Tinuta de drum
Am ajuns și la punctul culminant al testului nostru. Cum se conduce Kia Stinger? Aproape ca o mașină germană. Spun asta pentru că de conturarea comportamentului dinamic s-a ocupat Albert Biermann, fostul director al diviziei de performanță BMW M. Cu o asemenea experiență în spate, Biermann a cerut ca Stinger să parcurgă peste 10.000 de kilometri pe circuitul de la Nurburgring, înainte de a fi lansat oficial. Asta a făcut din Stinger, fără îndoială, cea mai distractivă Kia produsă vreodată.
Dar până să ajung acolo o să vă spun cum se simte ea într-un regim de utilizare normal.
Suspensia este ușor rigidă și nu oferă diferențe majore între modurile de rulare Comfort, Smart sau Sport. Asta, deși există amortizoare adaptive pe versiunea testată. Denivelările și gropile traversate cu o viteză redusă se transmit în habitaclu. O parte din vină o au și jantele de 19 inch.
Pe măsură ce viteza crește, suspensia pare să lucreze mai bine și să absoarbă eficient neregularitățile. În plus, începe să sune premium și să fie destul de închegată.
Direcția rămâne ușor greoaie pentru unele manevre efectuate în parcare, însă parcă e ceva mai digerabilă decât cea a rivalului de la BMW.
Testul cu noul Kia Stinger a presupus și câteva ture de circuit pe Motorpark Adâncata. Viraje largi, linii drepte și un regim liber de exploatare. Stinger chiar mi-a așternut un zâmbet uriaș pe față. Am râs necontrolat la primul viraj abordat în drift. Modul Sport+ îți permite să te joci mai mult, întrucât sistemele electronice sunt mai permisive. Dacă te ține talentul, poți încerca și o decuplare completă. Aici chiar simți că ai rămas doar tu și Stinger, într-un dans îndrăcit, plin de adrenalină.
Direcția aia care mi se părea ușor groaie în oraș, a devenit extrem de precisă. A transmis mai bine informații despre suprafața de rulare decât în cazul unui Audi și m-a ajutat să găsesc de fiecare dată o traiectorie bună. Da, chiar mi-a plăcut direcția lui Stinger.
Tot pe circuit începi să descoperi și un ușor ruliu în viraje. În mod normal, acest aspect este de nepermis în cazul unei sportive. Dar, în cazul lui Stinger, am trecut cu vederea acest aspect pentru că a fost distractiv la schimbarea direcției și a transferului de mase. A fost totul ceva mai relaxat. Cred că acesta este și avantajul lui Stinger în fața unui BMW Seria 4 Gran Coupe, care trebuie să confirme întotdeauna.
Era să uit. Există și un sistem de tracțiune integrală, însă nu vă imaginați că acesta face Stinger mai puțin distractiv. Tracțiunea integrală a fost educată să transmită mai multe resurse către puntea spate.
Am lăsat la finalul capitolului observațiile despre sistemul de frânare. Este vorba despre un ansamblu dezvoltat pe același circuit de la Nurburgring, cu etrieri cu patru pistonașe pe puntea față. Totul poartă semnătura Brembo și nu dă semne de oboseală după câteva ture de circuit.
Scurtissim - și foaaarte subiectiv: - nu-i urîtă *cu flăcări*, dar nici Miss Universe - pare și mai mare decît e-n realitate (măsurată efectiv) - i-or ajuta die Herren Schreyer und Biermann pe kia-hyundalezi, dar și la motoristică le lipsesc niște nemți - bine măcar că-i ieftină (la modul relativ) și garantat fiabilă. ...Dar tot mă-ndoiesc că va fi un hit (în UE zic, că-n State s-ar putea să fie.)