Kia Proceed

1.6 Benzină Turbo (T-GDI) 204 CP Aut 7 GT

Performante

4.0

Kia nu emitea pretenții de sportivitate cu vechile sale modele, însă, de când cu linia GT și cu lansarea lui Stinger, pretențiile sud-coreenilor s-au schimbat. Proceed GT este capabil să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 7.5 secunde, un timp bun, care le va fi pe plac celor care își doreau ceva mai multe resurse pe o Kia.

După o comparație cu ceilalți rivali amintiți mai sus, vedem că Proceed are același timp de accelerare ca o Skoda Octavia Kombi cu motor 1.8 TSI de 180 CP cu 4x4. Seat Leon ST, tot cu 180 CP și automată, are un timp ceva mai slab decât Proceed, adică 7.7 secunde. Însă, trebuie să ținem cont și de resursele ceva mai modeste. În cazul celor mai apropiați rivali, lucrurile stau cam așa: Renault Megane Estate ajunge la 100 de km/h în 7.4 secunde, iar Opel Astra Sports Tourer în 7.9 secunde.

  • adi_10, luni, 11.02.2019 12:46

    la minusuri ati trecut calitatea unor materiale la interior. eu din poze vad exact invers, sunt surprins cat de bine arata bordul si scaunele. si ma mai surprinde portbagajul, unde poti baga un cal linistit:))...nu e o masina pe stilul meu dar arata interesant, desi este cam scumpa trebuie sa precizez

  • Anonim, luni, 11.02.2019 12:48

    Nu este o masina rea, are destule calitati 7 ani garantie dar in buna traditie KIA consumul este cu minim 1 litru mai mare fata de concurenta directa la modele si motorizari similare . Din pacate pentru Kia nici pretul nu mai este un avantaj fata de concurenta.

  • hazard, luni, 11.02.2019 13:00

    pacat ca nu au mai cizelat putin motorizarea

  • bughy, luni, 11.02.2019 13:16

    mașina este best buy dar cine vrea cutie automată să știe că nu este cea mai rapidă (are destule minusuri). în rest scaunele sunt extraordinare. am înțeles că nici ma consum nu stă extraordinar, dar nu știu concurența cum stă față de kia. în rest, casco avantajos, finanțare cu 0% dobândă și 7 ani garanție reală....sunt atuuri extraordinare.

  • Kirotractor, luni, 11.02.2019 13:59

    S-a întors (și) lumea auto cu fundu-n sus - pe vremuri se fabricau shooting brake-uri veritabile (cu două uși adică) fără să fie *marketizate* astfel (v. Reliant Scimitar, Volvo 1800 ES, BMW Z3 Coupe etc.), iar acu orice versiune cu 4 uși + hayon ceva mai înclinat e supra-evaluată ca ceva super-cali-flagelistic, adică original la culme fiindcă ar fi *Shooting*. Și neapărat în Brake împușcată. :-) Nu zic că-i rea mașina, dar după mine Ceed-ul GT (1.6 T-GDI 204 CP, mai vioaie și mai ieftină) e mult mai *best buy*. Cu discount-urile uzuale la coreeni, evident -- vb. de +20%, nu de mia aia amărîtă d-aici, cu care prețul tot SF rămîne pentru o Kia. În rest, nici interiorul nu mă dă pe spate - e practic idem cu ale lui Stonic, i30 / Kona sau, de ce nu, Ford Focus/Fiesta. ...Și mai ales identic cu al Ceed-ului hatch GT/Line (deja testat la dealer fiindcă vine vremea schimbării Swift-ului și parcă mă tentează ceva mai puternic ȘI mai încăpător) - dar mai aștept să scadă prețul, adică să crească discountul. :-) Fiindcă și 19-20K € e prea mult, cu toată garanția f. lungă. Zic asta și raportat la... a doua supraevaluare, de sorginte tot jurnalistică = presupusa genialitate a tandemului de nemți *coreanizați* Schreyer / Biermann -- care nu prea se simte, sincer. (Disclaimer: e doar părerea mea poate și asta, dar măcar nu-i scoasă din burtă.)

  • someone, luni, 11.02.2019 14:19

    @am: acum nu mai aveti scuza sa nu faceti un comparativ intre modelul prezentat aici si megane combi GT ( acelasi motor turbo, aceeasi cai, aceeasi cutie, cam aceeasi caroserie etc ) tot @am: noul focus nu are 180 cai din 3 cilindri? se pare ca din vechile kia a ramas doar garantia. au decis sa urce cateva trepte pe scara sociala a domeniului auto, iar asta inseamna ca pretul si calitatea au fost primele schimbate. e interesant de urmarit reactia pietei la noile preturi si detalli care acum sant la acelasi nivel cu concurenta.

  • pipo, luni, 11.02.2019 16:46

    @Kirotractor : da, dar cica nea' Biermann ala a folosit "bagheta magica" numa' la Proceed nu si la Ceed. Eeeii...ce zici...ai putea sa traiesti cu asta... sau mai bine zis fara asta ? Una peste alta, da, masina este absolut identica pana pe la montantul spate cu Ceed atat in interior cat si in exterior. Parerea mea, daca te crezi vreun pui de Schumacher (sau oricare alt pilot vreti la alegere, dar pt. mine cam acolo s-a sfarsit F1) si crezi ca toti o sa-ti vada DOAR posteriorul atunci da ,se merita sa dai cei aproximativ 2500 euro in plus fata de un Ceed GT line normal. Personal ma atrage foarte mult acea bagheta led dintre stopuri ( luminata chiar de aceasta data spre deosebire de Sportage) dar totusi parca nu face atatia bani si as alege totusi un Ceed SW care e usor mai practic. P.S. : @AM/Bogdan - nu inteleg totusi insistenta de a face comparatie cu Octavia Combi 4x4 , care e treaba ? Inteleg ca e greu sa gasesti modele comparabile in acest caz dar totusi Octavia Combi L&K e prea diferita in toate si...mai e si 4x4 !

