Kia Stinger

2.0 Benzina Turbo (T-GDI) 245CP 4x2 Aut8 GT Line

Consum

3.5

Probabil că unul dintre motivele pentru care Stinger oferă în gamă și un diesel este legat de faptul că există clienți pentru care aspectul consumului este unul foarte important chiar și la un faux-coupe, cum e Stinger. Chiar dacă vorbim de o mașină cu aspect agresiv și dinamic, familiștii care își doresc să profite de prezența celor patru uși și a portbagajului mai mult decât decent, de 406 litri, ar putea avea în diesel un argument în discuțiile din familie la achiziția noii mașini.

Însă nici motorul pe benzină de 2.0 litri nu păcătuiește masiv la acest capitol. În fișa tehnică, Kia anunță un consum urban de 10.5 litri/100 km, un extraurban de 6.4 litri/100 km și un mediu mixt de 7.9 litri. Cifre corecte și decente pentru o mașină pe benzină de 245 de cai putere care arată de parcă-i scoasă de pe circuit.

Bineînțeles că ele nu au nicio legătură cu realitatea, însă testul nostru ne-a demonstrat că cifrele de consum variază masiv în funcție de stilul de condus. Asta înseamnă că în majoritatea timpului, atunci când e condus fără să fie agresat, Kia Stinger 2.0 Turbo poate scoate un 8 litri decent în afara orașului și un 12 litri în oraș. Apeși pedala, muți în modul Sport și lucrurile se pot dubla fără probleme. Așteaptă-te la 15 litri/100 km în extraurban dacă apeși pedalele ca un apucat. Nu te va ține mult acest ritm, așa că probabil că adevărul va fi undeva la mijloc, între aceste valori.

Așa cum puteți bănui deja, Stinger nu are foarte mulți concurenți. Eliminăm din start sedanurile medii ale mărcilor de volum, care seamănă cu niște elefanți cocoșați dacă sunt așezați lângă fastback-ul Kia și dăm de trei rivali pe care-i putem pune față în față cu modelul mărcii sud-coreene. Unul este Volkswagen Arteon 2.0 TSI de 280 CP, nemesisul lui Stinger 2.0 Turbo, iar celelalte două vin din zona premium: BMW Seria 4 Gran Coupe 430i (2.0 Turbo de 252 CP) și Audi A5 Sportback (2.0 Turbo de 245 CP).

Chiar dacă aceste modele amestecă ceva mai asortat la capitolul design agresivitatea și eleganța - Kia Stinger arată mai degrabă a atlet decât a orice altceva - și chiar dacă Arteon nu e disponibil în această versiune decât în variantă cu integrală, este de notat că toate modelele din această listă scot un consum mediu mixt ceva ai bun decât cel al lui Stinger. Campionii sunt modelele premium Audi și BMW, ambele cu 6.5 litri/100 km în regim mediu mixt.

  • hazard, luni, 22.07.2019 10:54

    Iata un exemplu de masina reusita.

  • someone, luni, 22.07.2019 12:35

    aspectul, tractiunea spate, partea tehnica sant foarte reusite. dar cel mai reusit fapt e ca toate acestea se ascund sub numele de Kia. Niceee

  • dan_grc, luni, 22.07.2019 13:57

    Cel mai important atu cred ca este pretul, la banii astia de abia ajungi la o compacta premium, cu dotari si motorizari mai slabe.

  • zet, luni, 22.07.2019 15:06

    Daca il chema VW Stinger lua 4.7 - 4.8 lejer, asa doar 4.2. Stati linistiti, noi stim care e adevarul, secretul vostru e in siguranta ;)

  • Mifi, luni, 22.07.2019 18:56

    Merita mentionat si peugeot ca un concurent in segment, 1.6 225CP la 36.652 euro

  • Andrei, luni, 22.07.2019 22:30

    O KIA de peste 30000 euro? Cu interiorul acela si finisarile alea? Nu, multumesc.

  • assur, miercuri, 24.07.2019 12:06

    Singurul defect al acestei masini este ca scrie KIA pe ea. Sunt multe firme cu aceeasi problema, cum sa urce spre segmentul premium sau acces-preminum fara sa isi erodeze prea mult cota de piata printr-o astfel de tranzitie si sa fie si acceptata de clienti repozitionarea. Va reusi Kia unde a esuat Volkswagen (esecul lui Phaeton de ex)?