Honda Civic Sedan

1.5 Benzina Turbo (VTEC) 182CP Aut Elegance Navi

Motor / Transmisie

4.0

Honda este un constructor faimos pentru faptul că nu dorea să renunțe la propulsoarele aspirate. Însă presiunea emisiilor poluante și a curentului downsizing i-au făcut și pe japonezi să îndoaie genuchiul în fața curentului turbo. Astfel a apărut motorul de 1.5 litri turbo pe benzină, singurul motor disponibil momentant pe modelul Civic Sedan. 

Nu mai are vaste resurse de turație, așa cum se întâmplă în cazul aspiratelor, dar motorul este extrem de fluid. Oferă mașinii un caracter cursiv, de automobil de cursă lungă. Totul este natural de când ai învârtit cheia în contact, fără nici o dramă. Motorul are suficiente resurse de putere, oferind 182 CP la 6.000 rot/min și un cuplu de 220 Nm la 1.700 rot/min. 

Modelul Civic Sedan poate fi ales cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o transmisie automată de tip CVT cu șapte pseudo-trepte simulate pentru a-i satisface pe cei care vor simți nevoia să schimbe vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan.

Însă cutia CVT își face cel mai bine treaba dacă o lași în pace. Ai de ales între Drive și Sport, caracterul mașinii schimbându-se radical între cele două poziții ale levierului. Este însă una dintre cele mai bune cutii cu variație continuă pe care le-am întâlnit în ultima vreme. Da, are același obicei enervant de a păstra turația constantă atunci când accelerăm puternic, dar este mai puțin intruziv ca altădată și chiar contribuie la starea de serenitate pe care o emană motorul turbo de 1.5 litri. 

  • theodor2004, luni, 18.09.2017 12:45

    doar 4 stele la testele EuroNcap? Airbagul cortina nu protejeaza capul infantilor de pe locurile din spate? Dar eu am acasa copii, ii tin in scaunel isofix pe locurile din spate. Daca nu sunt protejati de airbagul cortina spate, atunci pa, pa, pa Honda Civic. Daca mai aveam vreo indoiala, acum chiar s-a spulberat: nu este o masina pentru mine.

  • Marcel Petrescu, luni, 18.09.2017 13:24

    Pai 220 Nm la 182 cp? Jetta are 250 Nm la 150 de cai, iar DSG-ul nu are ce discuta cu CVT-ul...

  • flo, luni, 18.09.2017 14:00

    "Datorită faptului că Honda oferă cel mai puternic motor pe benzină din acest segment, este și liderul absolut al categoriei, cu o accelerație de la 0 la 100 km/oră efectuată în 8.1 secunde și o viteză de top de 200 km/oră. Așa cum am văzut mai sus, singurele modele cu puteri relativi apropiate sunt Ford Focus Sedan 150 CP și Volkswagen Jetta 150 CP. ": http://www.zf.ro/auto/test-auto-zf-ford-focus-facelift-1-5-ecoboost-180-cp-accent-pe-tehnologie-galerie-foto-13769565

  • mircea, luni, 18.09.2017 14:29

    @flo Sedan?

  • flo, luni, 18.09.2017 15:23

    @mircea Da este si sedan: http://www.ford.ro/cs/BlobServer?blobtable=MungoBlobs&blobcol=urldata&blobheadervalue1=attachment%3Bfilename%3D%22brosura-focus.pdf%22&blobheadervalue2=abinary%3Bcharset%3DUTF-8&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadername2=MDT-Type&blobheader=application%2Fpdf&blobwhere=1214618005848&blobkey=id

  • mircea, luni, 18.09.2017 15:46

    @flo Pe site-ul oficial Ford România găsești lista oficială de prețuri. Sunt maxim 150 CP pe sedan. Diesel sau benzină.

  • flo, luni, 18.09.2017 17:06

    @mircea In lista de preturi am vazut si eu ca nu apare la nici un model motorul de 180. In schimb in pliantul de prezentare ...apare... deci exista. "Case closed" :)

  • mircea, luni, 18.09.2017 17:14

    @flo Tu să fii sănătos.

  • Ilici02, luni, 18.09.2017 18:19

    Nu inteleg de ce sunt asa blamate cutiile CVT. Mie mi se pare transmisia perfecta. Tot timpul motorul poate sta in turatia perfecta pentru efortul care i se cere. Adica indiferent de sarcina, cutia are raportul perfect pentru ea. In plus, lipsa schimbarilor de treapta, mi se pare dezideratul suprem.

