Ford Mustang

5.0 Benzina (V8) 422CP Man6

Interior

4.0

Maşinile americane nu sunt chiar repere la capitolul finisaje. Mustang nu face excepţie, dar progresul este evident faţă de generaţia anterioară. Noi am avut la dispoziţie maşini de preserie venite de pe banda de asamblare din Flat Rock, Michigan, acolo unde sunt fabricate toate modelele Mustang, indiferent că sunt vândute în Europa sau America.

Ford a transplantat o parte din elemente moderne din interiorul unor modele ca Focus sau Mondeo către Mustang, încercând să păstreze un aer retro inspirat de modelul Mustang clasic din 1966. Parţial au reuşit. Avem astfel indicatoare de bord cu inscripţii de genul "ground speed" sau "revolutions per minute", elemente clasice cu trimitere la zona aviaţiei, de unde s-a inspirat Mustangul original. Apoi, avem ecrane digitale. Unul între cele două ceasuri de bord, altul pe consola centrală, acesta fiind şi interfaţa sistemului infotainment Sync 2. Urmează butoane de tip switch în partea de jos a consolei, de unde putem activa luminile de avarie, modurile de condus sau cantitatea de asistare a direcţiei. 

Volanul are şi el o tentă retro, fiind dominat de sigla clasică a căluţului Mustang, dar are suficiente butoane amplasate pe el pentru a-ţi aduce aminte că te afli în cea mai nouă generaţie a acestui model. 

Calitatea plasticelor este medie, bordul şi feţele de uşă fiind tari şi neplăcute la pipăit. Dar am întâlnit acest lucru doar în varianta fastback V8, pentru că versiunea decapotabilă cu motor de 2.3 litri (testul vine peste câteva zile tot aici, pe Automarket) era echipată cu materiale ceva mai moi. Un plus pentru scaunele sport Recaro, o opţiune de 1800 euro, pentru cine doreşte un sprijin lateral adecvat. Nici scaunele standard nu sunt de dat la o parte, fiind mult mai confortabile faţă de cele sport. 

Mai trebuie menţionat faptul că foarte multe elemente de la interior sunt preluate de la modele precum Focus. Aici amintim manetele pentru semnalizare şi ştergătoare şi comanda pentru activarea luminilor. Dar, Ford a reuşit să realizeze ce şi-a propus. La interior, atmosfera este tipică pentru un muscle car american.

Mustang are patru locuri şi, teoretic, poate transporta patru persoane. Locurile din spate pot fi folosite în caz de necesitate, dar nu sunt extrem de confortabile la drum lung. Volumul portbagajului nu este de neglijat: 408 litri. Apropo, dacă vreţi să deschideţi portbagajul unui Mustang, nu pipăiţi sigla sau marginea portbagajul: butonul este ascuns deasupra numărului de înmatriculare. 

  • Moldovean, vineri, 15.05.2015 12:09

    Vă rog să nu comparați acest gen de mașini cu alte mașini din categoria sport. Acesta este un muscle car, o brută. Rolul lui e să urle și să se comporte ca o brută în linie dreaptă cu scopul de a oferi plăcere în conducere. Da, și mașinile sport agile oferă tot plăcere, dar la muscle car vorbim de altă categorie. Haideți să analizăm totul din prisma acestui adevăr înainte să aruncăm cu comentarii și comparații nepotrivite.

  • mog, vineri, 15.05.2015 12:16

    m`as multumi si cu 2.3 ul... pretul mi se pare excelent pt motorul 2.3, nu cred ca ai alta optiune mai buna pentru acest tip de masina.

  • fan electrice, vineri, 15.05.2015 12:23

    Inutilitate, numele tau este Mustang. Sau Camaro. Sau orice alt junk american.

  • Scorpionul.negru, vineri, 15.05.2015 13:23

    Din pacate nu este o masina potrivita pt. Europa. Un Mustang se simte bine pe soselele AMERICANE ! Late, interminabile si netede ca in palma. Acolo o sa simti cu adevarat ce poate un Mustang. Sigur 2.3 este mai adaptat pt. soselele Europene in special Germania. Dar cred ca si el ar avea nevoie de sosele mai bune. Clar pt. Romania e o masian inutila. Nu te poti bucura de ea si nu cred ca o cumperi sa mergi cu 60 km/h. E pacat de el. Se strica :))

  • gogu, vineri, 15.05.2015 13:27

    Si eu sunt fan electrice si oricat de mult as castiga, mai degraba mi-as cumpara o masina europeana cu performante decente dintr-un motor mai decent. Dar trebuie sa recunosc ca animalul asta ”indecent” ma face sa zambesc cu gura pana la urechi doar cand il vad in poze. Mi-ar placea sa am vreodata ocazia sa ma dau cu el, macar 10-15 minute, pe un circuit sau o sosea pustie. Chiar si cu motorul de 2.3, vorba lui Mog

  • alex, vineri, 15.05.2015 13:54

    De ce e imens consumul? De ce vi se pare acceptabil un 6-7-8% cat scot in mod real majoritatea masinilor de clasa medie si e complet inacceptabil 12-15-17% cat consuma jucaria asta (pentru ca e mai mult o jucarie). Practic consuma dublu si nu de 7 ori mai mult. Daca e sa ma intreabti pe mine 6-7-8% mi se pare prea mult cand ma uit la cifrele reale de consum ale Mustangului. Mai ganditi-va un pic.

