Tinuta de drum

4.0

De la început ar fi bine să fii împăcat cu faptul că o greutate de 2.4 tone nu face bine la dinamică. Asta este, de altfel, marea provocare a producătorilor auto din acest moment: cum să faci o electrică sportivă, fără să reduci drastic autonomia.

Ei bine, cei de la Ford se bazează pe suspensia MagneRide pentru asta. Asta este cea mai mare diferență între un model GT și unul „normal” din gama Mach-E, atunci când vorbim despre comportamentul rutier.

Practic, această suspensie adaptivă modifică substanțial modul în care se conduce Mach-E GT. Cu ajutorul ei, modelul de performanță se simte mult mai stabil și mai „închegat”, la orice viteză. Iar asta îți inspiră încredere și te face să cauți limitele de aderență.

Din nefericire, acestea vor fi găsite destul de repede. Deși mare parte din greutate este poziționată jos, cât mai aproape de sol (bateria fiind ascunsă în podea), tot vorbim despre mase destul de mari. Din dorința de a face mașina cât mai eficientă, un echilibru fragil a trebuit păstrat când a venit vorba de lățimea anvelopelor. În mod normal, pe o mașină termică cu aproape 500 de cai, vorbești de lățimi de calibrul 285 sau 295. Aici ne-am mulțumit cu doar 245, iar asta înseamnă că vei putea derapa destul de ușor. Partea bună este că poți controla această derapare. La limită sau atunci când bruschezi mașina, reacțiile sunt progresive.

Direcția este foarte precisă și parcă are un pic de feedback cu ajutorul cărui poți să îți dai seama ce face puntea față. Surprinzător pentru un model electric. Nu în ultimul rând, trebuie să vorbim despre frânele Brembo, care au făcut față cu brio, deși necesită o mică perioadă de acomodare, mai ales la viteze mici.

  • Alin, joi, 07.09.2023 21:31

    Wow, ce note mari, zici ca e articol platit. Sponsorizat, aceeasi treaba. Tot o minciuna si o frauda. Un material de tip propaganda. Si fiind vorba, ce surpriza de obiectivitate, nu exista nici un test drive cu Tesla. Ca o coincidenta, Tesla nu face marketing sau reclama si deci aceste publicatii nu sunt unse sa dea note de 4 stele pt aspecte care merita 1 stea cel mult. Cum sa dai 4 stele la consum cu valorile alea dezastru. 23kw/100km in oras este prost de tot. Si pretul nu mai vorim. Zero stele, nu 3jumate. Ia luati o tesla y lr si sa vedem in oras. Ia luati tesla 3 sr si sa vedem consum in oras. Fara mizerii intentionate ca se pot maslui rezultatele. Ar trebui sa aveti canal youtube unde sa prezentati complet testul si ciclul de condus pt a se vedea integral obiectivitatea si corectitudinea testului. Sa vedem in ce conditii se obtin valorile. Nu de alta dar la tesla sunt destui proprietari prosti care se vaita de autonomie, ca vai sunt inselati, (caci merg ca niste idioti), si altii care stiu cum sa conduca obtin in oras 11kw/100km. De asemenea la masini electrice exista aplicatii care se conecteaza prin portul obd si se vad exact valorile reale, fara porcaria aia prezentate pe display 80%, 82%, sau oricat ar fi capacitatea. Se vede real capacitatea in kwh, se vede incarcarea, temperatura battery pack-ului, etc...

  • Gabriel.Nica, joi, 07.09.2023 21:44

    @Alin coincindenta face ca eu am un canal de YouTube unde postez toate testele de consum cu toate masinile electrice testate. Valorile sunt cele reale. Nu pun link aici, ca sa nu imi fac reclama, dar daca ai sa cauti pe YouTube Ford Mustang Mach-E GT real life range test, o sa il gasesti. Cat despre Tesla, nu vezi teste cu acest brand pe la noi pentru ca Tesla nu are departament de PR. Ei nu ofera masini pentru teste, cel putin nu noua, si nu sunt interesati de acest aspect. Ca si in cazul Ford sau al oricarui alt producator care ne ofera masinile pentru testare complet gratuit, si de la Tesla am lua orice masina pentru teste similare, cu titlu gratuit. Daca nu se vrea, nu putem sa le fortam mana :)

  • Nelu.Pantofaru, vineri, 08.09.2023 14:59

    @Alin inainte sa fii mitocan arata tu niste exemple unde o Tesla consuma 11 kwh/100 km in Bucuresti. Si vorbim de trafic, nu la 2 dimineata.

  • Sorpa, vineri, 03.05.2024 19:58

    Frustratul asta atotcunoscator in materie de Tesla si zero in rest, care probabil detine vreo cazatura si nu poate decat sa viseze la Tesla si eventual va detine un EV fie el si Spring, este exemplarul traditional de ignoranta fudula romaneasca, care in final nu stie cui se adreseaza - unuia care probabil face teste foarte des si este factual in ceea ce relateaza aici sau unei potentiale audiente nehotarate intre diferitele modele de Tesla mentionate de el si Mach E GT de la Ford:). Prietene, daca te ajuta mai mult decat acest articol, detin un astfel de model GT Performance edition si pot spune ca cifrele de aici sunt conservative. Asta numai pentru ca eu am o medie precum si limite min/max construite pe timp de un an si jumatate. Pentru linistea ta autonomia variaza in domeniul 280km in medie cu mers pe autostrada la viteza 160-180km/hr si 630km medie mers in oras, viteza aproape legala (max.70 pe distante scurte) si “one pedal drive” - mers cu o singura pedala, mod economic, cu regenerare superioara (mod “L” in cutia de viteze - franare accentuata). Si inca o remarca pentru tine - daca iti iei o masina electrica si ai alte 100 de griji inerente ale vietii, nu iti mai faci inca una in plus sa fi masterul condusului economic in trafic.