Honda HR-V

Motor / Transmisie

4.0

Honda propune, de obicei, rețete destul de simple și fiabile pe piața din România. Asta înseamnă că potențialii clienți nu se rătăcesc printre motorizări numeroase, tipuri de transmisie sau tracțiune integrală. Bineînțeles, asta înseamnă și o adresabilitate redusă.

În cazul lui HR-V, lucruruile sunt la fel de simple: alegi motorul pe benzină de 1.5 litri și 130 de cai putere sau deja popularul diesel de 1.6 litri și 120 de cai putere.

Cunoscând afinitatea românilor pentru eficiență, am primit unitatea alimentată cu motorină. Se poate dovedi o alegere inspirată, având în vedere că micul crossover se simte destul de vioi mulțumită cuplului motor de 300 Nm livrat la 2000 de rpm. Plaja de cuplu nu este însă foarte lungă, motiv pentru care apar primele gâfâieli când sari de 3000 rpm.

Chiar și așa, resursele sunt mai mult decât suficiente, fără a spera însă la vreun comportament sportiv.

Ușor intruziv în habitaclu și cu o oarecare vibrație la repornirea sistemului start-stop, agregatul diesel este însoțit de o cutie manuală cu șase rapoarte. Am avut un deja-vu extrem de plăcut atunci când am regăsit pe HR-V levierul schimbătorului folosit pe vechiul Acord. Un levier scurt și zvelt pe care te-ai aștepta să îl vezi într-o mașină sportivă.

Timoneria este și ea destul de precisă, însă etajarea treptelor este destul de lungă și favorizează obținerea unui consum redus.

  • Kirotractor, miercuri, 25.05.2016 10:43

    Da, Honda "se vinde scump", dar cu motiv(e). Succesul comercial al marcii nipone e totusi mai mic in Europa ca-n SUA (unde, apropo, toate revistele specializate includ HR-V-ul in categoria CROSSOVER si nu SUV, chiar daca acolo benzinarul 1.8 de 141 CP e disponibil si-n versiune 4x4.) Clar deci ca nici HR-V-ul (bazat pe platforma Jazz / Fit-ului) nu poate fi o masina proasta sau nici macar mediocra, da' parca-i lipseste un "ceva" ca sa se impuna in fatza Mazdei CX-3 in primul rind. Chestie valabila zic eu nu doar pe piatza romaneasca.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 25.05.2016 12:01

    @Kirotractor, ai dat-o in bara de data asta. Atat poti pe plan profesional ?

  • Kirotractor, miercuri, 25.05.2016 12:24

    @Sergiu.Andrei: ...Ceva argumente?! ;-) Vorbesc de datele obiective postate, ca la capitolul design = gusturi se poate carcoti in contradictoriu la infinit. Stiu, am pretentii prea mari, asa ca shezi blind si digera-ti ura in continuare. Vezi insa ca-n final te poate hali ea pe tine...

  • andrei, miercuri, 25.05.2016 12:29

    Fiind vorba despre un SUV, fie el și de clasă mică ar cam fi trebuit să spuneți ce fel de tracțiune/propulsie are, ce tipuri sunt disponibile pentru model.

  • gabi_o, miercuri, 25.05.2016 15:00

    Hai sa va spun eu cum sta cu consumu! In Bucuresti 8-8,2% La 90km/h 3,4-3,8% Constanta - Bucuresti cu 125km/h pe pilot 5,8% La 140km/h 7,2-7,5% A, fara AC! Momentan am 8000km si toata lumea imi spune "hai domne, pana se aseaza motorul, apoi mai scade consumul"!

  • Tembelus Rex, miercuri, 25.05.2016 15:36

    Gabi_o - felicitari pentru achizitie esti tare daca ai o asemenea masina ....cel putin din punctul meu de vedere....masina noua, marca buna....bravo.....si mie imi curg balele dupa una ....dar vesnica problema a romanului...lipsa cashului....

