Motor / Transmisie
Honda este un constructor faimos pentru faptul că nu dorea să renunțe la propulsoarele aspirate. Însă presiunea emisiilor poluante și a curentului downsizing i-au făcut și pe japonezi să îndoaie genuchiul în fața curentului turbo. Astfel a apărut motorul de 1.5 litri turbo pe benzină, singurul motor disponibil momentant pe modelul Civic Sedan.
Nu mai are vaste resurse de turație, așa cum se întâmplă în cazul aspiratelor, dar motorul este extrem de fluid. Oferă mașinii un caracter cursiv, de automobil de cursă lungă. Totul este natural de când ai învârtit cheia în contact, fără nici o dramă. Motorul are suficiente resurse de putere, oferind 182 CP la 6.000 rot/min și un cuplu de 220 Nm la 1.700 rot/min.
Modelul Civic Sedan poate fi ales cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o transmisie automată de tip CVT cu șapte pseudo-trepte simulate pentru a-i satisface pe cei care vor simți nevoia să schimbe vitezele cu ajutorul clapetelor de pe volan.
Însă cutia CVT își face cel mai bine treaba dacă o lași în pace. Ai de ales între Drive și Sport, caracterul mașinii schimbându-se radical între cele două poziții ale levierului. Este însă una dintre cele mai bune cutii cu variație continuă pe care le-am întâlnit în ultima vreme. Da, are același obicei enervant de a păstra turația constantă atunci când accelerăm puternic, dar este mai puțin intruziv ca altădată și chiar contribuie la starea de serenitate pe care o emană motorul turbo de 1.5 litri.
doar 4 stele la testele EuroNcap? Airbagul cortina nu protejeaza capul infantilor de pe locurile din spate? Dar eu am acasa copii, ii tin in scaunel isofix pe locurile din spate. Daca nu sunt protejati de airbagul cortina spate, atunci pa, pa, pa Honda Civic. Daca mai aveam vreo indoiala, acum chiar s-a spulberat: nu este o masina pentru mine.