Ford Mustang Convertible

2.3 Benzina Turbo (Ecoboost) 317CP Man6

Tinuta de drum

4.0

La cele 1.700 de kilograme din dotare, Ford Mustang Convertible nu este o mașină ușoară. Dar modelul american m-a surprins prin felul în care își maschează kilogramele, chiar și când începi să-l conduci în regim sportiv. Aşa cum am făcut pe circuitul Motorpark.

Pe stradă, Mustang este o propunere confortabilă, care reușește să fie dinamică atunci când îi ceri asta. Suspensia, direcția și sistemul de control al stabilității au fost reglate pentru a fi pe placul europenilor, iar asta se simte și ne arată că există flexibilitate în strategia One Ford.

Astfel, Mustang este o mașină care favorizează călătoriile confortabile, dar poate să-ți satisfacă exigențele când îi ceri sportivitate. Ruliul caroseriei este minim, iar suspensia face minuni când vine vorba despre ținuta de drum. 

Lucrurile s-au schimbat la comutarea modului sportiv al direcției, când simțim un nivel ridicat de asistență electrică a acesteia, în special la mișcările cu câteva grade ale volanului pornind de la poziția centrală. Aceast tip de asistență face mașina mai puțin sportivă în comparație cu un BMW, de exemplu, dar pe de altă parte îl transformă pe Mustang într-un model mai ușor de condus pentru un neinițiat în tainele pilotajului.

Denivelările sunt absorbite impresionant de bine pentru o mașină cu valențe sportive, iar sistemul de frânare și-a făcut treaba cu succes și pe circuit. Există opțional un sistem de frânare Brembo, dacă doriți ceva mai mult de la Mustang.

Trebuie neapărat să menționăm faptul că mașina are mai multe moduri de rulare, dintre care unul este dedicat circuitului și are și câteva funcții speciale: Launch Control și Line Lock. Prima te ajută să faci un start perfect de pe loc, în timp ce a doua îți permite să încălzești anvelopele spate la fel cum fac piloții profesioniști specializați în cursele de accelerare în linie dreaptă. Totul fără să distrugi plăcuțele spate, cum s-ar putea întâmpla dacă ai încerca să faci un burnout prin metoda clasică: cu frâna puțin atinsă și accelerația apăsată puternic.

  • mm, vineri, 11.09.2015 13:47

    Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania. In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,

  • Scorpionul_negru, vineri, 11.09.2015 14:12

    Frumos , bun si accesibil. Isi merita banii ! E una din putinele masini sport accesibile si cu atatea calitati.

  • ioi, vineri, 11.09.2015 14:37

    Sa fie si niste masuratori, nu doar cifre oficiale: (urmariti in coloana de mijloc unde scrie "C/D TEST RESULTS") -pt mustang convertible automatic: http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-ecoboost-convertible-test-review -pt mustang coupe manual: http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-23l-ecoboost-manual-test-review

  • Pai da..., vineri, 11.09.2015 14:41

    @mm, din pacate, exista norme de zgomot interioare si exterioare pe care un autovehicul trebuie sa le respecte la omologari, care sunt din ce in ce mai exigente... Si daca ai versiunea de 5 litri, tot trebuie sa respecti normele de zgomot!

  • M5, vineri, 11.09.2015 18:05

    O masina superba la un pret destul de bun.

  • Mihai, sâmbătă, 12.09.2015 19:10

    O masina cu un pret foarte bun pentru ce oferta. Mi-as cumpara V8 doar pentru sound. Motorul de 2.3 are mai multa putere decat ai nevoie in traficul din Romania. Acum cateva zile a oprit langa mine la semafor un Mustang galben V8 cu numere de Germania. Are un sunet fabulous. Super tare masina!

  • LR, duminică, 13.09.2015 14:31

    Dacă NHTSA = National Transportation Safety Board, Atunci NTSB = National Highway Traffic Safety Administration. Rezultă: WTF = Walter The FireFighter. q.e.d.

  • ANAF, luni, 14.09.2015 12:15

    @Mihai Intrebarea ai avea bani de benzina pt. un V8 ? Ti l-ai permite ?

  • Mihai, miercuri, 16.09.2015 23:11

    @ANAF Conduc o masina pe benzina cu un consum mediu de 9-10%. Merg putin cu masina personala, cam 20,000 Km pe an. Motoarele mari nu consuma chiar atat de mult. Depinde foarte mult de cum sunt conduse. Daca scoti untul din ele, orice masina consuma mult. Un Mustang V8 nu cred ca are un consum mediu de peste 17%. Asta cu mers in oras, cu mers sportiv, cu mers potolit cu copiii in masina. Ca sa-ti raspund la intrebare mi-as permite un consum de 17%. Ce nu-mi permit este impozitul urias si asigurarile. In plus masinile cu motoare de peste 3,000 cc au o devalorizare uriasa.

  • Adi, sâmbătă, 19.09.2015 10:57

    @Mihai Interesant. Eu sunt invers. Mi-as permite impozitul si asigurarea dar nu ma tin la consum. As merge foarte putin cu ea ....