Ford Ka+

1.2 Benzina 85CP Man5 Ultimate

Motor / Transmisie

3.5

Cum? Doar 85 de cai putere? Măcar e ceva motor turbo modern? 

Nu e. Cei de la Ford susțin că pentru a pune pe masă o ofertă competitivă din punctul de vedere al prețului au întrebat potențialii clienți dacă ar prefera un preț mai mare pentru a avea la dispoziție un 1.0 EcoBoost. Răspunsul a fost negativ.

Ei bine, o fi o decizie bună la nivel de preț, însă Ka+ nu se găsește într-o situație tocmai roz din punctul de vedere al motorizărilor. Asta pentru că cele două versiuni de putere disponibile pe motorul de 1.2 litri - 70 și 85 CP, ambele cuplate cu o cutie manuală cu cinci trepte - vor părea limitate pentru cei care se vor orienta spre acest tip de mașină. 

Până la urmă, Ka+ nu vine nici măcar cu un motor diesel, o chestiune pe cale de dispariție la nivel mondial în segmentul B, dar apreciată încă de clienții din țările de tradiție de pe Continent.

În versiunea sa de 85 de cai putere, motorul aspirat de 1.2 litri este agreabil în oraș, la viteze mici, însă își arată limitele dinamice la turații înalte, evoluând liniar și lent până la 6500 de rotații pe minut, acolo unde se plafonează și nu mai oferă nici măcar dramul de impuls pe care-l avea până aici. Nu vei simți o creștere a randamentului dinamic nici măcar la retrogradarea a două trepte, motorul fiind blocat în limitele sale. 

La capitolul pozitiv, sunetul natural al motorului cu patru cilindri este plăcut, vibrațiile caracteristice unităților cu trei cilindri turbo nu există, iar cutia cu cinci trepte nu-ți va face probleme la schimbări, levierul fiind așezat sus, foarte comod, și finisat la un nivel de calitate pe care-l întâlnești greu în această zonă a pieței. 

  • LauCalin, miercuri, 28.09.2016 10:23

    Desi are portbagajul mai mic fata de Sandero, mie masina asta mi se pare corecta si mai bine gandita. Imi place abordarea celor de la Ford in privinta navigatiei. Au preferat sa spuna "pas" si sa ofere altceva. De exemplu o tinuta de drum mai buna sau airbaguri cortina. In privinta motorului slab, cam asa e. Dar sa nu uitam ca in cazul Daciei, "grosul" vanzarilor il face motorul de 1.2 75 CP. Iar romanii renunta nu de putine ori la Sandero pentru Logan, pentru ca Logan este o idee mai ieftin. Dar chiar si asa, daca se merge constant pe autostrada cu 120 km/h si doua sau trei persoane in masina, eu cred ca e ok. Ce se intampla mai sus de viteza asta, e alta discutie si sigur ai gresit alegerea masinii.

  • unys, miercuri, 28.09.2016 10:26

    Pacat ca n-au pus motorul 1.0 Ecoboost turbo de 100 cp :(

  • mircea, miercuri, 28.09.2016 10:40

    @LauCalin 75% dintre vânzările Sandero la nivel european sunt pe versiunea Stepway. Care are 0.9 TCe sau 1.5 dCi. Deci nu ai informații tocmai corecte. :) În rest, Ka+ nu a dat semne că are probleme nici la 130-140 km/h. Se chinuie puțin motorul, dar izolația fonică-și face efectul, iar mașian stă excelent pe autostradă.

  • LauCalin, miercuri, 28.09.2016 10:58

    Eu ma refeream la vanzarile generale ale marcii Dacia in Romania. Si nu ma gandeam la Dokker, Lodgy sau Duster, ci la modelele mai apropiate de Ka+, in speta Sandero si Logan. Diferenta de pret dintre 1.2 75CP si 0.9 TCe este de aproape 2000 de euro, conform configuratorului de pe site-ul Dacia. Ceea ce inseamna aproape 20% din pretul unei masini de 10000 de euro. Eu nu as zice ca e recomandat sa mergi cu asa ceva cu 140 km/h cand viteza maxima e de170 km/H. Nu ca masina nu ar putea. Dar sunt atatea motive sa nu iti doresti asta. Simti cum ramai fara nici o rezerva de putere si nici consumul nu va mai fi atat de bun. Cred ca la viteza aia "sare" de 7l/100 km. Si o intrebare: cat este garantia anticoroziune pentru Ka+? Nu am gasit asta in text. Multumesc. Ah, si acum am vazut o chestie. E bine ca se pot edita mesajele. Pacat insa ca nu putem face asta toti. :)

