Tinuta de drum
Honda CR-V a fost dintotdeauna o mașină orientată către confort. Genul acela de SUV cu care puteai călători pe distanțe foarte lungi, fără să cobori obosit. Motivul? Suspensia foarte bine calibrată. Și CR-V-ul nou și cel hibrid păstrează această tradiție. În cazul versiunii Hybrid, testată de mine la Sevilla, pot spune că lucrurile sunt în continuare foarte confortabile, chiar și după modificarea arhitecturii tradiționale și instalarea unei baterii litiu-ion sub podeaua portbagajului.
Puntea față McPherson și cea spate multilink se achită cu brio de oferirea unei ținute de drum cu caracter premium. Gropile și alte denivelări sunt absorbite perfect, fără vreo compresie violentă a suspensiei. În plus, izolarea fonică a suspensiei este similară cu ce găsim pe segmentul premium. Asta are legătură și cu îmbunătățirile aduse versiunii europene a SUV-ului. Honda susține că, spre deosebire de versiunea americană, CR-V-ul european are un habitaclu mai bine antifonat, o suspensie mai confortabilă și o rigiditatea structurală mai mare.
Ajungem și la partea în care vorbim despre cum se comportă CR-V pe segmentele de drum virajat. E clar că vorbim de ruliu și de o senzație de disconfort. CR-V Hybrid este oferit cu tracțiune față, dar și cu tracțiune integrală. Tracțiunea integrală, deși adaugă 58 de kilograme masei totale, adaugă și ceva mai multă încredere în păstrarea aderenței atunci când vreți să forțați puțin nota.
Direcția va încerca să pară implicată și pe alocuri va reuși, mai ales dacă selectați modul Sport de rulare. Ea devine ușor mai rigidă, însă nu transmite informații despre suprafața de rulare.
Sistemul de tracțiune integrală se numește Real Time AWD Intelligent Control System și poate varia singur cantitatea de cuplu transmisă între cele două axe. În condiții normale, resursele merg către axa frontală. În condiții de aderență redusă, sistemul se ajustează automat și diferențialul central poate trimite până la 60% din resurse către axa spate.
Cei care comandă sistemul 4x4 vor putea să se aventureze și în afara asfaltului, dar numai pe drumuri accesibile, pentru că garda la sol nu este una care să permită acte de bravură: 19 centimetri, cu un centimetru mai puțin decât în cazul versiunii benzină, dar ceva mai mult decât în cazul generației anterioare.
Citez: "CR-V Hybrid a consumat 7.5 litri/100 de kilometri. E puțin mai mult decât ar fi consumat un diesel, dar nu cu mult". Da asa este, cu Citroen C5 Aircross ai " finalizat testul cu o valoare de consum de 8 litri/100 de kilometri" Inseamna ca face sens un hibrid pe un SUV de genul asta fata de un diesel.