Hyundai i30

1.4 Benzina Turbo (T-GDI) 140CP Aut7 Launch Edition EXCLUSIVE

Interior

3.5

Unul dintre cele mai mari salturi în materie de calitate percepută între generațiile lui i30 a fost realizat la nivelul interiorului, acolo unde Hyundai încearcă constant, pe măsură ce trec anii și lansează noi iterații ale modelelor din propria gamă, să recupereze spațiul care-i desparte pe sud-coreeni de liderii segmentului.

Chiar dacă se văd încă multe compromisuri la nivel de calitate și materiale, i30 este, așa cum spuneam mai sus, un pas evident în față în ceea ce privește impresia pe care ți-o lasă mașina. Planșa de bord a fost simplificată, iar display-ul central este acum "cocoțat" pe bord, fiind un soi de amestec între tabletaintegrată folosită în anii recenți de mărcile premium și soluția display-ului clasic, folosit mai ales de mărcile accesibile. Hyundai oferă două dimensiuni de display central, iar mașina de test l-am avut pe cel mai accesibil și mai mic dintre ele (diagonala de 5 inch).

Partea bună e că este integrat mult mai bine decât în cazul altor concurenți și, dacă nu știi că e alternativa de bază, ți s-ar părea că e display-ul de top. Partea bună numărul doi este că grafica simplă și ușurința în utilizare sunt caracteristici principale ale ecranului, deci nu vei avea nevoie de mult timp pentru a înțelege ce trebuie să faci ca să te înțelegi cu el. Partea proastă e că doar display-ul superior, de 8 inch, oferă navigație și mirroring prin sistemele oferit de Apple sau Google. Deci dacă ești tech geek, vei avea nevoie de a doua variantă.

Mai există un display așezat între ceasurile analog de bord, iar la prima privire pare împrumutat cu totul de la Volkswagen, de la grafică la poziționare. Ceea ce nu e neapărat un lucru rău, pentru că înțelegi rapid ce vezi în fața ochilor și poți naviga la fel de rapid prin meniuri. Dacă ești însă sensibil la asemănări de genul ăsta, s-ar putea să strâmbi din nas.

Nivelul de spațiu oferit de i30 în zona frontală este unul excelent, iar locurile posterioare se ridică la cerințele unor adulți de înălțime medie. Asta pentru că Hyundai a preferat să nu "taie" spațiul vertical din spate în favoarea unui design ceva mai "fluid" în partea posterioară. Iar cei care preferă aspectul practic în fața celui estetic vor jubila din punctul ăsta de vedere.

Portbagajul lui i30 oferă 395 de litri și caracterizează perfect segmentul din care face parte, situându-se în media valorilor afișate de concurenți. Acolo unde campion este Skoda Octavia, cu aproape 600 de litri oferiți de caroseria sa atipică de hatchback cu alură de sedan, dar unde există și modele cu 360 de litri, precum Toyota Auris sau Ford Focus.

 

  • hor, marţi, 20.06.2017 13:57

    Masina are performante chiar bune pt puterea aceasta si interiorul e aratos, dar fata e un ghivechi cam aiurea, din pacate. In rest, cred ca mi-as lua masina, daca as fi un cumparator normal si nu asa cauta ceva cu multi cai.

  • andrei, marţi, 20.06.2017 14:29

    Hyundai tocmai a depasit Toyota cu acest model sunt curios daca japonezii realizeaza asta.

  • mm, marţi, 20.06.2017 14:47

    o masinia corecta, nimic special, nimic de reprosat,

  • Scrooge, marţi, 20.06.2017 22:15

    Dupa cum zice si cel care a testat-o e o masina neinteresanta cu un pret de lista destul de mare. La banii astia ai atatea optiuni ca numai daca esti mare fan Hyundai o cumperi, ceea ce nu prea e cazul. Puneti-va singuri intrebarea daca ati da banii astia pe ea (fara a face aluzie la SH uri). Interiorul e destul de slabut raportat la concurenta, zona de tableta e chiar hilara, probabil ca s-au gandit ca peste 2 ani cand vor opera un face-lift vor elimina butoanele si vor mari LCD ul.

  • Andy, marţi, 20.06.2017 23:00

    Una din cele mai bune variante in clasa compacta, mai ales ca la pret e sub majoritatea concurentei (pretul cu reducerile comerciale care de fapt e cel real-un tertip de marketing). Cine se uita la pretul de lista nu stie cu ce se mananca Hyundai in Romania. @Scrooge Daca citeai articolul ai fi aflat ca exista si varianta cu ecran de 8''. Modelul testat e cu cel de 5''. Si oricum ca ergonomie e pozitionat exact unde trebuie, nu in bord ca la alti producatori ci deasupra ca la Audi, Mazda sau noile modele Ford.

  • Scrooge, miercuri, 21.06.2017 10:21

    @Andy....eu comentam "zona de tableta" nu dimensiunea ecranului, si ecranul de 8 tot are butoane stanga drapta, ce-i drept in configuratia prezentata aici arata mult mai rau, seamana cu un joc electronic din anii '90. Iar la pretul asta....ma scuzi.... Daca te uiti la competitori ai sa vezi ca majoritatea au o precocupare de modul in care sa fie pus frumos ecranul, caci da, cred ca au o problema, principiile de ergonomie al interiorelor sunt aceleasi, LCD urile insa au crescut. Si degeaba vorbesti ca fac mari reduceri, reducerile nu sunt asa fantastice, ca procent da sunt mai mari decat la VW-Skoda sau Mazda, dar nu sufieciente incat sa merite diferenta fata de restul competitorilor. Sa nu-mi spui ca masina din test ti-o da la 18.000, ca nu cred. Oricum primul impact e pretul de lista, daca strategia e sa se duca "in gat" cu discountul nu mi se pare una buna. Din punctul meu de vedere (si cred ca al multora, a se vedea vanzarile destul de subtiri in Europa) cred ca e printre cele mai slabe variante de achizitie din clasa compacta. De valoarea la revanzare nu mai vorbesc.

