Ford Mustang Convertible facelift

5.0 Benzina (V8) 450CP Aut10

Motor / Transmisie

4.5

Un muscle car fără un motor mare nu este un muscle car adevărat. De aceea, Ford folosește rețeta clasică, în care un V8 este amplasat sub capota extrem de lungă și bombată a lui Mustang. Totuși, știm că Ford oferă pe Mustang și motorul 2.3 litri cu patru cilindri. Pentru cei mai puțin "muscle-maniaci".

În cadrul testului organizat în Franța, oficialii Ford au adus și versiuni echipate cu acest propulsor, dar despre resursele acestuia vom vorbi pe larg atunci când mașina va ajunge și în România.

Motorul V8 de 5.038 cmc (cilindreea a fost mărită comparativ cu varianta fără facelift) produce 450 de cai putere la 7000 rpm (cu 28 CP mai mult față de versiunea anterioară) și dezvoltă un cuplu de 529 Nm la 4.600 rpm.

Așa cum era de așteptat, motorul V8 are același bolborosit specific și impresionează prin resursele care îți sunt oferite foarte rapid. Propulsorul este capabil de reacții brutale, iar sunetul produs devine simfonie pentru cei care iubesc cu adevărat mașinile.

O apăsarea puternică a pedalei de accelerație face ca mașina să vibreze și în același timp să "fugă" sălbatic, lăsând în urmă un "nechezat" prelung. Cei 450 de cai putere îți pot oferi atât viteză, cât și derapaje controlate.

În funcție de aventura pe care te pregătești să o începi alături de Mustang, inginerii Ford oferă acum mai multe moduri de conducere: Normal, Sport, Track, Snow/Wet, Drag Strip și My Mode. În modul Snow/Wet, motorul și accelerația sunt ușor anesteziate, în timp ce My Mode permite personalizarea setărilor.

Odată cu faceliftul, Ford a introdus și modul Drag Strip. Acesta optimizează performanțele pentru o accelerație extrem de rapidă la startul de pe loc. Acest mod nu trebuie confundat cu Launch Control, întrucât Drag Strip vine cu setări speciale și pentru cutia de viteze.

Versiunea V8 poate fi comandată fie cu o transmisie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu 10 rapoarte. În cadrul testului, am ales versiunea automată. Transmisia oferă schimbări plăcute și liniare în modurile Snow/Wet și Normal, în timp ce în restul modurilor cutia a fost programată să aibă un comportament ceva mai brutal.

Așa cum era normal, transmisia cu 10 rapoarte poate fi controlată și cu ajutorul unui set de padelelor, poziționate în spatele volanului.

  • mm, luni, 19.03.2018 11:07

    cred ca v-ati distrat, va invidiez... am putea comenta de consum si impozit auto, dar avand in vedere ca de diferenta de pret fata de cei mentionati acoperi benzina si impozitul auto pe vre-o 10 ani, zic ca merita, asta in conditiile in care esti fericitul care-si permite sa sparga in jur de 10 mii anual pentru distractia condusului oricum comparatia cu bmw sau merz nu-si are sensul, e ca si cum i-am compara pe diesel cu cruise. personal cred ca metalele grele se aud mai bine dintr-un mustang

  • Mihai, luni, 19.03.2018 12:22

    Masina e super tare, iar la pret e comparabila nu cu M4, ci cu 220i de baza.

  • Dodo, luni, 19.03.2018 15:03

    Bucket List ;)