  • Albastru, miercuri, 25.05.2016 16:21

    O masina dezordonata cu un dizain amesteca si aruncat pe bord dezordonat,nu mai e honda ce-a fost o data.Sau daca a fost vre-o data?

  • mishazaitev, miercuri, 25.05.2016 16:41

    @gabi_o Felicitari! Si pentru achizitie, si pentri sinceritate. Consumul mi se pare marisor... E posibil ca dupa 20000 sa scada ...

  • Kap, miercuri, 25.05.2016 16:51

    Bogdan, "stângul pe frână"? Muritorii care au deprins șofatul pe cutii manuale învață în prima lecție care picior ce apasă. Sau poate cineva s-a inspirat dintr-un articol adresat mămicilor de peste ocean?

  • Coco, miercuri, 25.05.2016 17:58

    La această clasă, la ora actuală cele mai bune alegeri sunt Mazda Cx3 și Audi Q2. Trebuie văzute in viitor Toyota C-HR, noul Juke și tripleta de la VAG - VW, Skoda Polar și Seat Teqta. Restul din păcate sunt slabute.

  • @Coco, miercuri, 25.05.2016 19:04

    1.Cele mai bune alegeri pentru cine? Nevoile oamenilor sunt diferite. 2.Audi Q2 are un design prea banal pentru a se incadra intre rebeli precum Juke, Countryman, Renegade, CX3, sau Cactus. 3. Incearca tu sa cumperi q2 in Romania ! Pentru a fi oferta buna "la ora actuală" trebuie sa existe la comercializare, ori in prezent NU exista preturi ! O punem in comparatie doar de dragul de a fi mentionata? Esti cumva vreun fan disperat Volkswagen AG? 4. Pretul ! Pretul va fi pe segment cu X1, GLA, NX si QX30. Targetul e diferit de cei mentionati la punctul 2.

  • Coco, miercuri, 25.05.2016 19:35

    Nevoile nu au legătură cu valoarea tehnologică. Da e adevarat in Ro Q2 nu este încă dar cand va fi la pleca cel mai probabil de la 20000. Pentru Countryman tot respectul, celelalte ( actualul Juke, Renegade - pardon 500X cu alt design și Cactus) scuze. Pretul nu poate fi pe segmentul X1, GLA, NX și. QX 30 pentru simplul motiv ca este la clasa subcompacta a SUV și nu se va canibaliza cu Q3. Totuși exista suficiente date de analiza in mapa profesionala de lansare a de la salonul auto

  • @cocolina, miercuri, 25.05.2016 20:17

    "valoarea tehnologică"! Hai nu ma-nebuni! "Valoarea mea, valoarea mea" zise cumva preferatul tau Guta dintr-un Audi? Care valoare? Asta? La anul făcea majoratul: software-ul manipulator pentru Dieselgate a fost creat de Audi în 1999 http://www.automarket.ro/stiri/la-anul-facea-majoratul-software-ul-manipulator-pentru-dieselgate-a-fost-70609.html Pana una alta, Juke sau Cactus au demonstrat ceva in Europa, indiferent ce rahat (turcesc) manaci tu... PS: presa a facut deja destule paralele intre Q2 si X1, GLA, QX30, nu esti tu ala care sa ne spuna cum se aseaza borcanele pe raft. Ciocu' mic!

  • BAU, joi, 26.05.2016 07:53

    Honda au masini prea scumpe pentru ce ofera ! Bordul la masinile lor arata invechit au meniu greoi motorizarile diesel 1.6 maxim in varianta 120 sau 160 CP . Honda nu vinde bine in Europa masinile lor sunt orientate spre cerintele pietei americane si asiatice . Per ansablu nu sunt masini rele dar trebuie sa fii fan sa cumperi una .

  • q, joi, 26.05.2016 08:14

    Mi se pare ca unghiul de atac e mic (la Mazda cx-3 e si mai mic) si atunci ce rost isi au crossovere-le astea?

