Tinuta de drum
La cele 1.700 de kilograme din dotare, Ford Mustang Convertible nu este o mașină ușoară. Dar modelul american m-a surprins prin felul în care își maschează kilogramele, chiar și când începi să-l conduci în regim sportiv. Aşa cum am făcut pe circuitul Motorpark.
Pe stradă, Mustang este o propunere confortabilă, care reușește să fie dinamică atunci când îi ceri asta. Suspensia, direcția și sistemul de control al stabilității au fost reglate pentru a fi pe placul europenilor, iar asta se simte și ne arată că există flexibilitate în strategia One Ford.
Astfel, Mustang este o mașină care favorizează călătoriile confortabile, dar poate să-ți satisfacă exigențele când îi ceri sportivitate. Ruliul caroseriei este minim, iar suspensia face minuni când vine vorba despre ținuta de drum.
Lucrurile s-au schimbat la comutarea modului sportiv al direcției, când simțim un nivel ridicat de asistență electrică a acesteia, în special la mișcările cu câteva grade ale volanului pornind de la poziția centrală. Aceast tip de asistență face mașina mai puțin sportivă în comparație cu un BMW, de exemplu, dar pe de altă parte îl transformă pe Mustang într-un model mai ușor de condus pentru un neinițiat în tainele pilotajului.
Denivelările sunt absorbite impresionant de bine pentru o mașină cu valențe sportive, iar sistemul de frânare și-a făcut treaba cu succes și pe circuit. Există opțional un sistem de frânare Brembo, dacă doriți ceva mai mult de la Mustang.
Trebuie neapărat să menționăm faptul că mașina are mai multe moduri de rulare, dintre care unul este dedicat circuitului și are și câteva funcții speciale: Launch Control și Line Lock. Prima te ajută să faci un start perfect de pe loc, în timp ce a doua îți permite să încălzești anvelopele spate la fel cum fac piloții profesioniști specializați în cursele de accelerare în linie dreaptă. Totul fără să distrugi plăcuțele spate, cum s-ar putea întâmpla dacă ai încerca să faci un burnout prin metoda clasică: cu frâna puțin atinsă și accelerația apăsată puternic.
Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania. In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,