Tinuta de drum
Nu sunt foarte multe de zis aici. O să încep abrupt, pentru că noul Focus asta merită: e cea mai bună compactă de volum când vine vorba de manevrabilitate. Aș risca să spun că este printre cele mai bune din lume și când vine vorba de cele premium, gândindu-mă aici la BMW Seria 1. Înainte de a intra în detalii legate de noua platformă C2, pe care este dezvoltat și pe care vor lua naștere toate modelele Ford de acum înainte, trebuie să vă spun pe scurt cum se simte Focus.
În primul rând vorbim despre o suspensie care a separat mai bine zgomotul de habitaclu. Este mult mai bine antifonată. Dar ăsta e doar începutul. Suspensia se lipește incredibil de asfalt și rămâne acolo chiar și când acesta devine vălurit. Este una dintre puținele mașini care păstrează încrezătoare contactul cu solul în astfel de situații. De asemenea, transferul de mase este negociat admirabil. Am simțit asta după un traseu extrem de solicitant, organizat de Ford.
Direcția îți oferă o încredere fantastică și te implică în fiecare viraj. Are un feeling ușor artificial și o greutate care m-a trimis în unele momente cu gândul la direcția noilor modele Hyundai. Dar, când vine vorba de precizie, este chirurgicală. Nu are rival în acest segment, fiind cu mult peste cea oferită de Volkswagen Golf.
Și acum să vorbim puțin despre deciziile luate de Ford în ceea ce privește trenul de rulare. Pentru prima dată în istoria de 20 de ani a modelului Focus, Ford nu oferă suspensie complet independentă pe toate versiunile. „Trădare!” se vor grăbi unii să strige. Cam asta a făcut și Volkswagen cu actuala generație Golf. Așadar, fie că vă place sau nu, versiunile ceva mai cuminți ale lui Focus vor primi o punte spate semirigidă. Pentru a mai îndulci puțin lucrurile, Ford promite pe aceste versiuni un set de arcuri speciale, care permit o mulare mult mai bună pe suprafețe. Acestea se numesc Force Vectoring Springs. Rezultatul este o mașină care se înclină ceva mai mult pe viraje, dar continuă să păstreze un contact exemplar cu asfaltul.
Versiunea de 182 de cai putere vine echipată cu suspensie independentă pe puntea spate și, în plus, cu o amortizare specială între șasiu și caroserie, capabilă să limiteze zgomotul transmis în habitaclu. Opțional, clienții pot comanda și un pachet cu amortizoare adaptive (CCD - Continuous Controlled Dampers), care permite mai multe setări pentru supensie și un total de cinci moduri de rulare.
Și dacă tot am ajuns la opționale, trebuie menționat că viitorii clienți vor putea comanda și Brake Booster, un pachet care scurtează oprirea de la 100 de km/h cu un metru, comparativ cu vechea generație. Cum se simte asta în pedala de frână? Aceasta este extrem de atentă la fiecare apăsare. Aș putea spune enervant de atentă, pentru că frânarea este destul de bruscă dacă nu dozezi corect presiunea.
nimic nou sub soare