Kia Ceed GT

1.6 Benzină Turbo (T-GDI) 204 CP Man 6 GT

Tinuta de drum

4.5

Kia și-a afirmat dorința de a oferi mașini cu o ținută de drum ceva mai sportivă încă de când a lansat versiunea standard a lui Ceed. În testul meu cu Ceed-ul diesel de 136 de cai putere spuneam că lucrurile au devenit mai rigide, dar nu inconfortabile. Deci, Ceed GT a avut o bază de plecare foarte bună.

Compacta sud-coreenilor vine cu o suspensie revizuită, independentă pe ambele punți, menită să planteze mai bine mașina pe asfalt. Spre deosebire de versiunea de serie, Ceed GT beneficiază de ceva mai multă stabilitate, mulțumită modificărilor operate la nivelul arcurilor. Mai exact, compacta sportivă oferă arcuri față cu 13% mai rigide pe puntea față și cu 44% mai rigide pe puntea spate.

Nu e un motiv de îngrijorare pentru cei care plănuiau să folosească mașina asta și în mediul urban. E clar că gropile se vor resimți, însă amortizoarele lucrează bine și nu transmit zgomote neplăcute la interior.

Noul Ceed GT mi-a arătat potențialul său dinamic pe un circuit aflat lângă Barcelona. Am avut „noroc” de ploaie din belșug, dar, chiar și așa, mașina s-a ținut bine. Puntea față mai rupea uneori aderența, având în vedere că asfaltul era ud, însă modelul asiatic a afișat încredere în abordarea virajelor și capacități bune de frânare.

Comparativ cu Proceed GT, disponibil și el la test pe același circuit, Ceed GT a fost mult mai hotărât în manevre și nu a trădat la fel de mult ruliu. Direcția a fost și ea foarte precisă, chiar dacă nu a transmis foarte multe informații despre suprafața de rulare.

Una peste alta, Kia culege roadele înregimentării lui Alber Biermann, omul care a condus destinul diviziei BMW M, și care, de vreo câțiva ani, își pune amprenta asupra sportivității modelelor Kia.

  • Costel, miercuri, 27.02.2019 11:43

    masina ii mai dezirabila decat multe produse similare ale unor marci de renume ,numai consumul de carburant ii un aspect care poate genera frisoane doar pentru cei care is prea entuziasti cu pedala de acceleratie iar cei 7 ani garantie is dovada clara a increderii pe care kia o are in produsele sale @razvan mirica la seat leon motorul 1.8tsi 180cp-250nm nu mai ii disponibil ,o fost inlocuit cu 2.0tsi 190cp-320nm

  • Adrian M, miercuri, 27.02.2019 12:26

    Nu spuneti nimic de cutia manuala, caracterizata de majoritatea analistilor din tara si strainatate drept garbage sau rubish fata de cea automata. Imi place f mult masina ca pret, dotari, resurse dar fiind fan al cutiei manuale nu pot sa uit clantzanitul acesteia din timpul testelor...pacat

  • Kirotractor, miercuri, 27.02.2019 14:16

    @Adrian-M: Ies un pic din hibernare :-) doar ca să-ți recomand o citire nu doar în diagonală. Mai clar, stimabilul Bogdan M. chiar a scris despre o anumită imprecizie a c.v. manuale, sesizată pe circuit. ...Chestie pe care eu n-am remarcat-o deloc (testând două ore bune GT-ul - nu pe circuit ce-i drept, dar... ca pe circuit), însă e posibil să: - avem alte percepții apropo de timonerii - dar și să fiu eu cam surd, mai știi? (n-am auzit urmă de clănțăneli) - să fiu obișnuit cu o c.v. mediocră (a Swift Sportului meu) - greu de presupus totuși, că schimbă f. rapid-precis... după alții - coreenii să aibă totuși (încă) standarde variabile de asamblare/reglare finală. (n.b. Află și că versiunea c.v. auto-dublu ambreiaj e mai nașpa decît manuala, cu excepția uzului non-sportiv - nu tre să mă crezi pe cuvânt neapărat, dar asta-i părerea mea după ceva ture și cu falsul shooting-brake Proceed- tot GT de 204 CP, dar auto.) Mă opresc însă aici, avînd și alte trebi. Dac-ar trebui să scriu însă un articol după testul propriu, l-aș numi nu *Infuzie*, ci *Confuzie*. :-)

  • Adrian M, miercuri, 27.02.2019 15:32

    @Kirotractor...mea culpa...ma refeream la 1.4t-gdi 140 cp versiunea normala; poate la acest gt transmisia este proiectata altfel; clantzanitul il poti auzi in testele video cu ceed ul normal;stiu ce vb in legatura cu timoneria intrucat am avut un lancer de 1.5, benzina, 109 cp care necesita dubla apasare pt a cupla marsarier si de atunci ma feresc de cutii dubioase...la seat si ford uri cutia e senzationala, renault asa si asa.