  • Andy, miercuri, 28.09.2016 11:48

    @Lau Ai dreptate, insa piata interna e destul de neimportanta pentru Dacia, tinand cont ca aproape 90% din productie se duce afara. Un model reusit pentru banii respectivi. Un mare plus pentru insonorizare care se pare ca e mai buna si decat in cazul unor modele de 20.000 de euro. E intr-adevar un motor pentru oras. Redactorii auto de acum 10 ani considerau ca tot ce accelereaza intr-un timp peste 13 sec e ori pentru oras, ori avem de-a face cu o submotorizare. Aici e clar o masina gandita pentru oras, asa ca motorizarea nu e un minus. Un concurent mare pentru Sandero pe pietele externe, unde 2-3.500 de euro nu inseamna prea mult pentru un strain, tinand cont cu ce vine Ka+ fata de modelul romanesc. Per total tot i20 mi se pare alegerea ce mai buna, tinand cont de oferta permanenta Hyundai (tertipul lor de marketing) si Rabla: 1.25 5DR 84 CP Benzina, Manual, LED Line 11.274 € redus de la 15.064 €. E peste Ka+ la orice capitol.

  • mircea, miercuri, 28.09.2016 11:59

    @Andy Îți garantez că nu e peste Ka+ la cel puțin trei capitole: ținuta de drum, direcție și spațiul pe locurile din spate :)

  • Andy, miercuri, 28.09.2016 12:25

    @mircea Ciudata faza cu locurile din spate, tinand cont ca i20 are aproape 8 cm in plus la ampatament si o lungime totala mai mare cu mai bine de 10 cm. Acum conteaza ce intelegi prin spatiu pentru locurile din spate. Spatiu pentru genunchi/picioare (pe lungime) sau spatiu pentru mai multe persoane (pe latime). La o masina din clasa mica conteaza mai mult primul, pentru ca oricum 3 adulti nu pot circula confortabil oricum o dai. Daca are directie si tinuta de drum mai bune decat modele care costa mai mult, atunci iar un mare plus pentru Ford. Insa ma intreb cat conteaza in oras...

  • mircea, miercuri, 28.09.2016 12:33

    @Andy Pe toate axele. Vertical, orizontal, lateral. Așa cum am scris și-n test, e chiar mai mult spațiu decât în Sandero, care e cu 14 centimetri mai lung. Secretul e în sacrificarea spațiului pentru bagaje, care e cu 50 de litri mai mic decât în cazul lui Sandero. Deci un plus pentru un minus. La capitolul direcție și ținută de drum cred că cel mai important aspect e că Ford demonstrează că se poate și în zona B Entry, chiar dacă până acum toți invocau prețul și bugetul de dezvoltare pentru a ne băga pe gât direcție din gumă și suspensii cu arcuri de pix :) Mie-mi place o mașină echilibrată, fie ea în oraș sau în afară.

  • LauCalin, miercuri, 28.09.2016 13:21

    @Andy, atata timp cat masina va fi disponibila si in Ro, mi se pare normal sa ne raportam si la Ro. Pana la urma se spune despre pretul masinii comparativ cu ceilalti... de la noi. Si nu te mira de spatiul oferit. Logan e masina de clasa mini si ofera spatiu uneori mai mare ca ceva de clasa compacta.

  • mircea, miercuri, 28.09.2016 15:01

    @LauCalin Am cerut informațiile despre garanție. Se pare că avem 12 ani la coroziune. · Garantia de baza: 2 ani · Garantia suprafetei vospsite: 2 ani · Garantia la perforare: 12 ani.

  • LauCalin, miercuri, 28.09.2016 15:28

    Multumesc, Mircea! :) Mai mult ca sigur are caroserie galvanizata. Uite, Ford a renuntat la niste dotari exotice pentru un low cost, si ofera o caroserie mai rezistenta in timp. O chestie de bun simt as spune.

  • Stefan, miercuri, 28.09.2016 17:35

    Vad ca modelul testat are acelasi pret cu Sandero Stepway 0.9. Eu as alege Stepway oricand din mai multe privinte: - garantie 4 ani - motor chiar ok pentru cele 1100kg 2 adulti plus copil plus bagaje e chiar admirabil - garda la sol - cel putin in Romania e foarte importanta, la capitolul asta Fordurile stau foarte prost - casco super ieftin 300 euro la Grupama Ca idee poti sa iti iei Focus sedan cu un extra efort de 2000 euro si tichet rabla foarte bine dotat :) si-a luat un coleg la munca si am ramas uimit de pret.

