Motor / Transmisie

4.0

Într-adevăr, Honda a adus un facelift pe HR-V, dar când vine vorba de partea tehnică, lucrurile sunt neschimbate. În continuare ai o singură motorizare pe HR-V, deci nu stai să îți bați capul pentru a alege versiunea potrivită pentru tine. De fapt, asta observi la toate modelele Honda din gama actuală: o singură motorizare.

Astfel, discutăm despre sistemul hibrid numit e:HEV, compus dintr-un motor termic și un motor electric. Sistemul hibrid folosit de Honda este diferit față de majoritatea hibridelor de pe piață și este unul dintre cele mai eficiente. Practic, aici vorbim despre un ciclu Atkinson.

Cele două motoare funcționează de cele mai multe ori pe rând, accentul fiind pus pe cel electric. De ce spun pe rând? Deoarece motorul termic se va trezi la viață doar pe post de generator pentru a produce curent electric și a încărca bateria.

Asta înseamnă că motorul electric e cel care se va ocupa de pus în mișcare roțile față ale lui HR-V. Totuși, la nevoie propulsorul termic poate pune umărul la treabă, trimițând putere către roți.

Atunci când ieși în afara orașului și ai nevoie de mai multe resurse, termicul e acolo să te ajute. Într-adevăr, trebuie să ignori discrepanța între ce auzi și cum se mișcă mașina. Asta pentru că transmiterea resurselor către roți se face însoțită de un zgomot de motor turat excesiv, nesincronizat cu reprizele de accelerație.

Asta pentru că, în cele mai multe situații, motorul termic nu va face decât să trimită energie electrică spre acumulatorul din spate.

În total, te poți baza pe 131 CP și 253 Nm cuplu, care vin de la motorul electric. Motorul termic, care este un 1.5 benzină, dezvoltă 107 cai putere, dar după cum v-ați putut da seama mai sus, nu prea ai de ce să îl iei în seamă.

Poate 131 de cai nu par destui, dar fiind vorba de un motor electric care face toată treaba, livrarea resurselor către asfalt se face foarte liniar, fără sincope, fără niciun fel de întârziere, așa cum ai resimți într-un model cu motor termic.

Modurile de rulare te vor ajuta să dozezi resursele așa cum îți dorești, pentru că Honda HR-V se poate baza pe trei astfel de setări. Totodată, acumulatorul se va încărca și atunci când vei frâna sau vei încetini, HR-V fiind echipat cu un sistem de recuperare a energiei a cărui intensitate poate fi aleasă prin mutarea selectorului transmisiei e-CVT din poziția D în poziția B.

În zonele urbane, datorită propulsorului electric care livrează instant cuplul, HR-V este o mașină sprintenă, care pleacă rapid de la semafor. Totuși, în afara orașului, la viteze de autostradă, HR-V se va chinui puțin în momentele de accelerație, lucru accentuat de zgomotul puternic al motorului termic care se turează exagerat.

  • aha, vineri, 31.10.2025 15:38

    - Chiar dacă în fișa tehnică scrie că pot sta 3 adulți în spate, nu cred că la drum lung aceștia ar sta confortabil, deoarece scaunul din mijloc nu este atât de lat. Din fericire, ai o cotieră centrală cu două suporturi de pahare. - Într-adevăr, volumul portbagajului este destul de mic, 304 litri, dar Honda HR-V vine cu o soluție foarte practică și interesantă - Din păcate, din zona posterioară vin cele mai multe probleme, mai ales dacă ai pasageri pe rândul doi de scaune. Asta pentru că tetierele ocupă o parte importantă din câmpul tău vizual, dacă sunt ridicate. Yep, "100% util". Apropo, de cand 4 stele acordate de Euro NCAP in 2022 inseamna o siguranta de 4.5 stele in 2025?

  • Seriff, vineri, 31.10.2025 15:56

    MG HS HEV are 224 cp si este mult mai mare si mai spatioasa, bate Honda asta la orice capitol.