Hyundai Kona

1.0 Benzina Turbo (T-GDI) 120CP 4x2 Man6 Highway

Interior

4.0

Hyundai a înțeles că în acest segment este nevoie de un interior viu, capabil să se strecoare ușor în inimile viitorilor clienți. Tocmai de aceea Kona poate fi personalizat cu mai multe culori, folosite la nivelul planșei de bord. Apar și scaune cu o serie de cusături contrastante, destul de confortabile pe distanțe lungi.

Materialele folosite sunt un mix de elemente fericite sau mai puțin fericite. Plasticul de pe planșa de bord este destul de moale și agreabil. Pe măsură ce cobori cu mâna în părțile inferioare ale bordului descoperi un plastic neprietenos și destul de tare. Ergonomia este bună, cu o serie de comenzi pe care la intuiești rapid. Lucrurile par să se aglomereze însă pe volan, unde ai multe butoane cu care trebuie să te obișnuiești.

Spațiul interior este decent. Inclusiv pe locurile din spate se stă destul de confortabil, cu spațiu suficient la nivelul capului și al picioarelor. E loc pentru doi adulți, pentru că o a treia persoană ar fi extrem de chinuită pe locul din mijloc, unde există și un tunel central la nivelul picioarelor.

Spațiile de depozitare sunt numeroase și bine gândite. Avem suficient loc pentru telefoane mobile și alte gadget-uri la baza planșei de bord, avem loc pentru sticle pe consola centrală și buzunare ale ușilor extrem de generoase (încap și sticle de 1.5 litri).

Portbagajul are o valoare de 361 de litri, ceea ce înseamnă că se înscrie în media segmentului. Este mai mare decât cel oferit de Kia Stonic, de Ford Ecosport pre-facelift, de Nissan Juke și de Mazda CX-3. Există însă și multe opțiuni ceva mai generoase: Peugeot 2008, Opel Crossland X, Honda HR-V, Citroen C3 Aircross și liderul Renault Captur.

  • ACE - Craiova, joi, 26.10.2017 13:36

    In sfarsit - UN MODEL SUV care vine in versiune hibrida IN ANUL 2018, in Europa, arata bine si poate avea un succes important !!! Sa vedem si pretul hibridului cu autonomie de 400 km Bravos HYUNDAI !!!

  • Adrian C, joi, 26.10.2017 14:30

    Mult mai frumos ca un Citroen C3 Aircross ! Imi place si ii felicit pt. realizare pe coreeni. Au ajuns departe .... Hyundai este una din putinele marci care au evoluat ca fiabilitate, calitate si design de la prima aparitie a lor pe piata.

  • Kirotractor, joi, 26.10.2017 18:54

    Originală abordarea designerilor coreeni într-adevăr. Ce mă miră e doar accelerația mult sub a fratelui Stonic cu același motor, mai ușor doar cu vreo 40 kg parcă. Gusturile lui Bogdan Mirică nu se discută, dar eu aș prefera versiunea 1.6 Turbo 4x4 de 177 CP - dac-aș fi fan SUV/crossover, dar (bine că) nu-s.

  • vianu, joi, 26.10.2017 19:35

    @Automarket motorul testat seamana leit cu EcoBoost-ul de la Ford. Puteti sa faceti un comparativ intre cele doua dpdv al dinamicii, feeling-ului, etc? thx

  • Andy, joi, 26.10.2017 19:40

    Un pic prea bombastica la exterior pentru gusturile mele, insa interiorul e foarte reusit. Vine si cu dotari care altii nu le au in clasa respectiva. Partea ciudata, ca sa nu zic altfel, e ca nu au resit sa faca in asa fel incat cei 120 cp dintr-un motor turbo sa se simta la roti... Ganditi-va ca noul Karoq, care e SUV compact, nu mic precum Kona, si care cantareste 1340 kg fata de cele 1200 kg ale modelului coreean are o acceleratie de 10.6 sec pentru 0-100 km/h, in conditiile in care motorul e tot de 1.0 turbo, tot in 3 cilindri si are 115 cp... A, si consumul mixt e tot 5.2 l/100 km. Big lol!