  • e lucru slab, luni, 19.03.2018 16:15

    o fi el legenda pe roti si are motor mare, dar per total e dezamagitor la calitate. finisajul portbagajului, de exemplu, e de toata jena. spune si pretul ceva, totusi. pret mic inseamna materiale slabe. otel ieftin = rezistenta slaba, rezultate sub asteptari la NCAP, greutate mare, consum mare, forte inertiale mari enervante pe circuit. e bun pt cei care vor in special cai putere, dar dispusi sa treaca cu vederea restul neajunsurilor. de asta se si vinde bine: multa putere la bani putini. cum e folosita (sau mai bine zis irosita) puterea aia, e alta poveste. nu degeaba ceva similar ca putere, de la firme europene sau japoneze care lucreaza cu simt de raspundere e de 2-3 ori mai scump. bun si ieftin nu exista, e o iluzie. exista doar compromisuri, care pot fi mai mari sau mai mici, cat de cat acceptabile sau total inacceptabile @Mihai spune mai sus ca la bani e ca un BMW 220i de baza. eu personal as alege acel BMW 220i mai degraba. altii ar alege mustangul. nu condamn pe nimeni, inteleg argumentele fiecaruia insa daca ma gandesc la masa Mustangului si la manevrabilitatea de exceptie a BMW-ului, cred ca in final 220i-ul e mai util per total, atat pt un track-day cat si in viata cotidiana. inchei cu un pont: in general, contrar aparentelor si primului impuls de cumparare, e de preferat sa alegem o masina mai mica, mai slaba ca putere, dar de calitate, decat una mai mare si mai puternica la acelasi pret. la multi am auzit expresia "multa masina la bani putini". asta nu inseamna decat un lucru: o masina proasta, prost conceputa, cu tehnologii vechi, pe care vei cauta disperat sa o dai dupa cativa ani. bucuria initiala ca are motor puternic se risipeste repede, impreuna cu o gramada de bani pierduti. cumparati cu cap!!

  • bose, luni, 19.03.2018 17:24

    Arata foarte bine armasarul,are acel ceva pe care nu-l vezi la nicio masina germana. Este puternic,confortabil dar si sportiv,nu e de mirare ca este cea mai vanduta masina sport in majoritatea tarilor europene,chiar si in Germania. Personal,nu as da un mustang pe niciun bmw,fie el si m.

  • mog, luni, 19.03.2018 17:45

    ford nu e un brand premium, nu se bate cu tripleta germana. nici macar cu seria vignale. ei se bat cu vag, toyota samd. mustangul e gandit pentru americani in primul rand, ca l vand si in europa e un plus pt ce i ce si doresc masina multa la bani putini. de ce i au pus si 2.3 ecoboost?

  • PMC, luni, 19.03.2018 18:27

    Una din cele mai frumoase masini din toata istoria automobilistica! Din nou, americanii dau lectii europenilor pana si pe segmentul auto, cel putin pe nisa asta de clienti: e cea mai buna muscle-car si best bang for the buck one can get. Ai sute de cai la cca 40.000 de iepuro, un motor 5.0 care e simfonie pentru urechi, un look absolut uluitor, mai ales pe culoarea portocalie cu jante negre, deci wow wow wow! Mie personal imi place mai mult cum suna decat orice M4 si M5 si S6 si ce vreti voi.

  • Adrian C, marţi, 20.03.2018 00:45

    @e lucru slab Partial ai dreptate. Si eu sunt de parere ca ieftin si bun nu exista. In schimb aici e bun. Si nici nu e chiar asa ieftin. Mustang-ul nou nu e cu nimic mai prejos ca un BMW seria 4 coupe de ex cu care concureaza oarecum. Daca ai intrat si mers cu seria 4 (eu am mers cu un seria 4 grand coupe si cu Mustang 2016) iti spun sincer ca au aceeasi calitate a materialelor. Acum nu stiu ce tabla au folosit si tind sa cred ca mai buna la BMW dar in interior nu simti diferente. Iar Mustang-ul asta nou are un design fermecator. Nu poti compara cu concurenta nemteasca. E mult peste ei acest Ford. Ai si varianta europeana de 2.3 daca nu vrei sa iti consume mult...si putere e suficienta. Mustang nu e Ferrari sau Lamborghini. E acel monstru accesibil care starneste pasiuni cel putin la fel de intense ca un Ferrari. Nu e perfect....dar e bun. Totusi ma uit si nu inteleg de ce au ales in timp sa faca caroserii total diferite fata de prima generatie de Mustang 1964-1973. Nu as fi modificat mare lucru la el ca design pt. ca nu avea nevoie. Primul era perfect. Trebuia perfectionat asa cum o face Porsche cu 911. Aceeasi masina de peste 50 de ani ca design dar modernizata subtil. Sunt sigur ca orice posesor sau viitor posesor de Mustang daca ar avea de ales intre unul nou cu design-ul primei generatii dar nou si tehnologizat sau pe acesta , l-ar alege pe cel cu design vechi.

