Consum

4.0

Așa cum am menționat în rândurile de mai sus, mașina testată a venit cu un motor pe benzină, fără nicio formă de electrificare, nici măcar cu un sistem mild-hybrid. Chiar și fără electrificare, motorul de 1.6 litri turbo este unul destul de eficient raportat la cilindreea sa.

Hyundai declară un consum mixt de 6.4 litri/100 kilometri. Eu am reușit să acopăr aproape 300 de kilometri. Acest traseu a inclus traficul urban, o porțiune de autostradă și, în mare parte, drumuri naționale. În momentul în care eu am preluat mașina, aveam la dispoziție 568 de kilometri cu rezervorul plin.

În regim urban, am reușit să obțin un consum de 9.0 litri/100 km, cu mențiunea că această valoare a fost obținută la un condus liniștit, cu un trafic relativ lejer și fără să mă regăsesc în situații în care era nevoie de repezeală. Atunci când începi să pleci mai repede de pe loc și să navighezi printr-un trafic mai plin, vei ajunge să ai un consum de 12.7 litri/100 km. Și asta în modul de rulare Normal. Apropo de acest aspect, ai la dispoziție și modurile de rulare Eco și Sport.

Consumul a început să se apropie, ba chiar să depășească valoarea oficială atunci când am mers pe autostradă și pe drumuri naționale. Pe porțiunea de autostradă, care, trebuie să recunosc, nu a fost mai lungă de 40 de kilometri, am reușit să obțin un consum de 8.0 litri/100 km, la viteza maximă legală de 130 km/h. Ce-i drept, am avut și câteva reprize de accelerație mai puternice.

Pe drumul național am reușit să ating un consum de 7.0 litri/100 km, la o viteză constantă de 100 km/h și cu numeroase intrări în localități și sate, acolo unde, a trebuit evident să reduc regulat viteza.

Pe un alt traseu, am reușit să cobor sub consumul declarat oficial, după ce am parcurs aproximativ 120 de kilometri. Astfel, consumul mediu indicat în bord a fost de 6.2 litri/100 km la finalul acelei călătorii, care a inclus și puțin trafic urban.

Așadar, consumul noii Hyundai Kona este exact acela la care te-ai aștepta având în vedere motorizarea aleasă. Însă mai trebuie să aflăm dacă noua generație Kona este mai eficientă decât principalii săi rivali.

Segmentul crossover-elor subcompacte este unul foarte vast, cu modele precum Kia Niro, Toyota Yaris Cross, Volkswagen T-Cross, Fiat 600, Skoda Kamiq, Opel Frontera, Citroen C3 Aircross, Renault Captur, Ford Puma și chiar Dacia Duster, printre altele.

Însă, pentru a avea o comparație corectă, trebuie ca rivalii lui Hyundai Kona N Line să aibă un motor pe benzină fără electrificare, cu același număr de cilindri și cu o putere apropiată. După o căutare îndelungată, am găsit doar doi concurenți viabili pentru Hyundai Kona în această configurație: Volkswagen T-Cross și Skoda Kamiq.

În acest segment sunt foarte multe modele care primesc motoare electrificate sau propulsoare pur termice în 3 cilindri și cu o putere mult mai mică pentru a avea o comparație corectă.

În cazul lui Volkswagen T-Cross, acesta are un consum oficial de 6.0 litri/100 km de la un motor pe benzină de 1.5 litri și 150 de cai putere. Același motor este prezent și la Skoda Kamiq, însă modelul ceh are un consum declarat de 5.6 litri/100 km.

La fel ca în cazul lui Kona, cei doi concurenți primesc și aceștia o cutie automată cu dublu ambreiaj. Așadar, chiar dacă motorul lui Hyundai Kona este puțin mai mare, nu este la fel de eficient ca motorul concurenților săi.

  • aha, luni, 16.06.2025 13:26

    Stai, boss, ca nu inteleg. Masina a luat 4 stele la testele Euro NCAP, dar voi ii dati 3.5 stele la capitolul Siguranta? Cum mai si vine asta?

  • eu, luni, 16.06.2025 13:33

    consum excesiv specific coreenilor. poate ca in 2005 inca ar mai fi mers, dar in 2025 in niciun caz.

  • N, luni, 16.06.2025 14:05

    @ Automarket E adevarat ca Hyundai i10 nu se mai fabrica?

  • ds, luni, 16.06.2025 14:33

    Și farurile și stopurile sunt așezate total aiurea, nu numai ca aspect dar și pentru integritatea lor. Sunt fix în locurile cele mai vulnerabile. La banii ăștia aș prefera oricând, să zicem, așa, la întâmplare, o Skoda Octavia 1.5 TSI de 150 cp.

  • daniel, marţi, 17.06.2025 11:36

    De ce cu motor pe benzina cand au si hibrida si full electrica? De fapt au proiectat prima data modelul electric iar celelalte motorizari sunt pe aceeasi platforma.

  • SJTEO, marţi, 17.06.2025 12:46

    Masina scumpa 27 de mii de euro , consum mare , plastice tari la greu in interior , urata ca forma din punctul meu de vedere . Nu cred ca in Romania au sa rupa cu vanzarile cel putin nu in varianta asta top cu motor pe benzina . Poate la full hybrid au sa fie cereri mai mari .