  • gabi_o, joi, 26.05.2016 10:18

    Honda nu vinde bine in Romania si din cauza adaosului nesimtit de mare! Ghici ce, adusa cu 74 km din Germania a costat 21.000e, la noi acelasi model (Elegance) costa 24.000! De unde diferenta asta de 3000e? Adusul m-a costat doar 500e, dar totusi... Ca optiuni: Start/Stop, ESP, City Brake, senzori lumini/ploaie, faza lunga automata, line asisst, Honda Connect 7", pilot automat, limitator de viteza, recunoastere semne trafic, Hill Start Assist, scaune incalzite, climatronic ... etc! Nu am ce sa cer mai mult. Recunosc, cateodata simt nevoia de ceva caluti in plus, insa nu e o tragedie! A, e Honda, altceva!

  • @ q, joi, 26.05.2016 10:39

    Unghiul de atac? Serios? Inseamna ca esti un amator care n-a priceput "coronamentul, culorile vii, textura materialelor și soiul arbuștilor existenți în pădure", dupa cum prea bine spune Automarket. Cossoverele de clasa mica sau compacta, flamboiante in prezent, au intentionata utilizarea preponderent urbana de catre clientii sai si ocazional iesiri la un picnic la iarba verde, ca "suprema" incercare offroad. Nu cred ca intereseaza pe cineva unghiul de atac. Amatorii care se declara aventurieri extremi, ar trebui sa se indrepte spre altceva, iar optiuni sunt destule. Vrei cateva sugestii?

  • mishazaitev, joi, 26.05.2016 11:05

    @BAU Ai ommanuta verde de la mine. Asa este! Ca sa cumperi Honda sau Subaru trebuie sa-ti placa genul asta de masini. Sa-ti placa sa apesi un buton in loc sa-ti lasi amprenta pe un ecran cu touch. Sa-ti placa o directie mai putin asistata, sa-ti placa sa auzi motorul. Doar asa iti vei cumpara o masina apartinand unei marci cu o retea de service precara, pentru care piesele de origine costa foarte mult s.a.m.d. Daca nu vei manifesta o asemenea pasiune, vei alege un autoturism comun la care gasesti piese berechet, caruia, dupa ce expira garantia, ii poti face reviziile si la un service multi marca, la unul de cartier chiar, fara ca mecanicul de-acolo sa-si prinda urechile si pe care dupa ce il ve fiutilizat cat vei dori, il vei putea vinde la un pret bun, pentru ca, intotdeauna, in Romania un VW, un Ford, sau un Opel, va avea o valoare de revanzare mai mare decat orice alta masina din segment.

  • Kirotractor, joi, 26.05.2016 12:19

    Corect, cine vrea offroad extrem se-ndreapta spre Jeep, Land Rover, Suzuki (Jimny, nu Vitara) sau chiar Lada, iar cei mai moderati spre SUV-uri, care-s cita frunza si iarba - fiindca, repet, HR-V-ul e "doar" crossover (aloo AM, vaz ca n-ati corectat inca afirmatia "cel mai mic SUV din gama niponilor"!) La fel de corect pe tema decalajului Subaru la unele capitole. ...Incorect insa apropo de presupusa "antichitate" a bordurilor Honda !!! Mai fratilor, imi pare ca n-ati urcat in vreunul din modelele lor recente... Cit despre la fel de fals presupusa lipsa de rafinament a Hondelor (silentiozitate inclusa), ce sa mai zic - bagati o geana la decibelii masurati de catre publicatiile SERIOASE (categorie-n care AM vad ca refuza inca sa intre - repet, cu costuri minore) si-o sa va razginditi rapid. Clar insa ca BANII (prea multi pt. cumparare, dar si intretinere) ramin obstacolul principal in calea succesului comercial Honda in Romania, unde alti producatori japonezi (Suzuki-n primul rind) sint pe cale sa gaseasca directia unui compromis.

