Ford Puma

1.0 EcoBoost mHEV 155CP Man6 Titanium

Consum

5.0

O altă tehnologie cu care este oferit acest motor 1.0 Ecoboost este cea de dezactivare a cilindrilor. Folosirea pluralului nu e tocmai inspirată, pentru că, atunci când ai doar trei cilindri, nu poți dezactiva decât unul.

Motorul de un litru oferă această tehnologie în premieră. Așa că, atunci când ești pe autostradă și ai o rulare constantă, te-ai putea trezi cu o notificare a faptului că unul dintre cilindrii Ecoboost-ului trage un pui de somn. Și acest sistem, dar și cel enumerat mai sus, îl ajută pe noul Puma, în această configurație, să promită emisii de numai 99 de g/km.

De asemenea, și valorile consumului au valori foarte bune. Potrivit calculului în sistem NEDC, media este de 4.4 litri, iar în sistem WLTP de 5.5 litri.

Ajută mult aici și sistemul micro-hibrid, care menajează pe cât posibil motorul convențional la plecările de pe loc în oraș. În plus, acest sistem micro-hibrid asigură cea mai rafinată repornire a sistemului start-stop pe care am probat-o vreodată pe o mașină. Chiar mai rafinată decât pe modele premium consacrate.

În traficul real, valorile sunt ușor diferite. Spre exemplu, după o rulare pe autostradă cu viteza maximă legală, Puma a indicat un consum de 7 litri/100 de km. După ce m-am lăsat purtat de val pe o serie de serpentine, valoarea de consum a urcat la 8.1 litri/100 km.

Dacă ne raportăm la media de consum oficială și ne uităm la ceilalți rivali din segment, observăm că nu mulți oferă motorizări comparabile. Juke, pionierul segmentului, este unul dintre exemple. Apoi ar mai fi Volkswagen T-Cross și Seat Arona, care vin, de asemenea, cu motoare de numai 115 cai putere. Prin urmare, și valorile lor de consum sunt mai mici decât cele ale unității de 155 de cai.

N-am rezistat însă tentației și m-am uitat în cifrele oficiale ale lui Dacia Duster, celălalt SUV produs în România. Mai ales că el are un motor de 1.3 litri cu 150 de cai putere. Acesta anunță o valoare de consum în regim NEDC de 6 litri, deci mai mare ca a lui Puma. Honda HR-V a primit recent un facelift și un motor de 1.5 litri cu 182 de cai putere. Consumul său în regim NEDC este de 5.9 litri/100 km.

Hyundai Kona este și el oferit cu un motor mare, de 177 CP, însă doar alături de cutie automată. Deci nu e o comparație tocmai potrivită. Consumul său este de 6.7 litri/100 km. Mazda CX-3 este un alt concurent puternic pentru Puma, mai ales cu motorul de 2.0 litri și 150 de cai putere, dar care consumă în regim mixt 7 litri/100 km. E drept, mașina vine doar cu 4x4.

Opel Crossland X are un motor de 130 CP și un consum mediu de 5.1 litri/100 km. Skoda Kamiq vine cu o versiune de 150 CP și cu un consum de 4.8 litri/100 de km, foarte apropiat de cel al modelului de la Craiova. T-Cross și Arona, chiar dacă au motoare modeste, tot consumă mai mult decât Ecoboost-ul de 155 CP.

Peugeot 2008 dispune de un motor de 1.2 litri cu 155 CP, care este oferit doar cu utomată. Deci nu putem avea o comparație clară. În plus, motorizarea mai face ceva până ajunge pe piața de la noi. Cel mai bine ar fi să ne uităm la o versiune de 130 CP, cu manuală, care consumă 4.5 litri/100 km.