  • nume, joi, 26.10.2017 19:57

    Dovada de imaginatie? Aia de au desenat C4 Picasso se vor tavali pe jos cand vor auzi ineptia asta. Posteriorul nu pastreaza o sinonimie cu partea frontala? Abordarea este aceeasi si la nivelul luminilor fata, si spate; sau ar fi trebuit ca fata sa aiba evacuare, iar spatele grila radiator? Nu v-a placut timpul de accelerare de la 0 la 100 de km/h? Data viitoare mergeti la lansarea unui dragster.

  • Kirotractor, joi, 26.10.2017 20:40

    @nume: Sorry, dar noi criticam accelerația lui Kona strict comparativ - și-un Duster 1.2 TCe e mai vioi, ba și Sandero Stepway 0,9 TCe - mult mai ușor ce-i drept, dar cu numai 90 CP sub capotă. P,S. Nota de numai 4.0 îmi pare totuși prea mică.

  • Bobita, joi, 26.10.2017 21:49

    Masina va fi foarte tare. Eu tocmai am achizitionat i20 active acmotor de 100cp. Este foarte vioaie, echipata cu tot ce ai nevoie. Abia astept sa vad preturile la Kona. Intr-un clasament al fiabilitatii Kia-Hyundai ocupa primele locuri. Bravo lor.

  • Kirotractor, vineri, 27.10.2017 10:04

    @Bobita: Da, o alegere f. bună Hyundai i20 Active 1.0 Turbo 100 CP cu echipare OK, la doar 13.200 euro cred cu discount-ul actual... și-o Rablă. Și Kona cred că va avea clasica reducere de preț a coreenilor chiar de la lansare, dar prețul va fi oricum mai mare și-n versiunea de bază (120 CP). Dac-aș fi fan SUV aș alege totuși Kia Stonic , prezentă deja-n România... dar nu încă-n parcul de teste AM - tot 1.0 T-GDi de 120 CP (14.000 cu Rabla.).

  • mike, vineri, 27.10.2017 23:01

    Au facut o treaba buna cei de la Hyundai ,dar desingul este mai mult pentru cei pana in 30 de ani si de sex feminin . Eu am probat Stonic tot cu motor 1.0 T-GDI dar nu am fost convins de acest motor ( in special din cauza vibratiilor) consumul arata 7,4 l /100km cu 1270 km rulati .Acum astept sa fac test cu Hyundai Tucson .

  • Coco, sâmbătă, 28.10.2017 16:21

    Am făcut test cu Atomic 1.0 T-GDI și am fost decepționat de modul cum funcționează acest motor pe un crossover. Pot spune că vibrează puternic, are un consum ridicat și este lipsit de vlagă la turații mici. Foarte important și de neînțeles este că nu au reușit să transpună puterea motorului la roți cu toate că este un motor turbo de putere medie

  • Coco, sâmbătă, 28.10.2017 16:22

    Erata - Stonic ( KIA )

  • kid, luni, 30.10.2017 15:59

    Fratilor, astea nu sunt SUV-uri: Stonik, Kona, AirCross, 500X, CrossLand X, T-rock si care or mai fi... astea sunt CROSSOVER, ne-am inteles? Bine, :)

  • Grigore, luni, 30.10.2017 20:13

    Citroen Cactus, copiat !!

  • Kirotractor, miercuri, 08.11.2017 21:14

    @Grigore - no offence, dar seamnănă cu Cactus cum semăn eu cu Papa Pius (ai băut poate aghiazmă-n exces?) :-) P.S. Am avut ocazia să-l conduc un sfert de oră - clar insuficient pentru opinii detaliate, da-n orice caz motorașul 1.0 Turbo NU VIBREAZĂ - deloc. Și-i mai silențios decît mulți cvadricilindri.

  • Adamache, sâmbătă, 11.11.2017 21:03

    Si eu am zis,cand l-am vazut prima oara,ca seamana cu un Citroen !

