Ford Focus ST

Focus ST 2.3 EcoBoost 280 CP Man

Motor / Transmisie

5.0

Oferta de motorizări Ford pentru noul Focus ST cuprinde două unități, foarte diferite una de alta — și nu doar prin prisma combustibilului folosit: un diesel de 2.0 litri și o "benzină" turbo de 2.3 litri. 

Diferența cea mai mare este resimțită la pedală, firește: dieselul vine cu 190 CP și 400 Nm care se fac simțiți încă de la 2000 rpm, în timp ce EcoBoost-ul trimite către roțile față 280 CP și 420 Nm. În cele ce urmează vom pune accent pe cea de-a doua variantă, din motive probabil evidente: este ST-ul alături de care ai vrea să-ți împarți viața între dusul copiilor la școală, cumpărăturile de la supermarket și sesiunile pe circuit.

Primul contact pe care l-am avut cu Focus ST a fost de fapt cu un o versiune diesel Wagon, genul de diesel vioi și încăpător de care te atașezi imediat, pentru că îți oferă un pachet îndestulător: consum mic, vitalitate și, cu un portbagaj de 608 litri, mai mult spațiu. Din fericire, această versiune sexy de caroserie este disponibilă și cu motorul de 2.3 litri.

Motoarele pe benzină din testul efectuat la Nisa au fost hatchback-uri colorate țipător, ca nu cumva să le confunzi cu o mașină plictisitoare. Un lucru de care te convingi însă oricum încă de la prima apăsare a accelerației. Elementul cool este accentuat și de prezența transmisiei manuale cu șase trepte — o automată cu șapte trepte va fi disponibilă în curând — care dispune de rev-matching, ținând motorul în turații optime în cazul retrogradărilor. Un adevărat deliciu pentru când dai de drumuri sinuoase (de care am avut parte la discreție) și comuți pe modurile Sport sau Track.

Impresionant este și modul în care motorul răspunde la solicitări, de la turații joase, un avantaj dobândit prin surplusul de cilindree de care motorul 2.3 EcoBoost al celor de la Ford dispune comparativ cu rivalii din segment. Divizia de ingineri care s-a ocupat de actualul Focus ST a avut grijă să reducă și fenomenul turbo lag, iar rezultatul este un motor care nu întârzie să livreze ceea ce-i ceri.

Sunetul este, fără îndoială, un alt element care contribuie la starea de bine a celor din mașină, cu toate că augmentarea sonoră prin sistemul audio al mașinii riscă să te calce pe timpane la un moment dat.

  • Kirotractor, joi, 25.07.2019 11:44

    F. bine = plastic-sugestiv scris test-drive de noul vostru colaborator de la DriveMag -- chiar dacă-i mereu loc de și mai bine-n vizuina viziunii cârcotașilor amatori de mai multe detalii (recunosc că nu neapărat interesante pentru everybadea)... cum ar fi: - dieselul 2.0 nu va avea nici ca opțiune cutia automată - actuatorii diferențialului autoblocant sunt electronici, dar cele două cuplaje cu lamele sunt hidraulice (și transmit până la 100% din cuplul motor roții cu mai multă aderență) - sistemul anti-turbo-lag (utilizat întâi pe Fiesta WRC) e de fapt un gimmick care întârzie o fracțiune de secundă închiderea clapetei de admisie la ridicarea tălpii -- de plumb la hot-hatcheri :-) -- de pe accelerație și uite-așa turbina twin-scroll se mai învârte o țâră, ca la re-accelerare să nu aibă inerția re-startului - autoreglarea turației (în sus) la retrogradări e prezentă doar pe echiparea cu Performance-Pack, care include și alte chestii -- de ex. amortizoare adaptive sau modul suplimentar *Track* pe lângă cele 3 ale ST-ului standard... -...care dispune și de Launch-Control în modul *Sport*, dar nu și cu motorizarea tractoristă :-) În fine, procentele de rigidizare a suspensiei ori de reducere a cursei schimbătorului (cu 7% :-P) chiar nu contează, dar garda la sol de numai 11,2 cm poate conta pe drumurile noastre (precedentul ST 2.0 o avea cvasi-normală -- de 14 cm...) Iar de preț ce să mai zic? N-o părea gigantic în peisajul actual, da-i totuși (la nemți) cu +5.000 € mai umflat (adică începe de la 31.900 €) comparativ cu fostul ST. ...Și periculos de apropiat de al Mustang-ului 2.3 -- zic și eu ca să n-adorm.

