Ford Ranger

Ford Ranger Raptor 2.0 Diesel 213 CP

Motor / Transmisie

4.0

Faceliftul primit de Ranger a făcut curățenie generală sub capotă, acolo unde s-a renunțat la vechile motorizări, cu cilindree mare. Nu mai există motoarele TDCI de 2.2 și 3.2 litri. Acum există doar un TDCI de 2.0 litri cu 130 și 170 de cai putere. Tot el beneficiază și de o versiune biturbo, capabilă să livreze 213 cai putere.

Fiindcă e vorba despre un derivat al diviziei Ford Performance, e clar că Ranger Raptor este disponibil doar cu unitatea diesel de top. Are resurse suficiente pentru rulare pe asfalt, dar și pentru off-road. Nu ai însă o explozie, o senzație că sub tine se ascunde un adevărat puseu de adrenalină. Mi-aș fi dorit tare mult un motor pe benzină similar cu ce vedem pe Ford F-150 Raptor în Statele Unite. Ar fi fost o mașină care îți ia mințile.

Probabil de aceea americanii au stat cuminți. Să nu mă înțelegeți greșit. Nu e ca și cum cei 500 de Nm nu sunt suficienți. Te ajută fantastic de mult. Imaginați-vă că am străbătut dune de nisip cu motorul ăsta și am răzbit. Nu am rămas blocat, deși au fost anumite urcări pe dune în care aș fi simțit nevoia mai multor resurse, să simt că acul turometrului nu se oprește după 3500 rpm.

Traversarea dunelor de nisip a fost singura provocare în care mi-aș fi dorit ceva mai multe resurse. Altfel, Ranger Raptor fuge bine și nu gâfâie decât foarte târziu, la peste 120 de km/h.

Nu doar downsizing-ul a fost preferat pentru o reducere a consumului și emisiilor. Ford a apelat și la noua sa transmisie cu 10 rapoarte, instalată deja pe Mustang și F-150. Pare incredibil, dar chiar sunt 10 trepte de viteză care te ajută să obții un consum mai mic. La 130 de km/h, în treapta a 10-a, ai mai puțin de 2000 de rpm. Schimbările sunt liniare, însă retrogradările lasă de dorit. Chiar și atunci când folosești padelele din spatele volanului, create din magneziu și plăcute la atingere.

Cea mai bună modalitate de a exploata potențialul celor patru cilindri este modul Sport de rulare, care modifică răspunsul cutiei, dar și pe cel al accelerației, al transmisiei și al direcției. În modul normal de rulare, Ranger Raptor pare încă un pick-up plictisitor.

Ford e conștient că Ranger Raptor ar fi meritat un motor mai mare, tocmai de aceea încearcă să mai îndulcească rețeta și cu un sunet plăcut al propulsorului diesel, resimțit pe la 3000 de rotații.

  • PMC, marţi, 21.05.2019 12:29

    Ca orice masina serioasa, nu putea avea DECAT motor DIESEL! :D

  • pipo, marţi, 21.05.2019 13:19

    Un model impresionant care te face sa visezi cu ochii deschisi. Si un test deosebit si frumos scris, bravo AM/Bogdan. Chiar daca as fi preferat pt. "EuroRaptorul" nostru (multumim Ford oricum ) sa imprumute si V6-le de la fratele mai mare USRaptor (F-150) . Chiar asa, @AM, acest model e si in USA sau e doar pt. continentul European ?

  • mircea1380, marţi, 21.05.2019 14:29

    2.5 tone?!?! Wow... Cam mult pentru un 4-in-linie de 2L, chiar Diesel Biturbo... Un X-Class are 2.2t, iar un Amarok pana-n 2t...

  • someone, marţi, 21.05.2019 14:56

    mi se pare cam mare turatia la 130 in a 10-a. tot 2000 rpm am si eu la 130 dar in a 6-a, cutie manuala, si tot diesel de 2.0.

