Ford Kuga facelift

2.0 Diesel Turbo (TDCI) 180CP 4x4 Aut6 Titanium

Motor / Transmisie

4.5

Marea noutate tehnică la nivelul motorizărilor în gama Kuga este motorul TDCi de 1.5 litri și 120 de cai putere care îl înlocuiește pe cel de 2.0 litri și aceeași putere pe care îl puteam regăsi până acum pe SUV-ul celor de la Ford. Până să testăm însă noul motor, care promite un consum mediu mixt de doar 4.4 litri/100 km, primul test realizat pe autostradă între Viena și Cracovia ne-a făcut cunoștință cu o versiune formatată a motorului TDCi de 2.0 litri și 180 CP în variantă cu transmisie automată Powershift cu șase trepte și tracțiune integrală.

Primul lucru pe care-l observi pe cel mai potent diesel din gama Kuga este că este extrem de silențios. Deși uzina de sub capotă scoate 180 de cai și par toți la purtător, Ford a reușit o adevărată performanță fonică pe facelift-ul SUV-ului său. În varianta superioară de echipare Vignale, nou intrată în gama Kuga alături de "sportivul" ST Line, motorul se aude mârâind înfundat abia pe la 3500 de turații, deci mult peste regimul normal de utilizare a unui diesel în viața de zi cu zi. 

În rest, motorul de 180 CP și 400 Nm (cuplu maxim atins de la 2000 rpm) dezvoltă îndeajuns de multă putere încât să nu-ți ofere probleme la viteze legale de autostradă, "mediul" în care a avut loc 95% din testul nostru de prim contact cu Kuga facelift.

Știm, nu e foarte relevant pentru România, însă a fost vorba de un test organizat în care nu am avut prea multe alternative în ceea ce privește traseul care trebuia urmărit prin Austria, Cehia și Polonia. Promitem însă un test în care să combinăm extraurbanul de șosea cu orașul în momentul lansării mașinii în România, adică în decembrie.

În cele câteva "exerciții" efecutate pe excelentele excelentele ceho-poloneze, am notat însă un comportament acceptabil spre bun al cutiei la kickdown și în reprize, cu schimbări fluide de trepte care nu-ți vor oferi motive să te autoblamezi pentru alegerea unei transmisii Powershift în fața celei manuale. Nu te aștepta însă la accelerații explozive, pentru că Kuga pune puterea pe șosea liniar. Kilometru pe oră cu kilometru pe oră.

  • Ovidescu, joi, 03.11.2016 10:12

    Daca tot e Vignale, niste leduri la luminile de pe spate picau chiar bine...

  • bob.sincle, joi, 03.11.2016 10:14

    Un model ce trebuie apreciat. Nu pot sa nu observ multitudinea de insertii de piele de la interior acompaniate cu un sistem Sync 3 nou . Ca performante, cum zice si redactorul : slabe pt un cuplu de 400Nm.

  • FixitOrRepairDaily, joi, 03.11.2016 11:30

    Design urat (parere subiectiva), performante slabe, mult plastic prost, ergonomie deficitara, pret de clasa premium. De ce as cumpara un Ford, care si asa nu sta bine nici la capitolul fiabilitate?

  • bob.sincle, joi, 03.11.2016 12:21

    @FixitOrRepairDaily Daca Kuga Vignale are pret mare, atunci ce zici de anostul Tiguan de vreo 50 mii care nici macar nu ofera finisajele lui Kuga ? Te-ai uitat la poza 33 ? De insertiile de piele Nappa cu care sunt acoperite toate suprafetele : bord, zona usilor superioara nu doar zona cotierei, scaunele stil romb, etc . Ford Kuga Vignale este cel mai bine finsat din clasa sa in acest moment. Plastic gasesti si in S class daca stai sa-l cauti.

  • bob.sincle, joi, 03.11.2016 12:28

    Nu prea am inteles aliniatul asta ''Per total, ambianța bate înspre zona ocupată de BMW, Mercedes și Audi, însă nu reușește să se ridice la nivelul oferit de mărcile germane'' Mai baieti voi in ce SUV compact fie el de la marcile enumerate mai sus ati gasit piele pe bord si alte finisaje de acest gen ? Eu nu-mi amintesc ca BMW x3 sau Audi Q3 sa ofere asa finisaje , nici macar in variante de top.