  • Kirotractor, miercuri, 27.02.2019 16:22

    @Costel: Ai dreptate, Leonul Warm-Hatch are acum 2.0 l și 190 cai - dar pe Bogdan M. nu-l cheamă Răzvan. :-) @ Adrian-M: No problemo - cutia M6 cuplată la 1.6 T-GDI e un pic altfel, din cauza cuplului mai mare vs. 1.4... dar care, vorba neamțului, *nu smulge copaci*. Automata DSG7 nu mi-a plăcut la retrogradări mai ales (e confuză pe bune), dar și fiindcă schimbă prea sus în ture pe Sport (la vreo 6.000 rpm)... și prea devreme pe Normal. ...De ce zic asta? Fiindcă cei 204 CP par să fie în herghelie completă (spre deosebire de 1.0-1.4 T-GDI), dar preponderent în zona turațiilor medii. Ca și cuplul - mai clar, sub 2.000 rpm nici vorbă de cuplu maxim, iar peste 5.000-5.500 rpm dai tălpi pedalei din tribord :-) cam degeaba. Cu padelele mai treacă-meargă - dat tot numai *crescendo*. GT-ul Megane are un EDC superior, dar încă mai apar probleme de supraîncălzire a cutiei, deși mai rare ca la debut. Și ținuta de drum e superioară Ceed-ului GT, deși (iar deși...!) senzația dată de sistemul 4Control mi-a părut artificială, ba și un pic caraghioasă uneori. N-aș opta deci pt GT-ul galic fie și doar gândindu-mă la bieletele în plus de pe spate. Plus altele... printre care garanția subțire.

  • Costel, miercuri, 27.02.2019 17:44

    @kirotractor pentru mine ii preferabil termenul de "mild-turbo" pentru bijuteria vag de 2.0 litri mai ales ca se prezinta cu valori care is foarte dragi mie :turatiile molcome (190 cp/ 4200 rot/min si 320nm intre 1500-4100 rot/min) sedus de pseudo hot-hatch-ul corean si parcurgand drive testul insotit audio inevitabil de Directia 5 cu piesa Seductie l-am botezat indiscutabil fortuit pe Bogdan cu Razvan (ambii Mirica) culpa ii toata a mea si is dispus sa mi-o asum in intregime :un miel

  • hazard, joi, 28.02.2019 08:05

    o masina buna la un pret competitiv, se va vinde bine pentru ca si-a gasit felia pe piata. Pacat insa ca nu au imbunatatit nimic la motor si la cutia de viteze automata. Nu cred ca se poate compara cu GTI-ul care e mai rapid dar si mai scump, si nici cu Megane GT care e un esec specific frantuzesc..

  • unsirb, joi, 28.02.2019 09:20

    @Automarket: sigur s-a mai discutat, dar eu nu am prins si poate e benefic pentru alti cititori, de asemenea: care este scopul prezentarii, intr-un articol de test, a cifrelor de consum "oficiale"? Sunt ele vreun etalon pentru... orice? Am ratat eu vreun memo, si au, mai nou, legatura cu realitatea? Multumesc.

  • pipo, vineri, 01.03.2019 10:31

    @unsirb : Good luck !

  • jacka, marţi, 12.03.2019 11:17

    Fiti atenti ca ati gresit pretul masinii testate nu poate fi sesizabil mai mic decat pretul de pornire e ca si cum ai spune ca o paine de 1 leu ai cumparat-o cu 50 de bani!

  • Feisbuceala La Max, marţi, 17.11.2020 14:46

    Kia Ceed GT 204 CP a costat mai mereu 21.700E ... de unde mai scazi discounturile dealerilor si-l poti scoate la 21.000E care pt o compacta cu 204 CP si 7 ani GARANTIE e VIS ! Preturile de LISTA au luat-o razna in ultimii ani la toti producatorii pt marketingul agresiv.