Kia Stinger

3.3 Benzina Biturbo (T-GDI) 370CP 4x4 Aut8 GT

Tinuta de drum

4.5

Am ajuns și la punctul culminant al testului nostru. Cum se conduce Kia Stinger? Aproape ca o mașină germană. Spun asta pentru că de conturarea comportamentului dinamic s-a ocupat Albert Biermann, fostul director al diviziei de performanță BMW M. Cu o asemenea experiență în spate, Biermann a cerut ca Stinger să parcurgă peste 10.000 de kilometri pe circuitul de la Nurburgring, înainte de a fi lansat oficial. Asta a făcut din Stinger, fără îndoială, cea mai distractivă Kia produsă vreodată.

Dar până să ajung acolo o să vă spun cum se simte ea într-un regim de utilizare normal.

Suspensia este ușor rigidă și nu oferă diferențe majore între modurile de rulare Comfort, Smart sau Sport. Asta, deși există amortizoare adaptive pe versiunea testată. Denivelările și gropile traversate cu o viteză redusă se transmit în habitaclu. O parte din vină o au și jantele de 19 inch.

Pe măsură ce viteza crește, suspensia pare să lucreze mai bine și să absoarbă eficient neregularitățile. În plus, începe să sune premium și să fie destul de închegată.

Direcția rămâne ușor greoaie pentru unele manevre efectuate în parcare, însă parcă e ceva mai digerabilă decât cea a rivalului de la BMW.

Testul cu noul Kia Stinger a presupus și câteva ture de circuit pe Motorpark Adâncata. Viraje largi, linii drepte și un regim liber de exploatare. Stinger chiar mi-a așternut un zâmbet uriaș pe față. Am râs necontrolat la primul viraj abordat în drift. Modul Sport+ îți permite să te joci mai mult, întrucât sistemele electronice sunt mai permisive. Dacă te ține talentul, poți încerca și o decuplare completă. Aici chiar simți că ai rămas doar tu și Stinger, într-un dans îndrăcit, plin de adrenalină.

Direcția aia care mi se părea ușor groaie în oraș, a devenit extrem de precisă. A transmis mai bine informații despre suprafața de rulare decât în cazul unui Audi și m-a ajutat să găsesc de fiecare dată o traiectorie bună. Da, chiar mi-a plăcut direcția lui Stinger.

Tot pe circuit începi să descoperi și un ușor ruliu în viraje. În mod normal, acest aspect este de nepermis în cazul unei sportive. Dar, în cazul lui Stinger, am trecut cu vederea acest aspect pentru că a fost distractiv la schimbarea direcției și a transferului de mase. A fost totul ceva mai relaxat. Cred că acesta este și avantajul lui Stinger în fața unui BMW Seria 4 Gran Coupe, care trebuie să confirme întotdeauna.

Era să uit. Există și un sistem de tracțiune integrală, însă nu vă imaginați că acesta face Stinger mai puțin distractiv. Tracțiunea integrală a fost educată să transmită mai multe resurse către puntea spate.

Am lăsat la finalul capitolului observațiile despre sistemul de frânare. Este vorba despre un ansamblu dezvoltat pe același circuit de la Nurburgring, cu etrieri cu patru pistonașe pe puntea față. Totul poartă semnătura Brembo și nu dă semne de oboseală după câteva ture de circuit.

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 13:24

    Scurtissim - și foaaarte subiectiv: - nu-i urîtă *cu flăcări*, dar nici Miss Universe - pare și mai mare decît e-n realitate (măsurată efectiv) - i-or ajuta die Herren Schreyer und Biermann pe kia-hyundalezi, dar și la motoristică le lipsesc niște nemți - bine măcar că-i ieftină (la modul relativ) și garantat fiabilă. ...Dar tot mă-ndoiesc că va fi un hit (în UE zic, că-n State s-ar putea să fie.)

  • Sage, joi, 26.04.2018 13:37

    De mult speram sa ajunga la teste si in Romania. Internet-ul vuieste deja de cateva luni cu laude la adresa acestui model. Mai ales (aproape exclusiv) in versiunea cu motor V6. Ma bucur ca v-a placut, dar pentru mine ar fi fost mult mai relevanta varianta cu 255 CP. La 33 800 Euro, Kia Stinger reprezinta performanta facuta accesibila la niste dimensiuni care sa-ti permita sa o prezinti sotiei ca pe masina inteleapta familiei :) Ca doar are 5 locuri, portbagaj si 7 ani de garantie!

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 14:49

    @Sage: Da, versiunea pomenită de tine (are sub capotă motorul lui i30N, că tot veni vorba) e mai adaptată Europei suprataxate, dar și traficului actual. Deși nici ea nu se vinde deloc bine (o să revin la asta). http://www.autobild.de/artikel/audi-a5-sportback-bmw-4er-gran-coupe-kia-stinger-test-13435123.html ...e linkul spre un test obiectiv (deși nemțesc :-)) cu rivalele germane vizate de coreeni, din care aflăm că prețul *înțepătoarei* e într-adevăr mai accesibil (cu 5-6.000 euro - nu chiar enorm deci), însă (punctez doar): - spațiul ei interior nu convinge - mai ales pe banchetă, în ciuda dimensiunilor (e cea mai mare din test.) - consumul mediu real e cu cca 20% mai mare, iar cel în utilizare sportivă cu +30% (14,6 l vs 11 l - Audi.... care-i și Quattro, subliniez.) - sprintul 0-100 km/h plus timpii de repriză sînt și ele mai slabe decît ale ambelor rivale, motivate sigur și de masa proprie cu cca. 110 kg mai greuceană. - frînează ceva mai slab (2 m în plus nu par mulți de la 100 km/h, dar...) Pozitiv: e la fel de silențioasă. Și cam atît. Ahm, și calitatea scaunelor / interiorului e comparabilă (cu a BMW-ului mai ales), deși inspirația Daimler e observabilă. P.S. ref. la vînzări (toate versiunile): 225 exemplare-n februarie (Europa) vs. 1.344 în SUA. ...Alte întrebări?! (nu doar dinspre mînuțele roșii :-)) Să nu uit - am eu una pt AM: de ce lipsesc oare testele comparative?