  • andrei, miercuri, 28.09.2016 17:43

    @Lau Cred ca nu stii ce vorbesti. Logan e masina de clasa mini? Nici macar clasa mica/subcompacta? Ce sa mai zic de clasa compacta? Din ce stiu eu, Logan e masina de clasa compacta, pe la inceputul clasei atunci cand ne raportam la dimensiuni. Cand zici clasa mini spui cele mai mici masini. Or, la 4.3 metri, Logan numai mini nu e.

  • LauCalin, miercuri, 28.09.2016 17:50

    Este masina de clasa mica. My bad. Multumit? Si nu e masina de clasa compacta asa cum zici tu. Platforma este una antica folosita pe Clio de acum mai bine de 15 ani. Deci nici tu nu stii ce vorbesti. :))

  • Coco, miercuri, 28.09.2016 17:59

    La+ din păcate nu este reușit. Are foarte multe elemente auto de o importanță majoră total depășite - motorizare total depășită chiar și în segmentul ei de tip, portbagaje mic, tehnologie cu minusuri foarte importante, suspensii slab echilibrate și platforma învechită din punct de vedere tehnic. Păcat. Nici nu au mare experienta in clasa mini care oricum este destul de aglomerată și care are multe modele superioare și mult mai pragmatice.

  • SANDERO +, miercuri, 28.09.2016 19:37

    ...aha deci daca ii spuneau altfel cheltuiau "sute de milioane de euro pe marketing ..." ??? poate daca erau in Romania ... da la FIESTA + nu s-au gandit in puii mei ... ca chiar n-are nici o legatura cu KAul * cacofonia a fost intentionata ... ... urmatoarea compacta a lor se va numi cum ? mustang minus ?

  • S, miercuri, 28.09.2016 20:15

    @Laucalin: hai sa nu exageram. Ce garda la sol are Sandero si ce garda la sol are Ka ? De aici si tinuta de drum. Oricum e anosta, urata si scumpa. Nu va avea succes cat timp exista Fiesta, Fabia, Ibiza, Corsa, Mazda 2, Yaris si Sandero. Iar mai jos cu o clasa avem alternative mult mai bune.

  • LauCalin, miercuri, 28.09.2016 20:36

    Nu este nici o exagerare. Daca tu o vezi ca pe o exagerare, e treaba ta. Un Captur are garda mai mare fata de un Sandero. Si totusi Captur sta mai bine pe viraje. Deci explicatia trebuie cautata in alta parte. Asa si cu masinuta cu pricina. Nu uita ca foloseste multe chestii de la ACTUALUL Fiesta. Asa cum este si cazul lui Peugeot 301 cu platforma de 208. Dpdv tehnic Sandero foloseste motorul si cutia mai moderne. In rest vorbim de niste adaptari, ajustari si chestii vechi pentru ca pretul sa ramana redus. Totusi sa nu uitam pretul de la care porneste un Sandero.

  • lulu, joi, 29.09.2016 08:33

    As fi curios daca se va comercializa si in Europa de est. Stim ca masinile de brand low cost Peugeot 301 si C-Elysee se vand doar in est iar Logan nu este Renault decat in America de Sud. Daca da, atunci KA+ chiar este o masina buna decat Logan, C-elysee si 301.

  • lulu, joi, 29.09.2016 08:34

    Corectez - Europa de Vest

  • Tembelus Rex, joi, 29.09.2016 11:41

    Nimeni nu aminteste si de concurentul ...Baleno ....fabricat la fel tot in India daca nu ma insel....care inca nu a intrat la promotii si incepe de la 11 000 - ceva mai lung, portbagaj mai mare etc, motorasul o idee mai fasnet etc.....asteptam promotiile Suzuki!

  • unu, vineri, 30.09.2016 19:16

    apreciez implicarea lui Automarket in discutie, chiar da o impresie placuta siteului.

  • Călin, duminică, 02.10.2016 05:42

    La prețul ăsta și cu ce poate...nu văd cum ar fi competitivă. Mai bine reduc din dotările care nu-s necesare și cumpăr la preț comparabil o Soda Octavia sau Rapid, cu motor mai bun și portbagaj de familie mare. Cu Octavia mea am cărat foarte multe și grele în portbagaj, că-i tare încăpător. Nu că asta ar fi mașina cea mai bună, dar parcă mai bine un Logan mai încăpător și mai ieftin sau la același preț, decât un K+. Dar asta-i doar o părere.