  • eee, marţi, 20.03.2018 09:52

    o adevarata capodopera de masina, nici modelele de 2 ori mai scumpe de la bmw si mercedes nu ofera asemenea caracter. Adica le pui pe toate 3 una langa allta si te vei uita numai la mustang. Apoi le pornesti pe toate 3 si vei auzi doar mustang. si cand pleaca de pe loc, vedea un mustang si mult fum in jurul lui :)

  • Octavian, marţi, 20.03.2018 09:54

    O masina frumoasa care intoarce toate privirile si pe care multa lume si-o doreste (chiar si cu ecoboost). Avem pe strada la un vecin un 5.0 rosu coupe. Baiatul meu este innebunit. Recunosc ca si mie imi place. Mustang e o masina pe care o alegi cu inima, nu cu capul. Nu este insa o masina practica pentru Europa. Sunt multe masini asemanatoare ca pret cu performante superioare. E adevarat ca alea poate nu intorc atatea priviri. Din unele puncte de vedere se aseamana cu Jeep Wrangler.

  • Mihai, marţi, 20.03.2018 10:35

    @e lucru slab, masina mea personala e un BMW 320d, care are un pret similar ca un Mustang. Te asigur ca nici BMW nu are o calitate deosebita a materialelor in interior. Am mers cu Mustang 2.3 EcoBoost cand a aparut si iti spun ca Mustangul sta mai bine pe sosea decat un 320d. Evident are alte "defecte" Mustangul, are spatiu in spate mic, e nepotrivita total ca masina de familie. Mie chiar mi se pare o super oferta pret/calitate.

  • PMC, marţi, 20.03.2018 10:59

    Ma bucur ca opiniile sunt pro Mustang. Intr-adevar, o masina incredibila. Singurul minus e ca nu e practica deloc. E drept ca nu e nici gandita sa fie practica, dar majoritatea oamenilor nu-si permit o masina doar pentru sunet si performante... La interior, materialele sunt de calitate. BMW in general e o masina cu multe probleme. Vorbesc din auzite, e drept, dar sunt prea multi cei care se plang de ele, in EU si US.

  • Sam93, marţi, 20.03.2018 13:38

    Mustang este o masina extraordinara, dar nu pentru ca este o masina cu un feeling foarte premium. Nu a fost proiectata pentru asta. A fost proiectata ca o masina sport accesibila omului de rand. Trebuie sa realizam ca in America incepe de la 20 si ceva de mii de dolari. Acolo nu au taxe pe cilindree, emisii sau alte nonsensuri din astea. Din cauza asta, aproape oricine cu un loc de munca isi poate permite un Mustang. In Europa, chiar daca pretul e relativ accesibil, taxele punitive ale guvernelor europene fac din Mustang o masina nu foarte usor de detinut, cel putin nu pentru omul de rand. In schimb, in America, o poti cumpara si detine la fel de usor ca un VW Golf sau un Ford Focus. De aceea, la baza interiorul nu e cel mai premium (desi foarte okay). Masina a fost conceputa pentru omul de rand iar asta face parte din carisma si caracterul ei magnetic, din punctul meu de vedere. Americanii, desii nu fac intotdeauna cele mai bune masini din punct de vedere tehnic obiectiv, au talentul de a le face extrem de carismatice si distractive. Masini care ies in evidenta si nu te plictisesc deloc. Din contra, iti ridica spiritul, lucru pe care nu-l poti spune intotdeauna cu privire la unele masini germane, care par a fii proiectate pentru contabili. Masini precum, Jeep Wrangler, Ford Mustang, Dodge Challenger, Viper, Corvette sau Cadillac-urile clasice. Toate sunt masini emblematice pentru industria auto in felul lor, chiar daca nu sunt neaparat cele mai bune, desi au punctele lor forte. Asta ma face sa le iubesc.

  • Camaro anyone?, duminică, 25.03.2018 19:33

    Totusi sa nu uitam de camaro care este cel putin la fel hardcore si la fel de accesibil .