Ford Mustang Bullitt

5.0 Benzină

Motor / Transmisie

5.0

În filmul care a făcut celebră urmărirea, Mustang-ul condus de celebrul Steve McQueen avea un motor de 6.4 litri, cu o putere totală de 320 de cai. Prin urmare, mașina care continuă moștenirea nu putea să necinstească istoria cu un motor mic, supus downsizing-ului. Sub capota Bullitt-ului contemporan se găsește un V8 pur, cu o capacitate de 5.0 litri, care va pune ceva presiune pe bugetul proprietarului din cauza taxării din România și nu numai.

Propulsorul livrează mai mulți cai putere decât strămoșul său, 460 la număr, și promite adevărate doze de masculinitate, livrate pe un fundal sonor vulgar. De altfel, mașina vine și cu un sistem special, care poate reduce la tăcere sunetul evacuării de dragul vecinilor. Să presupunem că ajungi acasă în miezul nopții și nu vrei să pornești alarmele tuturor mașinilor din cartier (greu de crezut că o să fie cineva atât de altruist).

Așadar, în vreme ce alții se chinuie să transmită sunet prin boxe, Ford Mustang Bullitt se chinuie să devină silențios.

Revenind la puterea de sub capotă și la cei 560 de Nm, livrați la 4600 de rotații, trebuie să vă spun că Mustang e o cascadă de emoții. Mereu surprinzător, mereu exploziv, mereu vocal. Gata să îți dea capul pe spate fără menajamente, ca un discurs american pentru prezidențiale.

Însă, pentru toate astea trebuie să te ajuți singur, întrucât Ford păstrează rețeta cât se poate de pură: cutie manuală cu șase rapoarte. Trepte scurte, etajate precis, sfârșite pe la vreo 7000 de rotații. Adică acolo unde te ia valul și schimbarea treptei te smucește puțin.

Nimic nu te pregătește și nu te trezește din visarea în care te aruncă Mustang Bullitt. Nici măcar grohăitul evacuării, vulgar ca un film deocheat pe care toată lumea îl acceptă înainte de 00:00.

  • Tatraurs, marţi, 18.08.2020 10:47

    Nota 10 pentru americani ca inca mai ofera o cutie de viteze manuala pe motoare puternice.Misto si masinuta,costa cat un audi a3 de 1.6 diesel echipat aproape full,pacat ca e impozitul mare si statul roman nu merita banii.

  • w, marţi, 18.08.2020 10:56

    @AM: "cu un parbriz amplu și montanți care, cu excepția celui din dreptul *parbrizului*, nu jenează prea tare"... cred ca autorul vroia sa scrie *soferului*... Pacat ca, pentru a lasa loc in gama pentru GT350 si GT500 nu au oferit si un pachet tehnic mai generos. Ok, are standard cateva din optionalele GT-ului dar...

  • nume, marţi, 18.08.2020 11:21

    Ma amuza teribil comparatia cu Porsche 911 cand acceleratia e de Golf R (DSG).

  • Tatraurs, marţi, 18.08.2020 11:29

    @nume. Pana la 100,dupa se schimba treaba,de la 0-240 fordul are nevoie de 21sec. iar golful R de 34sec.

  • Kirotractor, marţi, 18.08.2020 11:53

    Vorba lui Gh.Dinică din Filantropica se confirmă și-n cazul Mustang-ului Bullitt -- spune o poveste mișto dacă vrei să marchezi banu. Adică cei 6K € în plus față de V8-ul *normal*, pe care l-aș prefera... doar în America însă, și nu numai din cauza impozitului anual de +8.000 lei. Fiindcă pe la noi 2.3-ul Ecoboost la 39K € pare mai omenesc pentru fanii sportivelor nostalgice. Zic fiindcă l-am condus și nu-i deloc debil în trafic, ba fiind mai ușor pe față pare mai echilibrat în viraje vs. V8 -- care se vinde totuși mai bine și-n Europa pe aceleași criterii parțial subiective, de engine-sound mai ales.

  • pipo, marţi, 18.08.2020 11:54

    Pfiuu..ce facurati bai vere...dadurati iarasi iama in delicateturi ..!? Nu pot decat sa mai uit si sa suspin acuma , odata pentru frumusetea asta si a 2-a oara cand ma uit cum trece timpul , parca chiar mai ieri am citit si comentat la precedentul vostru test cu Bullitt si vad acum ca de fapt sunt 2 ani deja de atunci. Nu mai comentez acuma ca nu are rost, ramane cum am stabilit : Ford Bullitt si Shelby sunt o legenda ,un vis frumos , chiar daca personal ma topesc dupa Challenger in orice forma a lui cand vine vorba de muscle. Doar o remarca pt. dom' B.M., foarte frumos scris ,ca de obicei, dar dom' M.M. a fost mai inspirat si a atasat scena cu pricina din film ca sa nu mai stau eu acuma de exemplu sa intru pe youtube...ca asta fac acuma clar.. P.S. : saracu' inexo,cred ca fierbe acuma. Haide mestere ,baga ceva..