  • inexorabil, marţi, 21.05.2019 14:57

    Absolut adevărat, @PMC. Prin urmare, ţi-am plantat un fir de iarbă verde :) Bogdan, normal că nu prea ai simţit o “explozie” la acest motor, că doar Ford se gândeşte şi la alte meleaguri decât cele autohtone, cum ar fi cele europene (apropo, ar trebui să le bată în geam omologilor de la “GM”, dar nu ca să-i trezească din prea dulcea letargie, ci ca să le ureze: “Vise plăcute, tâmpiţilor!”). Eh, evident că mi-ar plăcea şi mie să atac cam toate formele de relief cu un monstru totalmente incorect (neo)automobilistic, precum Duramax 6.6 V8 turbodiesel (mai mult ca sigur că nu mi s-ar părea doar o explozie, ci m-aş simţi ca stând pe buza unui crater în fierbere), dar – cel puţin aici, în terna şi fascinanta rromanika – mentalitatea şi politica se simt atât de bine împreună, încât au fuzionat. Da, arhitectura nu poate fi trecută cu vederea. Una peste alta, mă bucur atunci când văd compatrioţi cu această bijuterie a genului tipic/epic american. Totuşi, dacă vreţi să stârniţi, în mod peren, icnete de admiraţie (chiar şi printre alde coca & piţi), recomandarea mea nu se schimbă: Shelby F-150 Super Snake 755 HP Supercharged (sub 4 sec. la “plajă”…). Poate că “jungla” bucureşteană ar merita să fie “descâlcită” de dânsul. Păi, dacă tot trebuie să suportăm asaltul utilitarelor citadine, atunci de-astea să fie :D Faptul că Ranger Raptor este produs în Thailanda nu mă deranjează, câtă vreme semnătura tehnică este una 100 % Ford. De altfel, “reducerea costurilor” nu trebuie să ne îndemne la prea multă dezbatere, din moment ce realitatea nu comportă variaţii: prin ochii fanului, fenomenul în cauză se vede ca imoralitate, iar prin ochii constructorului ca necesitate. Şi cu asta basta. Fiecare comunitate cu sistemul ei de referinţă. Iar “toleranţa zero” la nesfârşit te poate împinge în depresie, aşa că mai închizi un ochi, mai deschizi un portofel. Să nu uităm însă niciodată că, în viaţă, graniţa cea mai subţire este cea dintre adaptabilitate (sau abilitate) şi compromis… P.S. Nu pot să afirm că o ador, dar cert este că îmi place soluţia americană de abordare publică a “înaltei tehnologii” : ecran tactil care nu “iese în relief” într-o manieră “ţipătoare”, de prost gust, ci este “cuminte”, adică relativ redus ca dimensiuni, plasat în cadrul său şi cât de cât coplanar cu suprafaţa tabloului de comandă. Cu alte cuvinte, nu devine “vedeta” interiorului. Mă rog, există şi excepţii, adică nu toate “americanele” respectă aceste cerinţe de bun simţ inechivoc. La urma urmei, păcatul este acelaşi în toate cele trei “limbi” auto: europeană, americană şi extrem-orientală. P.P.S. Chiar şi să ne fi parvenit nesemnat, articolul tot mi-ar fi relevat stilul lui BM, ba încă din primele rânduri citite. Oricum, îl consider cel mai “gustabil” din branşa românească.

  • Kirotractor, marţi, 21.05.2019 17:58

    @All: Chiar dacă-s posesor de *purice* cu fix 1,50 m mai scurt, subscriu la părerile pro-mythos Ranger/F150 -- deși e-Ri.vianu o să-l halească. :-p Mai ales pe modul autonom și trasee prestabilite, fără cataroaie. :-) @inexo: Și aprecierile ref. la stilul remarcabil al scriiturii lui @Bogdan.M. sînt valabile, la fel ca sublinierea fineții liniei dintre adaptabilitate & compromis. Cum zicea de fapt un anume Krishnamurti: *Să fii adaptat la cutumele unei societăți bolnave nu înseamnă că ești sănătos.*

  • someone, marţi, 21.05.2019 21:54

    @ kiro: oare re-vianu o sa aiba voie sa haleasca forduri ? mai ales ca recent ford a investit in reviane cateva sute de milioane bune de dolari. si tehnologia lor electrica va merge direct spre greii ford, adica F150 si gama lincoln, adica suv-urile mari

  • someone, marţi, 21.05.2019 21:58

    @ all....stiti ce mi se pare ciudat? ca azi nimeni nu a scos un cuvant de oficializarea recordului lui megane rs trophy-r pe ring

  • Kirotractor, miercuri, 22.05.2019 08:36

    @someone: Doar glumeam cu Ri.vianu -- care oricum e posibil să fie doar *vaporware*, în ciuda investițiilor masive (posibil ca amicul nostru @vianu să lipsească la apel de-o vreme fiindcă toacă banii Ford :-)). Cât despre un Raptor pt State, pare să fie în plan abia spre 2022, odată cu schimbarea de generație: https://www.cnet.com/roadshow/news/next-gen-ford-ranger-raptor-us-report/

  • F - 150, joi, 23.05.2019 08:13

    Ciudat......un articol dintr-o revistă belgiană din data de 20......aceeași mașină, același loc....deci cine-a fost în Maroc ? https://www.vroom.be/fr/essai/essai-ford-ranger-raptor-une-b-te-sur-le-terrain-21760

  • mircea, joi, 23.05.2019 11:22

    @F - 150 Îți dai seama ce mișto ar fi ca fiecare jurnalist din cele câteva zeci din toate țările care se prezintă la un astfel de test internațional să primească fotografii personalizate? Să fie doar ale lui și atât? Uite, am filmat și noi niște lucruri pe-acolo, să-ți astâmperi curiozitatea: https://www.facebook.com/automarketro/videos/848416642157812/