Tinuta de drum
Aici avem de povestit, pentru că Mach 1 are multe chestii delicioase ascunse pe sub caroserie. Puțin mai sus v-am spus că motorul este același cu cel de sub capota lui Bullitt. În linii mari este adevărat, dar acesta a împrumutat de la Shelby GT350 sistemul de răcire al uleiului care are o capacitate crescută cu 50%. A mai împrumutat și adaptorul pentru filtrul de ulei, care permite un flux de ulei crescut, și colectorul de admisie.
Rezultatul, un propulsor ușor mai sprinten care urcă în ture dezinvolt și îți lasă impresia că s-a spălat dimineață pe ochi cu apă rece și nu caldă. Descoperi că te ajută atunci când ești leneș sau relaxat și refuzi să retrogradezi.
Mach 1 a împrumutat chiar elemente de la sălbaticul Shelby GT500. La nivelul șasiului vorbim despre o direcție asistată electric, despre o suspensie reglabilă cu amortizoare controlate magnetic (MagneRide), arcuri mai rigide pe puntea față și bare antiruliu special alese pentru acest model.
Suspensia este calibrată pentru a reduce ruliul și tangajul, iar acest control mai bun al caroseriei se datorează și adoptării unor sub-cadre și brațe pentru suspensie de la GT350 și GT500. Sistemul de frânare poartă semnătura Brembo și este capabil să oprească cele 1.839 kg ale coupe-ului în 32 metri de la 100 de km/h. Pachetul aerodinamic dispune de aripioare care dirijează flux de aer spre sistemul de frânare pentru o mai bună ventilare.
Din spatele volanului, pe circuit, am descoperit din start o direcție o idee mai agreabilă la capitolul grad de asistare. Nu resimți antebrațele după un tur de circuit. Pe măsură ce am crescut ritmul, acest Mach 1 s-a arătat mult mai fluid, mult mai cursiv și ascultător în a urma trasa indicată.
S-a evaporat nervozitatea punții spate, iar puntea față este incredibil de ascultătoare. Îți permite să înscrii mașina cu un grad mare de precizie, iar frânele îți oferă acel grad de încredere încât să apelezi la frânări târzii, la ceea ce numim trail braking.
Știam că Mustang este un model care te implică, care îți cere puțin mai mult curaj în a-i exploata limitele, Mach 1 nu face excepție, doar că acel caracter rebel, care te făcea să îți iei o marjă de 10% de rezervă, s-a evaporat și pot spune că este un coupe sportiv cu o ținută extrem de rafinată.
Îți dă încredere, te duce în punctul în care explorezi limitele sistemelor electronice care oferă un mic grad de libertate. Dacă renunți la asistența lor, te apuci de dans. În ceea ce mă privește, până să îl fac să danseze, am executat vreo 3-4 treceri în care am exemplificat cât de clar am putut ce înseamnă o subvirare.
Pe undeva, virusat de comoditatea cuplului oferit de propulsoarele turbo, mă așteptam ca supravirarea să apară oriunde și oricând vreau. Nu este chiar așa. V8-ul devine isteric peste 5.000 rpm, cu alte cuvinte are ceva din caracterul italiencelor. A urmat puțin vals pe circuitul polonez, spre ușoara disperare a gazdelor.
O reverență și pentru pneurile Michelin Pilot Sport 4S care, odată ajunse în temperatură, oferă o aderență senzațională. Bucuria nu a venit din mica sesiune de drifturi, a venit din rigoarea pe care o ascunde caroseria asta durdulie de muscle car.
Mustang Mach 1 este un model care îți permite să te bucuri de condus și face acest lucru fără a veni la pachet cu aerul de supercar emanat de Shelby GT500 sau GT350R.
O masina super, de pasionat, cum rar se mai face, ce ma mira este pretul, mult sub concurenta. Ce nu pricep, de ce AM a trecut la rubrica ''Nu ne-a placut'' : Impozitul ridicat, consumul. 1. Ce vina are masina ca noi traim intr-un stat comunist unde esti taxat in functie de capacitatea motorului? 2. Cat ati vrea sa consume un V8? Totusi vorbim de un 5000 benzina, care oricum s-a forjat la maxim pe circuit, nu s-a mers la consum. Doar nu aveti pretentia sa consume cat un Clio 1.5 Dci.