  • mircea, joi, 03.11.2016 12:39

    @bob.sincle Nu l-ai înțeles pentru că nu ai citit fraza dinainte: "Scaunele din piele perforată sunt principala atracție a acestei variante, în timp ce spuma moale de pe bord este acoperită în variantă Vignale cu o imitație de piele". Deci în niciun caz "piele nappa" sau alte artificii scumpe și de calitate superioară.

  • bob.sincle, joi, 03.11.2016 12:56

    @mircea Multumesc pt raspuns .Dar gandind logic, BMW X3 sau Audi Q3 ofera macar piele ecologica in zonele unde la Vignale este omniprezenta in diferite cusaturi ? Multumesc anticipat.

  • Andy, joi, 03.11.2016 13:16

    Stau si ma gandesc, legat de bord ce e mai bine: plastic/spuma moale sau imitatie de piele (aka piele ecologica)? Ma uitam de exemplu ca in SUA, noul Cruze foloseste piele ecologica pe bord in echiparile de top, in timp ce in Europa varul Astra mizeaza pe o combinatie de plastic moale si plastic tare (prin spatele volanului e un plastic gen inceput de anii 2000). In ziua de azi si la scaune se foloseste pielea ecologica. Cam la toti producatorii de volum. Nu e un lucru rau, pentru ca feeling-ul e acelasi si rezista mult mai mult in timp fata de piele normala. Plus ca nu tai o cireada de vaci la fiecare masina :-) Masina are un design ok, insa are un aer de Hyundai/Kia (de obicei coreeni se inspirau de la altii...) mai ales privita din fata. Personal as merge Sportage si viitorul 3008 (va avea 4x4 in varianta de top). Deja au aparut pe net teste (vezi canalul youtube carwow) si interiorul e super laudat si comparat cu calitatea prezenta la marcile premium.

  • pt bobita, joi, 03.11.2016 13:35

    my friend , daca nu are piele si pe teava de esapament degeaba in alta ordine de idei, masina e calare pe o platforma de pe vremea lui tata mare in comparatia cu concurenta, de aici si perf dinamice slabe si spatiu interior cel mai mic dar daca are piele pusa pe antena radio, nu mai conteaza in accpetiunea lui bobby...

  • @Andy, joi, 03.11.2016 14:26

    Kuga Vignale ofera spuma poliuretanica acoperita de insertii de piele. @pt bobita Chiar nu stiu ce-i mai anost. Sa folosesti o platforma MQB low-cost sau una moderna ca Kuga ? Tiguan vine cu plastic dintr-o bucata la fel ca Jetta si Passat B8 , doar in zonele de constact vine cu poliuretan moale acestea fiind doar bordul si manerele usilor. In rest, nu stiam ca iti cumperi Kuga sa te dai cu el pe circuit. 10 sec sunt mai mult decat decenti pt un SUV compact de familie care va sta numai in oras in coloana si rar vei pleca in tromba de la semafor escaladand multitudinea de gropi si canale puse aiurea pana la urmatorul semafor cu rosu ...penibili mai sunt unii. Evident, cand ne referim la performantele dinamice ale masinii, automat ne referim la o cugetare ilegala pe care unii o digera punand in pericol alti participanti la trafic.

  • @@Andy, joi, 03.11.2016 16:21

    platforma moderna pe kuga zici tu model de acuma 8 ani, lansat 2008, piele pe bord, aha so crezi tu ca-i piele aia, de piele ecologica ai auzit adica musama, aduci in discutii masini in care nu te-ai urcat in viata ta, decat ca le-ai privit prin geam in parcare la kaufland in timp ce savurai o portie consistenta de mici,,,,, mai bine povesteste-ne de suspensii MEDELINE ca la aia esti tare esti priceput.....