  • Andy, joi, 26.05.2016 12:27

    misha, daca n-as avea Honda in familie as crede micile tale ineptii. Reviziile pot fi realizate oriunde dupa garantie, plus ca piesele nu cad ca la alte marci europene. In 8 ani de Accord luat de nou s-au schimbat doar consumabile si nu e doar noroc pentru ca se vede si parerea generala a clientilor de afara, parare care e reflectata de sondajele de satisfactie. Si-ti garantez ca daca dai peste 20.000 de euro pe o masina nu te duci la ciumpalaci de cartier ca sa economisesti 50-100 de lei la o revizie. HR-V e un model interesant insa pacat ca nu prea poate sa ajunga la nivelul de customizare al CX-3-ului. Are motorizari mai putine si nu ofera AWD. Bordul e intr-adevar excelent, m-am urcat in ea la SIAB 2015 si pentru clasa mica e etalon de tehnologie si materiale. De vazut daca vor pune si un turbo benzinar mic pe ea, pentru ca Honda lucreaza la un 1.0-1.3 turbo cu puteri undeva intre 100-130 cp. Nu cred ca turbo-ul 1.5 174 cp prezent pe Civic-ul nou din SUA (va fi disponibil si in Europa ca motor de top) va ajunge pe HR-V.

  • mishazaitev, joi, 26.05.2016 14:12

    @Andy Prietene, diferenta dintre mine si tine este aceea ca tu ai Honda "in familie" (nu te mai intreb daca unchiul de-al doilea, verisorul de rangul patru al sotiei sau ginerele matusii sale), iar eu conduc zi de zi o japoneza si in week-end o masina europeana, astfel incat vorbesc dintr-o experienta personala. Acum tu poti sa le zici cum vrei la ce cu serviceurile mici, insa eu pot sa-ti spun ca o revizie la un Opel spre exemplu ti-o face orice mecanic pe cand la japoneze, din experienta mea personala iti spun ca mecanicul meu care te asigur ca nu-i un ciupalac mi-a cautatt o zi intreaga filtru de benzina ca sa afle ca, de fapt masina are un element filtrant in rezervor care, conform service-ului de reprezentanta din Romania nici nu se shimba (in alte tari da, ca sa vezi ce inseamna sa fii detinator de masina japoneze in Romania). Si la urma urmei, despre asta vobea despre faptul ca dupa perioada de garantie, cand masina are cativa ani buni de utilizare mi se pare ca trebuie sa fii xtrem de snob ca sa iti schimbi filtrele uleiul si distributia in reprezntanta. Tu invoci un mit , acela ca japonezele nu se strica... S-or strica ele ma greu ca masinile europene, nu zic, insa te asigur ca se intampla sa ai necazuri cu el. Diferenta este ca daca defectiunea te prinde la sute de km de reprezentanta, daca nu ai norocul extrem de rar sa dai peste un mecanic care sa se priceapa, ai marunt din buze si o pui pe rampa pana la reprezentanta. In schimb e putin probabil sa nu gasesti pe cineva care sa-ti remedieze o defectiune la ub Focus, de exemplu. Nu ma refer numai la competenta ci si la faptul ca service-uri multi marca nici macar nu-si prea bat capul sa cheltuie bani pe softuri de diagnoza pentru japoneze. Eu personal am patit sa vreau sa plec de pe loc si sa raman cu rotile blocate. Pana n-a sunat mecanicul din serviceul cel mai apropiat in care am putut ajunge in reprezenta la un amic care, dupa simptome, a inteles despre ce-i vorba, n-au stiut ce sa-i faca? Dar daca omul respectiv nu avea cunostinte in reprezentanta, ar fi trebuit sa iau masina si sa le-o duc loc. Nu zic ca n-as fi facut-o, insa ar f fost mai complicat. Dar pot sa spui ca omul ala este un incompetent doar pentru ca a lucrat prea putin pe japoneze si in nici un caz nu s-a confruntat cu defectiunea respectiva care este caracteristica masinii mele? Despre asta vorbim, Despre faptul ca trebuie sa fii pasionat, sa iubesti mult marca respectiva, ca sa-ti iei o japoneza. Si, apropo, despre a avea o masina "in familie". Unchii mei, verii mei, prietenii mei stiu ca am o japoneze si ca sunt extrem de multumit de ea. Si chiar asa este! Ei nu stiu insa ca un amortizor spate costa aproape 3000 de lei si ca un proiector costa la reprezentanta cat iti cumperi la alte masini un far. Intelegi nuanta? Legat despre cat de destept tre sa fii ca sa iti cumperi masina si sa nu o repari in reprezetanta, intra pe froumul Subaru si vezi cam care este pozitia alora cu privire la serviciile reprezentantei. Dar uneori esti nevoit sa mergi la ei pentru ca ba te grabesti, ba mecanicul tau curent nu e disponibil, iar mecanicii care sa se priceapa sa-ti umble la masina sunt rari.

