Consum
Stonic a fost nevoit să treacă o probă de foc încă din primele minute: traversarea Bucureștiului de la nord la sud, la o oră de vârf, adică între 17:00 și 18:00. Cu tot traficul întâmpinat, mașina s-a încăpățânat să consume 8.2 litri/100 de kilometri. O valoare bună pentru o mașină aflată în primii săi kilometri de viață, obținută însă și cu ajutorul unui start-stop care a muncit din greu.
Pe parcursul testului am încercat și o rulare ceva mai alertă, cu o schimbare târzie a treptelor, ceea ce a adus pe computerul de bord un consum de 10.4 litri/100 de km. În fișa oficială, Kia anunță un consum urban de 6 litri și unul mediu de 5 litri.
Mă voi raporta la această ultimă valoare pentru a vedea cum stă noul Stonic în comparație cu rivalii din segment. Exceptând triada Citroen C3 Aircross, Opel Crossland X, Peugeot 2008, dar și noul Seat Arona, Stonic este mai eficient decât multe modele cu renume din acest segment. Spre exemplu, Renault Captur și Nissan Juke oferă valori medii de 5.5, respectiv 5.6 litri/100 de km.
mi-a placut stonic de la prima vedere. pacat insa ca nu are un motor benzina in jur de 140-150 cai. cel de 1.4 de pe I30 ar fi ideal, parerea mea. iar cu preturile afisate, cam ia fata concurentei din import