Kia Sportage

2.0 Diesel Turbo (DSL) 184CP 4x4 Aut6 Style

Motor / Transmisie

4.0

Sportage a ajuns la a patra generație, moment în care coreenii nu mai caută drumul prin desișurile pieței europene, ci demonstrează că l-au găsit de ceva vreme. Și că s-au adaptat la cerințe. Pentru că motorul pe benzină de 1.6 litri s-a aliniat aliniat la moda turbo, iar cele trei opțiuni diesel acoperă orice preferințe de putere pe care le-ar putea avea potențialii clienți: de la 1.7 diesel de 115 CP până la un 2.0 diesel de 136, sau 184 CP, Kia are de toate pentru toți în vitrină. Mă rog, lipsește un hibrid, dar petru asta există Niro, un SUV de dimensiuni asemănătoare care își propune să popularizeze motorizările alternative în gama asiaticilor.

În testul Automarket a ajuns cel mai puternic motor diesel din ofertă: un 2.0 de 184 CP pe care Kia îl folosește de ceva vreme și care a primit îmbunătățiri dinamice și ecologice pe măsură ce industria le-a cerut. Cutia automată clasică cu șase trepte și convertor de cuplu este dovada apartenenței acestui motor la gama anterioară lansării actualei generații Sportage. Și spun asta pentru că noul diesel de 1.7 litri din gama mărcii coreene folosește o transmisie modernă, cu dublu ambreiaj.

Până să vedem la treabă versiunea de 1.7 litri, vă putem spune că actualul 2.0 de 184 de cai putere îți oferă îndeajuns de multe resurse pentru a nu avea motive să te plângi vreodată de lipsă de putere și de cuplu. Sunt 400 Nm disponibili foarte jos, în jur de 1750 rpm, ceea ce face ca plecările în trombă să fie o joacă de copii pentru unul dintre cele mai ușoare SUV-uri compacte: puțin peste 1600 de kilograme.

Dar trebuie să fii atent până unde duci acul turomerului: zgomotul care pătrunde în habitaclu se simte destul de acut după 2500 de turații.

Transmisia vi se va părea fluidă dacă preferați un stil de condus relaxat, dar își va trăda vârsta tehnologică la kickdown și la abordările dinamice pe șosea, acolo unde veți semnala întârzieri ușoare la plecare și schimbări de treaptă sesizabile. Chiar și pe modul Sport. Acesta din urmă trezește la viață motorul și schimbă rapoartele cutiei, Sportage devenind ceva mai acut în reacții.

  • quit, miercuri, 04.10.2017 12:12

    Motorizare diesel... iar nu am mai citit articolul.

  • someone, miercuri, 04.10.2017 13:02

    din nou suv ,din nou diesel. interesant e ca altii au facut o comparatie intre benzina si diesel ( pret performante, costuri intretinere etc ) la aceeasi masina, si la sportage a batut 1.6 turbo fata de 2.0 crdi 184 .

  • LLL, miercuri, 04.10.2017 13:23

    Presa internationala bubuie de electrice, noi ne ocupa cu eternul " 2.0 dizal"... Apoi ne mai miram ca importam nu stiu ce gioarse, conserve si afumatori de carnati si slana, cand de fapt noi cumparam ceea ce se promoveaza! Cu bine!

  • Irma, miercuri, 04.10.2017 13:33

    Probabil ca au facut testul si au scris articolul la scurt timp inainte/dupa testul cu Volvo XC60, ca prea le-au publicat unul dupa altul. Aveau deci masinile de test deja "acontate" pe diesel, asa ca putem sa-i iertam, desi sunt deja multi cei care cer (mai multe) teste pe benzinare... Insa pentru SUV-urile urmatoare ar fi bine sa ceara de la dealeri si motorizari pe benzina, daca vor sa le mai citeasca multi testele :) Nu ii opreste nimeni, de exemplu, sa testeze aceeasi masina pe benzina si motorina dpdv consum/performante. Niste comparative de genul asta ar fi foarte utile si gustate. Parerea mea...

  • razvan, miercuri, 04.10.2017 13:49

    @AM Dieselul v-a luat mintile.Vai de capul vostru.

  • Scrooge, miercuri, 04.10.2017 14:06

    pffff da mult v-a mai luat pana sa bagati sportage la test :) @LLL.....banuiesc ca deja ai 2 electrice in garaj.....sa nu uitam ca anul 2017 e primul an in care in Europa (deci nu Miorita cu micuta ei piata) benzina a egalat dieselul la vanzari, deci dieselul inca va mai conta multi ani de acum inainte (de clasa SUV nu mai vorbim)...si nu sunt fan diesel, am avut doar benzinare, fac doar o constatare. Cu siguranta va disparea, dar treptat in ani de zile, cine crede ca in 2020 vor disparea brusc de pe piata e infantil rau.

  • MM, miercuri, 04.10.2017 14:08

    Salut testul facut pentru ca eram cu un ochi pe Sportage si cu unul pe Peugeot 3008, motoare de 2 litri. Inca nu m-am decis pentru care dau banii.

