Interior

4.5

De faptul că noul Jazz este un monovolum în "blană" de hatchback, te convingi imediat ce deschizi portiera și te așezi în scaun. Modelul nipon poate găzdui până la 5 pasageri, dar spațiul de care dispun aceștia și toate soluțiile pentru depozitare gândite de Honda sunt principalele avantaje ale acestui mic gigant.

Pe lângă spațiile de depozitare din uși și din consola centrală, care sunt mai mult decât generoase, Jazz oferă două torpedouri suficient de încăpătoare. Am apreciat, în special, integrarea suporturilor de pahare la nivelul planșei de bord.

Le regăsești la extremitățile bordului, în imediata apropiere a fantelor de aer. Dacă producătorii premium cer mulți bani pe suporturile de pahare încălzite/răcite, Honda a găsit o modalitate ingenioasă de a le oferi gratis.

Dacă tot suntem la capitolul utilitate, cu bancheta spate în poziție normală, portbagajul poate "înghiți" 304 litri de bagaje. Cu scaunele spate rabatate, volumul de încărcare crește la 1.205 litri, până la nivelul plafonului.

În acest caz, nu vei vedea mai nimic în spate, așa că cel mai bine menționăm cei 844 de litri disponibili cu scaunele spate rabatate, până la nivelul geamurilor.

O altă soluție ingenioasă este sistemul Magic Seats. Pe scurt, acest sistem îți permite să pliezi scaunele spate sau să le înclini foarte ușor, pentru a putea transporta obiecte voluminoase. Să fiu sincer, nu l-am folosit, dar ar fi fost util în perioada sărbătorilor de iarnă când a trebuit să transport bradul de Crăciun cu o Mazda6. Sau când am fost nevoit să înghesui 4 saci mari pe bancheta și în portbagajul lui GLC Coupe.

Revenind, însă, la volumul portbagajului, Honda Jazz stă ceva mai bine decât gemenii Toyota Yaris/Mazda2: 304 litri versus 286 de litri. Campionul, din acest punct de vedere, este Renault Clio Hybrid cu ai săi 391 de litri.

Materialele și finisajele din habitaclu sunt calitative, iar nivelul de echipare Advance Sport are o tapițerie specială: o combinație de piele sintetică și material textil, evidențiată de cusăturile galbene contrastante.

Scaunele sunt confortabile, chiar și la drum lung. Bancheta poate găzdui lejer 3 pasageri, atâta timp cât au dimensiuni normale. Spre exemplu, la cei 1.92 ai mei, nu am avut nicio problemă cu spațiul la genunchi, dar atingeam cu capul în plafon. Poate și din cauza poziției mai înălțate pe banchetă.

Un alt lucru pe care l-am apreciat au fost butoanele fizice ale sistemului de climatizare și sunetul făcut de cele 3 butoane rotative. Ce nu am apreciat prea mult a fost lipsa cotierei spate. Una caldă, una rece.

De asemenea, nu ai cum să nu remarci zonele vitrate foarte mari, care inundă habitaclul cu lumină naturală.

Antifonarea este bună, până ajungi să rulezi la viteze de autostradă și începi să auzi mai mult zgomot de vânt și de la anvelope. Dar nimic anormal, până la urmă.

  • japan4ever, joi, 23.05.2024 13:35

    foarte scumpa pentru dimensiunea caroseriei si ce ofera in general masina.. pretul real e cu 7-8000 de euro mai jos

  • ds, joi, 23.05.2024 13:41

    E, uite avantajele unui hibrid, cuplu și consum de diesel, demaraj de elctric/benzinar. Fără să fii constrâns și să freci dpf-ul la deplasarea în urban ca la diesel. Apoi se miră câte unii de ce dispar fumegătoarele din ofertă. Păi d-aia, că și la 500 de ani de când s-au inventat pantofii unii tot la opinci trag...

  • ds, joi, 23.05.2024 14:02

    ...Uitasem, câți km din cei 220 au fost făcuți în mod pur electric?

  • Diana Șosoacă, joi, 23.05.2024 14:58

    La pretul ăsta prohibitiv, 30 000 €, sunt multe optiuni dezirabile la clasa superioara, compacta,(vezi VW Golf VIII.2) mai ales ca in Romania persista si-n prezent o cutumă de aur: "Să cumpărăm cât mai multă mașină la aceeasi bani." P.S. Respectele mele pentru cei care-s suficient de capabili sa identifice solutii, la cca 30 k, si doua clase mai sus, in segmentul D.