  • Seth, miercuri, 21.06.2017 13:00

    O masina excelenta la un pret foarte bun. Un VW Golf 1.4 tsi cu dotari mai slabe are pret pe site 22.730 EUR. Aceasta masina o scoti sigur la 19.000E. Un Hyundai are o fiabilitate la care VW nici nu viseaza. Daca vrei masina care sa-ti gadile orgaliu iti iei Vw, daca vrei calitate si nu vrei sa ai probleme peste cativa ani mergi pe Hyundai.

  • Andy, miercuri, 21.06.2017 17:27

    @Scrooge In 2016 Hyundai a vandut aproape 500.000 auto in Europa, avand o cota de piata de 3.32%: http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/hyundai/ Procentul e excelent, tinand cont ca ceilalti asiatici au fost ori tot pe acolo gen Toyota (http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/toyota/) ori jos de tot, gen Honda, Suzuki sau Mazda (de Subaru nu mai zic): http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/honda/ http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/suzuki/ http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/mazda/ http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/subaru/ A, si nu te mai mira de pret: http://www.hyundai-motor.ro/noul-i30

  • Scrooge, miercuri, 21.06.2017 22:49

    @Andy ca de obicei, se compara mere cu pere....eu vorbeam strict pe clasa compacta, nu la general unde Hyundai-Kia sta bine pe SUV-uri. Despre de vorbim aici, i30 e in coada clasamentului, dupa el urmeaza "exoticele" Mazda 3 si Civic care datorita "nonconformismului" si pretului nu au fost niciodata cap de afis la vanzari. Ori se vede ca Hyundai s-a europenizat maxim la design, dar degeaba in primul trimestru se pare ca nu s-a muscat momelala iar vanzariel sunt cu 15% mai mici, asta in conditiile in care modelul e nou, iar cand un model e nou la inceput urca in vanzari. Singura surpriza din coada e C4, care ma asteptam sa stea mai bine. Asa ca ciocul mic, o dai in balarii. http://carsalesbase.com/european-sales-2017-q1-compact-car-segment/

  • Doncarlo, joi, 22.06.2017 06:52

    Pe site la hyundai aceasta masina se vinde cu 17400. Ceea ce face Best buy. Nu va lasati pacaliti de acest asa zis test. Autorul nu cred ca a testat aceasta masina. La performante a notat 3.5 dar aceasta masina la dinamica pe reprize bate masini cu 150 cai. Comparat cu astra de exemplu pe reprizele 80-120 treapta 4 i30 6.6s Astra 8s, treapta 5 i30 8.6s Astra 11.1s treapta 6 i30 11.1s astra 14.8s

  • @Doncarlo, joi, 22.06.2017 11:19

    am vazut si siterui unde se vindea cu 5000. Mai cau poate gasesc si mai putin.

  • Coco, joi, 22.06.2017 21:43

    Să fim corecți și să supunem lucrurilor pe nume. Am testat această mașină mai mult din curiozitate, în ambele variante de motorizari pe benzină turbo, atât pe drumuri publice ( oraș și autostradă ) cât și pe circuit. Concluziile au fost că modelul compact al producătorului coreean a făcut reale progrese față de modelul anterior, dar totuși în comparație cu alte modele importante din clasa sa este încă inferior. Are un preț bun, dar personal nu cred că acest argument îi va aduce multă clientelă, iar în varianta motorizării de bază este ...din alt film

  • bughy, luni, 26.06.2017 10:19

    hyundai se lupta cu propria imagine de masina ieftina. politica de pret cred ca este clar gresita.

  • gametrisite, duminică, 06.08.2017 11:39

    beautiful...

  • gametrisite, duminică, 06.08.2017 11:40

    judi online

  • Un nene, marţi, 05.09.2017 03:59

    Ce test drive faceti voi,nu stiu? Honda Civic 1.0 Turbo 129hp a primit 3 stele jumate la performante ca face suta in 10 secunde si ceva. Acest Hyundai,care pe hartie face suta in 9.2,eu din 20 de incercari am scos de fiecare data sub 9 secunde,pe GPS,primeste tot 3 stele jumate. Sunt curios cat primeste Leon-ul care,din cate am vazut pe youtube,din cateva video,nu face chiar in 8 secunde,ci in 8.3, 8.4 secunde.Cel mai probabil 4 stele jumate sau chiar 5,ca e "liderul segmentului". Totodata,nu inteleg de ce "Performante" atata timp cat testati doar timpii 0-100.Si aia din cartea tehnica,nu din realitate.Testati 0-100 si 0-160,eventual un sprint 80-140.De pe hartie si in realitate.Vorbiti de directie,cum se comporta pe curbe,caracter subviratoriu,da sau nu,cum raspunde motorul,frane.Inteleg ca nu e Ferrari,dar totusi. Masina asta merita cu siguranta mai mult de 4.1.Daca ne gandim si la pret,cu siguranta merita mai mult de atat.Pretul nu din catalog,pretul pe care il primesti cand mergi la un dealer.Nu inteleg de ce Hyundai ofera preturi mai mari pentru ca apoi sa iti dea reducere sau de ce se pacalesc singuri cu timpii 0-100.Cred ca toate modelele Hyundai accelereaza pana la 100 cu cel putin 1 secunda mai repede decat in carte.