  • Costel, marţi, 18.08.2020 12:20

    din ratiuni de pozitionare in gama inclin sa cred ca Ford o savarsit o faradelege cu Bullitt, o domesticit prea mult aceasta bestie.... cat potential in acest motor daca viteza de 250 km/h se poate atinge fara probleme in treapta a 4-a, transmisia fiind prevazuta cu un raport al demultiplicarii unitar(1:00) si a celei de-a 5-a trepte de viteza!

  • aha, marţi, 18.08.2020 12:48

    Superbă mașina și superbă culoarea. Își merită fiecare bănuț cu vîrf și îndesat. Și chiar nu-i scumpă avînd în vedere că va fi viitoare legendă.

  • eu, marţi, 18.08.2020 13:01

    daca as fi obligat cumva, ca de bunavoie nu se pune problema, chiar de mi-as permite, sa iau un mustang, as alege versiunea 2.3 ecoboost, din motivele amintite mai sus de @kiro. altfel, daca ne gandim la alternative de masini sport, pentru sume de bani apropiate sau chiar mai mici, Megane RS sau Type-R, masini sport cu adevarat, nu surogate, sunt pentru mine incomparabil mai valabile din toate punctele de vedere decat masina din acest test, iar mult clamatul sunet al motorului/evacuarii sau designul ei cu tente retro ma lasa rece, dar asta e normal, e ceva subiectiv. Insa fanilor de tastatura ai acestei masini, pe care de altfel, nu si-o vor cumpara niciodata, desi in termeni relativi nu e scumpa, cum zice si autorul, le recomand sa verifice 3 lucruri in urma carora entuziasmul le va pieri: 1. masa proprie 2. dimensiunile exterioare si interioare si raportul lor 3. finisarea, la modul general, mai ales in zona portbagajului si sub capota motorului.

  • aha, marţi, 18.08.2020 14:01

    @eu, compari mere cu prune.

  • zetanu, marţi, 18.08.2020 16:55

    @eu esti amuzant. tu chiar crezi ca cineva pune intr-o comparatie Mustang cu cele doua mentionate de tine? Pe bune? Chiar si dintre alea doua, tot Focus RS iti iei pana la urma, care e peste ambele la toate capitolele care conteaza. Am ras oricum la partea cu finisarea. Mai ales ca stim toti ce masini super finisate scot cei de la Reno :).

  • DLP, marţi, 18.08.2020 17:53

    Foarte bine scris articolul...acesta masina este fara comentarii, pur si simplu e/urmeaza sa fie o bucata de istorie. fara a avea o utilitate anume, cu exceptia buneidispozitii a celui de la volan. In rest, o iei daca (i)esti tanar (nu mai este cazul) si pleci la "agatat" sau ai ajuns/intrat in criza varstei a2a (inca nu am reusit)...altfel esti carcotas: consuma mult, e prea verde, prea lunga, n'are caii aia pe care ii are 911, adica herghelia nu e chiar pursange, impozit mare (@kiro), etc

  • DLP, marţi, 18.08.2020 17:57

    ...mai e ceva: e genul de masina (Ford Mustang in general) care te face sa te simti bine doar la gandul ca "poti" - aci cu sensul de potenta.....

  • eu, marţi, 18.08.2020 20:46

    @aha: adevarat, dar in lipsa unul alt tip de mar comparabil pe taram european (gen Dodge Challenger, Chevrolet Camaro si ...cam atat) merge si comparatia cu prunele amintite de mine, ca tot fructe sunt si acelea si fermenteaza si ele. Ca tot veni vorba, chiar prefer mai putin dar mai concentrat, tuica tare de pruna decat cidrul de mere, o zeama lunga care nu ma convinge, daca gusti analogia si spiritul de gluma :))

