Motor / Transmisie

4.0

Sistemul de propulsie hibrid prezent pe Honda ZR-V este preluat de la Civic și este deja bine cunoscut. Așadar, nu o să te mai obosesc cu nenumărate detalii tehnice despre cum funcționează.

Sub capotă avem un motor pe benzină de 2.0 litri, cu ciclu Atkinson, care dezvoltă 143 de cai putere și 186 Nm. Unitatea cu 4 cilindri este ajutată de un motor electric cu 184 CP și 315 Nm cuplu instant, responsabil pentru acționarea roților față.

De altfel, acest motor electric dă și puterea totală a ansamblului. A treia unitate electrică are rol de generator și utilizează resursele propulsorului termic pentru a hrăni cu energie motorul cu zero emisii, dar și pentru a încărca bateria cu o capacitate de 1.05 kWh. 

Sistemul botezat e:HEV are 3 moduri de funcționare: Electric (EV), Hybrid și Engine Drive. Comutarea acestor moduri se face automat, cu alte cuvinte cel de la volan nu trebuie să apese niciun buton pentru a trece de la EV la Hybrid sau Engine Drive. 

În plus, sistemul hibrid al celor de la Honda este unul dintre cele mai bune din industrie, tocmai de aceea trecerea prin aceste moduri se face fără să simți vreo smucitură sau orice altă întrerupere în livrarea de putere. 

Modul EV este rezervat pentru condusul prin oraș, dar și pentru pornirile de pe loc. În acest caz, doar motorul electric, cu 315 Nm, învârte roțile. Nu te aștepta să acoperi un număr foarte mare de kilometri în modul electric, pentru că, după cum îți spuneam, bateria are doar 1.05 kWh. 

În majoritatea timpului, mașina va funcționa în modul Hybrid Drive. Roțile față sunt învârtite tot de motorul electric, dar unitatea cu rol de generator preia energie de la motorul termic, care este și el pus în funcțiune. Surplusul de energie furnizat de motorul termic este înmagazinat în baterie

Ultimul, dar nu cel din urmă, este modul Engine Drive. El va fi activat atunci când calci pedala de accelerație la podea sau vrei mai multe resurse pe autostradă. În acest caz, unitatea pe benzină trimite resurse direct la roți, prin intermediul unui ambreiaj.

Pe lângă aceste moduri de funcționare, cel de la volan are la dispoziție și 4 moduri de condus, selectabile de la buton: Sport, Normal, Econ și, pentru prima oară într-un SUV Honda, un mod Snow.

Un lucru pe care au ținut să îl sublinieze inginerii Honda este că sistemul e:HEV nu are transmisie CVT. Asta ca să mai potolească spiritele. De fapt, ei au spus clar că "nu are transmisie". Punct.

Dar, ca să înțelegem cât de cât, pe scurt, avem de-a face cu o "transmisie" automată cu raport fix. Adică apeși butonul Drive, pentru că nu ai un levier convențional, și te pui în mișcare. 

În spatele volanului sunt prezente două padele confecționate din metal. Dar ele nu schimbă treptele de viteză, ci reglează nivelul de recuperare al energiei.

După cum spuneam, nu simți trecerea prin cele 3 moduri de funcționare ale sistemului hibrid. În oraș, dar și pe drumurile naționale, atunci când circuli constant (de cele mai multe ori pur electric), sistemul de propulsie este foarte silențios și liniar.

Tot în aceste cazuri, cei 184 CP se simt suficienți. Pe autostradă, la 130 km/h, accelerarea se face puțin mai greoi, iar motorul pe benzină devine ceva mai gălăgios. 

 

 

 
  • nsrei, marţi, 20.06.2023 11:25

    deci dai 40 de mii ? 42 de mii pe o masina cu "directia nu prea precisa in viraje" E drept nu mergi toata viata pe serpentine, dar de jumate din banii astia mi as lua ceva din clasa compacta tot de la japonezi dar Mazda. Pe mine moda asta cu SUV uri nu ma prinde

  • nsrei, marţi, 20.06.2023 14:41

    plus ca din fata aduce oarecum a ford kuga iar din spate a jeep compass. deci pas.... de doua ori

  • StM, marţi, 20.06.2023 21:19

    deci iar suv, iar tractiune fata, iar struto camila care vrea sa para dar nu e. prefer un sedan corect sau un hatch cu ce trebuie. poate un crossover dar cu awd. iar partea cu "aproape premium" e ca si cum ai spune ca ai un morcov in dos si esti aproape gay. acolo ori e, ori nu e. asta cu aproape e poveste.

  • Banditos, miercuri, 21.06.2023 09:14

    exceptand o parte dinre SUV-istii ce simt ca o mai mare cand volanesc asa ceva, pentru un anumit tip de consumator un SUV-crossover este ideal. Pana nu esti in situatia respectiva nu te va prinde "moda asta"

  • Oghi, joi, 22.06.2023 02:09

    deci dai 42000 euro pentru un zr-v.. adica un civic cu 200kg mai greu, spatiu in spate mai mic(e o mica diferenta), portbagaj mai mic si aceasi motorizare.. FARA 4 X 4. Singurul avantaj e garda la sol. Nu ii inteleg pe cei de la Honda. Daca faceau civic ul cu 2 3 cm garda la sol mai marez era perfect.

  • @nsrei, joi, 22.06.2023 08:46

    Iar te bagi în seamă ca să știm cât de limitat ești ? Întâi să vă luați SUV să îl vindeți că nu v-a convenit siguranța și poziția la volan și pe urmă să bengăniți ca niște oligofreni că nu aveți Voi nevoie. Lumea asta nu e compusă numai din proști deși văd că încercați să faceți prozeliți.