Ford Mustang

5.0 Benzina (V8) 422CP Man6

Motor / Transmisie

4.5

În Statele Unite ale Americii, motoarele de cilindree mare sunt încă la putere. Iar un Mustang fără motor V8 nu este un Mustang adevărat. Ford nu putea să schimbe această reţetă, aşa că oferă pentru prima dată oficial în Europa modelul Mustang echipat cu motor V8 de 5.0 litri. Este un motor aspirat de 4.951 cmc cu 8 cilindri în V care oferă 418 cai putere la 6.500 rpm şi 530 Nm la 4.250 rpm. 

Motorul V8 este reţeta clasică americană pentru un muscle car perfect. Este însoţit de sunetul bolborosit atât de specific motoarelor V8 şi de o transmisie manuală cu şase trepte. Pentru a schimba treptele îţi trebuie o mână fermă, cutia Getrag folosită de Ford fiind una serioasă, gândită să reziste la abuzuri din partea proprietarilor de Mustang. Pentru că cu un motor atât de mare şi tracţiune spate deschide o lume de posibilităţi, drifturi şi viraje abordate cu mult entuziasm.

Cei 418 CP nu impresionează prin putere brută, ci mai degrabă prin disponibilitatea imediată de care dau dovadă. Indiferent de treaptă, motorul are mereu resurse. O simplă apăsare mai puternică pe pedala de acceleraţie şi maşina zvâcneşte sub noi ca un mustang sălbatic. Mustang calul.

Cuplul mare mişcă cu uşurinţă maşina în orice situaţie, iar puterea se dezlănţuie cu adevărat după 5.000 la 7.000 rpm. Iar simfonia pentru V8 şi evacuare dublă îţi ridică fiori pe spate în timp ce toată maşina vibrează şi galopează din tot sufletul. Timoneria cutiei este cumva greoaie, dar precisă. Cu o mână forte, simţi că schimbi treptele. Trepte lungi, dar bine etajate pentru puterea motorului. A treia poate fi folosită pe post de cutie automată pe drumuri virajate, nefiind nevoie de alte schimbări.

  • Moldovean, vineri, 15.05.2015 12:09

    Vă rog să nu comparați acest gen de mașini cu alte mașini din categoria sport. Acesta este un muscle car, o brută. Rolul lui e să urle și să se comporte ca o brută în linie dreaptă cu scopul de a oferi plăcere în conducere. Da, și mașinile sport agile oferă tot plăcere, dar la muscle car vorbim de altă categorie. Haideți să analizăm totul din prisma acestui adevăr înainte să aruncăm cu comentarii și comparații nepotrivite.

  • mog, vineri, 15.05.2015 12:16

    m`as multumi si cu 2.3 ul... pretul mi se pare excelent pt motorul 2.3, nu cred ca ai alta optiune mai buna pentru acest tip de masina.

  • fan electrice, vineri, 15.05.2015 12:23

    Inutilitate, numele tau este Mustang. Sau Camaro. Sau orice alt junk american.

  • Scorpionul.negru, vineri, 15.05.2015 13:23

    Din pacate nu este o masina potrivita pt. Europa. Un Mustang se simte bine pe soselele AMERICANE ! Late, interminabile si netede ca in palma. Acolo o sa simti cu adevarat ce poate un Mustang. Sigur 2.3 este mai adaptat pt. soselele Europene in special Germania. Dar cred ca si el ar avea nevoie de sosele mai bune. Clar pt. Romania e o masian inutila. Nu te poti bucura de ea si nu cred ca o cumperi sa mergi cu 60 km/h. E pacat de el. Se strica :))

  • gogu, vineri, 15.05.2015 13:27

    Si eu sunt fan electrice si oricat de mult as castiga, mai degraba mi-as cumpara o masina europeana cu performante decente dintr-un motor mai decent. Dar trebuie sa recunosc ca animalul asta ”indecent” ma face sa zambesc cu gura pana la urechi doar cand il vad in poze. Mi-ar placea sa am vreodata ocazia sa ma dau cu el, macar 10-15 minute, pe un circuit sau o sosea pustie. Chiar si cu motorul de 2.3, vorba lui Mog

  • alex, vineri, 15.05.2015 13:54

    De ce e imens consumul? De ce vi se pare acceptabil un 6-7-8% cat scot in mod real majoritatea masinilor de clasa medie si e complet inacceptabil 12-15-17% cat consuma jucaria asta (pentru ca e mai mult o jucarie). Practic consuma dublu si nu de 7 ori mai mult. Daca e sa ma intreabti pe mine 6-7-8% mi se pare prea mult cand ma uit la cifrele reale de consum ale Mustangului. Mai ganditi-va un pic.

  • Adi, vineri, 15.05.2015 13:55

    E mai accesibil ca un BMW seria 1 de 54 de mii de coco. BVO !

  • nomad, vineri, 15.05.2015 18:03

    Superba masina!!! Pretul este destul de bun. Bravo,Ford!

