Tinuta de drum
O caroserie sexy nu e suficientă pentru a convinge publicul să cumpere Proceed în defavoarea unui mult mai practic Ceed Sportswagon. Prin urmare, Kia trebuia să crească miza. Și a crescut-o, oferindu-le clienților săi nu doar o caroserie Shooting Brake, ci și o ținută de drum sportivă. Suspensia lui Proceed a fost regândită și a devenit mai rigidă decât cea a unui Ceed convențional.
Unde mai pui că, spre deosebire de multe compacte din segment, care oferă suspensie independentă pe puntea spate doar în cazul versiunilor de motorizare mai puternice, Proceed oferă o arhitectură spate multilink pe toate versiunile sale de motorizare.
Pe lângă asta, suspensia spate a devenit și mai rigidă decât cea a unui Ceed. Pe versiunea testată de mine, adică Proceed GT, diferențele sunt și mai clare: arcurile față sunt mai rigide cu 13% față de cele ale unui Ceed standard, iar cele spate sunt mai rigide cu 44%. Toate aceste modificări, la pachet cu un set de anvelope Michelin Pilot Sport 4, ajută Proceed să fie clar mai agil și mai stabil decât un Ceed standard.
Pe circuit însă, comparat cu un Ceed GT, adică o versiune similară ca putere și setări, Proceed este... să-i spunem „jucăuș”. Este, fără îndoială, un model care ne confirmă din nou, dacă mai era nevoie, că cei de la Kia au în portofoliu un om extrem de valoros când vine vorba de calibrarea șasiului.
Albert Biermann, omul care a condus destinul diviziei BMW M, furat de Kia, și-a pus deja amprenta asupra noului Stinger, iar recenziile au fost favorabile. Acum a lucrat șase luni la ținuta de drum a noului Proceed, iar cuvintele sunt tot de laudă. Shooting Brake-ul sud-coreean ține fruntea sus, reușind să ofere un comportament sportiv, susținut întru totul și de o direcție foarte precisă. Gradul său de implicare poate fi reglat tot prin apăsarea butonului Sport de pe consola centrală. Cu el apăsat, Proceed GT oferă una dintre cele mai precise direcții din segment.
Bine, bine, sportiv, dar cum este Proceed în traficul de zi cu zi? Surprinzător de cuminte. Chiar dacă are o arhitectură mai rigidă decât cea a lui Ceed, noul Proceed nu te zgâlțâie foarte tare atunci când întâlnește un drum cu asfalt prost. Nu trebuie să uiți însă că, pe lângă suspensia mai rigidă, versiunea GT vine standard cu jante de 18 inch și anvelope cu talon ceva mai mic.
Surpriză și la capitolul antifonare, suspensia fiind bine separată de habitaclu, cu o senzație generală de calitate.
la minusuri ati trecut calitatea unor materiale la interior. eu din poze vad exact invers, sunt surprins cat de bine arata bordul si scaunele. si ma mai surprinde portbagajul, unde poti baga un cal linistit:))...nu e o masina pe stilul meu dar arata interesant, desi este cam scumpa trebuie sa precizez