  • babacloanta, joi, 03.11.2016 16:35

    Impresionanta "locatia". Ce randuiala, ce drumuri, ce peisaje...si un Kuga>))

  • @@@Andy, joi, 03.11.2016 17:13

    Mai bine platforma de 8 ani cu o suspensie moderna Multi-link decat osie de caruta pe o platforma modulara. ''Musamaua''' aia Volzvagan nu o pune nici pe varianta de top fiindca costa bani suplimentari...... de fapt ce tot vorbesc ? ei nu pun macar o suspensie independenta ( o tehnologie aparuta acum zeci de ani ) pun osie ca-i mai ieftin. Reduc costurile de unde se poate. Daca eu care nu-s fan Ford, am inceput sa imi placa Ford in detrimetul jafurilor germane, ce sa mai zic.... De unde stii ca m-am urcat sau n-am condus masini ? Crede-ma ca daca m-ai cunoste ti-ai baga toate unghiile de la picioare in gat de invidie :)))))

  • @@@Andy, joi, 03.11.2016 17:16

    De fapt nici SUV-urile premium compacte nu ofera ''musamaua'' de pe Kuga pe versiuni de top, tocmai ca costa suplimentar iar pe ei ii intereseaza doar sa le vanda la spalatii pe creiere masini cat mai ieftine. Nu m-ar mira ca Volzvagan sa isi prajeasca carnatii in uleiul folosit de la TEDEIU-ri , ar reduce costuri si aici .

  • Parere, joi, 03.11.2016 17:32

    Decat un Ford, mai bine o Skoda sau Renault. Sunt masini mai corecte, la bani corecti. Auzi, 40k euro pe un jaf de Ford...

  • @Parere, joi, 03.11.2016 17:33

    Acelasi lucru am zis si eu......50 mii pe o coaja de Tiguan non-euro ?

  • Andrei, joi, 03.11.2016 17:44

    Kuga nu are suspensie multilink, are o independenta clasica (ei ii spun Control Blade). Suspensia multilink este cu totul si cu totul altceva, ea este rezervata masinilor sportive. Uite, BMW are suspensie multilink, ghici de ce?

  • @Andrei, joi, 03.11.2016 18:00

    Multi-link-ul este tot o suspensie independenta cu mai mult de doua brate , si face parte din categoria suspensiilor independente. Asadar ori ca e una ori ca e alta, este o solutie mult superioara a ceea ce folosesc ''ghermancii'' -osie de caruta spate. BMW foloseste suspensie independenta pe motorizari care sar de 150CP , nu toate. Audi pe motorizari de peste 180CP , iar Mercedes pe motorizari de 150 CP ( ca si VW ) . Se reduc costurile de unde se poate. Nemtii nu ofera calitate , ci cantitate.

  • @Andrei, joi, 03.11.2016 18:10

    Sa spui cu atat inversunare ca BMW are Multi-link cand pt o marca premium trebuia sa aibe Quadri-link inca din entry-level ( ca Acura TLX ) si alte suspensii mai scumpe. Si Daewoo Gentra are Multi-link , nimic wow ca are BMW pe variante superioare ca motorizare cand trebuia sa vina cu ceva mult mai superiora inca din entry-level care sa atace marcile de volum, doar vb de ceva premium nu ? Citez inca odata : '' Daewoo Gentra te va face să zâmbeşti. Nuuu! Maşina asta nu are cum să aibă o bară de torsiune pe puntea spate la o asemenea manevrabilitate! Trag pe dreapta, cobor şi mă aplec spre pământ, dedesubtul maşinii. Sunt uluit de ceea ce descopăr! Daewoo Gentra vine cu o suspensie multilink pe puntea spate! În zilele noastre producătorii „eficientizează” într-atât de mult costurile încât ne tot vând bare de torsiune rudimentare pe post de substrat tehnic avansat, şi am uitat cu desăvârşire că în anii ’90 toţi producătorii care se respectau trecuseră la suspensii multilink, întrucât erau considerate un etalon al manevrabilităţii şi confortului. Şi Gentra aplică astăzi aceeaşi reţetă! Asta chiar dacă se vrea a fi un sedan, hai să o spunem pe şleau, ieftin! Prin abordarea asta Gentra le dă o palmă peste obraz multor modele accesibile de pe piaţă... ''

  • Scrooge, joi, 03.11.2016 20:48

    E relativ misto masina, dar din pacate la pret se apropie mult de noul X1 care e cam bestial :)

  • @Scrooge, joi, 03.11.2016 22:15

    Te cam inseli. Si mie imi place noul X1 dar crede-ma ca e muuult mai scump. O Kuga Titanium 2.0 tdci PowerShift poti sa o iei cu un pret de maxim 30k. Un X1 xDrive 18d trece lejer de 40k avand dotari mai putine. E adevarat e BMW, nu prea le poti compara. Tiguan-ul este insa o varianta foarte ok daca nu te arunci in optionale care umfla pretul. Chestia cu Tiguan de 50k de mai sus este falsa. Trebuie sa fii idiot sa dai peste 40k pe un Tiguan. Atunci intr-adevar te poti uita la un X1.