  • Sergiu, vineri, 15.05.2015 19:07

    Consumul nu mi se pare chiar de două stele pentru ce oferă maşina. Măcar cel real a fost mai apropiat de cel declarat decât cum se întâmplă în cazul majorităţii hatchback-urilor care sunt mai uşoare cu cel puţin 300 kg faţă de acest mustang şi au motoare cu capacităţi cilindrice de 3-5 ori mai mici şi care se vor a fi foarte eco.

  • dani bodor, vineri, 15.05.2015 20:54

    Ford a reusit sa arate ca poate sa faca o masina sa simti ca traiesti ..o bestie frumoasa si eleganta in acelasi timp...oare noi cand o sa ne permitem sa cumparam astfel de masini ? ...oricum Bravo Ford!!!

  • Sam93, vineri, 15.05.2015 21:32

    Cum au spus si ceilalti, ati fost cam rai cu Mustangul. Adica, motor V8 de 5 litri si 11 la suta in mod de condus temperat nu-i rau deloc. Majoritatea benzinarelor de peste 100 de cai, mici si mari, scot in jur de 7 la suta in regim de mers normal. Deci 11 la un V8 chiar nu-i rau deloc. Nu ca ar conta aspectul asta foarte mult. Ati fost cam rai si cu punctajul la pret, care sa fim sinceri ii imbatabil, si nu-i mare deloc cand ne uitam la ce preturi SF au unii la niste masini mult mai cuminti. Ce ii trist este ca in Romania suntem impozitati in mod complet stupid pe cmc. In majoritatea tarilor UE impozitul se pune fie pe emisii, fie pe putere, sau alt criteriu mai relevant decat cmc. Au Americanii pacate lor (multe) si sunt criticati serios pentru asta de toata lumea, dar muscle car-urile sunt un lucru foarte fain si nu ma pot abtine sa nu-i invidiez ca nu au taxe ca la noi si benzina ieftina, deci si un om din clasa de mijloc se poate bucura de o asa jucarie. Si haideti sa fim sinceri. Mustang nu-i despre specificatii tehnice, cea mai buna tehnologie si chestii din astea. Mustang exista sa te faca sa zambesti, sa razi si sa fi fericit de cate ori conduci.

  • Bombardierul, vineri, 15.05.2015 23:32

    Deci e mai ieftin decat petarda de BMW seria 1 cu 15 mii. Sa nu uitam ca-i mai ieftin si decta Passat TEDEIU cu 20 de mii. Sa nu mai spun ca bestia asta turuie pe jos cu orice M4, la banii astia. Si sa nu mai spun, ca consuma cu 15 litrii mai putin decat un 3.0 turbo . AHAHAHAHAHAHAHAH

  • Americanul, sâmbătă, 16.05.2015 12:37

    Trebuie sa apara si Camaro nou. O sa mature cu el pe jos !

  • @Bou_bardierul, sâmbătă, 16.05.2015 20:02

    Iti sare inteligenta din capatana, tine-o pt tine, doar un obsedat poate compara Mustang cu V8 de 5 litri cu Passat tdi sau 120d, iar daca turuie pe jos cu M4, cu Lexus RC-F ce face? Iar pt toti cei care va minunati d pretul mic, va invit sa platiti impozit si asigurare pt 5 litri, sa vedeti atunci ce mai hahaiti, plus consumul aferent unui motor foarte mare, daca ar fi toti asa entuziasmati asa ca voi de pretul mic pt acest Mustang, erau strazile pline de ele.

  • Sam93, duminică, 17.05.2015 21:19

    @@Bou_Bardierul Cred ca ai deficiente mentale grave. Cum sa fie strazile pline cu ele daca abia sa lansat modelul? Si nu trebuie neaparat sa platesti taxe si asigurare pentru 5 litri. Sunt multi care au posibilitatea sa le inmatriculeze in alta tara si sa plateasca acolo taxele si asigurarea. Si in plus, ai intotdeauna optiunea motorului de 2.3.

  • gogou, luni, 18.05.2015 09:08

    pe cand un test cu Ford Mustang Shelby GT500, asta masinuta

  • Pai da..., luni, 18.05.2015 14:27

    Nici nu vreau sa ma gandesc la tarile din europa unde se fiscalizeaza CO2, spre exemplu sa observati cate din aceste modele au sa fie inmatriculate in Franta, sau de ce nu mai aproape de ei Mexicul :)

  • Adriannn, marţi, 26.05.2015 22:02

    Domnilor, este din ce in ce mai jenanta atitudinea dumneavoastra in ceea ce priveste impartialitatea.Priveam la testul de mai sus si nu intelegeam...de ce 3.5 stele pentru performanta in conditiile in care Audi A5 2.0TFSI (care este afisat la masini din acelasi segment ) are cat are (4 cumva?)....Sa vedem acceleratie mai buna , viteza maxima superioara ...aaaa si dace ne uitam la consum vedem ca " şi cu un sistem Start-Stop bine pus la punct, fără vibraţii la repornire, A5 2.0 TFSI nu reuşeşte să scadă sub 12.5 litri/100 de km foarte uşor" (stim ....grupul vw ) . Ati scos un consum mai mic decat cel precizat de producator pentru Mustang...si 2 STELE?