  • LauCalin, joi, 26.05.2016 17:55

    Mie chestia asta cu mecanicii... buni care se pricep f bjne la masini nemtesti si la restu' pauza, mi se pare ca sunt precum tocilarii care o data scosi din lumea lor, mor de foame. Nu este o rusine sa te interesezi de ceva nu esti sigur sau nu stii. Dar când din start refuzi pe motiv ca te depaseste sau îmi unfli pretul ca deh, e japoneza... pai sa nu te mai miri ca ai ajuns mecanic si mereu ai mâinile murdare de praf si ulei. Viata înseamnă multe provocari si nu oricine poate trece prin ele. Iar cei ce reusesc parca sunt ceva mai deschizi la minte, deschisi la nou si nu mereu il iau pe "nu" in brate. Evident opusii lor sunt cei mai intelepti. "Pfff, cine ti-a umblat aici? Pfaaa! Ce masina? Accord? Nu se poate. Nu repar ca nu am timp. Domnu' cu Golfu, treci pe elevatorul ala. Ia-te dupa dara de ulei." Norocul meu e ca nu am întâlnit încă astfel de mecanici. Dar am prieteni care au patit-o. Nu stiu ce filozofie e sa schimbi o distributie la o Toyota Corolla in loc de Jetta de exemplu.

  • Coco, joi, 26.05.2016 19:10

    Câteva precizari pentru ca unii nu pot/vor sa analizeze obiectiv. Mașinile ca și persoanele nu sunt toate la fel sau egale. Juke și mai ales Cactus au nivelul lor, dar nr. de unitati vandute nu înseamna și automat ca trebuie văzute ca best class. O mașină de volum nu poate rivaliza cu una premium. Referitor la paralela din presă, hihi, depinde de ce presă. Cea mai bună poziționare a unui model o da producatorul. Restul sunt păreri de... luseri

  • bbb, joi, 26.05.2016 23:16

    Filtru de combustibil este in rezervor si se inlocuieste la 120000 km. Totul este sa vrei sa obtii informatiile. In domeniul asta daca refuzi sa tii pasul cu informatiile te poti considera expirat.

  • Kotegaeshi, vineri, 27.05.2016 14:19

    Copilasi, as vrea sa vad un mecanic auto de cartier, care poate sa reprogrameze diferite module la o masina. Sau mai multe masini. Asiatice, europene sau americane.Care dintre voi,a facut o reprogramare de ECU? Sunt masini,la care poti sa faci treaba asta o singura data .Daca ai gresit ceva, trebuie sa schimbi "calculatorul" masinii. Enjoy, engage, whatever! Honda? O iei de noua, o tii 3 ani, pana cand iese din garantie.Toate bune si frumoase.Fiabilitate 100%. Dupa acea o vinzi, si ai scapat de belea.O mica intrebare nevinovata: poti sa o platesti in 3 ani? Kakamitsi!

  • stelconel, luni, 30.05.2016 16:23

    Din 2008 pana in 2015 am avut o Honda CRV si am fost extrem extrem de multumit de ea. La 125.000 am schimbat o bucsa si atat pana la 200.000. In afara de consumabile bine-nteles. Iar cand a iesit din garantie am reparat-o la un alt service, diferit de reprezentanta. Iar piese am gasit mereu ! Asa ca nu mai ziceti ca este o problema cu intretinerea masinii. Acum am ultimul model de CRV si este extraordinara !