  • adi_10, joi, 25.07.2019 16:22

    Vorba unui test-driver concurent cu AM. In anul 2019, cand in marile orase stai f mult bara la bara, VREAU CONFORT si TEHNOLOGIE. viteza vreau pe circuit, nu in oras. Nu pot sa nu fiu de acord ce aceasta afirmatie. asa ca masina asta e potrivita pt cine vreti voi, dar nu pt mine.

  • andrei.r, joi, 25.07.2019 16:42

    @AM Stop&Go e valabil doar pe cutie automata, deci momentan pe ST nu exista. @adi_10 eu am naveta pana la munca 35km pe drum national sinuos, deci mie mi-ar fi placut un ST, dar pt ca vroiam automata am luat the next best thing de la Ford: ST-Line 180CP

  • Andrei, joi, 25.07.2019 18:45

    Intotdeauna mi-au placut Focus-urile, prin sasiul minunat si directia geniala, toate se conduc mai bine decat marea majoritate a concurentei. Am avut unul. Dar, de fiecare data, interiorul a stricat aceasta bucurie, este pur si simplu hidos si arata foarte ieftin. Ceasurile alea urate, volanul ciudat si plasticul de slaba calitate. Puteau sa copieze Golf-ul, nu o coreeanca sau mai stiu eu ce sursa de inspiratie au avut. Cum sa scoti model in 2018 mai slab la interior ca un Golf aparut cu 5-6 ani in urma? Pacat.

  • PMC, joi, 25.07.2019 21:29

    @Andrei: 100% de acord. Designul astuia e excelent, doar la exterior. Interiorul e la fel de hidos ca la modelul precedent. Catastrofal. In rest, ma bucur ca au si ei in continuare o versiune Diesel sportiva, la fel ca si VAG, GTD. Personal, n-as lua asa ceva, chiar daca sunt eu fan Diesel, dar totusi, e bine ca exista. Sunt convins ca exista o clientela solida pt asa ceva. Ceea ce e de bine. Motorul de 2.3 Otto cred ca e o minunatie. Si eu am condus modelul precedent Focus, motorizarea Diesel de 1.6, si mi-a placut mult mai mult decat Golf in ce priveste dinamica, directia, tinuta de drum, Diesel-ul Ford era mult mai reusit decat TDI-ul. Masina asta e o reusita dupa parerea mea, dar noul Golf cred ca o sa ii puna probleme serioase.

  • Kotegaeshi, joi, 25.07.2019 21:43

    Am fost de curand la un curs de pregatire Mazda Skyactiv technology. Ford a reusit sa-i salveze pe japonezi acum cativa ani. Mazda este recunoscatoare dar le-a spus ca e timpul sa se retraga. Mazda a eliminat toat ce era legat de ford. In viitorul apropiat o sa scape si de motorul de pe BT50. Se poate si fara ford.Si treaba merge mult mai bine, iar produsele lor sunt cu cel putin 2 clase peste ford. Ford nu impresioneaza cu nimic. Daca nu primeau ajutor, erau in buda rau de tot.

  • PMC, joi, 25.07.2019 22:06

    @Kotewhatever: asa am crezut si eu. De fapt abia am asteptat sa vad noua M3. Si e un dezastru. De la lansare a fost un dezastru, cu galbiorii care nu erau capabili sa vorbeasca engleza la eveniment, ceea ce mi se pare in sine de un penibil indescriptibil. Apoi cu designul facut praf la hatchback, care era versiunea de caroserie cea mai asteptata, apoi cu motorul de 2 L care trage ca o mârțoagă cu râie, cu interiorul anost de-ti troznesc falcile de cascat, materiale proaste (vezi review-ul lui Robert Adam) mai nou cu mult-prea-trambitzatul SkyactiveX care nu are nicio sansa sa se compare cu un Diesel mediu (vezi review Chasing Cars), consuma mult si abia daca se vede o diferenta fata de mârțoaga de care am zis mai sus. Asadar as reformula un pic enuntul tau de fanboy japoneze: se poate si fara Ford, dar se poate si mai bine fara Mazda. Dupa aceasta "reusita", mi-a trecut si entuziasmul pentru MX5.