  • alex_cu_a_mic, joi, 23.05.2024 15:57

    La prima vedere pare scumpa. Dar daca intri in detalii si analizezi un pic dotarile, ramane tot scumpa. Daca o compari cu altele pare tot scumpa. CSF NCSF.

  • PMC, joi, 23.05.2024 15:58

    @ds: eminenta ta cenusie, sa inteleg ca dupa logica ta otel-inox, asta e nefumegatoare? Scoate ozon pe teava de esapament? De unde apareti ma? Pe bune :))

  • ds, joi, 23.05.2024 17:05

    Aripele, mă flăcău, nu mai semnaliza, ia și suferă -n tăcere. Prostia doare rău? Când o să vezi un benzinar cu gpf off ia și însemnează data-n calendar. E ultima dată când îți mai răspund la aberații.

  • Banditos, joi, 23.05.2024 17:21

    @ds Presupunand, firesc, ca softul e acelasi, Jazz-ul ca si Civicul nu iti spune cat merge in mod electric. Combinatiile aparent aleatorii si atat de "bezmetice" ale sistemului cu schimbari de pana la cateva ori la 3-4 secunde (ba hibrid, ba electric, ba termic: termic generator, electric pentru incalzirea habitaclului, termic pentru incalzirea habitaclului, electric cu termic la acceleratii puternice, termic doar pentru incalzirea...termicului, electric pentru racirea habitaclului, termic pentru tractiune, electric pentru tractiune la viteze cuprinse intre 0 si 180km/h)...... ca nici nu isi mai are rostul sa vezi "cat" e electric dintr-un drum. Sistemul functioneaza flowless si s-au dovedit cu adevarat fiabili (cel putin Toyota o dovedeste). Cat despre consum...3,2%--5,5% in oras. 3,5%--5,9% drumuri nationale/autostrada. Media...4,9% si ma astept, ca pana in toamna, sa scada la 4,7%.

  • @ds premium 3 stele euro ncap, joi, 23.05.2024 17:52

    Te alinți, cu o revizie de hibridă nouă îți cumperi 4-5 dpf-uri, doar megaprost să nu fii. :)))))))

  • ds, joi, 23.05.2024 18:57

    @Banditos La Lexus îți arată pe telefon proporția electric/benzină. In oraș iese undeva la 40/60.

  • @ds premium 3 stele euro ncap, joi, 23.05.2024 19:19

    Da dada, sigur, dar să ne referim la subiect, tu, o lumină la tine la cantină, spui că e OK ca sereacii să-și cumpere hibride pentru gospodine la 30 k și revizii la 1,5 k în loc de cazane de gospodari la 3k cu revizie de 0,2 k. :)))))))))))

  • Banditos, joi, 23.05.2024 19:41

    Nu pot compara Honda cu Lexus. Iar aplicatia pe telefon de la Honda e doar pentru USA. Din cate stiu eu.

  • Diana Șosoacă, joi, 23.05.2024 20:10

    alex_cu_a_mic S-ar impune, dupa cele mai elementare norme al bunei cuviinţe, sa-mi oferi niscaiva multumiri, pentru mai mult decat vizibilele drepturi de autor.

  • Banditos, vineri, 24.05.2024 07:30

    @ds Nu pot compara Lexus cu Honda. Iar aplicatia Honda, din cate stiu eu, nu e valabila decat pe teritoriul USA.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 24.05.2024 08:05

    @Diana Mă scuzaț duamnă că n-am văzut c-aveț licență p-această formulă.

  • Alex, vineri, 24.05.2024 15:15

    @japan4ever, de unde stii tu care e pretul real, reprezinti vreo autoritate in domeniu, lucrezi la fabrica honda?

  • Scrooge, joi, 30.05.2024 23:22

    Nu era Matiz micul gigant ? :)

  • nsrei, miercuri, 12.06.2024 13:00

    cica ncap protectie adulti honda jazz 87% Vw polo 96% care nu costa tocmai cat un jazz dar la pret de jazz gasim totusi hyundai santa fe anul 2020 DIESEL second hand cu 94% protectie adulti. Acuma sa simulam un impact intre santa fe si jazz. aduceti matura si farasul va rog