
Motor / Transmisie
Facem o mică trimitere la articolul nostru cu Geely Coolray, unde am menționat că producătorii din China au o rețetă destul de standardizată când vine vorba de motoarele termice. La fel este și cazul cu Cityray, care folosește același propulsor ca fratele mai mic, adică un 1.5 litri benzină cu 4 cilindri.
Deși Cityray este un model mai scump și mai tehnologizat decât Coolray, acesta suferă de aceleași probleme cu transmisia. Deși resursele sunt destule, acestea nu sunt transmise eficient către roți din cauza transmisiei lente și nehotărâte.
Avem parte de o cutie automată cu două ambreiaje și 7 rapoarte de viteză care trimite puterea exclusiv către puntea față. La viteze mici de oraș, aceasta tinde să smucească, în timp ce întârzierile apar în momentele în care apeși mai hotărât pedala de accelerație.
Problema este că nu poți rezolva acest lucru prin a schimba manual treptele de viteză, deoarece Cityray nu are un mod manual. Nu primești nici padele pe volan și nici din selectorul transmisiei nu poți schimba manual treptele.
Ai modurile clasice de rulare Eco, Confort și Sport, dar Coolray îți mai oferă în plus și un mod Smart. Acesta recunoaște obiceiurile de conducere și condițiile de drum și ajustează grupul motopropulsor în mod activ.
Oricat de tentante ar fi masnile chinezesti prin prisma pretului, chinezii mai au mult pana sa ajunga la maturitatea si rafinamentul ingineresc al europenior, dar si al japonezilor si coreenilor. Pretul nu e totul...