  • IronR, luni, 11.02.2019 17:01

    Curios ca nu mai zice nimeni nimic ca cei de la KIA nu stiu sa puna pe asfalt toti caii.

  • PMC, luni, 11.02.2019 17:16

    @Kiro: pai da, suna bine configuratia aia ce vrei s-o iei, dar cu ramane cu golirea rapida a rezervorului? Am inteles ca motorul ala inghite prea multa benzina...

  • pipo, luni, 11.02.2019 17:46

    @IronR : pai daca te referi strict la Proceed e greu fiindca nu prea a avut cine sa testeze ,masina abia a aparut in showroom. Pt. motorizarea de fata nu putem decat sa ne bazam pe cele spuse de AM. Pt. restul -da, ar fi de ajutor cineva care a testat de curand Ceed-ul nou, poate Kiro ? Personal am testat anul trecut 1,4 benzina/140 cai pe un Hyundai i30 si pot sa-ti confirm ca in continuare eu unul nu am simtit ca ar avea chiar 140, nu se misca rau dar ...nu erau acolo toti.

  • Kirotractor, luni, 11.02.2019 19:29

    @PMC: Da, consumă mai mult comparativ cu concurența, dar numai cînd o calci - ca orice turbo de fapt, doar că... la pătrat parcă pe indicatorul de cons. instantaneu. Hibă care nu m-ar afecta în mod special, fiindcă 95% din timp merg normal / legal, cu consum asemenea. Am probat GT-ul Ceed oricum la nemți, oarecum întîmplător că tot eram p-acolo săpt. trecută (la mine-n BV n-au oricum versiunea asta de top disponibilă) și pot să vă zic că are toții caii sub capotă, ca și ăia 177 CP ai Konei 4x4 1.6 T-GDI... dar spre deosebire de motoarele de 120/140 CP, care par subiectiv cu 10% mai slabe. Confirm deci - din nou - spusele lui @pipo, dar și ale altora (inclusiv Bogdan@AM.) Ținuta de drum e c-o cuantă peste cea a fostei generații (nu mai e f. subviratoare, da tot e o idee la limite... ilegale :-)), plusul important fiind confortul mai bun pe racordurile betonate, silențiozitatea la drum lung/regim constant și dispariția fostelor trepidații ale punții-spate în viraje *cariate*. Și direcția e OK deși cam grea-subasistată, și frânele-s bine dozabile, dar mai are de progresat până la ...buricul unui BMW Seria 1, cu toți Biermannii de la timona binomului coreean. P.S. În Germănickqa prețurile de listă-s cu cca. 6.000 euro mai mari !!! (+28-30.000 € GT-ul Ceed, +33.000 ProCeed-ul.) Și eu, care credeam că doar la noi sare calu Kia... Pe hârtie, evident. Rezumat: în vizuina viziunii mele, :-) o Ceed GT 1.6 (fără opțiuni) nu face mai mult de 18K €. Nu-i însă și părerea lu tanti Kia Romania... deocamdată.

  • PMC, marţi, 12.02.2019 10:07

    Da, nemtii sunt penalizati masiv la preturi. :) Multa lume nu stie chestia asta. Incercati o configuratie identica la vw de ex, pe site-ul din Ro si cel din ger, si sa vezi minune! :) Asa au aparut povestile cu "ciocolata milka din germania e mai buna decat in romania", la fel cu detergentul si alte minuni.

  • Andrei, marţi, 12.02.2019 22:55

    26000 euro pentru o Kia cu cutie slaba, spatiu interior mic (dar portbagaj foarte mare), consum mare, infotainment bleg, sunet de motor in boxe si design interior urat. Trebuie sa iti placa mult cutia asta sa arunci atat de multi bani pe ea. Am un C'eed si este cea mai enervanta si proasta masina din cate am avut. Motor pe benzina slab in ture mari, cutie lunga, schimbator imprecis, suspensie rigida, dar barca pe curbe, materiale slabe si urate, paraie toata, se strica in permanenta diversi senzori, suspensia fragila , troncane, deschidere mai mica a portbagajului decat la un vw Polo (testat cu o bicicleta care nu intra in Kia, desi intra in Polo), motor galagios, consum mare samd Nici daca as primi gratuit una nu as lua-o.

  • @andrei, miercuri, 13.02.2019 17:01

    și când îi vezi pe unii vorbind de fiabilitate.....stai liniștit, la toyota e mult mai rău.

  • keepcalm, miercuri, 13.02.2019 21:11

    @ironR Chiar nu stie, am o masina in tara care doar ce a trecut de 10 ani, producatorul spunea la acea vreme ca face suta sub 8 sec, si are cu 27 cp mai putini ca si aceasta kia

  • xxx, sâmbătă, 16.02.2019 14:52

    In principiu când vad GT am impresia ca ne considera prosti! Umbla un pic la calibrarea motorului și anunță vreo 10 CP nesesizabili, pun niște roti de aluminiu un pic mai altceva, bagă 2 zorzoane cromate pe afara și alte 2 înauntru și-ți iau cel putin 2000 E. Referitor la cei 7 ani garanție este un atac mârșav la psihicul nostru, ii plătim nu sunt moca