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 15:14

    P.S. Ai reaku nemți, :-) par a fi totuși obiectivi...doar pînă la bani.: Fiindcă, deși am luat de bun tabelul unde scrie: Testwagenpreis (wird gewertet) 55.430 Euro 55.950 Euro 49.290 Euro (Audi - BMW - Kia - toate, 2 l L4 Turbo, 252 / 252 / 255 CP), ...echipările mașinilor testate nu-s comparate, ăia 55-56K euroi fiind pt germancele-n versiune standard. ...Cele probate costând 67-72K (cu hiper-echipare ce-i drept) și NU cum scrie-n tabel, aparent credibil (TESTwagenpreis.) Adevăru-i deci undeva pe la mijloc, așa c-o să mai sap un pic după el. Dac-oi avea timp, normal.

  • adi, joi, 26.04.2018 15:42

    foarte misto masina dar consuma mult prea mult pt buzunarul romanilor tocmai de aceea multi vor alege diesel. si terminati cu replicile alea complet idioate cum ca cei care dau 50.000 de euro pe o masina nu se uita la consum....WTF!!!???? sunteti nebuni??sa va zic ca seful meu castiga 25.000 de euro pe luna (GM la multinationala, nu va mint ca nu am de ce) si si-a luat Volvo XC90 pt ca are motor de 2.0 si sunt taxele mai mici plus ca si consumul la Volvo a auzit el ca e relativ ok ( in jur de 11% in oras)...

  • Green_Alex, joi, 26.04.2018 17:16

    @Sage 100%. Mi se pare ca diferentele mici de performante la comparativele cu clasa premium palesc in fata diferentei de pret. Si mie mi se pare mai interesanta tot versiunea europeana de 255cai si tractiune spate. La categoria asta nu are rivali ca masina de familie buna si la ceva distractie. Intradevar marele punct negativ mi se pare consumul asta mai mare. Dar nu stiu cum sta aici motorul asta, ca doar nu o fi la fel ca V6-le. @Adi. Eh nu cred ca doar din cauza consumului si-a lue el Volvo.

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 17:43

    @Green_Alex: Scrisei doar că versiunea 2.0 / 255 CP consumă spre 15 l/100 km la mers sportiv., deci nu cu mult sub V6. Iar pe spritmonitor.de se confirmă consumul mediu *normal* măsurat efectiv, de +10 l/100 km vs. +8 l rivalele consacrate simillare ca putere, dar superioare ca prestații... și mai ales preț - v. comparativul nemțesc tradus (parțial) mai sus. Stinger V6 a bătut oricum Jaguarul XE V6 în alt comparativ, dar nu și A5-ul - tot V6, clar. Habar n-am dacă numai snobismul / conservatorismul clienților tipici *premium* determină vînzările europene anemice ale Stinger-ului (repet, că sigur le-ai sărit și p-astea :-): de cca. 6x mai slabe ca-n SUA), însă mașina nu-i rea pentru prima tentativă Kia la nivelul ăsta. ...Dar nici prea entuziasmantă - doar părerea mea poate și asta, evident.

  • Kirotractor, joi, 26.04.2018 18:15

    P.S....fiindcă afirmația *La categoria asta nu are rivali ca masina de familie buna si la ceva distractie.* ...poate fi contrazisă din mai multe direcții, una chiar surprinzătoare: Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 DSG !!! - 280 CP, suta-n 5,4 s efectiv măsurate, consum mai mic, spațiu interior + portbagaj (mult) mai mare, preț comparabil, echipare la fel (L&K) etc. ...OK, nu-i așa cocoșată, :-) dar poate fi și distractivă - zic asta că am condus-o.

  • Tatraurs, vineri, 27.04.2018 11:43

    Haha,pret-ul cerut de Kia, de la 33 000 eur si foarte bine echipata in standard.Ma uit apoi la trotineta clasa A de la Mercedes,de la 30 000 de eur,cheala si cu motor de Logan.Bravo Mercedes,stii sa ii faci pe fraieri la buzunare.

  • Green_Alex, joi, 03.05.2018 08:53

    @Kiro Nu vas=zusem treaba cu consumul (ca este atat de mare la versiunea de 2.0. Ata este intradevar un punct negativ. Ca lamurire legat de afirmatia mea cu lipsa concurentei ma refeream la masini cu tractiune spate. Mie mi se pare asta a fi un lucru destul de important pe care as vrea sa-l incerc la urmatoarea masina si nu prea am vazut alta non-premium care sa ofere asa ceva. (aici exclud MX5 ca aia nu se poate folosi cu familia)

  • @Tatraurs, vineri, 04.05.2018 08:30

    Comparatia KIA - Mercedes e geniala :))