Tinuta de drum
La capitolul ținută de drum, Jeep Cherokee păstrează caracterul unei mașini de familie cu gardă la sol generoasă. Adică este foarte confortabil și a reușit să mă separe destul de bine de suprafața de rulare, pe alocuri dezastruoasă, din sudul Siciliei. Antifonarea suspensiei este bună și nu apar zgomote neplăcute la interior. Puntea spate mai are uneori tendința de a fi puțin nerafinată, dar numai la contactul cu limitatoarele de viteză.
Despre veleități sportive nici nu poate fi vorba. SUV-ul păstrează un ruliu pronunțat și-ți sugerează că ar fi bine s-o lași mai ușor cu exagerările pe viraje periculoase. Chiar și pe frânările puternice se observă un balans al caroseriei. Direcția nu ajută nici ea foarte mult. Nu transmite informații despre suprafața de rulare și nici nu este foarte precisă. Asta, deși are o cursă ușor greoaie, pe care o simți chiar și la viteză mică, atunci când ai de făcut manevre în zona urbană.
Pentru că vorbim despre un Jeep nu pot să nu amintesc despre capacitățile sale off-road. Deși, dacă ar fi să mă refer la varianta testată, ele nu sunt neapărat impresionante. Spun asta pentru că, asemeni fraților Renegade și Compass, doar varianta Trailhawk este cea care poate duce lucrurile la extrem.
Jeep Compass Trailhawk poate oferi unghiuri de traversare mult mai bune, o gardă la sol ușor mai mare și o tracțiune integrală adevărată, cu trei diferențiale și protecțiile potrivite pentru dedesubturi. Din păcate, Trailhawk ajunge pe piața europeană abia anul viitor.
Până atunci puteți să vă mulțumiți doar cu câteva ieșiri modeste în off-road, așa cum am făcut-o și eu în cadrul testului din Sicilia. Garda la sol de 20.5 centimetri permite trasee moderate, însă unghiul de atac de 18 grade este destul de restrictiv.
Exceptând sistemul de tracțiune integrală disponibil pe Trailhawk, Jeep mai oferă alte două soluții de învârtire a celor patru roți. Sistemul de bază se numește Active Drive I și este un sistem 4x4 permanent, care calculează singur modul în care sunt distribuite resursele. În situații de utilizare normală, el transmite totul către puntea față. În condiții dificile, alternează livrarea cuplului între cele două axe.
Sistemul de tracțiune integrală Active Drive II vine în plus cu o funcție care simulează prezența unui reductor și garantează o primă treaptă de viteză ceva mai lungă. Asta îmbunătățește aderența și capacitățile de cățărare. În plus, cei care optează pentru sistemul Active Drive II primesc și un asistent la coborâre: Hill Descent Control.
Arata bine masina la exterior. Bordul insa e pur si simplu urat. Mare pacat.