  • eu, marţi, 18.08.2020 21:08

    @zetanu: pune, stai linistit, cand vorbim de masini sport autentice. Daca insa e vorba de plimbari de relax si dorinta de a rezona cu o anumita imagine din trecut, da, atunci merge si un Mustang. Dar nu-i mai spuneti va rog masina sport, ca nu este, indiferent de versiunile de putere, masa mare si reactiile incompaatibile cu masinile sport o fac potrivita doar pentru calatorii si mici escapade rutiere si atat. Nu, Focus RS a fost o alta interpretare, care oricum nu se mai fabrica de vreo 2 ani....tot Megane RS si Civic Type-R raman baza. Poate ai vrut sa zici Focus ST, dar nici ala nu e ce trebuie, se poate compara cel mult cu Golful GTI. Referitor la finisajele Renault, cred ca ai ramas un pic ancorat in jurul anilor 2000, daca inca crezi ca Renault nu ar sta bine la finisaje. Pe atunci 1995-2005 da, Renault era slabut la finisaje, Ford statea bine in media clasei, relativ vorbind dar in prezent sta prost, iar Renault a progresat puternic. Sunt departe de a fi fan-boy Renault, oricum sunt suficienti fani Renault pe acest forum, nu mai e nevoie de altii in plus, dar te invit sa mergi sa consulti pe viu calitatea din Renault-urile actuale. Altfel vorbe in vant gen "stim toti ce masini super finisate scot cei de la Reno :)" dovedesc ca "stim toti" nimic, "stim toti" ca vorbim lemne fara legatura cu realitatea zilei. Nu o lua ca pe o jignire, e doar un fel de-a zice: ramai prost daca o sa apuci sa vezi finisajele de la Talisman, care sunt cel putin la nivel de Passat, de incredibilul Espace nu mai zic nimic.

  • Octavian, marţi, 18.08.2020 22:01

    Observati cate masini "de suflet" are Ford in gama (in special in SUA): Mustang, Bronco, F150. Sunt masini care se vand mai mult pt istoric, pt felul in care arata... si mai putin pentru latura practica. Astia umbla la sentimentele americanilor :)

  • Kirotractor, miercuri, 19.08.2020 09:49

    @DLP: Normal că cine are +50K € de cheltuit pe nostalgii nu-i prea afectat de 2K € impozit anual. Și de fapt scriam că NU doar impozitul mare m-ar determina să aleg motorul mic. Problema-i însă de principiu -- mai clar, absurditatea înzecirii impozitului pentru o cilindree dublă (nemții au de ex. o abordate mai logică a Steuer-ului, raportat la puterea motorului). Ca să nu mai zic de aspectul subliniat de @Tatraurs, la care încerc să subscriu și concret, cotizând cât mai puțin posibil la fondurile deurnate en-gros de abstracțiunea parazitară numită Stat, condusă de găști infracționale cu aparență legală. P.S. Clarificări strict ontopic -- pe puntea-față a versiunii *banale* 2.3 Ecoboost, motorul apasă cu 81 kg mai puțin ca V8-ul de 5,1 l, de unde rezultă o manevrabilitate mai bună, chiar dacă nu-i nici ea 100% sportivă. Nu mai zic că statul (cam degeaba :-)) se bucură la fiecare litru de benzină sorbit în plus de V8, fiindcă accize. Fiecare rămâne însă cu alegerile lui dictate preponderent emoțional sau rațional, dar n-o mai lungesc pe tema asta că m-aș repeta (am mai atins-o la precedentul test-drive, unde prezența lui @inexo a fost într-adevăr ...catalizatoare.)

  • Costel, miercuri, 19.08.2020 10:58

    @eu, iti doresc vizionare placuta! https://youtu.be/FMDqQm3hGrY

  • Cosmin, miercuri, 19.08.2020 14:05

    Vad ca-i aprinsa discutia cu finisajele, ma bag si eu cu experienta mea, nefericita din pacate. Nu o sa uit niciodata episodul cu Mustang, care m-a traumatizat, as putea spune. Se intampla la SAB 2016 la Romexpo, unde dupa ce vizitez diverse standuri, ajung mai spre spate, la Ford. Trec repede cu vederea ce mai era pe acolo la ei in stand si ajung la Mustang, un exemplar rosu, langa care erau stranse cateva persoane si comentau. Imi vine si mie randul sa intru in masina, urc in dreapta, ma uit, constat calitatea mai slaba a finisajelor pe care o observase si cel de langa mine, asezat la volan si despre care aveam idee deja din presa, schimb cateva vorbe amicale cu el, apoi ies si dau sa deschid si portbagajul si mirat de volumul mare si dorind sa vad cat de adanc este, ma mananca undeva si bag mana inauntru, in partea de sus sub luneta, moment in care am simtit cum ceva imi patrunde pana la falange. Mana mea iese plina de sange si buna dispozitie s-a terminat pe loc si vizitarea salonului la fel. Am inceput sa tremur, eram venit singur acolo si mi-era frica ca lesin, nu sunt singurul barbat la care i se face rau cand isi vede sangele tasnind. (Ca o paranteza, femeile sunt mai rezistente la faze de-astea, probabil sunt obisnuite, li se intampla lunar.) Nu aveam nimic la mine cu care sa ma bandajez, o domnisoara mi-a dat un pachet in care mai erau cateva servetele, dar le-am mozolit repede, asa ca am fugit la toaleta unde mi-am improvizat din hartie un bandaj si acasa mi-a fost drumul. M-am tot gandit apoi, spre casa, in 335 (autobuzul), ca aveam martori, daca eram baiat destept, as fi putut incerca sa dau in judecata producatorul sau importatorul. Apoi mi-am dat seama ca suntem in Romania si n-are rost. Acolo era tabla bruta, fara pic de slefuire, Mustangul sa fie cat mai ieftin, restul nu mai conteaza. Trebuie uneori sa bagi in portbagaj o geanta mai inalta, sau sa o scoti si atingi tabla aia nenorocita cu mana, te tai instant. Pacat ca nu am mai apucat sa fac poze, coplesit de emotia inatamplarii, ca dovada. Mai tare imi era gandul sa nu ma infectez sa fac vreun tetanus ceva sau sa raman cu semn pe mana de la taietura. Asa sta deci treaba oameni buni cu finisajele Fordului Mustang, ca sa stiti si voi de la unul patit.