  • mircea, luni, 18.09.2017 18:25

    @Ilici02 Pentru că pe modelele contemporane de stradă, CVT-ul e gândit pentru a amortiza consumul. Asta înseamnă că CVT-urile sunt mult mai lente decât cutiile cu dublu ambreiaj în momentul în care ai nevoie de putere, cum ar fi un kickdown. Dacă folosești un CVT plimbându-te pe șosea într-o zi de vară, no problems. Dacă ai nevoie de puțin zvâc pe accelerare, vei constata că setările cutiri nu sunt tocmai cele pe care le vrei. Și nu e nevoie de zvâc tot timpul, ci atunci când depășești, de exemplu. Revenind, însă, Honda și Toyota au început să construiască CVT-uri setate ceva mai aproape de dublu ambreiaje în ultimele 12-18 luni. Probabil că în viitor le vor seta diferit și se vor apropia și mai mult.

  • Nelu Pantofarul, luni, 18.09.2017 20:25

    Inca o data tin sa precizez ca timpul real de acceleratie al acestei masini este mai mic decat cel prezentat oficial. Recomand in testele voastre sa masurati aceste aspecte si apoi sa le punctati. Spre exemplu Opelul meu Corsa 1.4 90 cai, are timp de 13,2 sec dat de producator iar eu in realitate pot scoate 11-12 sec. Mai mult decat asta, este scris si in brosura ca timpul de acceleratie este masurat cu soferul plus un pasager de 80kg si o incarcatura de 30kg. In rest, mult respect pentru munca depusa.

  • iwolffy, marţi, 19.09.2017 04:29

    @Ilici02 CVT-ul intr-adevar tine turatia constanta acolo unde motorul produce putere maxima. Eu am condus cam 10.000km acest Civic 1.5t CVT si am trecut pe urma pe DSG si cutia asta din urma este mult superioara. Pe mine cel mai mult la CVT m-a deranjat lag-ul si lipsa totala a senzatiei de acceleratie directa; nu am simtit o legatura directa intre apasatul pedalei de acceleratie si cum raspunde masina. Dupa ce scapi de lag, masina accelereaza bine. In kickdown, CVT-ul de pe Honda simuleaza o cutie AT dar e o senzatie falsa si mai bine nu faceau deloc treaba asta.

  • Kirotractor, marţi, 19.09.2017 09:31

    Test-drive bine scris și la obiect, cu o singură excepție: unde vedeți voi TREI volume la mașina asta?! Că-i fastback toată ziua. Băieții de la marketingul Honda cred c-au băut deci prea mult sake înainte s-o boteze Sedan în loc de coupe cu 4 uși. În rest, de acord cu concluziile - inclusiv că stilul e mult mai digerabil decît al hatchback-ului.

  • Andy, marţi, 19.09.2017 22:22

    Asa cum ziceam si la HB: Civic nu mai e o optiune de luat in calcul. Si e mare pacat tinand cont ca au investit in noile motorizari care sunt performante. Punctele negative sunt multe: -calitatea slaba a interiorului - nu numai materialele ci si cum sunt imbinate -CVT-ul -fiabilitatea slaba a modelelor Honda made in UK si Turkey http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-germany-vehicle-dependability-study-vds http://www.jdpower.com/press-releases/jd-power-2016-uk-vehicle-dependability-study -design-ul exterior nu tocmai reusit (desi sedanul arata mai bine decat hb-ul) -preturile, preturile si iar preturile --- MAAARI --- in conditiile in care sunt facute in Europa nu in Japonia si nu au taxe. E un model depasit de i30, Astra sau Megane si asta cam e o palma pentru Honda, insa probabil ca nu-i intereseaza. Cota de piata in Europa e sub 1% de multi ani... Pacat ca Honda nu mai e ce era acum 20 de ani. Zic toate astea cu o parere de rau pentru ca am Accord 2.4 Exec in familie - Made in Japan - si se tine excelent chiar daca la anul face 10 ani.

  • theodor2004, vineri, 22.09.2017 16:16

    Nici pe mine nu m-a incantat masina la test drive: lagul la acceleratie era evident (desi am testat varianta cu cuite manuala), interiorul cam spartan, pretul mare, masina nu avea senzatia de soliditate pe care o au masinile europene (nu numai cele de la Vag, toate europencele in general). Nu zic ca este rea, insa la cati bani cer pe ea, si avand in vedere ca dau discount f mic, pe mine unul nu ma incanta (plus ca are 4 stele la siguranta)