  • skoda, marţi, 28.01.2020 10:19

    Un SUV ( sau crossover) foarte frumos ! Este printre cele mai frumoase SUV-uri din segment. Ca pret, dotari, design, putere, spatiu, siguranta si interior eu l-as compara cu Skoda Kammiq. Ambele SUV-uri sunt foarte frumoase si ambele au motoare de 150cp. Chiar asteptam test cu el iar acum astept un test drive cu Skoda Kammiq.

  • Liviu, marţi, 28.01.2020 10:36

    "Frumos" e o exagerare. E dragutel, atat (in ochii mei cel putin). Poate daca avea farurile/stopurile mai inguste, ar fi aratat grozav. Iar 155cp pentru 1000 cmc ma cam ingrijoreaza la capitolul fiabilitate. In rest pare destul de competitiv.

  • ACE - Craiova, marţi, 28.01.2020 12:17

    Parca mi-ar placea sa-l vad si in varianta PHEV (cu autonomie electrica de minim 70 km) sau electrica ( cu autonomie de circa 400-450-500 km), cat mai curand ..... La un pret de 22-25.000 euro s-ar vinde excelent.

  • parerologu, marţi, 28.01.2020 12:24

    Putine opinii la cit de asteptat parea testul. Masina e ok si cam la paritate cu noul Captur incluzind reducerile de pret deja anuntate. 2008 ul Peugeot va fi mai scump si nu neaparat mai bun. Poate155 CP din doar trei cilindri si 1 litru sint cam multi comparativ cu 1,33 si 4 cilidri la Renault. Plus lipsa cutiei automate din oferta va tempera pe unii. Automata e clasica probabil nu DSG-EDC si din ce am vazut pe situl Ford va fi cuplata cu motorul de 125 CP din luna mai dar nu si pe varianta de 155 CP. Kamiq care obsedeaza pe unii e si el un crossover competitiv desi uritel dar eu zic ca o Scala de 150 CP o face si mai inutila ca pe astelalte 2WD toate fiindca are si Scala garda la sol apreciabila si costa cu 7-800 mai putin. Plus ca italienii au atins cu ea 223 km/h efectivi, un record absolut cred pt pretul Scalei.

  • parerologu, marţi, 28.01.2020 12:47

    p.s. Am dat Vmax la Skoda Scala nu fiindca ar conta, doar ca dovada a aerodinamicii mai bune a compactelor hatch normale si mai usoare vs. crossovere de unde si consumul mai mic. Bun la 80 de ani anchilozat sau cine vrea pozitie inalta la volan e liber la suvuiala, dar moda SUV e prea exagerata cred. PLus contrazice lupta cu emisiile iar la electrice deja e absurda.

  • skoda, marţi, 28.01.2020 12:50

    @Automarket Volumul portbagajului este 406l sau 468l ? Ca am gasit date tehnice cu Ford Puma unde scrie 468l. Va rog sa ma lamuriti.

  • skoda, marţi, 28.01.2020 13:00

    @parerologu Am cautat si eu viteza maxima al lui Skoda Scala si cu cel mai puternic motor adica cel de 1.5 si 150 cp prinde 220 km/h. Unele SUV-uri au un ruliu foarte mare si simti ca o sa iti iei zborul cu ele. Sunt si SUV-uri bune, cele de teren accidentat unde iti trebuie garda la sol mare, 4x4 si alte chestii. Aceste SUV-uri nu au 4x4 deci vei sta preponderent in oras poate vara pe la mare, sau poate pur si simplu nu iti trebuie 4x4 dar vrei sa fie SUV atunci ati alegi astfel de masini.

  • X, marţi, 28.01.2020 13:05

    @skoda Versiunile mild-hibrid au portbagajul ceva mai mic...

  • skoda, marţi, 28.01.2020 13:08

    @Ace-craiova Daca va exista cat de curand versiune electrica sau PHEV ma indoiesc ca o sa fie 22.000 Euro pentru ca varianta conventionala este atat. Probabil 25.000-26.000 sper sa nu se duca catre 27.000 Euro dar va avea la inceput si reduceri. Momentan avem doar MHEV. Sper sa se gandeasca repede si la PHEV pentru ca ar suna interesant si ar fi ecologic si acest model va fi folosit prin oras, cel mult anumite calatori sa zicem la mare.