  • clarkson, joi, 20.08.2020 15:25

    Faceti ceva cu fonturile,"Licitația s-a oprit la 3.4 milioane de dolari" se vede 34 in loc de 3 virgula 4.

  • netam-nissan, joi, 20.08.2020 17:43

    da dle clarkson, literele par scrise de virusuri mioape asa subtiri sint. se bunghesc mai clar publi-povestile cu michelin bmw etc dar cred ca alea conteaza mai mult.

  • Testarossa, luni, 26.10.2020 10:50

    @nume: "Ma amuza teribil comparatia cu Porsche 911 cand acceleratia e de Golf R (DSG)." Pai si de ce nu iti iei sau admiri tu in secret aceste Golf R si 911? Doamne unde am ajuns cu gandirea....... In primul rand Bullit este pentru fordisti ce ar fi un 911R pt fanii Porsche, adica o raritate absoluta si totodata un deliciu de sunet, de finisari, numar limitat de exemplare etc... Desi 911 e foarte faimos si si-a facut un nume worldwide ca masina stradala cat si-n lumea curselor iar 911R foarte rar, tind sa cred ca Hollywood cu McQueen si acea urmarire bate celebritatea 911 pentru multi ce isi doresc un Bullit, chiar si pt cei ce nu sunt fani Ford. Apropo, nemtii cumpara si apreciaza tot ce inseamna V8 big engine, truck sau muscle car, mergi in Germania si ai sa vezi. Hmm let me guess, o fi pt emotiile transmise?? Sa vedem Golf R vs Bullit: 2l 4 cil turbo vs V8 5l, liniaritate si susnet pt Ford cat si cantitate vorbim de 4 cil in plus si 3000cmc. TSI-urile cu distributia cat si DSG urile se bulesc se stie, e mecanica de plastelina. In contrast puternic avem un V8 aspirat cu distributie TIVCT (sistem facut de Yamaha pentru Ford), de acest sistem beneficiaza si Focusurile banale cu distributie variabila. Are cineva curaj sa impinga la maxim cele doua motoare si transmisii pana cand una din masini va ceda? O sa cedeze cu siguranta R-ul iar Bullit-ul va continua sa schimbe cauciucuri si frane pentru ca va continua sa fie supus la "cazne" mult si bine. Dar o masina anosta candva masina poporului comparata cu un ICON? 44100 euro vs 50000 euro, you've got to be joking. Cel mai ieftin 911e 103000 euro, iar la sunet dupa parerea mea trebuie sa mergi la GT3 sau Cayman GT4 ca sa simti pregnant "aroma Porsche" la fel de intens cum o simti cand e vorba de un Mustang, mai precis Bullit. Daca vb strict de Golf R, si sa comparam mere cu mere nu cu pere, Ford are un raspuns la fel de bun si poate mai bun = Focus RS, care culmea e mai ieftin ca R-ul. Apropo de RS, vezi pe youtube comparatia Clarkson RS vs Hammond Mustang rosu de doar 410 cp :) ar trebui sa te mai gandesti acceleratie R vs Bullit. Sa prespunem ca er fi existat Golf-ul atunci, oare ar fi condus Steve un golfulet? :))))))))) A condus Porsche si Bullitt, adica MASINI COOL. Apropo de la Porsche Boxter-ul Spyder este reteta actuala apropiata de ce a condus Steve, care dupa parerea mea arata atletic si sharp focused comparat cu grasul 911 a carui design este inferior acestui Spyder (dupa parera mea subiectiva). Aaaa sa nu uit, niciodata o directie motoare nu va avea precizia uneia doar directoare R-ul vs Bullit.