  • Kotegaeshi, vineri, 26.07.2019 13:02

    Deci tu ai ajuns la concluzia ca eu sunt' fanboy japoneze". Esti dus rau cu pluta. Si i-ai mai pus si motor diesel. I don't give a shit about your diesel addiction. Nu-mi place mazda,nu-mi place ford si nu-mi place nici cacatul taude diesel. Pe undeva , mi-e mila de tine, dar ,tot odata, ma si bucur cand aburesti pe aici. Fii fericit .Meriti, la cat de simpla este viatza de dizalist! Get a life, simple man!

  • PMC, vineri, 26.07.2019 17:51

    Uuuu... ce de injurii, ce de ura, ce de nerv. :) Cred ca trebuie sa fie f greu pentru omuletzii mici, asa ca tine, sa recunasca prostiile debitate. In general ai putine indoieli? :))) In rest, incearca sa vezi ce am scris eu si reactia ta: eu m-am referit LA CE AI POSTAT, tu n-ai facut decat sa ma injuri pe mine drept raspuns. Asta e capacitatea de dialog a verzilor si electrificatilor la cap.

  • Kotegaeshi, vineri, 26.07.2019 23:43

    Cand faci comentarii cu iz de bodega primesti cea ce meritzi. Ce ai scris tu in afara de faptul ca dizalul este cel mai bun? Ca fapt divers, daca se ajunge sa ne electrificam toate masinile, inseamna ca s-a dus totul pe apa Sambetei. Verzii? Au ajuns sa ceara sa platim taxe pentru panourile solare. Cica secam Soarele! Si pe langa toate tampeniile astea, apre obsedatul care trage pe nas cenusa din DPF. E de inteles!

  • PMC, sâmbătă, 27.07.2019 11:46

    Hehe... hotul striga Hotul! :) Clasic. Deci EU fac comentarii de bodega, despre masini, la subiect, nu tu faci comentarii de tractorist frustrat cand ma injuri intr-una. Ocheeeeeei.... :) DPF e pentru a bloca cenusa. Ai inteles oare asta? :))

  • Kotegaeshi, duminică, 28.07.2019 02:00

    Tractoristii au disparut din Romania. Stiai? Nu sunt nici frustrat ,nici nu te injur, pentru ca nu te cunosc.Te asigur ca esti ultimul pe care as vrea sa-l cunosc. Tu faci comentarii la subiect ? Tu citesti ce scriu altii , fara a avea habar de subiect, si incepi sa stropesti pe aici. Sunt miliarde de oameni carora nu le place dieselul, iar tu "demonstrezi" ca nu stiu sa faca calcule si sunt intoxicati de verzisori , samd. La fel ca si persoana mea, esti un nimeni, si nimeni nu-mi va veni sa-mi spuna ce prost sunt ca nu stiu ce inseamna tehnologia diesel pentru omenire. Oricine poata sa afle ce face un DPF. Sau cum se formeaza cenusa aia acolo. Catalizatorul si DPF sunt incorporate in acelasi housing(na, ca stiu si un pic de engleza stalcita,exact ca si galbiorii) ,iar cenusa aia ,care este blocataacolo(asa cum spui tu) ,din cand in cand trebuie sa dispara de acolo.Aici intervii tu, cu studii citite, si cu un nas foarte potent. Caldura mare, nenea dizal forever!

  • PMC, marţi, 06.08.2019 14:44

    Nu reusesti sa convingi pe nimeni cu atacul la persoana. Si nici cu poantele penibile. Iti urez succes la cautat prize! :)))) In timp ce Kotewhatever orbecaie dupa prize cu stecherul in mana, Diesel ramane in continuare referinta de fiabilitate, putere si costuri mici de exploatare.