  • tc1900, miercuri, 04.10.2017 14:09

    multi comenteaza ca sa se afle in treaba pt o masina de acest fel, 4x4, grea fata de un sedan, nu f aerodinamica, dieselul e sg optiune. inteleg sa nu te uniti la un kia rio sau ceed diesel, dar la un suv compact diesel e best option, my 50 cents

  • someone, miercuri, 04.10.2017 14:20

    @ tc1900: acei careva de care ziceam eu ca au facut comparatia benzina-diesel se numesc Auto Bild . gasesti articolul intr-una din revistele lor din aceasta vara. cu siguranta ca ei daca au decis diferit de "dieselul e singura optiune " sant niste prosti . cu P . dar toti de aici , mai putini cativa, iti respecta dreptul de a avea o opinie

  • Irma, miercuri, 04.10.2017 15:27

    @tc1900: dieselul e sg optiune pentru tine. E opinia ta si ai dreptul la ea. Parerea mea e ca "singura optiune" trebuie sa si-o gaseasca fiecare, dupa o analiza proprie si destul de complexa, in functie de ce asteptari are de la suv-ul respectiv in materie de acceleratie, rafinament etc, de ce nevoi are si cum il va folosi, de ce consum e dispus sa tolereze, de ce pret e dispus sa plateasca samd. Pentru unii poate fi motorina, pentru altii benzina ori hibride, whatever. Tot ce spuneam era ca, pe cat posibil, ar trebui sa se vina in intampinarea tuturor gusturilor iar oamenii sa isi faca deja o prima impresie de la niste testeri avizati cu privire la toate posibilitatile. Dupa aceea, un test drive propriu e indispensabil. Si jurnalistii auto si producatorii + dealerii au un rol in educarea publicului, dar de', ce sa faci daca dealerii trebuie sa vanda mai mult diesel ca sa scape de stocuri...

  • Scrooge, miercuri, 04.10.2017 16:30

    @tc 1900.....il bate daca tragi remorca sau rulota dupa tine sau daca intri in off-road "adevarat cu el. Dar cati dintre cumparatori fac cele enumerate ? Cred ca sub 5%. Pentru ceilalti 95 care folosesc SUV urile in oras si pe autostrada benzina e o varianta de luat serios in seama. In cazul nostru, la Sportage, 1.6 t-ghi de 177 de cai bate dieselul de-l ascula cu urechea. Masina e mult mai dinamica si accelereaza mult mai bine. Si spun asta pt ca am condus ambele variante.

  • costy, miercuri, 04.10.2017 16:37

    nu-mi place partea frontala de nici o culoare

  • tc1900, miercuri, 04.10.2017 17:33

    pana una alta cifrele vb de la sine, pt suvuri compacte peste 75% din cumparatori aleg diesel. eu cred ca ei stiu cel mai bine ce sa faca cu banii lor - sunt unul dintre ei, altfel nu ma bagam in discutie

  • Kirotractor, miercuri, 04.10.2017 17:43

    Mda, cam prea multe dizăle :-) testate-n defavoarea benzinarelor (că tot veni vorba, meștere Mircea, chiar dacă testu-i f. plastic și la obiect scris, corect ar fi ...pentru a alege GT Line în DEfavoarea echipării Style.) ...Puțină lume știe totuși că NU redactorii aleg mașinile programate pentru teste, iar lipsa comparativelor se explică deseori prin dorința managerilor de-a nu supăra cumva pe vreunul dintre producători - că-i greu de dat verdicte tip meci nul. :p În fine, Sportage-ul (care și mie-mi pare preferabil în versiunea 1.6 turbo de 177 CP) o avea cîteva puncte mai slăbuțe și nu-i chiar un chilipir, da-n orice caz e campioana absolută (!!!) a testelor de anduranță ale unei reviste germane serioase, fiind singura mașină care a terminat 100.000 km fără nici cea mai mică defecțiune / coroziune / zgomot parazit etc.

  • dan_grc, miercuri, 04.10.2017 17:47

    Degeaba se lamenteaza lumea cu " iar diesel la test", atata timp cat exista in oferta, mai ales la SUV-uri, acesta va fi in continuare preferat de majoritatea cumparatorilor.

  • Scrooge, joi, 05.10.2017 00:08

    @tc 1900....cel putin in Romania multi nu prea stiu ce sa faca cu banii lor...isi cumpara SUV Diesel pe care-l folosesc mergand prin oras...."in afara" o sa le vezi cumva departate de centrele oraselor, pe autostrazi, eventual si cu o rulota in spate, ceea ce justifica achizitia de Diesel. La noi isi cumpara romanii SUV Diesel speriati ca un SUV benzina le va da peste cap bugetul consumand cu 2-3 litri mai mult la suta, asta dupa ce au dat peste 25.000 de euro pe el si in plus macar 2000 pe motorul Diesel. La Sportage diferenta de pret intre 2.0 diesel de 180 cai si 1.6 benzina 177 cai aceeasi echipare e cam de 3000 de euro. Din pacate benzina turbo o vand in variantele de top. Ca o paranteza :), am un prieten care avea un job aici cu o masina premium diesel de serviciu. S-a mutat cu jobul in UK la aceeasi companie si acolo a primit aceeasi masina dar benzina. Reactia lui dupa a fost: cum doamne am mers atatia ani pe diesel ?