  • skoda, marţi, 28.01.2020 13:10

    @X Stiu dar eu m-am uitat la mild-hybrid exact versiunea de aici. Uite si link-ul auto-data.net/ro/ford-puma-1.0-ecoboost-155hp-mhev-37757

  • Tatraurs, marţi, 28.01.2020 13:59

    Ii scoti roata de rezerva si ii lasi o gaura din cel mai simplu plastic,plastic banal care se sparge si pierzi tot din portbagaj in cazul in care il lovesti si apoi il denumesti pompos Megabox.M-am uitat sub o Puma si stiu ce vorbesc,penibil.Suv,cica te duci cu ea la munte dar nu mai are roata de rezerva.2 O fi Dusterul mai lent ca Puma,pe hartie,in viata reala e mai rapid ;)3- Ca fapt divers 'Am crescut cu sentimentul că nu există o țară mai frumoasă ca a noastră până când am călătorit pentru prima dată în afara granițelor''Asa am patit si eu la un moment dat,acum n-as da Franta pe Romania si ii invit pe cei care se indoiesc ca avem o tara frumoasa sa viziteze Israelul in zonele neturistice,o sa li se para Romania raiul pe pamantDin pacate pentru Puma,o rup coreencele la dotari,performante si pret.

  • Tatraurs, marţi, 28.01.2020 14:01

    Corectie,n-as da Romania pe mizerabila Franta, m-am exprimat gresit.

  • netam-nissan, marţi, 28.01.2020 14:08

    cum banuiti eu astept nissan juke clar nismo =japan pauar 1.6 ca tiida mea numai ca turbo si nu motoras dragalas din 3 doze de cola. sa ma uit la el normal ca mai am 27 ani la credit pe garsoniera golasa nu ful option ca puma asta deci. vazut din stivuitor una la carfur cu numere rosii ea albastra frumusica nu zic dar cu genti prea mari pt 4x4 pe 18-19 ce le trebuie nu stiu. a, nu e 4x4 vad acuma dar si la urcat trotoare le faci patrate. drumuri bune sa aveti si patrioti sa ramineti deci pume si dustere sa alegeti care si cit mai puteti

  • @parerologu, marţi, 28.01.2020 17:53

    Pai nu sunt opinii prea multe pentru ca nici masina in sine nu este o oferta prea atractiva, e undeva la coada listei as zice eu, daca avem in vedere ce propuneri interesante gasim la concurenta (franceza, coreana, germana, ceha, romaneasca chiar).

  • Nae, marţi, 28.01.2020 18:50

    "Valoarea momentului motor este bună, însă livrarea sa totală pe la 1900 de rotații s-ar putea să-i sâcâie pe unii, care nu obișnuiesc să meargă cu motorul turat. În oraș, livrarea asta ușor târzie s-ar putea să te prindă pe picior greșit în anumite faze de accelerare." Dar un 1.6 aspirat care ofera Cuplu maxim Nm (rpm)148 (3750) cum mai e?

  • mip, miercuri, 29.01.2020 00:03

    @netam-nissan ... salut mon ami ... heureux de te revoir ici ... meme si tu est en "camouflage" ! j'espère bien que tu reviendras sur ton decision et tu va retourner a ton compte pour écrire des belles articles/histoires ici !!! aussi, j'espère que tu donneras cours a mon invitation que je t'avait faite a plusieurs reprises pour me joindre - moi et notre group - a l'extérieur du site, et pourquoi pas, ... peut-être un tete-a-tete en été, pendant les vacances !!! j'attend vraiment des nouvelles de chez toi ! puma ... nu am vazut-o ... sa vedem daca o vor aduce si in America de Nord ... 20.000 e o suma destul de serioasa ... nu stiu daca si cum se va vinde, pe-aci au adus fiesta si e gata cu el ! adica l-au dotat cu o cutie automata cu dublu ambreiaj si pe el si pe focus; au avut probleme cu cutiile alea de la lansare si pina acuma; fiesta e scoasa din oferta de vinzare ... sper sa nu pateasca si puma la fel ! drumuri bune s-aveti ! cu sau fara "mîță" ...