  • @@Scrooge, vineri, 04.11.2016 08:54

    Eu m-am oprit in configurator cu Tiguanul pe benzina la Noul Tiguan Highline 2,0 TSI 4Mot DSG la 48.297,20 € asadar aprox 50 mii cat s-a discutat mai sus. Iar versiunea diesel Highline 2,0 TDI DSG 4Mot 49.150,40 € .Deci se pare ca e adevarat . Cel mai anost lucru este ca Tiguanul nu se ridica la nivelul de calitate premium al lui Kuga Vignale. Kuga Vignale pret de nou in Germania 38.800 € in versiunea 2,0 l TDCi, 132 kW (180 PS) Ford PowerShift-Automatikgetriebe, Allradantrieb. Adica cea testata de AM . In RO pretul va fii mai jos decat in Germania.

  • @@@ Scrooge, vineri, 04.11.2016 14:18

    Vezi ca te-ai uitat gresit la Tiguan, nu mai dezinforma. E 36k euro in varianta de 220 CP benzina, automata si nivelul de top si 34,6k euro in varianta diesel 190 CP, automata si nivelul de top. Si are dotari pe care Ford nu le viseaza in clasa asta, nu doar musamaua aia pusa sa dea impresia de premium.

  • Scrooge, vineri, 04.11.2016 22:44

    @@Scrooge.....aloo, vorbeam de varianta Vigniale nu cea Titanium simpla care stiu cat costa, si ziceam ca se apropie nu ca e la acelasi pret. Ce-i drept, in functie de buzunar, cuvantul "apropie" poate avea intelesuri diferite :)

  • LauCalin, luni, 07.11.2016 10:46

    Lasand la o parte cioba de mai sus, zilele trecute am condus un Mondeo Vignale 2.0 TDI AWD Powershift. Adica ce a condus AM, doar ca eu am avut varianta de 210 CP. Mi s-a parut un simplu Mondeo cu dotari mai misto. Da, piele aia arata bine, finisajele sunt bine facute, dotarile sunt multe... mai mult sau mai putin utile. Iar amianta interioara e una de lux. In rest... un Mondeo cu aceiasi tinuta de drum buna, o suspensie care absoarbe bine denivelarile, o cutie automata care schimba rapid si un diesel cu un mic lag turbo. Per total o masina care nu se apropie de sarmul unui Seria 3 sau Clasa C, desi Ford se jura ca e asa. Dar la 40000 de euro, e o alternativa buna (in continuare) la Passat. Cel putin eu asa o vad si asa vad si acest Kuga vs. X3. Si la fel ca si Mondeo vs. Passat, cred ca acest Kuga este o alternativa la versiunile mai dotate si nivelurile de echipare mai bune de la Tiguan. O masina premium nu inseamna multe dotari intr-un ambalaj luxos... asa cum incearca marca de volum Ford cu gama Vignale.

  • @@@@Scrooge, marţi, 08.11.2016 00:43

    Din nou aberezi doar sa te afli in treaba. Prietene, Tiguan in varianta de top costa aprox 50 mii euro, intra pe configurator si selecteaza-i tot ce trebuie.Ce spui tu acolo ala e pretul unuia "chel" in dotari, nu-ti ofera nici macar scaunele acelea cu sprijine multiple , ai doar un motor mai mare. Nu stiu ce fel de dotari are Tiguan si Foard nu are , un lucru e sigur : Ford ofera cea mai buna suspensie la nivel de baza , iar Vignale cel mai bine finisat interior din segment , chiar mai bine decat rivalii premium, aia care nu au nici un fel de insertii pe bord sau pe fetele de usi. Sigurul din segment este Lexus NX , care este intr-adevar premium si DA asta este singurul la care vezi insertii de piele pe bord si usi, inclusiv pe suportul "remote touch" .In rest nu prea mai stiu , probabil doar GLC dar la el e optiune de vreo 600 euro care ti-o baga pe gat cu alt paket de vreo 7.800 euro .. @LauCalin. Dar ce inseamna o masina premium pt tine daca nu dotari multe si finisaje de top ? Cumva un ansamblu low-cost ca Audi TT 2016 sau alte modele gen A160 astea cu osie de caruta pe spate ?