  • Adi, vineri, 15.05.2015 13:55

    E mai accesibil ca un BMW seria 1 de 54 de mii de coco. BVO !

  • nomad, vineri, 15.05.2015 18:03

    Superba masina!!! Pretul este destul de bun. Bravo,Ford!

  • Sergiu, vineri, 15.05.2015 19:07

    Consumul nu mi se pare chiar de două stele pentru ce oferă maşina. Măcar cel real a fost mai apropiat de cel declarat decât cum se întâmplă în cazul majorităţii hatchback-urilor care sunt mai uşoare cu cel puţin 300 kg faţă de acest mustang şi au motoare cu capacităţi cilindrice de 3-5 ori mai mici şi care se vor a fi foarte eco.

  • dani bodor, vineri, 15.05.2015 20:54

    Ford a reusit sa arate ca poate sa faca o masina sa simti ca traiesti ..o bestie frumoasa si eleganta in acelasi timp...oare noi cand o sa ne permitem sa cumparam astfel de masini ? ...oricum Bravo Ford!!!

  • Sam93, vineri, 15.05.2015 21:32

    Cum au spus si ceilalti, ati fost cam rai cu Mustangul. Adica, motor V8 de 5 litri si 11 la suta in mod de condus temperat nu-i rau deloc. Majoritatea benzinarelor de peste 100 de cai, mici si mari, scot in jur de 7 la suta in regim de mers normal. Deci 11 la un V8 chiar nu-i rau deloc. Nu ca ar conta aspectul asta foarte mult. Ati fost cam rai si cu punctajul la pret, care sa fim sinceri ii imbatabil, si nu-i mare deloc cand ne uitam la ce preturi SF au unii la niste masini mult mai cuminti. Ce ii trist este ca in Romania suntem impozitati in mod complet stupid pe cmc. In majoritatea tarilor UE impozitul se pune fie pe emisii, fie pe putere, sau alt criteriu mai relevant decat cmc. Au Americanii pacate lor (multe) si sunt criticati serios pentru asta de toata lumea, dar muscle car-urile sunt un lucru foarte fain si nu ma pot abtine sa nu-i invidiez ca nu au taxe ca la noi si benzina ieftina, deci si un om din clasa de mijloc se poate bucura de o asa jucarie. Si haideti sa fim sinceri. Mustang nu-i despre specificatii tehnice, cea mai buna tehnologie si chestii din astea. Mustang exista sa te faca sa zambesti, sa razi si sa fi fericit de cate ori conduci.

  • Bombardierul, vineri, 15.05.2015 23:32

    Deci e mai ieftin decat petarda de BMW seria 1 cu 15 mii. Sa nu uitam ca-i mai ieftin si decta Passat TEDEIU cu 20 de mii. Sa nu mai spun ca bestia asta turuie pe jos cu orice M4, la banii astia. Si sa nu mai spun, ca consuma cu 15 litrii mai putin decat un 3.0 turbo . AHAHAHAHAHAHAHAH

  • Americanul, sâmbătă, 16.05.2015 12:37

    Trebuie sa apara si Camaro nou. O sa mature cu el pe jos !

  • @Bou_bardierul, sâmbătă, 16.05.2015 20:02

    Iti sare inteligenta din capatana, tine-o pt tine, doar un obsedat poate compara Mustang cu V8 de 5 litri cu Passat tdi sau 120d, iar daca turuie pe jos cu M4, cu Lexus RC-F ce face? Iar pt toti cei care va minunati d pretul mic, va invit sa platiti impozit si asigurare pt 5 litri, sa vedeti atunci ce mai hahaiti, plus consumul aferent unui motor foarte mare, daca ar fi toti asa entuziasmati asa ca voi de pretul mic pt acest Mustang, erau strazile pline de ele.

  • Sam93, duminică, 17.05.2015 21:19

    @@Bou_Bardierul Cred ca ai deficiente mentale grave. Cum sa fie strazile pline cu ele daca abia sa lansat modelul? Si nu trebuie neaparat sa platesti taxe si asigurare pentru 5 litri. Sunt multi care au posibilitatea sa le inmatriculeze in alta tara si sa plateasca acolo taxele si asigurarea. Si in plus, ai intotdeauna optiunea motorului de 2.3.

  • gogou, luni, 18.05.2015 09:08

    pe cand un test cu Ford Mustang Shelby GT500, asta masinuta

  • Pai da..., luni, 18.05.2015 14:27

    Nici nu vreau sa ma gandesc la tarile din europa unde se fiscalizeaza CO2, spre exemplu sa observati cate din aceste modele au sa fie inmatriculate in Franta, sau de ce nu mai aproape de ei Mexicul :)

  • Adriannn, marţi, 26.05.2015 22:02

    Domnilor, este din ce in ce mai jenanta atitudinea dumneavoastra in ceea ce priveste impartialitatea.Priveam la testul de mai sus si nu intelegeam...de ce 3.5 stele pentru performanta in conditiile in care Audi A5 2.0TFSI (care este afisat la masini din acelasi segment ) are cat are (4 cumva?)....Sa vedem acceleratie mai buna , viteza maxima superioara ...aaaa si dace ne uitam la consum vedem ca " şi cu un sistem Start-Stop bine pus la punct, fără vibraţii la repornire, A5 2.0 TFSI nu reuşeşte să scadă sub 12.5 litri/100 de km foarte uşor" (stim ....grupul vw ) . Ati scos un consum mai mic decat cel precizat de producator pentru Mustang...si 2 STELE?