  • zarnesteanu, miercuri, 29.01.2020 00:34

    @mip, @netam-nisan :) moi aussi :) Mai mult nu stiu sa zic desi prin tinerete am trecut un interviu in franceza :)

  • ACE - Craiova, miercuri, 29.01.2020 08:04

    FORD Puma electrica, cu baterie de cca. 65-70-75 kWh, ar conduce la autonomii de cca. 400-450-500 km WLTP. In martie 2019 Bloomberg estima un cost mediu de 187 USD / kWh deci bateriile de acumulatoare (pentru autonomiile de mai sus) ar costa maximum: 12.155-13.090-14.025 USD..... Pentru anul 2025 se estimeaza un cost mediu de 87 USD ceea ce ar conduce la urmatoarele valori estimate pentru baterii: 5.460-6.090- 6.525 USD Vezi: https://insideevs.com/news/382892/battery-technology-accelerating-rapidly/ Practic vorbind despre o Puma 100% electrica - aceasta ar fi destul de apropiata de o masina de tipul HUYNDAI Kona Electric, cu bateria de 64 kWh si autonomia de 449 km WLTP, avand o greutate de cca. 1.700 kg. E drept insa ca HYUNDAI Kona Electric (64 kWh) costa cca. 40.000 Euro la acest moment, in Germania. Anul trecut s-au vandut in intreaga lume nu mai putin de 47.476 unitati din acest model. Vezi: https://insideevs.com/news/395333/2019-hyundai-sales-80000-plugin-cars/ Concernul HYUNDAI-KIA, din Coreea de Sud, NU POATE FACE FATA CERERII pentru aceste modele pur electrice (Kona Electric si e-Niro).....din acest motiv vor si instala o noua fabrica pentru vanzarile europene.... Evolutia preturilor bateriilor, multitudinea de autovehicule electrice ce vor apare in curand pe piata si - mai ales CONCURENTA - vor scadea preturile masinilor electrice in nu mai mult de 3-4-5 ani..... Vorbim de o tehnologie - INCA - noua care va fi imbratisata din ce in ce mai multi producatori auto, cu problemele inerente ce decurg de aici. Asa cum: - in urma cu 100 de ani preturile masinilor erau de-a dreptul prohibitive; - la Revolutie existau acumulatori AA (R6) de 500 mAh iar la momentul actual au aparut si de 4.800 mAh; - la trecerea intre milenii, telefoanele mobile erau urate, butucanoase si greu de utilizat iar acum sunt unele mau puternice decat cele mai puternice calculatoarele personale din 2018-2019, de exemplu, noile tehnologii au preturi mari, la inceput... DRUMURI BUNE sa aveti, oriunde va aflati, spor la strans bani si cumparaturi!