  • Bobita, duminică, 12.11.2017 15:00

    Revin cu o precizare. I20 Active acostat 14400€ fara rabla si a fost achitata integral. Masina e aproape perfecta si are toate dotarile necesare, fara "floricele". Sunt foarte multumit de ea dar un Kona consider ca mi se potriveste mai bine in ciuda faptului ca multi o considera mai feminina. Eu incerc dau Activul tot la Hyundai si cu diferenta necesara sa iau un Kona. 120CP sunt supersuficienti pentru cei 1200kg plus doua persoane si un pic de bagaj. Este o masina mult mai buna fata de ce am vazut, cu un raport calitate/pret/fiabilitate foarte bun pentru un buget decent. Cu diferenta de bani pana la o masina smechera faci cateva concedii bune.

  • cici, sâmbătă, 25.11.2017 18:22

    Ma mira cat de mult cunosc lumea auto si ce pareri pertinente au toti acesti detinatori de vw polo terza mano ...

  • Bobita, miercuri, 20.12.2017 11:06

    Am vazut masina la reprezentanta. Arata foarte bine. Am reusit sa la dau I20 ACTIVE la un pret foarte bun si astept KONA in prima jumatate a lui Ianuarie 2018. Voi reveni cu noi impresii dupa ce voi conduce noua Kona.

  • Bobita, vineri, 02.02.2018 22:53

    Tocmai ce mi-a sosit masina, motor 998cmc, 120cp. Arata foarte bine, am circulat cu ea. Merita toti banii. Nu am varianta de top pentru ca asa a fost bugetul. Are tot ce trebuie pentru aasigura deplasarea in conditii de siguranta (a luat 5 stele NCAP) si cu tot confortul: climatizare, incalzire scaune, senzor oboseala si toate celelalte necesare fara inflorituri. Voi reveni cand parcurg 1000km.

  • adi, vineri, 09.03.2018 11:14

    daca vrei 4x4 si motor de 1.6 platesti 30.000 de euro pt varianta full...O ABERATIE! si vorba lui Kid...MASINA ASTA NU E SUV!!!

  • Bobita, sâmbătă, 24.03.2018 09:54

    S-au umplut orasele de SUV-uri, care de care cu mai multi CP. La semafor indiferent cati CP ai avea in spatele tau se v-a afla un "bizon" care te v-a claxona 10 - 15 secunde inainte de a se face verde. DRUMUI BUNE SI BIZONI PUTINI! O primavara frumoasa fara incidente.

  • M7, marţi, 05.02.2019 17:22

    @Bobita, ceva pareri proaspete despre Kona? Intentionez sa achitionez acest model. :) 10x

  • Bobita, joi, 07.03.2019 10:13

    Revin cu pareri despre Kona 1,0l 120CP. Masina se comporta perfect atata timp cat o conduci, nu o "birjaresti". Am mers la munte, la mare, cu viteze intre 60-140km/h. Sistemele de siguranta chiar functioneaza (avertizare pietoni, mentinerea benzii, managementul directiei, avertizare oboseala, urcare/coborare panta, start/stop) bineinteles la viteze rezonabile, pana in 120km/h. Le-am testat intentionat. Am realizat un consum mediu urban/extraurban de 7,2l/100km. Cei 120CP nu te lasa la greu, in depasiri isi fac treaba. Masina este stabila in curbe nu balanseaza. Pentru a reduce zgomotul din interior de la rului eu am achizitionat un set de covorase din pasla pe care le-am pus sub cele de cauciuc. Nu impiedica cu nimic la condus. Este o masina foarte buna la un pret corect. Cine doreste ceva de lux poate achizitiona un alt model. Drumuri bune si o primavara frumoasa.

  • Bobita, joi, 07.03.2019 10:56

    Aduc o completare la ce am scris mai sus. Am achizitionat un set de roti de iarna originale (jante, senzori presiuni, anvelope). Reduci foarte mult uzura jantelor si a anvelopelor.Senzorii de presiune au fiecare un cod pe care trebuie sa il recunoasca calculatorul masini. Cei din service mi-au dat o nota cu fiecare cod in parte in functie de pozitia rotii. La schimbarea rotilor se introduce codul si sistemulul SMPS (presiunea in pneuri) raspunde foarte corect. Am testat, am scos aer din pneu si in bord s-a afisat pozitia rotii respective. Trebuie pastrata presiunea indicata in manual (afiseaza bordul orice neregula).