuri, 25.04.2018 14:55

    parca tot Laguna mea din 2012 e mai faina:)...mdah...super masina...pt cine isi permite...cu 234.000 de euro sincer mi-as cumpara un SUV gen TOUAREG sau VELAR pt iarna, si un Audi A5 pt vara. si m-ar costa vreo 150.000 de euro...cu restul de 80.000 de euro i-as pastra pentru intretinerea masinilor MULTA VREME!