  • skoda, miercuri, 29.01.2020 10:09

    Nu inteleg de ce rezervorul are doar 42 l totusi este MHEV nu PHEV. Daca era PHEV intelegeam da' asa ar fi trebuit sa aibe rezervor de 50l poate chiar 55l. Sistemul MHEV este doar pentru scaderea noxelor si a consumului si nu poti sa merci full electric 50-60 km pentru ca nu este PHEV. Sper sa faca si o versiune PHEV cat de curand. Cred ca ar trebui sa mai scada din pret pentru ca totusi daca MHEV-ul este 25.000 si pret de pornire 20.250 pentru o masina care nu este 4x4 deci va sta in oras cel mult intr-o calatorie de bussinnes sau la mare sau vizitat tari unde se poate merge fara 4x4. Daca masina cu sistem MHEV costa 25.000 cum am mai zis si in celalalt comentariu atunci PHEV va fi vreo 27.000 de Euro si deci daca va exista cat de curand si versiune electrica va fi peste 30.000 de Euro ceea ce este cam mult pentru o masina care nu este foarte mare, adica o familie nu isi va lua astfel de SUV pentru ca este cam mica si nu incap si copiii si bagajele. Sper sa faca pretul mai mic pentru ca totusi nu are atat de multe dotari cate are o a alta masina din clasa ei. Sa zicem tableta aia din mijloc este foarte mica in comparatie cu Skoda Kamiq sau alta masina. Si este optional sa ai un ecran de 12.3 inchi si nici macar grafica nu e atat de buna ca sa coste atat.

  • skoda, miercuri, 29.01.2020 17:08

    Cam mic motorul totusi 1.0 chiar daca are doar 1280 kg daca il umpli va muri motorul pe loc pentru ca este un SUV submotorizat. Adica si Duster-ul chiar daca este mai lung cu 20 de centimetri cantareste doar 1320 kg dar are si motor mai puternic adica 1.5 4X4, 1.5 4X2, 1.6 4X2 si 1.3 4X2. Si este la fel de mare tableta la Puma ca la Duster, motorizarile sunt mai bune la Duster, mai puternice, Duster-ul se descurca bine si pe off road. Singura diferenta dintre cele doua modele este pretul care Duster-ul este mai ieftin desi tableta este la fel de mare, spatiul este la fel dar Duster-ul se descurca bine pe off road. A, si ar mai fi o diferenta cea a fiabilitati la care Puma cu siguranta ar fi mult mai fiabil decat o Dacie care chiar daca are tableta la fel de mare nu are atatea dotari ca Puma.

  • Eu, joi, 30.01.2020 08:35

    Asta cu scaderea pretului bateriilor este fix lafel cu scoaterea accizei la carburanti pe la noi. Preturile, din pacate pentru clienti, vor ramane aceleasi, singurii castigatori vor fi producatorii, care vor ramane cu mai mult in conturi.

  • Bolivar, miercuri, 26.02.2020 17:16

    Intr-adevar, acel extra șpațiu din portbagaj vine din păcate dintr-un plastic care se poate deteriora foarte ușor. De altfel, mașinuța e simpatica. În realitate pare mai mare și mai ok decât în poze.

  • MARIAN, vineri, 26.06.2020 12:55

    SALUT !!! Vorbiti toti din auzite. Am Ford Puma din Martie anul acesta si vreo 2.000 km. rulati, inclusiv la munte unde s-a comportat excelent. Este o masina utila, spatioasa care se conduce usor, este bine insonorizata, consuma f. putin, (sub 6% consum mediu) are dotari de top f. utile care-ti fac viata usoara la bord.Este sigura (5 stele la testul EuroNcap) Este alternativa cea mai buna ca a doua masina a familiei (iesiri in wikend sau in concedii). Si pretul a fost bun 17.000 Euro, la dotarile care le are

  • mirceadinamo, sâmbătă, 04.07.2020 16:34

    Intradevar este facuta in Romania bravo dar ca fiabilitate ma indoiesc cu acest motor de 1.0 pus pe acesta masina se va vedea in timp, in rest are trasaturi ciudate si botul masinii in forma de gura de peste . Sunt alte masini mult mai interesante pe piata.

  • dumitrescu valentin, luni, 20.07.2020 14:30

    sincer cred ca ar trebui sa va fie rusine sa comercializatio masina hibrida cu o autonomie de 50km .decat sa dau un pumnde euro pe o masina hibrida mai bine cumpar o masina simpla si este mai eftina .cred ca ar trebui sa scoateti o masina hibrida cu o autonomie pe electric cel putin 300km .asa ca mai faceti teste pana albiti si apoi vindeti