  • Anonim, joi, 05.10.2017 07:20

    O masina interesanta care ofera o garantie uriasa , materiale de buna calitate bine asamblate la un pret decent . Minusuri suspensia prea rigida si consumul care este cam mare in rest o masina ok .

  • leonte, joi, 05.10.2017 11:43

    Masina e f frumoasa, dar neplacuta la condus, volanul ba ii prea moale, ba prea rigid, ba are lag.

  • Cineva, joi, 05.10.2017 22:18

    Pt. cei de mai sus. Da ma da ! Iar diesel pt. ca asta e cel mai dorit si cautat in Romania .

  • 32000???, vineri, 06.10.2017 10:42

    pret pornire 17000 - pret testat 32000 - wtf! :))) Dublu apoape, practic inca o masina, ce prosteala..

  • pipo, marţi, 10.10.2017 13:19

    Ia uite ce de pasiuni trezeste Sportage ! Bravo celor de la Kia. Uite ca nu chinezii ne-au cotropit pana la urma ci coreenii. Cine dracu credea acu vreo 15 ani ca v-om discuta numai de telefoane, televizoare, masini ,etc coreene ! Masina asta este foarte corecta pt. pretul ei, asta este clar. Am condus modelul anterior si este mai mult decat ok pt. banii pe care i-i dai. Vad ca si la modelul nou problemele sunt cam aceleasi : intr-adevar directia este moale si necomunicativa si cutia automata are un lag destul de pronuntat ceea ce este cel mai suparator.Dar te obisnuiesti . In rest nu ai prea multe sa-i reprosezi. Vad ca deodata s-au trezit toti asa zisi "benzinari" cum ca nu se mai poate trai cu dieselu-rile astea dom-le. Nu am nimic impotriva benzinei doar ca nu are ce cauta pe un SUV si mai ales 4x4. Ma refer aici la "motorasele" in 4 cilindri propuse de europeni de gen 1,4 sau 1,6. Cine spune altceva nu a condus prea multe 4x4 sau nu a condus deloc .Nu va mai luati dupa toate prostiile aparute in presa sau pe langa. Poti sa-i pui tu mama turbinei , acel motor nu v-a face fata unui 4x4 de peste 1600 kg. Poate in primii cativa zeci de mii de km , dar apoi si motorul si turbina v-or muri incet dar sigur. Chiar credeti ca americanii degeaba folosesc numai de la 3 L / V 6 in sus pt. asemenea masini ? Nu mai vorbesc de consum , cifrele pe care le credeti voi din astfel de prezentari de variante pe benzina sunt aberante. Va asigur ca un 1,6 turbo pe aceasta masina v-a lua lejer 15 L in oras si nu ve-ti avea sansa sa treceti de 100.000 km cu ea. Deocamdata discutia Diesel vs Benzina chiar nu trebuie dusa la aceasta clasa. Un Hibrid ar fi altceva, alta discutie.

  • Andy, miercuri, 11.10.2017 01:12

    @pipo Americanii au numai motorizari turbo cand vine vorba de benzina in cazul suv-urilor compacte gen Sportage. Vezi noul Chevy Equinox cu 1.5 170 cp si 2.0 252 cp. Ceea ce zici tu era valabil acum 20 de ani. Sau in prezent, insa de la SUV-uri medii in sus, insa si acolo au aparut motorizari turbo.

  • LUCCI, sâmbătă, 04.11.2017 07:24

    Consum oficial 6,3 iar voua v-a luat 5,5-7,5 % , deci o medie de 6,5 aproximativ si i-ati dat repede in cap la notare cu 3,5 stele ca sa arate prost la nota finala. Ati ramas aceeasi fani VW si ai producatorilor care va sponsorizeaza, ca nici nu mai vezi site-ul de reclame. Aceeasi obiectivitate AM.....Vorbiti de consum 10 % la mer sportiv? Dar Tiguan cat ia daca il forjezi ca la raliu? 6%? Nu....11%!

  • Lorettavut, miercuri, 15.11.2017 12:53

    http://fitnesdeals.us/ toncabeadlopomnels How to get Valium prescribed online?

  • tataie, vineri, 23.02.2018 14:33

    Se conduce fabulos pentru clasa lui, are amortizoare pe gaz adaptabile; directie f. precisa cu asistare direct pe caseta de directie; motorizarea 2.0 R e cea mai veche, testata si revizuita la Kia/ Hyundai; cutia cu convertizor de cuplu 6AT cea mai fiabila si lina de la Kia/ hyundai. Masina merita toti banii.

  • chloroquineorigin, sâmbătă, 22.05.2021 08:49

    https://chloroquineorigin.com/ aralen chloroquine prophylaxis chloroquine for lupus malarone

  • buy tadalafil powder, vineri, 04.06.2021 18:00

    tadalafil uses tadalafil citrate powder tadalafil cost walmart

  • cialis online, sâmbătă, 05.06.2021 19:44

    tadalafil peptide cialis pills tadalafil from canada to usa