Ford Fiesta

1.5 Diesel Turbo (TDCi) 120CP Man6 Vignale 5 usi

Tehnologie

4.0

Ford a fost conștient de problemele pe care le avea fostul său sistem multimedia. Și de incapacitatea acestuia de a ține pasul cu tehnologiile actuale. Așa că a elaborat un SYNC3 care să nu mai dea erori și care să nu-și mai enerveze clienții prin răspunsul întârziat.

Noul SYNC3 se numără printre cele mai prietenoase sisteme multimedia din segmentul subcompact. Are două dimensiuni disponibile, 6.5 și 8 inch (pe acesta din urmă l-am avut și eu instalat pe mașina de test), o mulțime de funcții, un meniu simplificat cu care te obișnuiești repede și o luminozitate cu 20% mai mare decât a oricărui rival. Asta îl face să se vadă foarte bine chiar și în condiții de lumină exterioară puternică. Sistemul multimedia poate fi asociat ușor unor telefoane inteligent prin Android Auto și Apple CarPlay.

Fiind vorba de un membru al familiei Vignale, Fiesta le mai oferă clienților săi și o serie de elemente de personalizare, cum ar fi luminile ambientale, care pot avea mai multe culori. Volanul, scaunele, parbrizul și oglinzile laterale sunt încălzite, ceea ce ajută mult pe timp de iarnă.

Există acces fără cheie, precum și sistemul My Key, care permite limitarea anumitor caracteristici ale mașinii pentru situațiile în care împrumutați mașina. Pe lista de opționale puteți regăsi un acoperiș panoramic cu trapă electrică, o cameră video pentru marșarier - cu o calitate destul de slabă, din păcate -  și un sistem audio Bang&Olufsen Play, cu 8 difuzoare, o capacitate de 675W și o fidelitate foarte bună.

  • someone, miercuri, 21.03.2018 10:54

    oricat ar fi de bine echipat si de premium, la 20.400 ( pret cu reducerea inclusa !!! ) imi iau direct si fara sa ma gandesc de 2 ori varianta ST. nu stiu daca gamei fiesta i se preteaza un tratament luxury. inca o chestie pe care o am de comentat: de ce despre golf 6 s-a scris ca e un golf 5 cu facelift mai ales pt ca foloseste aceeasi platforma cu golf 5, dar despre aceasta fiesta, care foloseste aceeasi platforma cu generatia precedenta nimeni nu spune nimic? e practic aceeasi strategie cu cea a vw insa...... nu ma intelegeti gresit, imi place fordul, am si eu unul luat de nou din showroom, dar mi-ar placea ca judecatile sa se faca dupa aceleasi criterii pt toata lumea.

  • mm, miercuri, 21.03.2018 11:58

    ciudata atitudinea ford cu seria vignale, mi-e greu sa cred ca finisajele premium vor compensa imaginea de marca de volum mai ales cand vorbim de aceeasia caroserie, cel putin seria ds de la citroen e lucrata si la table(pe ds 3 ati uitat sa-l mentionati la comparatie).

  • @mm, miercuri, 21.03.2018 12:51

    sincer cred ca Vignale e peste DS-ul Citroenului. Am mers timp de o saptamana cu un DS5 si, desi mi-a placut, parca nu era la fel de "premium" ca un Mondeo Vignale. Asta a fost parerea mea la momentul respectiv. Arata super bine la exterior, are niste artificii de design interesante la interior, DAR inca apar plastice care sunt mai mult de C5 nu de DS5.

  • PMC, miercuri, 21.03.2018 12:57

    Da, combinatia de marca de volum cu elemente premium nu ma incanta nici pe mine... Mai bine un volum bun decat volum cu pretentii, fortat.

  • Octavian, miercuri, 21.03.2018 13:47

    "Pretul piperat" - cam tot ce a aparut nou in ultimul an are pretul piperat.

  • Scrooge, miercuri, 21.03.2018 15:01

    20.400 si are cutie manuala ??...masina de oras....fie ea si un pic premium...nu merge....automata e singura solutie.

  • danutz9393, miercuri, 21.03.2018 16:21

    Eu cred ca e o masina bine "plasata" in aceasta clasa a "subcompactelor premium". Sunt de acord, Ford nu are o istorie in zona premium, insa aceasta tentativa cu echipare premium a unui model de volum merita atentie. Iar Fiesta Vignale are destule avantaje in raport cu rivalii mentionati (A1, Mini si DS 3): calitatea comparabila, performante mai bune si pret mai mic.

  • Coco, miercuri, 21.03.2018 21:06

    În domeniul segmentului B ( subcompact ) premium Ford nu are trecut, este în prezent dar nu prea va avea viitor pentru că nu este la nivelul concurenței...Audi și Mini aparțin altei culturi / lumi auto din sfera căreia Ford nu fece părete iar DS este o marcă originală și cu steiff care nu poate să se compare cu Ford care propune că soluție modelul de volum cu pretenții premium....cam subțire și forțat

  • xxx, joi, 22.03.2018 09:38

    Arata foarte bine pe hârtie (oricum si fără aceste "îmbunătățiri" Fiesta este de luat in seama, mie îmi place mult), dar rămâne un Ford Fiesta poți sa-i pui si motor de avion daca vrei, tot Fiesta rămâne, segmentul de cumpărători este foarte restrâns.

  • Mihai, luni, 26.03.2018 16:22

    Am vazut masina la SIAB. Are niste finisaje surprinzator de bune pentru un Ford. Singurul lucru de care sufera este imaginea. Oricum, eu prefer Fiesta ST, pe care de asemena am vazut-o la SIAB. Probabil ca are un pret similar cu Vignale.

  • adi, miercuri, 11.04.2018 11:47

    din punct de vedere al motorizarii mi se pare foarte ok masina...de asemenea echiparea este foarte interesanta...din pacate nu este foarte confortabila masina iar la fiabilitate cam lasa de dorit (evident ma refer la vehiul fiesta, dar banuiesc ca si in cazul de fata lucrurile vor sta la fel)