  • Coco, duminică, 02.10.2016 15:26

    O sugestie ( răutăcioasă) dar în concordanță cu modelul Ka+ adus modificat în Europa...Ka + Veriga slabă ( low cost) de la Ford.

  • zorro, luni, 03.10.2016 00:20

    la 11.200 titanium cu motorul asta sandero 0.9 tce e o alegere mult mai buna la bani mai putini si spatiu mai mare. ford nu stie sa faca masini low cost. va fi doar un alt esec.

  • zorro, luni, 03.10.2016 00:21

    la dacia navigatia costa 300 euro adica 3-4 % din pretul masinii nu 10-20%. vrei sa vinzi in 2016 o masina fara sistem multimedia modern inseamna sinucidere curata.

  • Kirotractor, joi, 06.10.2016 10:05

    OK masinuța, dar prea leneșă și-n declinarea asta așa-zis puternică. Nici prețul nu-i un chilipir, așa că la noi nici eu nu cred c-o să fie un hit, în ciuda direcîiei precise ori a excelentei izolări fonice. De estetica banală nu mai zic nimic - nici Sandero nu-i mai brează de fapt, dar măcar are roțile/bosajele aripilor mai reușite ca proporții decât re-brănduirile astea venite din India sau Brazilia (EcoSport e un alt eșec din care se vede ca Ford n-a învățat nimic.) .

  • M, marţi, 15.10.2019 13:09

    Eu am luat o astfel de masina avand nevoie de una mica si compacta, in primul rand pentru oras, unde o folosesc cam 90% din timp. Am ales-o dupa ce am cautat sa vad si raportul calitate/pret, dar si pentru unele detalii, cum ar fi pachetul de iarna, cu parbriz si scaune incalzite. Ceea ce nu spune prezentarea este ca, la interior, finisajele sunt exact aceleasi cu Fiesta - care este mai mare si mai scumpa, dar diferenta de spatiu se vede doar la portbagaj. Diferentele majore de motorizare si dotare se vad la Fiesta doar la modelele de top, care costa cu circa 50% mai mult decat Ka+. Ca impresie generala, dupa vreo 1000km, e o masina comoda, precisa, usor de condus, confortabila din aproape toate punctele de vedere. Nu e foarte sprintena, dar se comporta binisor in oras. Spatiul interior e generos, scaunele sunt foarte bune si comode, scaunul soferului permite multe reglaje de pozitie. Folosita doar in Bucuresti, deocamdata prezinta un consum care nu are nicio legatura cu datele oficiale: 10,5l/100km. Poate va mai scadea in timp, dar e putin probabil sa coboare sub 9,5-10, ceea ce e valabil la cam toate masinile, din cauza traficului dens si a asteptarilor prelungi de la anumite ore. Modelul luat de mine nu are nevigatie, ci doar un sistem audio bunicel, dar foarte limitat ca functie. Intentionez sa-l schimb, dr sunt inca in tratative cu cei de la reprezentanta, ca sa nu afecteze garantia masinii. NB - se poate achizitiona cu garantie suplimentara pana la 5 ani, ceea ce e foarte bine.

  • Wittman, joi, 25.01.2024 18:55

    Am cumparat masina noua de la reprezentanta in 2019, nici nu se compara cu multe lucruri scrise mai sus. Este modelul 3 cilindri 85 CP (puteam sa aleg o varianta diesel care era mai puternica 92 CP insa nu imi plac dieselele) si are ecran tactil cu multe functii multimedia, extra ce in Stepway nici vorba pe vremea acela, am testat un Stepway si fata de modelul meu avea doar un singur lucru extra ce eu nu am nevoie camera pentru marsalier. Insa nu avea pachet de iarna deci geamuri incalzite fata si scaune incalzite, iar pe drum daca trecea un tir se cam balanganea. In rest nici zgomotul in interior e mult mai ok se vede ca au lucrat la segmentul acesta, am fost in Europa am facut peste 10 mii km pe autostrazi din diferite tari si se comporta foarte bine si la viteze mai mari de 130 respectiv pana la 150 nu am simtit nicio vibratie si de la 150 incepe sa fie zgomotoasa. Am peste 43 mii de km, se comporta bine si fara probleme. Consumul cel mai bun cu doua persoane si bagaje a fost 4,6 pe drum intins in tara la viteza pana 100 km/h, in oras intre de 6,8-7,5 L depinde de circulatie, pe autostrada mi-a iesit consum de 6,8 L cu eccesurile facute pe alocuri in Germania de intre 130-160 km/h. Sincer sunt foarte multumita de masina.