Consum

4.5

Toată ideea din spatele acestui sistem hibrid deosebit de complicat a fost să ofere clienților o mașină foarte fiabilă și foarte eficientă. A dat roade toată munca inginerilor?

Ei bine, conform celor de la Honda, HR-V ar trebui să aibă un consum în mediul urban de circa 4.6 l/100 de kilometri. Nu mică mi-a fost mirarea să constant nu numai că am atins această valoare, dar chiar am ieșit ceva mai bine, modelul meu de test afișând mândru un consum de 4.4 l/100 km, după 128 de kilometri parcurși prin București. Cu toată sinceritatea, acest model este primul care a reușit o astfel de performanță în ultimii aproape 10 ani de când fac această meserie.

Situația se schimbă atunci când ieși din mediul urban. Lipsit de asistența motoarelor electrice la viteze mai mari, motorul pe combustie trebuie să se descurce singur pe autostradă, acolo unde consumul afișat la 130 km/h a fost de circa 8 litri/100 kilometri.

Competiția e strânsă cu ceilalți rivali din segment, Honda HR-V fiind parte din cel mai dinamic sector al industriei, în acest moment. Modelul nipon trebuie să concureze cu Toyota Yaris Cross, Hyundai Kona HEV sau Renault Captur E-Tech, dacă e să vorbim de versiuni hibride sau Opel Mokka, Peugeot 2008, Nissan Juke, Mazda CX-3, Suzuki Vitara și chiar Dacia Duster dacă e să extindem căutarea și la modele convenționale. Pentru a păstra echilibrul, însă, ne vom concentra pe opțiunile hibride.

Astfel, Toyota Yaris Cross are un consum mixt estimat la 3.6 l/100 de kilometri, Hyundai Kona HEV urcă până la 5.3 l/100 kilometri, în timp ce Renault Captur E-Tech pretinde un consum de 4.8 l/100 kilometri.

  • ds, joi, 05.05.2022 12:21

    În primul rând am remarcat bordul discret, mai mult decât decent, aș spune chiar minimalist la prima vedere. În al doilea rând: versiunea de bază este surprinzător de dotată. În al treilea rând: tare aș fi curios să văd servisarea la sistemul complex de motor termic-motoare electrice.

  • @ds, joi, 05.05.2022 14:24

    daca va fi ca la Toyota POATE vei vedea servisarea cand esti al 3 lea proprietar

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 15:40

    @ds ce e de vazut la serivsare? Mufe care intra si ies in baterie/motor. Servisarea e simpla, costurile in schimb o sa fie "interesante". Honda a distrus tot ceea ce cladise pe piata europeana. Cum e posibil sa aduci numai hibrizi? Nu toata lumea traieste in orase.

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 15:41

    ..sau langa circuit. (ca sigur o sa se trezeasca vreunul sa zica de Civic TypeR)

  • ds, joi, 05.05.2022 19:43

    @NIGGAPLS :)))) Mai ușor cu mufe care intră/ies, că nu e chiar așa, mai este și motorul termic cuplat la cele electrice. Iar ăla e și pe post de generator și cu rol de motor clasic. Belea mare! Eu vorbesc de Doreii de prin service-uri, că doar sunt pățit cu vreo trei mașini, din care două în garanție, una pe la 50.000 km, alta la vreo 20.000, n-au fost în stare să găsească defectul nici după patru vizite. Calitatea meseriașilor e la pământ.

  • NIGGAPLS, joi, 05.05.2022 20:20

    @DS Da, ai dreptate, sa le repari e bataie multa de cap si necesita un specialist/scule. Dar in afara de tinichigerie, nimic nu se mai repara in service, se inlocuieste.

  • Andrei, joi, 05.05.2022 21:41

    De ce s-ar complica cineva cu masina asta cvasi inutila, cand poti lua o compacta mai ieftin, cu spatiu mai mare si un motor decent? Ce au asiaticii astia cu sistemul ala de inchidere a usilor, venit din anii'90? Toti, Honda, Toyota, nu conteaza.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:12

    Mi-ar placea un test drive cu Honda HR-V. Am si eu un fix cu portbagajul, pare cam mic 320l :))) Dar o pun pe lista, chiar trebuie sa schimb masina si mi-ai atras atentia cu ce ai punctat aici in articol

  • Eugen, vineri, 13.05.2022 12:15

    Seamana izbitor cu Mazda...si la bord interior CX30 si cea electrica. Nu totul se rezuma la consum la 35000 eur